/spanien/barcelona/forum/25298.aspx/spanien/barcelona/forum/25298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lucho
2006-02-20 13:03
Sonde behöver nog inte oroa sig. MD skriver idag att Giuly med stor sannolikhet missar Chelsea-matchen. Men även om han inte gjort det så hade jag föredragit argentinaren. I dessa matcher måste bästa möjliga lag spela. Tänk på matchen mot Madrid. Messi var en väldigt viktig ingrediens. Hade verkligen Barcelona rullat ut Real Madrid med Giuly på planen?

En till sak. Chelsea lever mycket på sina fasta situationer. Med Messi på planen har vi ett trumfkort. Får han bollen när motståndarna gått upp för en hörna skapas ofta ett väldigt farligt kontringsläge.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-02-20 13:02
Trotts att Belletti är sämre defensivt väljer jag honom före ändå. Nackdelen med Belletti ser jag mer i fasta lägen då han sällan befinner sig på rätt plats vid tex hörnor. Och även om han inte försvarar så tar någon annan den ytan. Jag får panik när en motståndare kommer en-en mot Oleguer och även GIo.

Skulle i så fall hellre se Larsson från start än fransosen. Etó'o måste inte spela centralt. Han är lite överallt ändå. Även om jag tycker han SKA spela centralt och sluta leka mittfältare ibland.
Barcelona Rambo~
2006-02-20 13:01
Ämne: Sonde//
Varför inte....
Sonde du har rätt ;) Giuly är jävligt underskattad, han e grym o btw så e han en av de snabbaste i laget................
Barcelona -Frasse-
2006-02-20 12:58
Beautiful_ Barça

Ända fördelen med att ha Oleguer på kanten, är att man slipper ha han i mitten i varje fall:)
Barcelona II Barça II
2006-02-20 12:57
Sonde//
Varför inte?

Han kommer att springa i djupled och skapa oreda i Chelski's försvar, och Giuly är en väldigt bra spelare. Han sliter och kämpar, innan han blev skadad så var han även i topform.

Det skulle vara mycket bättre ifall Messi kom in när backlinje är tröttkörd. Jag förstår inte varför ni ska överdirva så mycket. Så j*vla dålig är inte Giuly. Han kanske inte kan göra samma saker som Ronaldinho eller Messi gör med en boll, men han är endå en väldigt bra spelare enligt mig.
2006-02-20 12:56
Jag är orolig över att Oleguer och Gio kommer att starta.
Då har vi inget försvar på kanterna överhuvudtaget. De två nämnda blir bortgjorda aldeles för lätt.
Barcelona -Frasse-
2006-02-20 12:50
Morinhos favorit Ferreira brukar väl sällan petas. Så det känns väl troligt att Gallas spelar på andra kanten istället för Hel Horno. Morinho brukar ju som bekant prioritera defensiven.
Barcelona Sonde
2006-02-20 12:48
II Barça II: Giuly från start?! Om Giuly spelar från start kommer jag seriöst överväga att stänga av samt totalt omvärdera mina åsikter kring Rijkaard.
Barcelona Gustaf
2006-02-20 12:44
-Frasse-
Så det innebär Ferreira mot Dinho? Me like =). Gallas hade varit betydligt värre.
Barcelona -Frasse-
2006-02-20 12:41
Tyvärr kommer nog Gallas spela istället för Del Horno. Bättre att slänga in Messi när Gallas fått trötta ut sig en timma. För fysiskt och konditionsmässigt kommer Gallas orka mycket mycket mer än Messi. Men får man lite trötta ben på han kan Messi nog ta sig förbi några gånger.
Barcelona II Barça II
2006-02-20 12:40
Ludovic Giuly bör få chansen från start, Messi ska komma in i andra halvlek. Han kommer leka med den trött körda Chelski försvaret.

Måste säga att Ludovic Giuly är grymmt underskattad, även av egna fans. Han är väll inte skadad eller?
Barcelona Gustaf
2006-02-20 12:32
Jag tror och hoppas på Motta tillsammans med Edmílson och Deco (vilken brassetrio!). Van Bommel fick inte en minut mot Betis och lär vara utesluten, han har inte presterat den senaste tiden så det är ingen konstigt beslut. Iniesta börjar sakta sakta komma upp i den nivå han höll under stora delar av förra säsongen men jag tror inte Rijkaard vågar köra Andrés. För dålig fysik för att klara av Chelseas? Motta däremot har fysiken och hänger med betydligt bättre i spelet är van Bommel. Hans vänsterdojja kan absolut mäta sig med Marks höger dessutom. En annan sak som talar för Motta är att Rijkaard ofta valt honom mot lag med skickliga "tior". Både mot Espanyol (El Buddha) och Villarreal (Riquelme). Med bra resultat. Motta kanske blir Lampards skugga, precis som Decos lär bli förföljd av förra klubbkompisen Maniche. Mittfältskampen blir avgörande och riktigt spännande.

För övrigt vore det nästintill katastrof att inte köra Messi. Visst är Henke bättre fysiskt men ska han då placeras på en kant? Eller ska Eto'o få hålla till där? Nej tack! Messi är nivåer bättre än Larsson och kommer ha lekstuga med Del Horno.
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-20 11:55
Jag tror att Iniesta eller Motta kommer starta på mittfältet tillsammans med Edmilson och Deco.
Så här hoppas jag laget ser ur.

Valdez
Belletti Marquez Puyol Sylvinho

Edmilson
Motta/Iniesta Deco

Messi Etoo Ronaldinho

Chelsea hade väldigt svårt att skapa ett konstruktivt spel igår mot ett division 2 lag tror jag.Det var först när Lampard kom in som man fick ordning på spelet.Inte undra på att Mourinho aldrig vilar honom med undantaget i den här matchen.Det här är en tydligare bevis på att Chelzki har svårt med eget spel och motståndet var inte det bästa precis.
Barcelona II Barça II
2006-02-20 11:52
Jag skulle helst vilja se en mitfällt som består av Edmilson, Deco och Motta. Det är på pappret det deffensivaste mittfältet vi har just nu när Xavi är borta.
Sen skulle jag vilja se Sylvinho som vänsterback, och OLEUGER som högerback. Han är stabilare än Belleti på deffensiven.

Marques och Pyol bildar självklart mittlåset i backlinjen.

Längst fram skulle jag vilja se vår fransman, Etoo' och Ronaldinho. Ludovic Giuly spelar i ungefär 65minuter, och då, DÅ kommer Messi in.

Och med Guds hjälp så vinner vi matchen.
Barcelona michabos
2006-02-20 11:46
Oavsett formation hoppas jag att Barca krigar lite nu och inte försöker leka bort Chelsea, för det kommer aldrig funka mot definitionen av disciplinerat spel! KROSSA OLJANS MAKT ÖVER FOTBOLLEN!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-20 11:42
chrisespaña

Barca spelar ingen 4-2-3-1 uppställning, Rijkaard provade nånting nytt mot Atletico madrid och vi alla såg hur det gick utan att ta nåt ifrån madrids prestation men spelarna såg inte bekväma ut.

Därmed så kommer Barca forsätta sin 4-3-3 frågan e hur han ställer upp med spelare.

vi har ingen Xavi som håller i bollen och lugnar ner istället har vi mer fysiskt att använda oss av om tränaren nu gör det dvs Edmilson,Bommel,Motta. Nu menar jag inte att dessa 3 ska starta ihop utan alternativen är dessa då Deco är oflyttbar och även Edmilson som pivote sen är det up for grabs , startar man med Bommel eller Iniesta det är frågan?

Personligen så föredrar jag Iniesta som är mycket rappare och har ett tyngre register framåt samtidigt som Bommel är rätt så stark vinner bollar och har ett tungt skott och är inte det här en match som Bommel skulle göra bra ifrån sig?

Jag tror faktist tränaren börjar med Bommel på grund av att han har mer erfarenhet av Cl, men har en liten teori Gio,Edm,Deco som ger lite mer trygghet bakåt därmed ger Deco mer frihet att göra det han är bäst hålla i och fördela. Och ett inhopp av antingen Bommel,Iniesta, beroende på hur matchbilden sedan ser ut för Chelsea spelar snabbt och effektivt då måste Barca ställa om och försvara och är inte detta bästa sättet att stoppa dem?

Man kan även spela med Motta faktist tycker han är grym i det deffensiva men stannar aldrig kvar länge i start 11 på grund av skadorna men som sagt spekulerar bara lite vad tycker ni andra?
Barcelona Messi
2006-02-20 11:36
asfaltsbarn

När jag tänker efter så har du nog rätt i det. Larsson kan spela i 60 min, sen när Chelski försvaret börjar tröttna lite så slänger vi in Messi med pigga ben. Han skapar kaos och Terry drar på sig en varning som innebär att han missar returen på Camp Nou. :-)
Barcelona II Barça II
2006-02-20 11:35
Alltså det jag försökte säga var att, det får inte bli som det blev förra året. Eller som det blev mot Zaragoza. Flera mål, inom loppet av nån minut. Vi måste ha en konsentration från första minuten.

Hoppas ni förstår vad det är jag försöker säga.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-20 11:21
Ämne: Om vi ska spela defe....

Messi:
Om vi ska spela defensivt så borde du byta ut messi mot larsson i din laguppställning.

Barcelona La Rambla
2006-02-20 11:14
Chelsea är som oftast starkare i 2:a halvlek. Åtminstone i ligan. Så länge vi gör ett mål, så är oavgjort och tom uddamålsförlust helt okej för min del. Då har vi bra utgångsläge på Camp Nou.
Barcelona II Barça II
2006-02-20 11:11
Nu är det två dagar kvar tills supermötet. Jag måste erkänna att jag otroligt nervös. Backlinjen måste göra sitt livs match! Håller vi 0-0 i halvlek, då tror jag att vi vinner matchen.
Barcelona Messi
2006-02-20 10:58
Om vi ska spela defensivt så ska det vara så här:
Valdés
Oleguer-Puyol-Márquez-Sylvinho
Motta-Edmílson-Deco
Messi-Eto'o-Ronaldinho

Gör vi första målet så blir allting så mycket lättare. Chelski som spelförande lag är ungefär lika bra som Cádiz.
Barcelona La Rambla
2006-02-20 10:55
Rijkaard om vi får be.

Lika trolig startelva som att Lopez Caro sätter Bravo och Helguera på topp mot Arsenal.
Real Madrid chrisespaña
2006-02-20 10:37
Tror ni inte Reijkard säkrar med en mer def. uppställning? Kanske

Valdes

Oleguer--Puyol--Marquez--Gio

------Edmilson----Van Bommel----

----Deco------Iniesta--Ronaldinho--

--------------Etoó------------------
Barcelona samdaman
2006-02-20 09:23
På Stamford Bridge:
-------------Valdes
Oleguer--Puyol--Marquez--Gio/Sylvinho
------------Edmilson
---------Deco---------Motta
----Messi-----------Ronaldinho
-------------Etoo

På Camp Nou så bort med Motta och fram med Iniesta eller van Bommel
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-20 08:47

Till alla madridfans som är här inne utan anledning och bråkar om att Zidane skulle vara bättre än Ronaldinho osv...hade ni haft samma inställning ifall zidane lirat i arsenal eller psg? Var lite objektiva ffs!!
Barcelona Suñol_
2006-02-20 03:01
mmm...ibland är det härligt att ignorera...
Real Madrid ZiNedim
2006-02-20 02:13
1 veckas avstängning då ditt enda motiv å uppenbart var att provocera. Väx upp och kom tillbaka, eller väx upp åtminstone //Redaktionen
Barcelona Gabriel
2006-02-20 00:52
Beautiful_ Barça

Hehe så länge som vi har ett muntligt avtal så är det bra ;)
2006-02-20 00:46
Gabriel

Jag är med på det men jag skriver inte på nåt :p
Annons: