/spanien/barcelona/forum/2531.aspx/spanien/barcelona/forum/2531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-24 04:58
[QUOTE=Junta Dimision]Det vill de inte, men det var inget skribenten menade, utan han menade bara att han ville se honom i Barcelona. [/QUOTE] Läs den här texten som jag citerar från artikeln som skribenten har länkat. (17-åringen lämnades utanför Milans trupp för turnén i Kinan. Istället ska han åka med Primaveralaget till Sydafrika. En stark indikation på att klubben vill göra sig av med honom.)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-07-24 00:04
@Mxm Ciilow:

Det vill de inte, men det var inget skribenten menade, utan han menade bara att han ville se honom i Barcelona.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-23 23:45
[QUOTE=Junta Dimision]Vi snackar om en 17-åring, inte någon etablerad 25 åring. [/QUOTE] för det första Varför vill milan sälja honom? för det andra vi har många talanger som vi behöver ta vara på.
Barcelona the cameroonians
2015-07-23 23:42
Som vanligt släpper klubben en kommuniké på hemsidan (där den inte ens är förstasidesnyhet) om sin inställning till UEFAs straff i samband med fansens flaggviftande under CL-finalen.

Inget konstigt med detta, men när man läser den kan man ändå inte (i alla fall om tillhör opinionen) låta bli att förundras av innehållet.

Man börjar kommunikén med att direkt säga sig respektera UEFAs straff, går sedan över att prata om klubben och medlemmarnas rättigheter för att först i näst sista meningen skriva att man inte är främmande för att titta på möjligheten att överklaga.

I min värld borde det vara tvärtom.
UEFAs namn ska nämnas sist, klubben och medlemmarnas först.
Det är att försvara klubben.

Jag undrar om klubben ens har någon PR-avdelning. Kanske de är för upptagna med att fortsätta kampanja för Bartomeu. Förstanyheten är nämligen en bild på honom och Lucho...
Barcelona Junta Dimision
2015-07-23 23:33
@Mxm Ciilow:

Vi snackar om en 17-åring, inte någon etablerad 25 åring.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-23 23:27
[QUOTE=KiNg-PuYi]vad väntar vi på, köp snabbt som fan. killen har en sjuk potential. med rätt skolning!. mastour från milan [/QUOTE] Vad ska killen hämta hos Barca när han inte duger till Milan?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-23 22:59
Ljunil Masse

Det där är en bra fråga till medlemmarna som röstade fram Barto.
Tydligen gillar de att stå på sina knä inför alla. FIFA, spanska fotbollsförbundet och nu kanske UEFA.

Nu gäller det Barto. Kommer nu ännu en gång till böja dig fram?
Man blir äcklad...
Barcelona koeman92
2015-07-23 22:58
@Liunil Masse:

Att vi fortfarande har dessa diskussioner.. att vi fortfarande ska behöva stå ut med detta i 6 år framöver.. helt ofattbart!
Barcelona Liunil Masse
2015-07-23 22:53
Barça fined 50k for displaying Catalan flags in CL final. Now what will Barto do? Fight for our right? Or bow down & pay quietly? The latter We became an easy pray for everyone because of president/board lack of courage. This will continue to happen. #BartoEra Så sant så. Ni Bartofans, tycker ni inte att Bartomeu borde stå upp för Barca och spelarna? Uselt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-23 20:59
Barcelonito / Lucho Enrique 21

blatter hedersmedlem i real? källa pls=)
Barcelona WalterWhite
2015-07-23 20:41
@KiNg-PuYi:

Byta Halilovic mot honom :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-07-23 19:55
Du kan faktiskt ta med dig Nordkorea och Saudiarabiens flagga in i arenan utan att få böter. Men katalansk flagga? Är de seriösa med att bötfälla Barca för det? Vet att Madrid satte press på förbundet innan CdR finalen men når de ända upp till UEFA och FIFA? Och hur i helvete kan Blatter vara hedersmedlem i Real Madrid? Hela Friends Arena var full av en "förbjuden" flagga (landets gamla) när Iran var på besök. Men om ingen har protesterat så sker det ingenting. Klubbens identitet är totalt präglad av en självständighetsideologi. Betala alla jävla böter men sluta aldrig ta med flaggor! De borde dela ut gratisflaggor innan el clasico. Låt de bötfälla hur mycket de vill. När de väl fattar poängen att man skyddar sin identitet kommer de sluta med politiska spel i Madrid. Klubben utvecklades av fascister, de förstår aldrig folkrörelse och kamp.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-23 19:42
vad väntar vi på, köp snabbt som fan. killen har en sjuk potential. med rätt skolning!. mastour från milan
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-23 19:42
vad väntar vi på, köp snabbt som fan. killen har en sjuk potential. med rätt skolning!. mastour från milan
Barcelona 11-9-10
2015-07-23 19:18
Jag lånar hellre ut samper och behåller Roberto kvar i truppen Samper behöver speltid annars kommer han aldrig mogna som mittfältare, i Barcelona kommer han inte få det. Sluta se så svart och vit hela tiden, då må vara stora talanger men för Barcelona krävs det lite mer. Ge dom en chans att utvecklas någonstans istället för att ruttna på bänken Samper, adama och halilovic måste lånas ut och få chansen att explodera
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-23 19:01
[QUOTE=Krabban94]Douglas Costa från Shakthar [/QUOTE] Tack. Nu hänger jag med. Jag tycker att man ska skriva hela Namnet på spelare både för och efternamn
Barcelona the cameroonians
2015-07-23 18:58
Tvåa på den.
Barcelona Krabban94
2015-07-23 18:55
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Haha variablerna blir väl om Roma vinner Copa Libertadores med den här styrelsen vi har, hade inte förvånat mig ett dugg...
Barcelona Krabban94
2015-07-23 18:54
@Mxm Ciilow:

Douglas Costa från Shakthar
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-23 18:47
[QUOTE=11-9-10]Vidal klar för Bayern, costa klar sen tidigare. Pep tänker äntligen förnya sig och bli mer oförutsägbar [/QUOTE] Vilken Costa är det ni snackar om? Som är klar för Bayern hänger inte med. Sen det här med Adriano Correia till Roma tror jag att det kommer och landa på 6m och det tycker jag att vi ska vara nöjda
Barcelona Zellick
2015-07-23 18:24
Ber om ursäkt, tror min mobil fick spelet precis :)
Barcelona Zellick
2015-07-23 18:22
Barcelona Zellick
2015-07-23 18:22
@Zellick:
Politik och fotboll gör sig påmint igen tyvärr.
Barcelona Zellick
2015-07-23 18:21
"Official: Uefa has given Barcelona a 30000€ fine because fans displayed Catalan independence flags during CL final #fcblive" -@barcastuff

Faan inte små summor.. Politik och fotboll gör sig påmint igen tyvärr.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-23 18:13
Italian club Roma offer 4M for Adriano (30), Barcelona want 8M for the Brazilian full back. Deal could be closed in coming days. [dimarzio] Kommer sluta med att man säljer brassen för 1M+3M i form av variabler, om Roma vinner CL inom de tre kommande säsongerna. :P
Barcelona Liunil Masse
2015-07-23 18:06
@FCBarcelonaFl: Official: Bilbao-Barça on 8/23 at 18:30 (Liga week 1); Barça-Malaga on 8/29 at 20:30 (Liga week 2) #fcblive
Barcelona Liunil Masse
2015-07-23 17:55
En grej som absolut inte får hända är att vi lånar ut Samper. Varför? Dels för att han i ett annat lag kommer behöva anpassa sig till ett nytt spelsätt som inte är likt Barcas och dels för att han kan få mycket speltid hos oss om vi säljer sopan Roberto! Samper kommer få rejält med speltid som back-up till Busquets. Roberto fick en hel del denna säsong. SÄLJ ROBERTO!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-23 17:44
Adriano har gått ner sig en aning senaste å 1-2 åren men är givetvis fortfarande en duktig spelare. En klubb som Roma kan komma att ha väldigt stor nytta av hans flexibilitet. Om de höjer budet med några miljoner hade jag inte varit främmande för att sälja Adriano. Han har haft några bra år hos oss men tillför inte särskilt mycket längre.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-23 17:32
@Liunil Masse:

Ooh my days bror!

Inte nog med att båda att Nunes, Laprta, Rosell och Barto har hållit på med välgörenhet i nästan 16 år. Ska vi också börja göra det?

Du säger att Adriano är 30 år som han ska lägga skorna på hyllan nästa säsong. Adriano är en Barca spelare, har rutinen, har varit med och skördat titlar med världens bästa lag och kan spela i olika positioner. Är det förbjudet för Barca att sälja spelare som andra klubbar?

Jag tycker att det är dags för Barto att sätta värde på vår spelare! Det räcker, det räcker. Ingen mer Eto, D.Villa, Henry.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-23 17:23
Benatia lämnade för så billigt pga att han senare bråka med Romas president. Då hade vi redan värvat Vermaelen, bad luck :P haha men tror Vermaelen kommer göra en bra säsong med oss nu, förutsatt att han håller sig skadefri förstås. Adriano är närmare 30 år, 6M hade varit ok för mig.
Annons: