/spanien/barcelona/forum/25300.aspx/spanien/barcelona/forum/25300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 14:28
Hoppas den skadan inte sitter i 6 månader..hehe
Barcelona Schubert
2006-07-21 14:26
Haha, inget farligt. Men nog så otrevligt.:)
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 14:24
Trots alla värvningar känns det så grymt bra att vi har 3 egna produkter som är givna i starelvan. Sedan har vi 2 till som är precis utanför (oleguer, Iniesta). Kommer inte på något lag som vinner både liga och Ch. L. med så många egna produkter.
Barcelona Tiago
2006-07-21 14:21
zambrotta och thuram kmr inte vara med i danmark lr?
Real Madrid RealMadridCF
2006-07-21 14:18
Jag har alltid sagt att Barcelonas svagaste punkt är backlinjen. Men nu när Thuram och framför allt Zambrotta kommer så är det inte en svag punkt längre. Våran svagaste punkt har också den varit deffensiven, men där har vi ju också värvat. Jag tror att båda Real och Barca blir att räkna med i Champions league denna sässongen, tillsammans med Chelsea.
Barcelona La Rambla
2006-07-21 14:13
Thuram ar som nagon tidigare namnde en Larsson-varning enligt Rijkaard. Bra ledaregenskaper, accepterar sin roll och en perfekt person och fòredòme for de yngre spelarna som Rijkaard har planer for. Varfor tror ni att Rijkaard sen han kom har latit 19 spelare fran canteran debutera i A-laget? Infor forra sasongen inskaffades bara tva spelare, bada pa fri transfer. I ar bara tre spelare, en ersattare for Henke och nu tva perfekta varvningar till defensiven just fora att "ett tillfalle dòk upp". Truppen ar sakert spikad nu.
Barcelona Visca Barca
2006-07-21 14:12
oooh .. så glad man blev när man läste att Zambrotta och Thuram blev klara för Barca..
Barcelona Koeman!!
2006-07-21 14:10
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Är medveten om det :) Men han måste verkligen vara sista valet bland backarna nu annars börjar Rijkaard
tappa..

Är ju ljusår mellan han och zambrotta.
Barcelona La Rambla
2006-07-21 14:09
Ämne: Ämne: Koeman!....
Det spelar nog heller ingen roll va du anser om Oleguer i truppen eller inte. Det ar darfor Rijkaard tar besluten. Rakna med Oleuger i truppen under sasongen. :)
Barcelona Tiago
2006-07-21 14:08
La Rambla

haha ne tänkte aldrig så långt haha:)
Barcelona Patrik
2006-07-21 14:08
Zambrotta!

Txiki har verkligen värvat drömspelaren nummer ett till Barcelona. Känns helt underbart att ersätta den svagaste positionen i laget med världens bäste ytterback.

Thuram är inte helt fel heller, även om jag misstänker att det var någon sorts paketdeal. 34 år gammal, men har man kommit med i världslaget så sent som för några veckor sedan är det okej med mig.
Barcelona Koeman!!
2006-07-21 14:07
Ämne: Koeman!!//
Han var ....
Jag tycker inte det spelar någon roll efter förbundskaptenen är helt värdelös(det fick vi skåda i vm). Visca Barca :)
Barcelona La Rambla
2006-07-21 14:06
Ämne: La Rambla
ajdå:( k....
Hehe, tankte pa det. Men den lar ju inte vara digital?

Tydligen sa har Edmilso fatt en kanning, det var darfor han inte var med gardagens och dagens traning. Vet inte vad "gastroenteritis" ar for nagot symptom. Rijkaard valde att inte byta om och kora traningen, han satt sakert pa sitt kontor. Kvallens traning blir tydligen veckans sista, da Rijkaard har gett spelarna ledigt i tva dagar. Aj da, jag som hade sett fram emot fler traningar.
Barcelona Woods
2006-07-21 14:06
Koeman!!//
Han var trots allt uttagen till en landslagssamling..

La Rambla// =)
Barcelona Aubri
2006-07-21 14:04
Gauwweee. //

tack..
Barcelona Koeman!!
2006-07-21 14:04
Ämne: Schubert//
Jag håll....
Angående oleguer: Oleguer ska inte ens få sätta en fot på en fotbollsplan. Så dålig är han. Äntligen förstärker dem på backsidan så nu MÅSTE oleguer bli ivägskickad till b-laget.
Barcelona Tiago
2006-07-21 14:03
La Rambla
ajdå:( köp en sån billig engångskamera dom kan la inte vara för dyra i spanien:D
Barcelona La Rambla
2006-07-21 14:00
Tiago:

Tyvarr, fick inte med mig nagon kamera da jag inte ager nagon sjalv. Det kanns sa har i efterhand som den storsta missen. :(

Woods:

Har inte markt av om folket ar lyriska eller inte over varvningarna annu. Det ar sa fruktansvart varm har, sa de har nog fullt sjà med att tackla det. Dagens hòjdpunkt for mig ar nar jag stiger pa ett tunnelbanetàg, de har en sadan harlig air condition. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-21 13:55
Forstar inte varfor ni ar oroliga over vem som ska petas eller inte. Rijkaard vet vid det har laget vad for spelartyper och dess karaktarer han har i truppen. Jag ar overtygad om att Rijkaard har stenkoll pa laget och hur han ska matcha laget, var inte oroliga. Tror ni att Marquez och Puyol ska spela exakt varenda match? Glom det, laget deltar i sex olika cuper tillsammans med serien. Ni minns hur lite vila Puyol fick den senaste sasongen for att inte tala om den forra. Allt loser sig.

Till traningen igen. Man avslutade med skottraning idag. Fran bada kanter. Spelarna gor nagra snabba sidledsteps mellan tva sma koner, far en passning fran mittcirkeln, spelar den i djupled till en hjalptranare. De tar en lopning i djupled, "fintar" en stor kon (i samma storlek som de koner man har nar man tranar frisparkar, for att ni ska forsta). De far tillbaka bollen fran hjalptranaren som bara touchar den vidare till ett skottlage utanfor straffomradet. Det var manga skratt och jubel fran askadarna nar bollarna spred kors och tvars, flera meter over och utanfor malet. Som vanligt spred Guily, Belletti och Oleguer bollarna lite har och dar. Men aven Guddy fick ivag nagra pastejer over malet. Det var harligt att se nar Motta och Sylvinho mattade stora vansterslaggan nagra ganger. :)
Barcelona Schubert
2006-07-21 13:48
Jag har inga större tveksamheter om Thurams snabbhet. Tror knappast att han är långsammare än Gio eller Oleguer.

Visst kan Zambrotta spela högerback, spelade där under VM. I Juve spelade han dock mest till vänster. Han har högern som bästa fot men är nästan lika bra med vänstern.
Barcelona Shuyin
2006-07-21 13:44
Thurams snabbhet är största frågetecknet, således så ska han helst inte spela högerback under flera matcher.

Varför kan man inte spela Zambrotta som högerback och ha Gio på vänsterbacken?
Barcelona Tiago
La Rambla jag hoppas du delar med dig lite av korten du tagit när du kmr tbx:)
Barcelona Gauwweee.
Aubri, Zambrotta är högerfotad igentligen, men Lippi skola om honom till vänsterback, så han är minst lika bra på båda poss. i juve så lirade han ju på vänsterbacken och under VM så lirade han som högerback, för grosso lirade vänsterback..
Barcelona Schubert
2006-07-21 13:43
Ämne: Hola tots!

Annu e....
Kul med dina rapporter, alltid.:) Härligt att höra om Guddys teknik. Vi som följt PL vet att han inte är en klassisk engelsk brunker men dom som bara kollar på La Liga kan nog bli överraskade. Han är ingen dribbler men touchen sitter där.
Barcelona Woods
2006-07-21 13:43
La Rambla//
Är folket i Barcelona lika lyriska över värvningarna som vi är här på Les Rambles?
Och vad tror man om Thurams status i truppen? Startman eller super-sub?
Barcelona Woods
2006-07-21 13:38
El turco//
Avundsjuk..
Barcelona La Rambla
2006-07-21 13:38
Hola tots!

Annu en traning ar avverkad. Det var ganska sa kul att se uppvarmningen idag. Nar de korde kvadraten, jag stod endast 2m i fran nar gagra av dem korde kvadraten nere vid ena hornflaggan. Spelarna var bla Guddy, Motta, Valdes, Ezquerro, Olmo och tva hjalptranare. Maste ju papeka att Valdés och framfor allt Ezquerro ar ena riktiga humoerspridare. De tjoar, skojar, javlas med de andra och alla skrattar och verkar trivas. Roligast ar det nar bagge hjalptranarna jagar inne i kvadraten och spelarna ska spela bollen vidare pa ett tillslag. De retas och hanar tranarna pa skoj nar de tva far springa sig helt uttmattade. Jisses vilken teknik, en sa liten kvadrat pa hñgst 5x5 m med tva som jagar och 6 spelare utanfor. Kul att se att aven Guddy har helt okej teknik som de andra. Bara att hoppas att inte Valdés provar samma trick och finter som i kvadraten nar han far baktatpassningar under riktiga matcher.

Sag inte till Rijkaard idag under traningen, den skottes av hjalptranarna och malvaktstranaren. Det var lite mer folk fran pressen idag jamfort med igar. Har sakert att gora med varvningarna. :)
Real Madrid El turco
2006-07-21 13:36
Dåliga köp..
Barcelona Woods
2006-07-21 13:32
Schubert//
Jag håller med dig. Thuram är bättre än Oleguer som högerback, och bör spela när vi inte vill ha en lika offensiv högerback. Tyvärr kommer Oleguer spela mindre i år, men han är en riktig kämpe!
Barcelona Aubri
2006-07-21 13:29
Till alla som är tveksamma kring Thuram
Tänk om lite, Kille är ordinarie i Juventus
okey inget framtidsinvestering, men vad är bättre
än att ha kvalité spelare som håller världsklass i ett eller 2 år, när man har ung talang back i Marc V, detta visar tydligen, att hans hans kommer, lite som Zizinho vs cafu i Brazils landslag.

FY FAAAAAAAAAAAN VA GÖTT med en världspelare på en av våra svaga platser...

CL igen nästa`??

Ps. Zambrotta höger eller vänster fotat`? + vilken kant gör han sig bäst i, även om han behärskar båda.
Annons: