/spanien/barcelona/forum/253.aspx/spanien/barcelona/forum/253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 11:12
Matchen mot Juventus lördag natt. Tid:23:55 kan ni redan streama. Matchen börjar 00:00.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2017-07-22 11:08
Vilken tid är Juventus matchen?
Barcelona Davids3
2017-07-22 10:34
Soko

Jo det är aom du säger, och jag tycker det är bra att vi har löst ett problem vi har haft i många år, sedan Puyol sade farväl.
Men det kommer alltid finnas ett första hands val pch det är det valet som kommer spela en el clasico eller semifinal i CL.
Barcelona Soko
2017-07-22 10:29
Säsongen är lång och tuff så det kommer inte att finnas första andra eller tredje val utan alla tre Piqué Masken och Umtiti kommer att spela nästan lika mycket, något kommer också att gynna alla de tre och Barca som lag. Synd bara att det saknas en riktig konkurrent till MSN. Jag tror ändå att Valverde kommer spela MSN smart och byta ut de oftare så de inte går på plan vid avgjorda matcher. Ungefär som Zidane gjorde med Ronaldo, göra spelarna starkare och hungrigare när det gäller som mest och inte bli utbrända.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-22 10:22
Umtiti ska starta alla dagar i veckan . T.o.m före pique om det ska vara så .
Barcelona Davids3
2017-07-22 10:21
Stämmer det att Valveredes första val i mittbackslåset är masken och Pique?
Sedan kommer Umtiti och Marlon.
Jag älskar masken men jag tycker Umtiti har gjort sig förtjänt av den platsen.
Samtidigt förlorar man en ledare på plan om man bänkar masken.
Ångest!
Barcelona Soko
2017-07-22 10:20
Just pga dessa sjuka siffror kommer affären inte att gå igenom även om Neymar, hans farsa och PSG skulle vilja det.
Barcelona DM1982
2017-07-22 10:10
[QUOTE=oocbgb]Hade vi alla inte gjort likadant? Ponera att du ska byta jobb där du förhandlat fram en lön på ditt nya jobb till svindlande 60 miljoner per år. Dagen innan du ska skriva på kontraktet så erbjuder ett annat företag dig samma tjänst, men du får 120 miljoner istället. Är inte valet rätt enkelt då det är sinnessjukt mycket pengar? I synnerhet för Alves som inte har många kontrakt kvar i den här storleken.. [/QUOTE] Så hade vi nog alla gjort men det gör i te Alves till mer ärlig för det. Som jag tolkade det under Silly så var allt i princip klart med City, Alves säg fram mot att köra ett nytt projekt med Pep. Sedan tog det slut när det viftades med lite pengar från PSG. Sedan så är 60 miljoner också sinnessjukt mycket pengar. Alves är en pesetero som låtsas vara driven av passion. Så är inte fallet, han är pengakåt och vill alltid ha mer. Inget fel med det men en del försöker få honom att framstå som någon ädel person när han aldrig har varit det.
Barcelona LennyRomario
2017-07-22 10:09
@oocbgb:

Jo, jag håller med. Oerhört många (och säkert jag med) hade valt det bättre betalda jobbet. Säger inget om det. Det understryker bara min initiala poäng - blir svårt att diskutera varför någon ska gå till PSG om villkoret för diskussionen är att pengar inte får nämnas som motivation.
Barcelona dinho the artist
2017-07-22 10:08
Jag personligen kan ju säga att jag inte tvekat många sekunder om valet stod mellan Manchester och Paris som hemvist, haha. Lägg på en del kaffepengar på det så är valet ganska glasklart:)
Barcelona oocbgb
2017-07-22 10:04
[QUOTE=LennyRomario]Soda Popinski. Sorry. Du har rätt, lite väl raljerande ton från min sida. Ville mest bara peka hur absurt det blir om man tar bort pengar som motivation till ett byte till PSG och Kina. Henrys förklaring är ju småtrevlig, men osann. Alves var i princip klar för City, fick plötsligt dubbla veckolönen av PSG och sen var den saken avgjord. Klart att det även finns andra saker som lockar med PSG, men det är självklart att en dubbellön måste med i beräkningen. [/QUOTE] Hade vi alla inte gjort likadant? Ponera att du ska byta jobb där du förhandlat fram en lön på ditt nya jobb till svindlande 60 miljoner per år. Dagen innan du ska skriva på kontraktet så erbjuder ett annat företag dig samma tjänst, men du får 120 miljoner istället. Är inte valet rätt enkelt då det är sinnessjukt mycket pengar? I synnerhet för Alves som inte har många kontrakt kvar i den här storleken..
Barcelona Nemesis 10
2017-07-22 10:02
Soko

Det förstår jag väl att han är skyldig att träna med laget, det jag vill påpeka är att folk går bananas för en massa rykten som går runt utan att ha någon konkret fakta. Det skrivs att allt klart och att övergången kommer bli av vilket jag ser som skitsnack men folk går ju på sånt här.

Självklart kan övergången bli av men jag tror inte att det sker någon övergång, jag tror inte ens att Neymars farsa har träffat PSG för den delen för då hade paparazzis varit ute med bilder om mötet. Median älskar det här och mjölkar det som aldrig förr, tro aldrig på rykten som inte har några bevis alls.
Barcelona LennyRomario
2017-07-22 09:55
Soda Popinski. Sorry. Du har rätt, lite väl raljerande ton från min sida. Ville mest bara peka på hur absurt det blir om man tar bort pengar som motivation till ett byte till PSG och Kina. Henrys förklaring är ju småtrevlig, men osann. Alves var i princip klar för City, fick plötsligt dubbla veckolönen av PSG och sen var den saken avgjord. Klart att det även finns andra saker som lockar med PSG, men det är självklart att en dubbellön måste med i beräkningen.
Barcelona FCB_Messi
2017-07-22 09:53
Märk mina ord nu , Neymar kommer inte gå nånstans !! Paris kommer värva Alexis sanchez. Efter det så kommer dom aldrig kunna värva Neymar pga FFP. Så alla kan slappna av .
Barcelona Davids3
2017-07-22 09:50
Man bara måste älska uppgifterna om att Dybala har en speciell Barca-klausul. När jag först läste rubriken tänkte jag fan va bra, vi kan få honom billigt, kanske max 60M. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg att prislappen var det dubbla. Mycket fint förhandlat av Dybala och hans agent.
Hans naivitet om att han är värd så mycket är kanske det bästa.
Barcelona Soko
2017-07-22 09:45
Nemesis 10 Det är klart att han ska träna för det är hans skyldighet. Även om han vill lämna är han medveten att PSG inte kan köpa honom pga FFP. Tro mig om han visste till 100% att affären kan gå igenom hade han nu varit hos Alves och festat med honom. Men nu tränar han som vanligt och har alibi för det hela. Om affären trots allt skulle gå igenom skulle han bara packa och försvinna snabbt, om inte så stannar han som vanligt och går sedan ut i media och säger att allt var medias påhitt. Fotbollsspelare är inte bara spelare utan politiker och de styrs av rådgivare att säga det som passar bäst, alltså efter vinden.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 09:34
Neymar on Tuesday told his teammates and the board to stay calm and he will stay at the club. [Cadena SER] Vi kanske kan slappna av nu hahahaha
Barcelona Nemesis 10
2017-07-22 08:59
Kollar nu på live (repris) träningen och Neymar tränar med laget som vanligt. Som jag har sagt innan och säger det, finns absolut inget som är klart än och all media spekulerar bara och skriver massa skitsnack och tar "information" från varandra. Alla vill vara den första som har rätt om att Neymar till Paris är en done deal men det finns absolut inga bevis för det, det ända som finns är att Neymar inte har gått ut och dementerat allt. När Neymar inte är med laget längre eller missar nån träning då kan man börja spekulera men just nu så är allt bara rykten och jag garvar åt franska medier som skriver att allt är klart och att Neymar ska ansluta efter touren? Det låter bara så ologiskt det kan bli, Neymar ska alltså vara klar men vi ska träna honom lite till bara för skojs skull tills vi ska tillbaka till Barcelona? Get the F*** out of here...
Barcelona oocbgb
2017-07-22 08:50
Kingen Messi postar på insta
Barcelona Cule4life
2017-07-22 07:16
@Barcelonistas:

Det är Chelsea som är helt fucked. Dom forsla bort Costa, samtidigt som dom trodde att Lukaku skulle ersätta. Han gick till United. Kvsr fanns inte många etablerade mitt 9or som kan komma och leverera direkt. Lacazette,Lewa,Suarez,Aguero m.fl är redan upptagna. Morata har visat att han kan göra mål så desperata som Chelsea var hostade dom upp pengarna. Morata tänkte också säkert, time för me shine efter ha spelat andrafiol i Real. Intressant ska de bli vad Morata kam göra nu när han är första mitt 9a i ett storlag, upp till bevis.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-22 02:44
800 miljoner kr för Morata woow antingen är Real proffs när det gäller att sälja eller så är Chelsea helt fucked up i skallen.
Barcelona II Barça II
2017-07-22 02:35
Rafinhas föregående säsong var imponerade ifall vi tittar på hans siffror. På endast 14 spelade ligamatcher lyckades han göra hela 6 mål och 2 assist. Det är synd att killen är så pass skadedrabbad. En annan svaghet är att han är väldigt enfotad, väldigt dålig med högerfoten. Antingen satsar vi på han helt nästa säsong, eller så säljer vi han. Med tanke på dagens marknadspriser bör vi kunna få runt 200-400 miljoner ifall vi säljer till något PL lag.
Barcelona messimal19
2017-07-22 02:10
Neymars tystnad är bara ett sätt att förhandla fram ett bättre kontrakt hos Barca, Ronaldo har gjort det mot Real, Griezmann har gjort det mot Athletico Och nu är det Neymars tur och göra det Mot Barca. Förra året var samma spekulationer om att PSG kommer betala hans klausul o etc. Vad hände jo allt var ett spel från Neymar och hans far för att få ut mer pengar från klubben det samma sak igen. Han vill känna sig uppskattad genom att försöka få ledningen på knä för att få bättre lön.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-22 01:15
@Davids3:
Allegri ringde förmodligen losing People efter finalen mot real. Dybala hade vart spårlöst försvunnen i 90 minuter
Barcelona Davids3
2017-07-22 01:01
Neymar will not return to Barcelona after the US pre-season tour and will travel to Paris to complete his move to PSG. [diario sport]
Barcelona Soda Popinski
2017-07-22 00:37
Lenny Romario Jag brukar uppskatta dina inlägg. Ditt svar till mig nu hör inte till ett av dom. Tycker du förhastar dig något med att "sätta mig på plats" (som den vise Soko en gång sade). Varje person du nämner är ju ett särkilt fall. Jag tänker inte dra upp alla anledningar för varje individ men tycker att skribenten Theirry Henry gav dig ett bra svar på frågan varför Alves gick till PSG, det svaret skriver jag under på, så jag får väl hänvisa dig dit. En fullt logisk övergång, inga konstigheter. Men som jag sa - vi pratar Neymar. Låt oss stanna där och låt oss också förbli "vänner" här .. Inte menigen att lämna er läsare utan chans till svar i mitt förra inlägg men mycket här inne saknar logik. Efter att ha läst här inne igår om Neymars vidriga inlägg på Instagram så tänkte jag, vad sjutton kan det vara. Visade sig vara ingenting, absolut ingenting ..
Barcelona Amo.38
2017-07-22 00:32
[QUOTE=Thierry Henry]Argentinare är losers med få undantag. Final chockers. Higuain, Aguero, Di Maria, Dybala etc. Floppar alltid i stora matcher. Nej tack till dom veka psyken som argentinaee allt för oftast besitter. [/QUOTE] Måste hålla med dig faktiskt. Med handen på hjärtat känner jag så inför i princip alla sydamerikanska spelare med undantag av ett fåtal.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-22 00:26
Nej det var italienska muren som slog ut oss. Dybala fick kanon lägen och han gjorde allt rätt mot oss. Gäller att sätta sina chanser. Juve gjorde sin läxa.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-22 00:10
Dybala flopp? Det var han som slog ut oss i Cl.
Barcelona Davids3
2017-07-22 00:06
@Thierry Henry:

Ja, fint sätt att dementera det på. Messi hade gjort likadant.. (Se länktips)

Sen vet jag inte om du missade matchen, men Dybala gjorde två fina mål mot Barca. "Floppar alltid i stora matcher"....

Annons: