/spanien/barcelona/forum/25324.aspx/spanien/barcelona/forum/25324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona O Fenômeno
2005-11-12 19:00
Kharles,

Lugn. Jag är säker på vinst! Jag är redo att satsa 20000 kr!

La_Rambla,

Min källa visade ju motsatsen. Barca har haft 2 segrar det senaste 10 mötena mot Madrid, däremot är jag osäker på om det är de 10 senaste i ligan eller om andra Cuper är inräknade.

Barcelona Gabriel
2005-11-12 18:53
Fy fan alltså Lampard har gjort två idiotkapningar nu. Första halvleken kapade han sönder Riquelme och nu i andra på Teves. Utvisa idioten !
Ronaldo_Robinho_Real
2005-11-12 18:44
bara så ni vet så kan ni se Brasiliens match nu på SportExpressen
Barcelona La_Rambla
2005-11-12 18:36
Riktigt bra match! Jag ställer mig också tveksam till att Messi är tillgänglig för spel. På bänken kan han sitta trots att han är avstängd, eftersom han har tränat med truppen under veckan. Nåja, om han nu får spela så kan man ju ställa in sig på att Bridge lär handla korv på läktaren. ;)
Barcelona Messi
2005-11-12 18:33
Ämne: Vbg:arn

Hur som ....
Kom ihåg den gyllene regeln; lita aldrig på Tv4's komentatorer.
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-12 18:32
blev 1-1
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-12 18:21
Jaaaaa

Argentina-Träben 1-0
Crespo
Valencia Barca_fan____
2005-11-12 18:09
Vbg:arn

Han kan ju bli skadad där också så han blir borta längre det pga att han spelade en betydeselös match för Barca. Nej Eto´o är Barca spelare
Barcelona Gabriel
2005-11-12 18:08

Hur som hällst så tror jag inte det lär bli aktuellt.

kommentatorn nämnde att våran Messi finns med i Argentinas trupp idag, där fick vi svaret på det :) På ena sidan vill jag se honom spela, men på andra inte då det är en hetsig match. Vill inte ha honom långtidsskadad !
Barcelona Vbg:arn
2005-11-12 17:27
Allting har sitt pris, och 50 miljoner är mycket pengar. Givetvis måste Eto'o var med på det, men det är väl ganska självklart?

Men om han går med på det tycker jag man ska göra det. Barca har så pass bra spelare på bänken att man kan klara sig ändå. Se det som att han är skadad, inte skulle Barca gå under om han blev skadad och missade några matcher?
Barcelona Gabriel
2005-11-12 17:18

Det är inte så svart eller vitt som du lägger upp det, det finns andra faktorer i denna affären som man måste ta till hänsyn. Jag tror exempelvis inte att Eto'o är speciellt sugen på att åka dit för att spela en match för dom mitt under säsongen. Isånnfall borde Barcelona ge honom en personlig ersättning av pengar eller något annat.

Eto'o kommer att missa matcher under hans speltid av de afrikanska mästerskapen och det räcker med missade matcher för honom i ligan. Han är viktig för oss och bör spela så mycket som han har möjlighet att spela. Tror inte att Barcelona släpper iväg honom.
Barcelona Vbg:arn
2005-11-12 17:13
Barcelona borde acceptera att låna ut Eto'o, om de blev aktuellt. Jag menar, 50 miljoner! Då är det värt att låta honom missa två matcher, såpass bra ersättare finns det för att laget inte ska bli lidande.
Barcelona Aubri
2005-11-12 16:38
SKönt att Eto inte ska spela nån match, innan matchen mot real Madrid

Han ska tydligen åka hem till Cameron för andra ärande, sen tillbaka till Spanien för att titta på spaniens play off match
, om jag förstod rätt så har han dispans från
camerons lag samling i Paris under veckan

risken för skador minskar då.. watch out r.carlos
Real Madrid __--__Ronaldo__--__
2005-11-12 16:04
om det är sådär varför spelar dem ens?
jag skulle inte kalla det vänskaps-match utan Hat-match.
hoppas alla går ut skadefria,vilket jag inte tror!!!
Ronaldo_Robinho_Real
2005-11-12 15:51
vet ni vart man kan se Spaniens match ??
Barcelona barcelona_10
2005-11-12 15:41
spelar Messi mot england ikväll??
Real Madrid Young-And-Gifted
2005-11-12 14:52

Barcelona Kharles
2005-11-12 14:41
nä fan ey manen han e avstäöngd vafn
Real Madrid Dieginho
2005-11-12 14:22
ey, spelar messi idag för argentina?
Barcelona Kharles
2005-11-12 13:46
AlexC

Jag var osäker då streamingkanalerna ofta brukar ha eftersändningar, speciellt då det är många matcher runt samma tidpunkt.
Barcelona el Flaco
2005-11-12 13:25
Jag e säkerpå att nån redan tagit upp detta men ja undrar om d e nån som kan visa hur d står mellan Barcelona och Real Madrid i statistiken (vunna, oavgjorda och förluster) samt hur många titlar lagen har vunnit. Försök att bara inkludera ligan, spanska cupen, spanska supercupen, europacupen/champions league, UEFA-cupen, cupvinnarcupen, europeiska supercupen och interkontinentalcupen´. Skulle oxå vara tacksam om nån kunde skicka en länk med ovannämnda uppgifter.
Barcelona BARCA BLOD
2005-11-12 13:13
Kolla nyss på höjdpunkter cl finalen 61 (svart vita bilder) Barca-Benfica. Där barca förlora med 3-2. villken match, snygga mål. väldigt oturligt för barca! (ville dela med mig känslan).
Barcelona BARCA BLOD
2005-11-12 13:03
Vilket drag det är i forumet, trotts att de är en vecka till El Clasico! :) Kul!
Det är ju två av europaste bästa lag som möts. Plus hatet mellan de lagen!
Tycker inte att man ska stänga av folk från forumet. Men går man till överdrift ex. (fula ord,hot osv)Jaa då!

Etoo`s mål mot Pnatinaikos belv hitils vald till cl´s finaste av UEFA!
Barcelona AlexC
2005-11-12 12:46
Kharles; Mycket möjligt att CCTV5 också sänder, fast den brukar fungera bäst för mig genom PP Stream. Matchen börjar (om du nu missade mitt inlägg) :-) klockan 22:00 svensk tid.
Barcelona La_Rambla
2005-11-12 12:41
Matchstart 22.00 enligt länk. Verkar som om det streamas av PPLive, SoPCast och PPStream. Se till att registrera er, det är gratis. Passa på att ladda ner nya versionen av PPLive också, 1.0.9.6.

Jag menar som sagt matchen Spanien - Slovakien.
Barcelona Kharles
2005-11-12 12:27
AlexC

Jag har för mig att CCTV5 sänder matchen, troligtvis genom PPlive. När är matchstart förresten?

Fenomeno

Bortförklaringar? Känner på mig att vi förlorar? Ha! Vem är det som kommer in på det andra lagets forum och ska försöka bygga upp lite självförtroende. De flesta vet nog förutsättningarna, men El Derbi är El Derbi (Clásico) och ni är alltid mer motiverade på Chamartín. Sen säger också historia att Barcelona spelar bättre i Madrid än vad Madrid presterar i Katalonien.

Argentina-England på tv4+. Synd att Messi är avstängd, hade varit kul att se honom göra en Maradona-rush och få Terry och Sol att se ut som Raul Bravo och Pavon.
Barcelona AlexC
2005-11-12 12:10
Vet iofs inte om TV 2 Norge ingår i Viasat eller Canal Digital men de visar iallafall matchen mot Tjeckien.

För er som vill se Spanien-Slovakien så visar Sport Italia matchen klockan 22:00 (Sport Italia kan man få in genom SopCast), dock kan jag inte alls garantera att det skulle fungera då SopCast har strulat lite på sistone.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-12 11:48
Camparn på nou ///'
håller med dig.
och till och med viasat sport är abonemang så dom måste at ut sånna här matcher jumed att dom har rättigheterna till vm kvalet.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-12 11:45
Vad håller de svenska tvkanalerna på med SKANDAL!
Det är en del träningsmatcher mellan riktigt bra lag idag som Argentina-England som är en måstematch kommer tokheja på Argentina. Sen är också Frankrike-Tyskland en bra match.

Men att varken Visatsport eller Eurosport som har sändningsrättigheterna till vmkvalet visar några av de superviktiga playoff matcherna som betyder någonting tex Spanien-Slovakien som jag gärna hade sett och Uruguay-Australien som också är riktigt het är skandal.
Visatsport visar inga matcher idag alls! Eurosport visar ändå Frankrike-Tyskland som de kanske tror skulle locka fler tittare än Schweiz-Turkiet.
Barcelona Polero
2005-11-12 10:27
Jag har hört hit och dit om Messi spelar ikväll eller ej...vi får se. Vet inte om röda kort följer med i vänskapsmatcher och folk säger olika saker.
Om Messi spelar mot England så vet vi iallafall svaret.
Annons: