/spanien/barcelona/forum/25330.aspx/spanien/barcelona/forum/25330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2005-11-13 18:59
Kharles

Nej tio, jag vet om att Saviola köptes in för dessa pengar men jag har för mig att Riquelme köptes för relativt hög summa likaså. Kan ha fel då jag inte memorerat in det men som sagt jag är också ganska säker.
Barcelona La_Rambla
2005-11-13 18:59
O Fenômeno//
Jag syftade kanske mer på subjektiva åsikter så som tex: Ronaldo är inget att ha, Ronaldhino är bättre för att ta ett exempel. Vad är poängen att kommentera det på ett barçaforum? Det är ungefär som om jag skulle gå in på reals forum och säga att Raul är en sopa, vem tar notis om mig och bryr sig? Min poäng, du får acceptera att vi har helt skilda åsikter om fd spelare som nu visar sig spela i Real eller har spelat. ;)
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:57
La_Rambla,

Det låter trevligt. Men ska jag vara ärlig har jag inget emot att ni är missnöjda så länge vi vinner titlar. Inget personligt. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-11-13 18:55
Gabriel hermano, jag syftade iofs inte på dig. Jag vet att du har koll på det mesta i barçaväg. ;)

O Fenômeno//
Fair enough, jag såg även diskussionen angående Ronaldo men tänker inte ge mig in i den också. Fint om du är nöjd, vi är också nöjda att Figo inte är kvar i klubben. Alla nöjda och glada mao. ;)
Barcelona Kharles
2005-11-13 18:53
Gabriel

Är ganska säker på att det var 11m. Du tänker nog på Saviola, som köpter för omkring 24m euro.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:53
La_Rambla,

Ifrågasätta behöver jag inte göra men jag kommer att kommentera varje liten punkt som är fel om Ronaldo vart som helst, när som helt, hur som helst.

Ronaldo lägger Romario i sin lillficka. Som 20 åring ersatte Ronie Romario utan problem. Som 29 åring har Ronaldo gjort så mycket mer än Romario kunnat drömma om.

Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:51
Jag bryr mig ärligt talat inte hur hela historian bakom Figo är. Figo kom till oss, vi vann titlar. Jag är nöjd.

Diskussionen handlade om Ronaldo och det var ett sätt att visa mitt argument men nu har ämnet glidit iväg.
Barcelona Gabriel
2005-11-13 18:51
Kharles

Har förövrigt för mig att Riquelme köptes in för betydligt mycket mer än 11 miljoner euro. Dåvarande president Gaspart la väll upp en summa omkring 20-25 miljoner euro för honom.
Barcelona Kharles
2005-11-13 18:50
Sen är Romario bättre än Ronaldo.
Barcelona La_Rambla
2005-11-13 18:50
O Fenômeno//
Jag respekterar att du tycker så, tro mig. Det jag däremot ställer mig frågande till är, att varför bli upprörd om vi har helt skilda åsikter om Ronaldo, Figo, Real osv. än vad du och andra maränger har. Detta är ett barçaforum så det får du räkna med. Man måste inte ifrågasätta och kommentera allt det. ;)
Barcelona Kharles
2005-11-13 18:48

Ignorera Forca Blaugranas. Han har inget för sig än att sitta här och mordhota folk och leka rasist. Han är avstängd i ett år och jag har blockat honom från min in-box. Så om han hälsar er något, var då snälla och be han dra åt helvete, sen spärrar ni honom. Tack på förhand

Barcelona Gabriel
2005-11-13 18:48
La_Rambla

Jag tror inte att någon av oss ältar över det. Själv har jag kommit över det en lång tid tillbaka men det stör mig på okunniga personer som hävdar sig.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:47
La_Rambla,

Jag kan inte hela historien bakom Figos övergång. Jag är inte en säker på att det inte fanns en klausul på 500 milj kr men jag är säker på att Barca än en gång gjorde ett stort misstag och blev av med sin förmodligen bästa spelare och det även till sin största rival. Varför? Helt onödigt. Helt onödigt att sälja Världens bästa anfallare genom tiderna också. Han som har gjort flest mål i La Liga under en säsong på minst 20-40 år och det gjorde han under sin första och enda säsong.
Intressant länk dock. Ska kolla in den senare.
Barcelona La_Rambla
2005-11-13 18:47
Perez betalade 500 milj för Figo, vilket var utköpsklausul. Det är offentligt och ingen hemlighet någonstans.

Men varför älta detta nu, Figo såldes för över 5 år sen. Se framåt istället culés.

Barça i Catalunya sempre al nostre cor!
Barcelona Gabriel
2005-11-13 18:44
Men herregud vet du ens hur Figo affären gick till eller ?

Det var presidentval i Barcelona och Joan Gaspart som ansågs vara Nuñez högra hand var favorit att vinna det hela vilket han också gjorde. Samtidigt i Madrid så var det nytt presidentval där Florentino Perez (du vet,eran president idag) lovade att ifall han valdes som president så skulle han köpa Figo vilket alla nästan såg som en omöjlighet. Sanningen var den att Florentino Perez hade inlett förhandlingar med Figo innan han hade inlett dom med Barcelona (enligt reglerna säger det att man MÅSTE komma överens med klubben om en spelares övergång för att sedan ge tillåtelse att förhandla med spelaren) och dom kom överens om en förhandskontrakt. Men eftesom han betalade Figos utköpsklasul (så desperat som han var) så gick detta regelrätt till. Figo såg då detta bara som en taktik för att få en (enligt honom) välförtjänt högra lön av den nyvalde Barçapresidenten Gaspart. Den lönen fick han aldrig och det gjorde antagligen att han kände sig ouppskattad och därför gick han med sin smarta plan till Real Madrid och efter sin tid såg man ju också hur bra uppskattad han blev där.

Figo är en judas som bara tänker på pengar annars hade han inte gått !
Barcelona Jontteee
2005-11-13 18:41
O Fenômeno...

Jag har inte en sån sida önskar att jag hade så att du skulle lära dig nåt..
Men nu märks det att du har precis kollat på fotboll om du inte kan det som jag sa.. tyvärr kompis.. Hare Gott.. Kom tillbaka när du kan mer om fotboll o saker som händer vid sidan om..
Barcelona La_Rambla
2005-11-13 18:41
O Fenômeno//
Om du ändå ska komma in hit med dina egna "fakta", så skriv åtminstone hur hela historien med Figo gick till.

Jag antar att du känner till att Florentino i hemlighet diskuterade en övergång med Figo, man får göra det om man betalar utköpsklausul för en spelare vilket du också säkert känner till. Du borde då också känna till att i det kontrakt med Figo, rymmer en klausul där Figo ska betala motsvarande 200 miljoner kronor om han inte fullföljer överenskommelsen.

Vill du läsa själv, varsågod länktips. ;)
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:38
Jontteee,

Jag tycker att du ska ge mig en pålitlig källa om du nu är så övertygad att Figo hade en klausul på 500 milj kr.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:37
Ämne: Dagens styrelse har ....
Att tro att Ronaldo bryr sig så mycket om pengar är som att tro att Ronaldinho är en målvakt och att han inte är brasse.
Barcelona Jontteee
2005-11-13 18:36
Ämne: Ämne: Ämne....
HAHAHAHAHAH.. du e rolig.. tror du att jag hittar på nåt sånt. HAHAHAH.
Du säger så för att du inte ver tillräckligt med fakta, så jag tycker att du ska springa ner till alla dina 12-åringar kompisar o berätta det som jag skrev så att du kan se smart ut framför dom. HHAHAHA
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:36
Señor Cúle,

Jag håller med om att Perez var dum men han har också lärt sig (äntligen). Makelele strejkade. En sådan förhandlar man inte med.

Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:34
Ämne: Ämne: Barc....
Hittade du på det själv?
Barcelona Gabriel
2005-11-13 18:34
Dagens styrelse har medgett ett flertal gånger att dom hedanefter enbart tänker införskaffa sig nya spelare som verkligen önskar att spela för oss.

Ronaldo är som en hund, han sniffar till sig pengar på flera tusen mils avstånd har har 0 i klubbkänsla. Det spelar ingen roll vart han än spelar utan får han idag ett bättre lönerbjudande från ett annat lag än Real Madrid så lämnar han los blancos snabbare än vinden blåser på Bernabeu. Det är sanningen !
Barcelona Señor Cúle
2005-11-13 18:33
O Fenômeno

Då tycker jag att eran ledning är helt korkade i huvudet, om du anser att våran var/är det. Ni satsade inte ett skit på deffensiva spelare häromåret, vilket betalade sig dyrt. Och ska man ta upp allt det med övergångar, så vill jag ta upp Clude Makelele. Titta vad viktig han var för er, han gick för att eran ledning inte ville uppfylla hans krav som han dock var värda att få, och eran korkade ledning fick sedan se hur det gick utan fransmannen!
Barcelona Jontteee
2005-11-13 18:32
Ämne: Barca sålda inte ....
asså Figio hade en kalus lr vad det heter på sig.. 500mille, och om nån lägger 500mille som real gjorde så ere upp till spelare som han víll lämna lr inte... klubben har ingen chans att säga nej lr ja.. Men om man har hjärta för klubben säger man NEJ.. men om man e ute för pengarna som Figo var så tackar man JA!!
Barcelona Vbg:arn
2005-11-13 18:30
Kharles: Forca Blaugranas hälsar och önskar dig en god jul.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:29
Barca sålda inte figo dom blev tvugna att sälja honom

Jaha, så att Barca var tvungna att sälja Figo men dom sålde inte honom?

orka va en dum fotbollsfans

Jag undrar också. Hur orkar du?
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:27
Señor Cúle,

Ja, det ska bli grymt roligt. Jag tror att Ronaldinho får stiga åt sidan denna gång och ge plats för hans barndomsidol som ska sänka Puyol.
Barcelona Jontteee
2005-11-13 18:26
Ämne: Kharles,

Det kans....
Barca sålda inte figo dom blev tvugna att sälja honom.. shiiiiiiiit!.. orka va en dum fotbollsfans
Barcelona Señor Cúle
2005-11-13 18:26
O Fenômeno

Okej, men jag syftar på nutida fakta, en missuppfattning av mig då, sorry.
Ska bli kul med el clasico på lördag och få se världens bästa spelare (RONALDINHO) leka med Salgado och co.
Annons: