/spanien/barcelona/forum/25311.aspx/spanien/barcelona/forum/25311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Paninho
2006-07-21 12:00
Jag vet att man inte ska bli åpen men det hade inte varit fel med miguel från valencia på högerbacken :P
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:59
Paninho/
Capello kommer att se Baptistas kvalité, våga bänka Beckham osv. Och Emerson är en utmärkt defensiv mittfältare så det ordnar sig nog med deras mittfält.

Linx/ vi har bra en pivote.
Atlético Gröt
2006-07-21 11:59
Paninho//

Är inte helt säker på att Emerson är rätt spelare för spanska ligan. Italien passar honom sannolikt bättre där han mest kan stå stilla i mittcirkeln och spelfördela. Tveksam till om han har nödvändig snabbhet och teknik för att kunna acklimatisera sig till La Liga.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-21 11:58
Oj Oj Oj, mina böner har blivit hörda, vi har nu världens bästa ytterback. Vad än marängerna säger så är Zambrotta världens bästa ytterback, det vet dem själva, det vet alla som följer fotboll. Nu behöver vi inte köpa fler spelare, vi har en komplett trupp. Men någonting säger mig att vi kommer att värva minst en spelare till.
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:57
Gröt/
ingen behöver lämna Barca (om de inte vill). Vi har 2 spelare/position vilket är helt normalt.
Barcelona Paninho
2006-07-21 11:57
Tror real kommer sakna zidane mycket till en början... nu har de ingen naturlig bollförare på mittfältet... emersom kanske, men han har inte de tekniska kvaliteterna eller kreativiteten!
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:56
Marquez spelade längst till höger i Mexikos trebackslinje (han var ju överallt och bar nästan för mycket ansvar) men Marquez kommer med största sannolikhet att bilda mittlås med Puyol.
Atlético Gröt
2006-07-21 11:56
Innebär detta att Silvinho, Gio eller Beletti får lämna Barca. Är Zambrotta tänkt som vänster- eller högerback?

Hursomhelst, två kalasbra nyförvärv för Er. Är det färdigshoppat för Riijkard nu eller finns det ytterligare någon lagdel som måste förstärkas?
Barcelona LINX
2006-07-21 11:54

zambrotta - puyol - thuram - gio

rafa marques - xavi

deco

messi ronaldinho
eto'o

bänken: iniesta, edmilson, eidur, sylvinho, guily...

ser hyfsat ut!
Barcelona Tompa
Truppen är verkligen grym nu, antagligen bästa Barcalaget någonsin! Nu gäller det bara att inte underskatta marängerna. De kommer bli svårare än i fjol men visst ska vi slå dem och vinna ligan och C.L igen!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Paninho
Tror dock fortfarande inte på Thuram till höger... en grym spelare visserligen, men känns ändå mer som mittback som nickar undan uppspel än en ytterback som tar djupledslöpningar och slår inlägg?
Barcelona Woods
2006-07-21 11:52
Vi ska inte stirra oss blinda på hur Real värvar eller inte värvar, kolla bara på hur vårat lag ser ut. Då inser man att det laget som vill vinna tillbaka la liga från oss, måste göra något riktigt, riktigt stort!

Det blir säkert tuffare i år, men att vi har den starkaste och bredaste truppen är det inget snack om! Och med Zambrotta så har vi en helt komplett första uppställning!
Barcelona Civello
2006-07-21 11:51
Paninho:

Jo, och det tycker jag han gjorde väldigt bra. Ser gärna även man fortsätter rotera på dom killarna då även Sylvinho gjorde ett bra jobb förra säsongen. Men skulle nu Thuram kliva in som högerback är ju Zambrotta självklar på vänsterkanten, inget snack om saken.
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:50
BRC:
vad ska göras, vem ska värvas, om man inte ska kalla detta för ett Dreamteam?!
Vår bänk skulle kunna vinna La Liga (inte CL dock)!
Barcelona Paninho
2006-07-21 11:49
Är det ingen mer än jag som ser Marquez capacitet som högerback? :)
Barcelona Tompa
2006-07-21 11:48
Vad är det för dumheter att Zambrotta inte ska vara med i ordinarie startelvan? Killen är grym, är given i vilket lag som helst.

Sen vet jag inte hur man tänkt använda Thuram. Ska han vara ordinarie eller "super backup" för Puyol-Marquez i mitten? Hur som helst, vi har ett fantastiskt bra lag. Behövs inga mer nyförvärv!
Barcelona BRC
2006-07-21 11:46
har tidigare varit inne på vem ska spela var i backlinjen, även på harmonin i laget har jag luftat min tankar och funder kring.

Att Marquez Puyol och Zambrotta ska starta är det inget snack om. Hoppas för guds skull inte att Thuram petar Rafa, det tror/hoppas jag inte. Skulle snarare tro att Thuram är värvad för bänken tror jag, och bli inhoppare för Puyol som ibland kan behöva vila. Kan kanske hända sedan att någon utav backaran vill röra på sig i vinter för tat få mera speltid. Men harmonin tror jag kommer att finnas kvar trots tre nyförvärv. Rijkard har nu ett lag som är riktigt slagkraftit. Hoppas bara att det inte blir för mycket expimentrande med startelvan. En styrka som har haft de senaste säsongerna är stabilitet i startspelet och att alla i laget vet sina roller. Börjar man röra om för mycket i laget är risken att rollerna blir otydliga. Detta tror jag dock inte kommer hända, lita fullt ut på Rijkard.
Detta kommer bli en säsong att minnas, frågar är dreamteam eller inte???
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:46
RED: när ni uppdaterar Plantillan senare kan ni väl ta med kontraktslängden också, iaf de senaste värvningarna och de ni känner till.

Paninho: har svårt att se Rijkaard placera Marquez som högerback, där har vi fyra andra alternativ i form av Thuram, Zami, Oleguer och Belletti.
Barcelona Paninho
2006-07-21 11:45
Ämne: Klint:

Jo jag för....
Civello:
Gio spelade för det mesta bara i CL och Copa del Rey förra säsongen, annars sylvinho till vänster
Barcelona LINX
2006-07-21 11:45
haleluja! liksom woods har jag länge drömt om just zambrotta på högerbacken och liksom nämde culé så kan man ju knappt fatta att det blivit verklighet...

en varning måste kanske utfärdas för marängerna i år: revanchsugna, kompetens och auktoritet på bänken, två riktigt bra defensiva nyförvärv. jäklar vad man ser fram emot el clásico!
Barcelona Nemo
2006-07-21 11:44
Välkommen Thuram, välkommen Zambrotta.
Barcelona Paninho
2006-07-21 11:41
Thuram är visserligen en duktig spelare, men absolut inte lika löpvillig som för några år sedan, dessutom vara han nöjd över att få spela i mitten i juve. Marquez har elaka cross-bollar och uppspel... tror han kommer lira höger, backlinjen således: (från h-v)
Marquez - Puyol - Thuram - Zambrotta
Barcelona Civello
2006-07-21 11:40
Klint:

Jo jag förstår det, finns dock en del andra på forumet som velat flytta på Marquez. Jag ställer mig ändå tveksam till Thuram som högerback i dagens läge. Precis som Awinho poängterade så är frågan om han fortfarande har den kapacitet kvar som behövs på den positionen. Vet inte om jag gillar tanken på att en 34-åring som går mot slutet av sin karriär kliver in direkt i startelvan på högerbacken.
Ska Thuram kliva in där innebär det även att Gio som varit så duktig kommer petas för Zambrotta, och det tycker jag i dagsläget inte känns helt rätt.

Men som sagt, det här är upp til Rijkaard och jag är övertygad om att han tar det rätta beslutet i slutändan, vad det nu än blir.
Barcelona Los Culés
2006-07-21 11:39
All ära till Marquez men Thuram, "Malcom X" eller "Väggen", som han också kallas kommer att starta. Säsongen är lång och för landslagspelarna snackar vi om 75matcher. Känns extra tryggt med tre världsbackar.
Barcelona Woods
2006-07-21 11:36
Japp, vi får bara se till att bibehålla en hög nivå! Igår var det hemskt att se ;)

Vilka ska slå oss i la liga i år? Som det ser ut nu så har vi det absolut bästa laget, och med samma team-spirit som förra året så kommer vi få fira återigen framåt Maj!
Barcelona Tiago
2006-07-21 11:36
jag tycker att zambrotta ska ta hand om högerkanten det är den som är svagast tycker gio och silvinho sköter vänster kanten utmärkt med deras underbara kombinationer och löpningar med dinho:) ska bli kul och se zambrotta och messi på högern:D
Barcelona Klint
2006-07-21 11:34
Härligt! Vi är det femte hetaste forumet på Svenskafans! Fortsätt så culés!!!
Barcelona Woods
2006-07-21 11:33
Jag blir inte förvånad om Thuram håller minst två säsonger till, kraftig underskattning på honom säger jag.
Villarreal Journalistthomas
2006-07-21 11:31
El_dorado

Tack!
Barcelona Klint
2006-07-21 11:30
Syftar inte på att han ska peta Puyol eller Marquez, utan isåfall Belletti som inte gjorde någon bra säsong 05/06 (även om jag gillar honom CL-hjälte och allt). Sen kan Thuram även agera backup till vårat mittlås!
Annons: