/spanien/barcelona/forum/25323.aspx/spanien/barcelona/forum/25323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jontteee
2005-12-20 19:40
Nr 10
En ganska snabb lina, det står på Tv4 sidan att man måste sitta vid en bra dator. Men sen beror det på hur många som kollar oxå speciellt för dom som har inte en så bra lina
Barcelona La Rambla
2005-12-20 19:40
Gabriel

Nej, du ska klicka på länken TV i menyn till vänster. Då får du upp ett lite mindre fönster där du kan välja att se olika videos. Många kostar pengar. Men matchen är väl inte upplagd ännu.
Barcelona Jontteee
2005-12-20 19:39
Gabriel
så vänta o ha tålamod, kanske kolla på nån Film innan så att nerverna släpps lite =)
Barcelona Nr 10
2005-12-20 19:38
Hur snabb lina måste man ha för att kunna se matchen????
Barcelona Gabriel
2005-12-20 19:37
Jontteee

Där till vänster där det står "se Barcelona - Celta vigo direkt på webben", eller hur ?
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-12-20 19:36
Der Afro

Stooooort tack!
Barcelona Jontteee
2005-12-20 19:36
Gabriel
Sädningen börjar 20.55 innan så visar dom inget.. klicka 20.55 så kommer du se matchen =)
Barcelona Gabriel
2005-12-20 19:35
på sidan står det se Barcelona - Celta vigo direkt på webben. Tror att man ska kunna klicka där sen kommer det upp - hoppas att det är så simpelt.
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-20 19:31
Gabriel

Jag börjar också bli lite smått nervös, men jag hoppas på att ngn länkar den exakta länken här precis innan match... :)
Barcelona ronnie10
2005-12-20 19:31
Varför ska inte Puyol gå ut till högerbacken och Edmílson flytta ner till mittback? Här är mitt svar:
Om vi använder Edmilson och Marquéz som mittförsvarare har vi ingen som håller jämna steg (dvs. är lika snabb) som de snabbaste forwards. Henry eller Ronaldo skulle lätt sprinta ifrån Marquéz eller Edmílson, men aldrig Puyol. Hade vi t.ex Gallas eller Carvalho i laget, då skulle Puyol kunna spela högerback eftersom de två är mycket snabba mittförsvarare.

Marquez och Edmilson är för sega i vändningarna och de har för dålig acceleration för att spela mittbackar tillsammans.
Barcelona Gabriel
2005-12-20 19:25
Börjar bli lite halvnervös med allt detta om att matchen sänds på tv4.se

Försöker testa redan nu med web tvn men det kommer ju inte ens upp nått. HJÄLP!
Real Madrid Robiiinho
2005-12-20 19:23
Ronaldinho Var värd sin utmärkelse.
Barcelona Der Afro
2005-12-20 19:21
På tv4.se hittar man statistik ifrån La liga. En del intressanta saker finns att läsa.

Tex så har vi och Bilbao minst antal gula kort, 31 stycken. Racing har flest, 55. Vi har också minst antal röda (1) men delat med tre andra lag.

Tyvärr ligger vi bara två i publikligan vilket får ses som överraskande. Marängerna leder med 800 pers per match. Villa real har näst minst publik!
Pelada
2005-12-20 19:18
La Rambla

Precis vad jag menar. Man måste kunna ta vissa rykten med en nypa salt, ibland större nypor än andra gånger...
Barcelona Gabriel
2005-12-20 19:16
Nemo

Amigo, tio, hermano - jag var ironiskt. Jag vet om att Messi kommer bli en storstjärna hos oss. Jag gjorde ett skämt du vet eftersom det lät så roligt när du sa det just pga att alla redan har sagt så :=)
Barcelona Gabriel
2005-12-20 19:15
giovani

Jag tycker det du säger låter intressant, men fakutmet att vi ska spela med Edmilson som mittback gör det lite mer oroväckande, oavsett hur bra han bevisat sig vara på den positionen i brazil och i lyon. Enligt mig måste han bevisa mer på de chanser han får i mittbackspositionen för att få mitt förtroende där. Men som sagt för att han ska få en chans att bevisa att han klarar av det så måste han också få en chans att spela där. Men jag säger fortfarande att jag hellre ser en ny mittback köps in och isånnafall spelar bredvid Marques. Daniel Alves är grym, han kan ta våran högerplats i många år framöver om han köps in.
Barcelona Nemo
2005-12-20 19:14
Jag menar; Jag vill INTE ha Henry.

Gabriel, Messí är inget fall som Quaresma eller Saviola. Jag kände på mig att Saviola skulle spela bra för Barca, men innerst inne visste jag att han inte skulle klara pressen.

Med Messí är det annorlunda. Han verkar aldrig bli trött. Han accelererar från 0 till 100 km/h. Det är få spelare som klarar sånt.
Barcelona Gabriel
2005-12-20 19:11
Nemo

"Messí kommer göra stordåd i Barca. Vänta och se."

Nehe? Är du säker? Lovar du? hahaha ;)
Barcelona giovani
2005-12-20 19:11
Det finns gott om mittbackar med stor potencial och klass, men det finns absolut inte lika många högerbackar som Puyol, som Gabbi skriver han är den ultimata högerbacken så jag förstår inte varför vi letar efter högerbackar istället för mittbackar. Jag skulle fotfarande påstå att vi skulle haft ett säkrare försvar om Edmilson gick ner och Puyol till högern och Motta och Van Bomel kunde spela från start, då skulle vi vara absolut vattentäta både offensivt och defensivt eftersom Motta och Bomel är så extremt duktiga defensivt och Deco sliter som fan också men sammtidigt så väldigt bra offensiv vi skulle fått ett säkrare försvar mittfällt och anfall.

***** Med tanke på att dom flesta kontringslag annvänder sig av yttranra för att anfalla så känner jag att detta skulle vara den bästa lösningen.
Barcelona Nemo
2005-12-20 19:05
Jag vill ha Henry. Visserligen en bra fotbollsspelare för ett bra pris. Men en känsla långt inom säger att han hämmar Messís utveckling. Messí kommer göra stordåd i Barca. Vänta och se.
Barcelona Gabriel
2005-12-20 19:01
Puyol_21

Tror jag knappast, tänk på att "vad som helst" är vad som helst. Det innebär att han skulle kunna tänka sig att sälja Puyol eller Ronaldinho för att få Henry. Tog det bara som ett exempel så nej. Men han kommer säkerligen att kämpa för att köpa honom.
Barcelona Puyol_21
2005-12-20 19:00
kan det vara sant att Laporta gör vad som helst för att få Henry till Barcelona?
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-12-20 18:53
Vet någon en länk eller hemsida där det är statistik över Barcelona, mål, assist, osv. Mycket tacksam för svar.
Barcelona Mr_Dinho
2005-12-20 18:50
För mycket CM eller FM på alla här inne.
Barcelona La Rambla
2005-12-20 18:50
Gabriel

Hehe, jo jag minns den sekvensen. Kul var det. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-20 18:48
Pelada

En sån här rubrik på Sport tex:
"Laporta admite su interés por Henry, según 'The Sun'"

Skulle Laporta uttala sig exklusivt för Storbrittaniens värsta skandaltidning angående sina värvarplaner? Don't think so...
Barcelona Qno
2005-12-20 18:47
Är det här inne alla kollat och sett att Henry ska vara på väg till Barcelona? Menar sportbladet är en bra tidning men dom har inte mycket till koll ute i Europa. Man kan inte säga att dom är trovärdiga för det vore som att säga att DingDing värld var en bra nyhetstidning.
Barcelona Kharles
2005-12-20 18:46
Younies

Vi har redan världens bästa anfall. Utan tvekan.

Puyol passar som mittback i vårt spelsystem eftersom vi kör med så offensiva ytterbackar. Om det behövs så går han ut på deras position och täcker av yta medan vår DM kan gå ner i hans position. Han är ofta den som stöter också, eftersom vi har en hög backlinje så har han en intensiv press på bollhållaren vilket gör att denne måste passa bakåt och medan Puyi har press så går vår DM (oftast Edmilson/Marquez) ner och täcker bakom Puyol. Tror det kan vara därför Rijkaard verkar föredrar dessa före Motta (förutom att Motta även passar utmärkt som tvåvägsspelare) då de även spelat en del i försvaret.
Barcelona Gabriel
2005-12-20 18:46
La Rambla

En liten rolig sak kommer upp i mitt huvud när du nämner att Puyi är försvarsgeneralen och han som styr våran backlinje. Vet inte om du har något minne angående denna tsekvensen, men själv minns jag en match under förra året när Oleguer och Marques pekade vart han tyckte att Oleguer skulle spela. Puyol tvekade inte ens en halv sekund på att springa över till Marques och visa vem det var som bestämde. Det är åtminstonde vad jag tror han sa till honom, har inget bevis på det dock.

hehe, kul var det iaf. Visca!
Barcelona La Rambla
2005-12-20 18:41
Puyi är försvarsgeneralen. Det är han som styr hela backlinjen. Han med sin pondus och karaktär gör de andra bra. Så han är viktig inte bara för för sina egenskaper som mittback utan så mycket annat som har med vår försvarsspel att göra.
Annons: