/spanien/barcelona/forum/25319.aspx/spanien/barcelona/forum/25319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 18:01
Kharles,

You got mail...
Barcelona O Fenômeno
2005-11-13 17:48
Kharles!

”Jag ville stanna i Barcelona men en dag fick jag utan vidare veta att Barcelona ville ha pengar för mig och Inter var där med ett bud så jag lämnade och gick till ett lag som verkligen ville ha mig”.

Sanningen är att Ronaldo själv ville gå tillbaka till Barcelona när han skulle lämna Inter men Van Gaal (tror jag det var) ville inte ens ha Ronaldo. Vilka var där och bestal er på Världens bästa spelare, återigen? REAL MADRID!

I Inter ställde Ronaldo ett krav. Cuper eller mig. Inter valde Cuper. Nu gråter styrelsen!
Dom har försökt att övertala honom tillbaka, Moratti ringde varje dag. Styrelsemedlemmar går ut i media och säger: ”Ronaldo är en son av Inter”. ”En bra tränare är lätt att hitta men en Ronaldo går inte att hitta, vi gjorde ett misstag”.

O Fenômeno!
Barcelona Ronnie
2005-11-13 17:46
Fan va helgerna känns långa när det inte är någon fotboll på TV... Man blir ju iof mer och mer laddad inför helgens drabbning. Känns som att denna matchen betyder oerhört mycket för årets serie och allt som händer runt omkring matchen med Messi affären bla gör matchen än mer intresant än vad den väntar. Nu ställs också Barça mot ett bra motstånd och detta är en bra värdemättning av vår form!
Real Madrid stora_4
2005-11-13 17:44
Ronaldo är mer en fet dåre som inte visste sitt eget bästa som liten.

Kharles du e roligt kille måste jag säga, hur än tjock han e han kommer alltid leverera och iallafall han snor inte mål från lag kamraterna, ni sålde ronaldo när han blev världens bästa spelare, det skulle vara som om ni skulle sälja Ronaldinho nu till Januari, tänk på lite fakta innan du säger något, ok.
Barcelona Jontteee
2005-11-13 17:39
asså van gaal är en tönt som kan inget som fotboll.. Ronaldo är världens bästa anfallare o borde behandlas så.. Jag tror att om Ronaldinho ställer krav så uppfyller Barca alla hans krav, så borde dom gjort med Ronaldo.. Visa spelare ska behandlas bättre än andra det e bara så det e ...
Barcelona La_Rambla
2005-11-13 17:35
Vad jag har förstått så är inte Ronaldo speciellt populär i interlägret heller. Där ställde han krav på hur och när han skulle träna, hur hans uppbygnadsträning efter en skada skulle se ut. De tröttnade på honom där med.
Barcelona Kharles
2005-11-13 17:30
Visst, men man ställer inte ultimatum till sin klubb så som han gjorde. Som han för övrigt också gjorde i Inter, bara för att sen krypa tillbaka till Barça då Van Gaal inte ville ha honom (för vad han gjorde först) och då valde los mierdas.

Lär dig.
Barcelona Jontteee
2005-11-13 17:26
Kharles
Asså e man anfallare o göra 32mål på 32matcher klart man ska höja spelarens lön det e nåt som tillhör till fotbollen.. Barcas dåvarande president ville inte höja så då blev Ronaldo såld.. lär dig =)
Barcelona Backstrom
2005-11-13 16:49
@ Messi(as) -
Ursäkta, är lite vilsen förstod inte var du menade. Trodde att du menade att vi hade lyckats med Ronaldinho även fast han är Argentinare (Alltså att du trodde att han var Argentinare). Fortf. lite seg i huvudet från igår tydligen.

@Kharles
Bra inlägg ang. lite av spelarhistorian.
Och skön bild på Beckham, Det är så han ska se ut när han försöker komma förbi Sylvinho på vänsterkanten när vi möts.
Barcelona Kharles
2005-11-13 16:43
Det skulle inte förvåna mig om Ronaldinho kom till real eftersom ingen trodde någonsin att Figo skulle göra det.

Skillnaden är att Ronaldinho redan hade chansen att välja pengarna. Han valde klubbkänsla och ni fick talangen i länken.

Sen om du inte kan ett skit om fotboll så kanske du inte ska skriva så mycket på forum och döma klubbar? Det får dig att se ut som en.. fjortismaräng.
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-13 16:40
PS. jag har ett liv. Jag är inte en fotbolls fanatiker, jag lägger mer tid på studierna som ger mig något iaf. Vad fan ger fotboll en? Jag tycker bara om att se på rolig fotboll och inget mer.
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-13 16:38
Kharles, vad har stavning med allt att göra? Ser det som om jag skriver en 5000 kr uppsats eller? Förtod du det jag skrev eller inte?

Det skulle inte förvåna mig om Ronaldinho kom till real eftersom ingen trodde någonsin att Figo skulle göra det.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-13 16:34
Så skönt när kharles lär ut lite om fotboll och skriver om hur det verkligen är/var istället för att fylla forumet med ännu mer bullshit, kan säga att förluster av spelare har svidit lite men det känns helt okej nu måste jag säga då vi har några av europas duktigaste spelare, kanske världens just nu hetaste 18 åring och för att inte nämna världens bästa fotbollsspelare.
Barcelona Kharles
2005-11-13 16:34
Hahahahaha!
Barcelona Kharles
2005-11-13 16:33
Det handlade inte om höja lön, det handlade om mer än det.

Dåre är inget smutsigt ord. Inte heller. Lön stavas med ett n.
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-13 16:30
Kharles, bra svar från dig förutom att använda smutsiga ord som dåre och så.

Jo, men hade Barcelona inte råd med att höja deras lönn? De var ju värda det?
Barcelona Kharles
2005-11-13 16:26
#10 Robinho

Nu är du nog en ung person som kanske inte förstår sig på alla faktorer inom fotbollen, men det finns saker och ting som kallas för "utköpsklausuler" och "spelarnas egna vilja" som kan ha varit avgörande i de fall du tar upp.
Barcelona Kharles
2005-11-13 16:25
Jisses, är okunnighetspatrullen ute igen?

--=Robinhos PedaLadaS=--

Riquelme gick inte gratis, han köptes för 11m euro och såldes för 8m + 4-5m euro till (variabler).

Han var icke-eu och skulle aldrig ha passat in i det laget vi nu har. Någon balans måste det finnas. Sen tycker jag inte direkt en maräng ska klaga på den här ledningen, de borde nog kolla i sitt egna hus först efter dårar som Florentino, Sacchi och Luxe. Jag menar om han nu är så bra (vilket han är..); varför köpte inte los maricones honom då?

Di Stefano stals av Franco (Barcelona hade redan Kubala och med Di Stefano också så hade Madrid inte haft en chans)

Maradona hade personliga problem och sen var det en massa basker som försökte bryta benen på honom.

Saviola och Riquelme är bra spelare, men precis som Zenden, Overmars, Rochemback och Geovanni levde de inte upp till hypen.

Messi är Blaugrana i själen och kommer att se till att madrid inte får en titel på mååånga säsonger (till). Hans utköpsklausul är en och en halv miljard och kontraktet är tills han fyller 27.

Pigo och Tjocka Ronnie är bara pengahungriga förrädare där Barcelona inte kunde göra ett skit. Figo är mer den listiga förrädaren som vill ha så mycket pengar som möjligt och Ronaldo är mer en fet dåre som inte visste sitt eget bästa som liten.

Tydligt nog för er?
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-13 16:25
Blaugrana_1899, tro mig det har absolut inget med avundsjuka att göra. Ronaldo är min favorit spelare och han var som bäst i Barcelona och jag tror att han skulle ha fortsatt med sin dominans i la liga om han vore kvar i Barcelona. Det jag ville komma fram till är varför Barcelona säljer spelare när dem är som bäst? Själv fattar jag inte varför.

Ja, vi ses den 19e..
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-13 16:18
#10 Robinho // Kan inte hålla med om att vi borde behållt en smutsig judas.

Btw varför så mycket snack från er vita om vilka vi borde haft kvar? känns rätt så mycket som avundsjuka på våra underbara spelare vi har nu.. men det är iofs posetivt, ses den 19e!

Real Madrid #10 Robinho
2005-11-13 16:09
De två värsta sakerna som har hänt barcelona enligt mig är att dem sålde Ronaldo (då han var som bäst) och Luis Figo. Jag kan svära på allt att om Barca hade behållit dem båda skulle barca ha dominerat i både C.L och La liga.
Barcelona Messi(as)
2005-11-13 16:06
"Vilken lirare Riquelme är om ni såg matchen igår, synd för er att er ledning inte har en hjärna och behåller honom, det är ju en världsspelare."

Hur jag menar?
Jag menar att det inte finns plats för Roman.
Barcelona Backstrom
2005-11-13 16:00
@ Messi(as)
Hur menar du? (Svarar åt han) - Han pratar om att Barca har för rykte att sabba argentiska talanger, och du drar upp en brasiliansk superstjärna?
Barcelona Messi(as)
2005-11-13 15:54
--=Robinhos PedaLadaS=-- //
Hört talas om ronaldinho?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-13 15:51
--=Robinhos PedaLadaS=-- //

Hur står din avundsjuka än är så kommer Messi stanna i blaugrana och utväcklas till en stor världsstjärna! ;)
Real Madrid Robinho#7
2005-11-13 15:50
Backstrom

Håller fullständigt med om att Giuly var bättre i Monaco samtidigt som Luis Garcia blev bättre när han flyttade till Liverpool
--=Robinhos PedaLadaS=--
2005-11-13 15:48
Jag fattar inte vad er ledning tänker med, hur fan kan ni låta Riquelme gå, gratis dessutom....?

Vilken lirare Riquelme är om ni såg matchen igår, synd för er att er ledning inte har en hjärna och behåller honom, det är ju en världsspelare.

Först var det Di Stefano, sedan Maradona, och sen var det Saviola, sen kom Riquelme och snart är det Messis tur.

Barca och Argentina verkar inte gå ihop verkar det som....
Villarreal Culio
2005-11-13 15:47
Härligt med araber som vill låna en spelare i en vecka. De måste verkligen mena allvar med den turneringen.
Barcelona Messi(as)
2005-11-13 15:43
Tänkte på en sak, såg matchen mellan eng-arg igår. DAAMN tänk o ha Sorin som vänster back i barca.. oj oj oj. Jag betalar gärna en slant själv ur egen ficka ;)
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-13 15:40
Måste säga att jag gillade L.Garcia väldigt mycket när han spelade i barca, tyckte att han var en av dem bättre i laget. Blev faktiskt förvånad över att han såldes.

Håller med om att Ballack inte är så pass ung längre, men en väldigt bra spelare det är han. Han är en av dem bästa mittfältarna i världen, det har han bevisat både i Bayern och i tyska-landslaget. Jag tycker att han skulle passa utmärkt i real eftersom man märker att en Ballack skulle verkligen ha behövts när våra stjärnor som Baptista och Zidane var skadade. Ballack är en spelare som kan lyfta hela laget. Han är en skicklig huvudspelare, passningsspelare, teknisk och kämpar väldigt mycket. Det är inte bara i real han skulle passa, han skulle mycket väl passa i Barca också.
Annons: