/spanien/barcelona/forum/25321.aspx/spanien/barcelona/forum/25321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-15 15:26
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Haha det får vi se. Tror inte en självisk idiot gör mål mot oss. Ha det bra.
Barcelona Gabriel
2005-11-15 15:25
(catalonia barca)

Man är väll van vid att dom har stora käfter (fansen alltså). Låt dom snacka och med deras patetiska försök inbilla sig att vi tar åt oss. Det bevisar bara på att dom har fokus mer på oss inför el clasico än på dem själva. Vi pratar på planen !
Barcelona Gabriel
2005-11-15 15:23
alex163 [Sergio Ramos]

Men herregud till skillnad från Figo så har vårat lejon ett betydligt starkare psyke. Stackaren Figo började ju nästan gråta när han kom tillbaka första gången, höll sig för öronen. Det var nästan så man tyckte synd om honom haha skrattretande !

Eto'o kommer verkligen inte bry sig om ni buar ut honom, för övrigt kommer era burop att sluta till under tiden när han tystar er genom att göra mål !
Barcelona Vbg:arn
2005-11-15 15:22
AlexC: Det var ju bara för att understryka bitterheten, att det är det verkar vara. Jag räknar inte inhopp som att "få spela", utan jag tänker på spel från start då.
Barcelona Barça82
2005-11-15 15:22
In med Henke bara, han löser allt
Barcelona AlexC
2005-11-15 15:20
Vbg:arn; du skrev att man bara låter Messi spela i Ch L. Antingen har du fel eller så uttryckte du dig klumpigt.

Sannolikt är alla bittra för att träbenet får starta ligamatch efter ligamtach utan att någonsin visa något positivt.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-15 15:16
Ämne: Catalonia Barca,
Ne....Exakt. Men det är lugnt. Eto'o kommer buas ut så han börjar gråta istället. LOL.
Killen kommer verkligen få det hett, musik hela tiden (bu-rop).
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 15:16
Så j-a underbart sagt var det! ;)
Real Madrid King_raul
2005-11-15 15:13
Catalonia Barca,
Nej låt du era spelare stå för sånt skit istället.

"Madrid cabrón, saluda al campeon"

Barcelona (catalonia barca)
2005-11-15 15:12
alltså dom 20 frågor är väldigt oacceptabla.
det står mycket skit om barca men inte direkt utan indirekt.
jag tycker att dom borde skämas.
man ska inte skriva sånt skit.
hoppas inte vår redaktion gör så
för då kommer vi att sjunka till deras klass som är väldigt barnslig.

visca la barca.
2005-11-15 15:09
ha ej Kharles ,tack :)
Barcelona Kharles
2005-11-15 15:09
(catalonia barca)

Det är mest Segunda B lag som måste spela för att komma så långt. Eftersom FCB redan är och alltid har varit i förstadivisionen behöver man inte spela för att komma dit. Men det har inte alltid varit så, en gång hade cupen en större status.
Real Madrid Max
2005-11-15 15:07
Madridartikeln får man tycka vad man vill om, efterom jag känner artikelförfattaren VET jag att den är skriven med glimten i ögat. Jag hoppas tvärtemot libbe att barcaredaktionen publicerar lika bra artiklar på liknande tema som de gjort tidigare, dvs ungefär samma sak som "20 frågor" fast tvärtom. Både Sonde och Jocke skrev bra sådana i fjor.

Däremot bör artiklar som underblåser hat osv hållas borta. Under hela min tid var det en mycket bra dialog mellan redaktionerna och vad jag vet är det det fortfarande. Och det är kul med clasico!
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-15 15:05
Det tråkiga med dem 20 frågorna är väl att det var samma 20 frågor som dök upp sist vi mötte dem på Bernabeu.
2005-11-15 15:03
barca ska spela idag semifinal i cataluniya cup idag.men hörde precis att det är semifinal.
när spela dom för att dom kom till semifinal.
tacksam för svar.
2005-11-15 15:02
AlexC: Jag uttryckte mig inte klumpigt, jag skulle framstå som bitter. Eftersom jag tyckt det varit konstigt att Messi gör toppmatcher i Cl för att sedan inte få starta i ligan.

Men tack för upplysningarna iaf.

För övrigt tycker jag att Real Madrids 20 frågor är rätt roliga ändå, om man ser på dom med glimten i ögat.
Valladolid libbe
2005-11-15 14:23
Jag hoppas barca redaktionen inte sanker sig till real redaktionens niva efter att de har gjort den smaklosa "20 frågor om våra motståndare" .

Jag ar inte barca fan ens och jag tyckte det var lagt, man ska visa lite mer respekt an sa.
Personen som gjorde det visar bara hur omogen han ar.
Aven om man hatar ett lag ska man alltid visa respekt.
Barcelona AlexC
2005-11-15 14:04
Vad VBG:arn menade (men som oftast uttryckte han sig klumpigt) att man får fortsätta starta med Giuly i ligan (Jippi!) och Messi i Ch L. Skillnaden blir istället att Henke eller Ezquerro får ersätta Ludde.

Vbg:arn; Ronnie, Eto'o & Marquez är icke-EU-spelare.
Barcelona Brankt
2005-11-15 14:02
Barça har i dagsläget tre icke EU-spelare. Dessa är Ronaldinho, Marquez och Etóo.
Real Madrid Max
2005-11-15 13:55
VBG:arn.

Det är inte hans pass det gäller, han har pass nu, det är hur han anmäldes i barcas trupp. Icke-EU idag är Ronaldinho, Etoo och Marquez.
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 13:49
Vad har det med saken att göra, han har ju spelat och varit med i truppen. Det som räknas.
2005-11-15 13:47
Men Messis matcher i ligan har väl mest varit inhopp?
Barcelona Kharles
2005-11-15 13:41
Hittils? Messi har spelat flera matcher i ligan.

Det är därför alla klubbar pissar på sig. Mest av alla Real Madrid.
2005-11-15 13:39
Om det inte löser sig med Messi får man väl göra sig av med en icke-EU-spelare, eller fortsätta som man gjort hittills och bara låta honom spela i Champions League.

Vilka av följande är icke-EU i Barca idag (bortsett från Messi)? Ronaldinho? Marquez? Belletti? Sylvinho? Edmilson? Eto'o?
Real Madrid Max
2005-11-15 13:35
Kharles.

Alla stora klubbar kommer att ha möjligheter att klara sig bra även efter införandet av UEFA-reglerna (om Barca skulle klara det bäst kan diskuteras och jag bryr mig inte om det heller). Däremot kommer det att leda till trixande i diverse instanser och att vissa duktiga spelare inte kommer att kunna spela fotboll pga att de har spelat i fel land under tre år när de var mellan 15 och 21.
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 13:30
Vid närmare eftertanke så ser jag tydligare nu.
Glöm inlägget. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 13:29
Kharles//
...man får registrera spelare efter att fönstret stängts, om de är inhemska.

Det är just där problemet ligger om jag förstått det rätt, de vill ju hävda att han inte är inhemsk eftersom passet blev klart först 25 sept.
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 13:26
Max//
Det stämmer, Deportivo och Alavés framför allt har överklagat hos LFP, RFES's beslut den 18 oktober där det sades att Messi är klar att spela i ligan. Det man kan tycka, varför inte acceptera beslutet och gå vidare? Likväl som jag personligen hade accepterat ett negativt besked och väntat till 1 januari då han hade fått träda in i ligaspelet. Men nej, man ska så klart göra en cirkus av det hela.
Barcelona Kharles
2005-11-15 13:25
Det är snarare en politisk fråga än sportslig. Sportsligt sätt finns inga hinder, man får registrera spelare efter att fönstret stängts, om de är inhemska. Inga fel begicks, den högsta fotbollsmässiga instansen säger att killen får spela och klubbarnas organisation kan inte göra något åt saken. De kommer ingenstans med sina överklagan, att de väntade tills denna veckan och att de vill att deras sak prövas så fort som möjligt säger allt. Man försöker störa och få bort fokus.

Vad gäller UEFA regler är det inte klart än. Vad jag vet så finns det två olika krav då, ena att det ska finnas ett antal spelare i truppen som har skolats i klubbarnas ungdomsakademier och sen ett antal från den inhemska nationaliteten. Barcelona är den klubb i Europa som kommer att ha minst problem i fall något sådant skulle inträffa, då halva truppen består av egna (en av dem är dock brasse och en argentinare varav båda har rötter i Italien). När vi ändå är inne på UEFA så kan jag meddela att de var först med att tillåta Messi att spela.
Real Madrid Max
2005-11-15 12:55
Om jag ger mig in i snacket om Messis pass så är det väl så om jag förstått det rätt att hans pass är helt klart. Det anmälningen gäller är att han enligt anmälarna inte var anmäld på ett korrekt sätt när trupperna skall vara spikade, dvs siste augusti.

Jag tycker givetvis inte att man skall kringgå regler för sådant här, men jag hoppas trots Madridsympatier fullt och fast att Messi får spela på lördag och framöver. Ingen 18-åring borde få sitta i kläm för sådant här. Värre lär det bli om UEFA-reglerna om egna nationaliteter införs, så sätt stopp för dem.
Annons: