/spanien/barcelona/forum/25313.aspx/spanien/barcelona/forum/25313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona #7 Larsson
4/21/2006 16:24
Är Henke tillbaka i träning och aktuell för söndagens bortamatch?

Har inte sett att det stått något i tidningarna på sistone och han har ju själv inte velat spekulera i det hela utåt sett...
Barcelona Xavi_totalkontroll
4/21/2006 15:50
alla har en favorit spelare men jag kan säga så här! att en kille som ronnie behöver man inte ha som favorit utan han är en klass för sig som kan göra allt med en boll och hur han gör det har ingen hittils kunnat och det blir svårt att hitta en sån här herre som verkligen lever för fotbollen med sin fantastiska bollkänsla och fantasi som bara en man har haft - (Maradona) Jag själv skulle inte kunna gämföra honom med nån annan i världen
Barcelona La Rambla
4/21/2006 15:47
Nej han är knappast aktuell för spel ännu. Men för första gången sen 2 dec 2005 har han genomfört en komplett träning med resten av sina kamrater. Alltså tidigare har han bara deltagit i vissa övningar för att sen ha en egen individuell träning. Han möttes av applåder ifrån sina lagkamrater. Så man kan anta att han tränar för fullt nu för att kunna bli uttagen i truppen till nästa match på Camp Nou mot Cadiz. Han är knappast redo för helgens match mot Sevilla.

Visca Xavilito!
Barcelona Gaucho´10
4/21/2006 15:35
lääst nysst på sport.es..
Kan Xavie vara med mot Sevilla??
Barcelona Dani
4/21/2006 15:29
Angående favoritspelare måste jag säga Luis Enrique. Även om han var en begränsad spelare jämfört med Dinho, Rivaldo och säkerligen Kubala m.fl. så tror jag han är den största fighter som spelat i Barça. Fan vad jag saknar Lucho :(

Btw, vad gör han numera? Fick han inte någon typ av tränartjänst i canteran?
Barcelona La Rambla
4/21/2006 15:08
Madridinho//

Du är inte vidare smart va? Tror du på fullaste allvar att inte Barcelona matchar ett bud på Fabregas? För att inte tala om att han säkerligen skulle ha mardrömmar att spela för klubben Real. :-)~
Barcelona Patrik
4/21/2006 14:27
Marcos

På vilket sätt är Arsenal en lättare motståndare än Villarreal?
Madridinho
4/21/2006 14:21
- FcB 20 - //

FEL! om real lägger ett bud på 20 miljoner euro så måste barca matcha det budet för att få honom.

det tror jag inte barca gör;)
Barcelona - FcB 20 -
4/21/2006 14:06
en från real forumet

"""skulla vara kul om vi värvade fabregas. tänk vad förvånade alla cules skulle bli!

spelar roll om han är katalan? det blir bara roligare att se barca fansens reaktion och deras skitsnack om att katalanska spelare inte vill spela för real.

vem vill inte spela för real madrid?"""

ändå om real vill köpa han så kan dom inte för barca bestämmer om någon från laliga ska få han
Barcelona II Barça II
4/21/2006 14:00
Hoppas att det inte stämmer då :-).
Barcelona La Rambla
4/21/2006 13:34
Bara för att den oseriösa siten tribalfootball.com påstår det behöver det knappast stämma. När fcbarcelona.com skriver att de vill sälja Motta ska jag ta det på större allvar. :-)

Men och andra sidan, truppens mittfältsbestånd i dagsläget ser rätt så välfyllt ut. Spelare som Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson, van Bommel och även Ronaldinho får väl räknas som offensiv mittfältare, gör ju att det ser svårt ut för Motta att ta en ordinarie plats i startelvan. I dagsläget är tex Edmilson given som pivote, det ska mycket till om Motta ska peta honom. Så om det är Motta själv som vill ha mer speltid så är det kanske inte helt orealistiskt att han vill gå till en annan klubb.
Barcelona II Barça II
4/21/2006 13:28
Motta är för salu, kommer något lag med ett bra pris så kommer ledningen att sälja honom. Detta bara för att han är så skadebenägen.
Tråkiga nyheter :-(.
Barcelona La Rambla
4/21/2006 13:13
Alla tiders hjältar i Barcelona? Mitt val faller på dagens el capitan, Carles Puyol, ett för mig lätt val. Visst, vi har haft målgörare och profiler så som Ronaldo, Maradona, Romario, Rivaldo och nu Ronaldinho. Men för mig är ändå den störste Puyol. Han symboliserar allt det jag älskar hos Barcelona. :-)

Rykten i engelsk press:

Liverpool want to sign Barcelona's Ludovic Giuly. Barca are happy to let him go if they secure the signature of Thierry Henry.

Varför inte? Skulle det otroliga hända att Henry anländer så ser jag inte hur den lille fransmannen ska kunna få mer speltid jämfört med vad han har idag. Liverpool har länge jagat en äkta högerspringare.
Barcelona Marcos
4/21/2006 13:05
Jag håller med Deco. Han säger att han vill ha Arsenal i en eventuell final då det är ett betydligt lättare motstånd än Villarreal. Men drömfinalen skulle självklart vara Barcelona - Villarreal, en spansk final där brasilianare möter Argentinare. ;)
Barcelona Assyrisk Culè
4/21/2006 12:44
grabbar, Romario har spelat för Barca. Över 40 år och vinner skytteligan i Brasilien=respekt!
Barcelona Assyrisk Culè
4/21/2006 12:40
Ämne: Är det här Reals for....
Stick din tönt. Vad gör du själv här?
Barcelona el_Barca
4/21/2006 12:29
Man kan ju inte glömma Rivaldos hat-trick på Camp Nou mot Valencia säsongen 00-01. Jag var själv på plats och jag visste inte vad jag skulle ta mig till när Rivaldo dunkade in "bicicleta'n"!
Barcelona Tompa
4/21/2006 11:02
Personlig favoritspelare i Barca genom tiderna?

Eftersom jag inte är gammal nog att sett Kubala o CO måste jag inskränka mig till dem jag sett i direktsändning. Och valet är inte lätt...

Några heta kandidater är Laudrup, Guardiola och så förstås Ronaldinho. Andra jag gillade/gillar starkt är Bakero, Koeman, Rivaldo ch Xavi.
Barcelona Gabriel
4/21/2006 11:00
Júlio'La Bestia'Baptista

Haha snacka om att glömma att se sig själva i spegeln.
Real Madrid Júlio'La Bestia'Baptista
4/21/2006 09:37
Är det här Reals forum eller Barcas? Ni snackar ju om oss 24/7..
Barcelona La Rambla
4/21/2006 08:50
Under en lång tid nu har det ältats om hur Real Madrid minsann ska börja om från grunden. Nu ska det sportsliga komma i första hand, från och med nu så ska det vara tränaren som värvar ihop med sportdirektören och inte presidenten som värvar sina personliga favoriter. Så vad gör F Martin? Jo, precis som sin föregångare raljerar han om i media vilka spelare som Real har bestämt sig för att skaffa in. Varför inte låta en tränare bygga upp SITT lag istället med de spelare han tror sig passa in i sin tänkta spelidé?

Henry till Real? Finns inte en chans på miljonen att han går dit. Varför ska han byta ner sig? Antingen så stannar han i Arsenal (det mest troliga) eller så äntrar han Camp Nous gröna gräsmatta till hösten iklädd en blaugrana-tröja. :-)~
Barcelona SaMii^
4/21/2006 08:28
Kan Messi vara med nästa match på milan ?
Barcelona Gabriel
4/21/2006 07:40
Haha Real Madrid saknar skam. "Ta hit Henry, låt det kosta vad det vill" har - Fernando Martín - gett order om. Hehe, det är bara att skratta på mina kära culés. Henry har redan medgett att om han byter klubb så är det pga sportsliga intressen inte ekonomiska. Jag tror nog han finner den sportsliga delen som bättre i Barcelona än i Real Madrid. Hehe enough said about that for now. Roligt iaf, de kommer bli skrattade i ansiktet av Henry och av många andra.

De känns som de aldrig lär sig!
Barcelona Gabriel
4/21/2006 07:37
Det känns som att Ronaldinho kommer bli det självklara valet framför alla andra när det gäller sin personliga favorit, inte bara för mig men för många. Han har redan spelat 3 säsonger för oss och gjort så otroligt mycket. 2 (?) liga guld och kanske 1 Champ, League seger. Inget tyder på att han byter lag heller så fortsätter han så här, ja....

Ronaldo hade lätt kunnat bli en favorit men eftersom han gick redan efter 1 säsong så blir det inte riktigt samma sak. Han var dock anledningen till att jag fick upp ögonen för Barça så han förblir en favorit för mig.

För mig ligger ändå Rivaldo på förstaplats. Jag orkar inte kommentera varför, hans insatser på planen säger redan det.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
4/21/2006 01:13
förhoppningsvis kommer lilla hjälte tillbaka om två veckor.... visca el barca
Barcelona giovani
4/21/2006 00:14
II Barça II, Rivaldo är helt klart en favorit, det jag älska mest hos han var att det spela ingen roll om han mötte världens bästa lag på borta plan han var ändå lika bra killen vek sig inte för nån.

Men mina favorit spelare var ändå Amor och Bakero, älska deras sätt att spela fotboll. När dom fanns på mitten var väldigt svårt för motståndarna att anfalla och försvara sig för dom var verkligen kompletta som spelare, grymt skott, grym teknik och otroliga passningsspelare och var oroligt dugliga bakåt. Bakero hade ju sina nickar också. Fotfarande när jag ser gamla matcher med dom ryser hela kroppen.
Barcelona barca_dreamteam
4/21/2006 00:10
Grabbar,se länk.Kopierade den från Milanforum.Det är en namninsamlingslista för att protestera mot Glenn Hysen och dennes ständiga partiskhet mot engelska lag.Gå in och skriv på.
Barcelona II Barça II
4/20/2006 23:09
Tompa//
Du har helt rätt man ska minnas legenderna som fanns långt innan oss.

Vilken är er favorit spelare i Barcelona?

Själv så måste jag nog säga Rivaldo.
Barcelona el_Barca
4/20/2006 22:11
Rött kort nu på Krstajic i Schalke 04 :)
Barcelona La Rambla
4/20/2006 21:50
Enligt Messi själv så räknar han med att vara i spel igen om ca 2v. Hade ju inte suttit fel med comeback av både Messi och Xavi på Camp Nou till matchen mot Cadiz, där ligan kanske säkras. :-)

Sevilla har fortfarande 0-0 i 2:a halvlek i bortamötet i UEFA-cup semifinalen mot Schalke 04. Hoppas att de håller ut och kniper en finalplats sen på hemmaplan.
Annons: