/spanien/barcelona/forum/25334.aspx/spanien/barcelona/forum/25334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona TiTi
2005-11-04 16:32
Vill bara argumentera emot dig Rolé...du har absolut fel vad gäller Henry men du ahr rätt i att han va dålig i landslaget förut mne du har fel i att trez och tom wiltord är bättre än henry i landslaget, får jag fråga då varför henry kallas för given i landslaget? eller du kanske inte vet så mycket om fotboll du? Och matchem mot Chelsea okej han brände läget men 2 mål den matchen som räckte för oavgjort...han va ju bäst i matchen och utan han hade det väl troligen stått 2-0 till Chelsea? Okej Arsenal har problem i CL men Henry kan inte göra allt själv det är därför han pratade med Wenger och sade att de måste sluta bry sig om FA- cupen och satsa mer på CL..och plus att Arsenal är för beroende av Henrys individuella genidrag och han kan inte klara av allt mot lag som tex Barcelona, Milan Juventos osv. Så du har totalt fel
Barcelona Rolé
2005-11-04 16:17
Decoinho

så henry ....Klart att han har gjort nånting men de som har avgjort har varit Zidane,trez och t om wiltord och inte Henry.
Han spelar bättre i arsenal än i landslaget kan bero på att det är svårare konkurans i landslaget.

kritiken han fått att han bara gör mål mot smålag har han tagit till sig och blivit bättre på nu.
Okej han gjorde 2 mål mot chelsea men han brände ett öppet mål mot slutet som hade vunnit matchen åt de. Sedan varför tror du arsenal inte presterar i champions league? och att inte ens kaptenen Viera trodde på de?

Tycker Henry är för ojämn.
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-04 15:55
Ämne: Tjenare!
Är det någ....
http://www.youtube.com/watch.php?v=aRHk8ol0vTw
Real Madrid D00ver
2005-11-04 15:40
Tjenare!
Är det någon som har länk till nike filmen med ronaldinho? :D
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-04 15:32
Henry är självklart grym,men jag skulle ändå tacka nej till honom,för till nästa säsong känns det som att Messi kommer att vara ordinarie.Dessutom har han ett fantastisk bra samarbete med Etoo och Ronaldinho,som verkligen litar på Messi.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-04 15:31
Swenson

Piss off whitey.
Barcelona Polero
2005-11-04 15:30
Belletti, Deco
Real Madrid Swenson
2005-11-04 15:16
Tjenare!
Jag undrar lite smått om ni har några skador eller avstängningar inför söndagens match?
Jag hoppas få svar även om jag är vit..
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 14:59
Spela roll! Hellre Ronaldhino - Eto'o - Messi. Istället för att Henry ska hindra Messi ifrån att utvecklas. Skulle annars vara om Barcelona ändrade spelsätt, med 2 anfallare (Eto'o/Henry) och (Dinho/Messi) på var sin kant. Men det tror jag inte kommer att ske på ett bra tag. Även om det har skett under någon match när matchbilden har behövt förändrats.
Decoinho
2005-11-04 14:44
aubri//

så henry viker sig mot storlagen.. han startade frankrikes matcher när dom vann vm och em.. så han gjorde ingenting ??

han har gjort över 10 mål mot man utd och arsenals senaste hemma match mot chelsea gjorde han 2 mål.. vad menar du med stormatch ?? då måste chelsea också va ett litet lag

henry gör mål mot storlag men gör ännu mer mål mot smålag.. folk kräver att han gör hattrick varje match
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 14:43
R-10//
Det där stämmer inte riktigt. Podolski blev inbjuden till Barcelona av Ronaldhino då han tillhör en av hans vänner i Tyskland. Det verkar mer som om LP försöker marknadsföra sig själv än att Barcelona skulle vara intresserade, det känns åtminstone så. Tror nog att han går till Bayern München som jagat honom ett tag.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-04 14:00
Vbg:arn

Henry är INTE en bra huvudspelare!
Tro mig har sätt många matcher där han har lirat.
Eto'o ansågs ju inte heller vara bra med huvudet men han har prickat in fyra mål med huvudet och börjar visa sin känsla med huvudet, kul!
Barcelona R-10
2005-11-04 13:58
Se Länk.
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 12:01
Både Romario och Ronaldo verkade vara allt för själviska spelare. De satte knappast klubben Barcelona i första hand, utan sin egen vinning.
Kanske något att tänka på för alla de som klagar på Eto'o och hans själviskhet. Tycker själv att det märks ganska så tydligt vilket stort hjärta han verkar ha fått för Barça, för att inte tala om Ronaldhino. :)
Barcelona Blanco10
2005-11-04 11:40
ok, det låter mer logiskt :-)

snart har jag äntligen laddat ner matchen fr i förrgår, det har tagit lite tid.

Laddade även ner lite gamla godbitar. Romarios show när barca slog real med 5-0, hade nästan glömt hur bra han var.
Även ett av ronaldos solonr 96-97. för mig är det forfarande ett mysterium att barca "släppte" han till inter, men allt kan ju köpas för pengar. men det är ung som att vi skulle släppa ronaldinho idag..hemska tanke.
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 11:22
Blanco10//
För att vara lite tydligare. Jag menade alltså att Gerrard hade varit klassen bättre än vad han är i Liverpool med den omgivningen Lampard har i Chelsea. Inte att han skulle bli en klass bättre än Lampard.
Over and out. ;)
Barcelona Blanco10
2005-11-04 10:49
leksand// de flesta håller nog med dig om att guily inte varit bra denna sässe. messi bör framförallt spelas in där, tycker nog själv inte att henke kommer till sin rätt på kansten. om han ska spela så får nog etoo gå ut där, han är iofs också bäst centralt, men har bättre kvaliteer än henke där iaf, han kan göra en gubbe och ta sig innåt osv. sen har vi också ezquerro, som är en naturlig ytter som bör testas mer. Summa summarum, vi har ett rätt smaskigt smörgåsbord av offensiva spelare att välja bland.

Rambla// håller inte med, men som sagt, nog om detta.
Leksand leksand-martin
2005-11-04 10:08
Är det bara jag som tycker att henke borde spela istället för guily...? hans kvaliteér är väldigt begränsade tycker i alla fall jag...
Såg barca på camp nou 8 gånger förra säsongen, då var guily bra, han är inte i närheten av den nivån denna sägongen, synd att inte Henke får chansen när inte messi spelar! over and out...
Leksand leksand-martin
2005-11-04 10:08
Är det bara jag som tycker att henke borde spela istället för guily...? hans kvaliteér är väldigt begränsade tycker i alla fall jag...
Såg barca på camp nou 8 gånger förra säsongen, då var guily bra, han är inte i närheten av den nivån denna sägongen, synd att inte Henke får chansen när inte messi spelar! over and out...
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 09:32
Blanco10//
Om jag säger så här. Ställ dig frågan hur bra Lampard hade varit i Liverpool istället. I Chelsea backas han upp av Makelele och Essien som i stort sett hindrar alla att ens komma nära Lampard och störa honom när han slår sina krossbollar. I matchen mot Betis så störde de Lampard så fort bollen var på väg mot honom, Rivera tog bort Lampard fullständigt. Jag tror nog att Gerrard hade varit en klass bättre på Lampards plats i Chelsea, i Liverpool så tar han både def och offensivt ansvar mer än vad Lampard gör i Chelsea. Gerrard är väl annars mer skadebenägen än vad Lampard och lite ojämnare.

Nog om de 2 nu. ;)
Barcelona giovani
2005-11-04 09:15
Varför måste det alltid bli diskution om just fansen istället för det han skriver ? istället för att diskutera inhåller i ett inlägg blir det ibland att man diskuterar person som skrev inlägget och hurvida han har psykiska problem eller inte mer eller mindra.

När det gäller amnet anonym sås är min tankte på det att det beror på vilken position man spelar på, anonym som offensiv mitt ex: betyder för mig att den som spelat defensiv mitt tagit ut spelaren och då är han dålig, den defensiva mitten därimot har gjort en strålande match därför att han är anonym just därför att han markerat bort spelaren och inte behövt visa sig så mycket. Ungefär på det sättet ser jag det på.

När det gäller Etoo så har jag tycär inte läst vad han sagt av dom citat som folk skrivit här så tycker jag det var både bra och dåligt jag förstår vad han menade men det finns bättre sätt att säga det på. inget mer inget mindre
Barcelona Blanco10
2005-11-04 08:58
Håller med, Lampard och Ronaldinho är favoriter. Efter senaste månadens uppvisningar så måste jag anse att Ronaldinho skaffat sig ett försprång.

Om man går till england så jfrs ofta Lampard och Gerrard. jag tycker att Lampard är minst en klass bättre, håller du med?
Barcelona La_Rambla
2005-11-04 08:32
Till er som inte visste. Ballon d'or - Guldbollen, delas ut baserat på vad spelare presterat på årsvis inte säsongsvis. Alltså årets pris är för vad en spelare har presterat under 2005, inte säsongen 2004/2005.

Min personliga åsikt är att det står mellan 2 spelare. Ronaldinho eller Lampard i Chelsea. Med tanke på att det Dinho presterar på plan är mer spektakulärt och ses som ögongodis för många, så får man väl anse att han nog är favorit till att få priset. Det känns som att juryn ofta brukar gå mer på sånt. Om det är rätt eller inte låter jag vara osagt. ;)
Barcelona tarrak
2005-11-04 04:28
Vbg:arn/"Henry har ett sånt driv med bollen och ett så fint passningsspel, skott, huvudspel och teknik att han är helt komplett som fotbollsspelare."

Javisst har Henry ett lysande huvudspel, han har ju lyckats göra två nickmål under sina år i Arsenal. Imponerande!
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-04 04:05
Vaför o varför kan vi inte glädjas åt våra spelares självförtroende även fast det inte var så illa som ni fick det att vara?

Tänk efter innan ni postar nåt till allas trivnad,är så trött på att läsa om att vissa barca spelare har fått luft som en viss person härinne utryckte sig ska inte nämna ditt namn då jag helst vill slippa jidder som du så fint utryckte dig.

Hälften har inte ens läst artikeln men drar slutsatser har ni nån skam i kroppen?

La_Rambla

Ja det är verkligen priset man får betala men det där är så old news. Det som irreterar mig är attyden vissa härinne visar upp mot våra egna spelare helt J***vla sanslöst asså man skäms åt dem.

Ganska snabbt ni ändrar era syn på spelarna är för mig en gåta.

Bara jag som tycker redaktionen ska radera sånna inlägg snabb som attans?

Funderar kraftigt på att ta en liten paus ifrån Les Rambles =/
Barcelona Aubri
2005-11-04 03:40
Decoinho //
Lär dig engelska nästa gång du ska läsa
något, läste lite om det som påstås att Eto sa, och inget på det tyder på "luft" som du kalla de, det, här är bland annat ett citat

"You think that Henry will make me leave Barça? Henry can come here and be on the bench. Some will consider that he is better than me and others will think the opposite."

Det tyder på att Etoó är realistisk, och menar på, att det beror på vem man frågar om han är bättre än mig eller inte, +att henry lika gärna kan hämna på bänken osv..

så snälla lägg ner skit snacket och smutskasta inte våra egna spelare, sånt räcker det med att andra fan redan gör det
Barcelona Aubri
2005-11-04 03:32
Va fan är det fel på en del Barca fan här inne?
Vissa är ju rent av ANTI Etoó, asså barca fan klagar mer på Etoó en andra fan

Det är skillnad på att skryta och att ha självförtroende, tror ni att Etoó skulle säga
"ju då henry bänkar mig i fall han kommer"?
Idioti att förvänta sig annat än att han säger som han sa "ingen petar mig",

typiskt svensk, att inte kunna skilja på självförtroende och skryt.

Titta på Zlatan, titta på Maradona, och inte minst Ronaldo, ALLA de tror på sig själva inners inne, att ingen är bättre än de, för att lyckas måste man tro på sig o skita i va andra tror o tycker,

Asså bara för ni här inne tycker henry är bäst
betyder inte att Etoó anser det, PUNK SLUT

Ps. anledningen Henry aldrig kommer vinna guldbollen är, han kommer aldrig lyckas internationellt, det är skillnad på att göra mål mot Bolton, än mot Juventus osv..

Henry gör 2-3 mot West Brom, och Noll mot Man U, t ex... +han viker sig i de STORA matcher
Barcelona Rolé
2005-11-04 02:54
oke Gabbe förstår ju att anonym inte betyder nödvändigtvis att man gör en dålig match men tycker det krävs lite mer än att "inte göra en dålig match" för att vinna guldbollen.

Men jag tycker inte att han är dålig bara lite överskattad i mina ögon, okej Glen är en pajas det vet jag (killen tycker att Ballack inte är bra). Men han fick smaka på Xavi dominans :O

Och de grovarbetarna som allt för sällan får uppmärksamheten är just de jag menar som tex makelele och essien. Och de offensiva som drar till sig istället som tex Lampard

Föresten förstår inte vad som är felet på de här ungarna nu för tiden, fel beslut ganska ofta, allt för många realfans
Barcelona Gabriel
2005-11-04 02:42
Rolé

Ska först och främst säga att jag inte såg hela matchen av Betis - Chelsea eftersom jag tvingades kolla på Rosenborg - Real madrid pga att min lillebror hade sin bästa kompis hemma hos mig som var realfan och jag fick ge efter. Led för fullt, bläääh ;)

Anynom behöver nödvändigtvis inte betyda att man gör en dålig match. Det finns grovarbetare som allt för sällan får uppmärksamhet eftersom alla offensiva stjärnor drar till sig det istället. En bra match kan man göra utan att briljera ala Ronaldinho men det finns en balans mellan att vara "bra" eller "dålig" och rent ut sagt dålig har jag aldrig sett Lampard vara, sen om han inte dominerar i varje match är en annan sak.

När Chelsea mötte oss förra säsongen på Camp Nou klassar jag ingen av deras spelare som att nån av dom gjorde en bra match men jag klandrar inte Lampard eftersom spelets taktik bygdes från Mourinho på detta sätt. Rent chickenmessigt var dom alla strålande men i slutändan så hade det inte spelat någon roll ifall vi hade varit mer effektiva !

Sen ska jag nog tilläga att det som Glen Hysen säger tar jag aldrig på allvar då jag ser honom som en pajas, har nog Thomas Nordahls sympati i detta även om han aldrig vågar stå för det, eller vrider på det jag sa ;)

Ronaldo de Assís Moreira

Det är på spanska för "nummer efter Ronaldinho eller mera bakåt" :)
Barcelona Ronaldo de Assís Moreira
2005-11-04 02:24
Gabriel//
Vad menas med "numero despues Ronnie o mas detras" ?
Annons: