/spanien/barcelona/forum/25299.aspx/spanien/barcelona/forum/25299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça`
2005-11-15 23:44
Ämne: Barca`

Håller int....hahah oOkey...

Jag annser att Eto'o är bättre..
kolla vad han åsta kom i fjol??
Visst han kanske missar en del..men..utan honom så hade vi inte haft liga guldet..
Kolla bara vem som kom först i skytte ligan i fjol mellan Ronaldo och Eto'o da??
du säger att han missar mycket..( tänk då om han satte alla sina chanser som han missade som DU SA da??) vart hade ronaldo varit då?
Real Madrid Young-And-Gifted
2005-11-15 23:43
Både Ronaldo och Etoo är två stora målspottare och båda är viktiga för Real Madrid respektive Barca.
Det är svårt och skilja dem. Etoo kan komma in i oerhört bra former, något som Ronaldo är lite sämre på, men Ronaldo finns alltid där som målgörare och det gör att det blir mycket jämnare mellan dem.

Något som Ronaldo är bäst på är att han alltid lyckas vara bland dem främsta anfallarna i ligorna som han spelat i, vare sig det är Spanien eller Italien. Sesong efter sesong och det gör honom oerhört stor.

Etoo kan blomma ut till världens bästa anfallare om några år, men i dagsläget ser jag Ronaldo som lite vassare.
Som sagt båda är väldigt bra på och göra mål och mycket handlar om dagsformen.
Är Etoo på spelhumör så är han en GRYM anfallare.

Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:41
Ja jisses, huvudparten av alla fotbollsexperter anser att Xavi är en världsspelare. Han hade show i landslaget mot Slovakien, B-spelare. Jo jag tackar. :)

Som du skriver, det är inte ens lönt att diskutera saken.
Barcelona Ordem_e_Progresso
2005-11-15 23:40
Barca`

Håller inte med dig. Ronaldo är mkt bättre på att avsluta och får han en chans så sitter den oftast. Detta är det enda som eto'o behöver finslipa just nu enligt mig.
Barcelona el Flaco
2005-11-15 23:39
La_Rambla
Jag har även snackat med personer som säger att Zlatan är bättre än Ronaldinho och Eto'o plus att några real-anhängare menar att Xavi är en b-spelare. Vissa personer kan man helt enkelt inte diskutera fotboll med...
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:38
Härligt Maxi! ;)
Barcelona Barça`
2005-11-15 23:38
kanske det..men Eto'o är bäst i välden på att göra MåL..
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:37
Chrissan//
Det är lugnt, vi respekterar att du tycker så.
Barcelona kubala
Ämne: Vad sluttade matchen....
Matchen slutade 6-0. Deco, Henke(2), Maxi(2, 1 str.) och Verdú.
Barcelona Barça`
vad faaaan sluttade macthen??
Real Madrid Chrissan
2005-11-15 23:36
Jag tycker inte alls att dom har lika bra just nu. Ronaldo är bäst i världen på att sätta sina chanser, överlägset bättre än eto'o.
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:36
el Flaco//
Håller med, vi håller oss här inne, oavsett som det blir förlust eller inte på lördag.

Sen ser jag att folk inne på Reals forum hävdar att Beckham skulle vara bättre än Xavi, kom in i matchen för tusan. Men det är upp till dem att tycka, känner mig inte precis tvungen att gå in dit och ifrågasätta det resonemanget.
2005-11-15 23:34
Är det inte eto'o som är 24 år och Ronaldo 29 år? Jag säger inte att eto'o är lika bra som Ronaldo har varit. Men dem är minst lika bra nu.
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:33
Chrissan//
Herregud, väx upp för tusan. Även om ni på reals forum hyllar Ronaldo som kungen och anser honom vara det bästa som finns. Inse att det inte förhåller sig så överallt. Måste vi tycka som ni realfans gör eller? Bara att acceptera, det är väl ingen här som säger att han suger som spelare precis.
Barcelona Barça`
2005-11-15 23:32
Vad sluttade matchen!!!!

Chrissan!!

Föresten så undrar jag bara vem gjorde flest mål förra året...??

Gå och lägg dig . .
Real Madrid Chrissan
2005-11-15 23:29
vad finns det för belägg för att etoo skulle vara lika bra? är det inte ronaldo som vart världens bäste tre gånger. Hur många gånger har etoo det?
2005-11-15 23:27
Chrissan

Visst Ronaldo är giftigare och gör säkerligen fler mål än eto'o på 5 chanser. Men samtidigt så skapar eto'o otroligt mkt mer målchanser åt andra spelare med sina löpningar. Därför kan man säga att båda spelare skapar lika många mål i slutändan.
Barcelona el Flaco
Jag börjar bli trött på att logga in i forumet och se alla dessa madrid-supportrar som bara ska sprida en massa hat och okunighet omkring sig (förutom Young-And -Gifted som jag tycker har kommit me några bra punkter. Detta bevisar bara hur rädda de är inför el clasico och försöker känna sig säkrare genom att spy ut skitkommentarer från sina munnar. jag hoppas att inga culés går in på deras forum och svarar på deras poänglösa attacker. Håll er borta från de.
Barcelona La_Rambla
Haha, kräver? Skämtare där. ;)
Real Madrid Chrissan
2005-11-15 23:26
Garcia löper bra, men har ofta blivit utbytt för att han har fått ett kort eller varva andra spelare. Det är inte fysiken som sätter stopp för garcia.
Real Madrid Chrissan
2005-11-15 23:25
Hur kan man på allvar tro att etoo skulle vara lika bra som kung Ronaldo? kräver kommentar
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:25
Sonde//
Du glömde nämna att P Garcia har matchtempo i ca 60 min, sen är stackaren helt slut och måste byta.
2005-11-15 23:22
Matchen i Matchen med stort M.
Ja vad ska man säga.

Visst är Real Madrid och Barcelona två oerhört stora lag med många stora spelare.
Jag personligen tycker inte att man ska jämföra lagen del för del utan båda lagen är väldigt bra, men man spelar ett spel som skiljer sig väldigt mycket.
I Barcelona är positionerna väldigt fasta och man ser direkt vilka som styr spelet på mitten.
Något som är mindre oklart i Real Madrid där spelarnare befinner sig på många olika positioner under matchens gång.
Baptista eller Zidane bildar mitt mitt med Pablo Garcia, men ändå blir det svårt och veta vem som igentligen tar hand om spelet i mitten. Pablo Garcia finns där för och sopa bort, men någon större spelfördelare är han inte(något som Barca har i Xavi).
Beckham går in i mitten och agerar mitt mitt, Raul kommer ner o hämtar bollar, Zidane går in i mitten och hämtar bollar o.s.v.
Positionerna i Madrid är inte lika fasta som i Barcelona och det gör att det blir väldigt svårt och jämföra Real Madrids centrala mittfält med Barcelonas.
Lagen spelar en bra fotboll, men med två helt olika planer. Speciellt när man ser på pappret då Barcelona ställer upp med en 4-3-3 uppställning och Madrid med en mer 4-1-3-2 uppställning.

Jag kanske är lite oklar om vad jag menar, men ni kanske förstår på ett ungefär.

Visst går det och jämföra spelare med spelare, men Zidane har sin roll i Madrid samtidigt som Xavi har sin roll i Barca.
Det är två innermittfältare, men dem har olika uppgifter i sina respektive lag.
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:21
alex163 [Sergio Ramos]//
Whatever you say....Zzzz
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-15 23:19
Ämne: Herregud, är du sann....
Det som jag har sagt till Kharles säger jag till dig också. Ni båda tror att ni är Kungar och ska hela tiden veta rätt svar, vare sig ni vill eller inte. Ni måste alltid vinna på något sätt.
Barcelona el Flaco
2005-11-15 23:18
Barca'
Gracias loco!
2005-11-15 23:18
Barcelona La_Rambla
2005-11-15 23:16
Herregud, är du sann?
1. Jag har inte ställt någon fråga till dig.
2. Du undrade över varför inte canteros spelade, jag gav dig min teori.
3. Du drar upp Kharles och gud vet vad.
4. Vad du tror dig ha rätt med intresserar mig inte ens.
5. Slutdiskuterat.
Barcelona Barça`
2005-11-15 23:16
3 - 0 till BARCA...sitst jag kolla..mål av deco , larsson o maxi..:D
Barcelona el Flaco
2005-11-15 23:14
Vad står det mellan Nastíc - Barcelona?
Annons: