/spanien/barcelona/forum/25296.aspx/spanien/barcelona/forum/25296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-14 19:47
La_Rambla ///
alltså du jag påstog inte att han e du i huvudet utan är du det.
så om du kan läsa så kan du väl skilja mellan påstående och fråga ,
men endå så ska det inte vara någar fula ord här så vi ska inte ta det på fiendlig set mellan mig o dgi o du har rätt förlåt men jag var helt förvirad på Younies :)
Barcelona Kharles
2005-11-14 19:46
Ronaldo kan fortsätta äta hamburgare i madrid, medan Eto'o fortsätter att löpa för sina lagkamrater, begära bollen på mittplan, hjälpa till i uppbyggnaden, på kanten, i försvaret, pressa motståndarnas backlinje och uppmuntra sina lagkamrater. Dessutom har han framtiden för sig och är Real Madrids värsta mardröm.

Gracias Eto'o, du kommer bli en legend.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 19:40
(catalonia barca)//
Du ska nog inte kalla någon för dum i huvudet, låt folk ha vilka åsikter de vill oavsett om de inte överenstämmer med dina, annars kan du nog se fram emot en spärr från red. ;)
2005-11-14 19:35
Younies ///
haha du får mig att skratta,
alltså om du tänker att det blir bättre med att bytta ronaldo med eto.
e du dum i huvudet eller.
eto är i sitt lvs form och ronaldo ska snart avsluta sin karriär o lägga sina skor på hyllan.
så vem kommer att göra mest nytta för barca i ett par år, jo eto'O.
och desutom är eto nu bättre än ronaldo.
snabbhet styrka o målfarligaste i europa.
så snälla håll truten o snacka inte sån skit här inne.
o vem skulle butta balack med deco.
om balack kommer till barca så kommer han att tro att hahn har hela ansvaret o att det inte finns nån som kan leverera bollar till anfallet som han nu e i bayen,
i barca finns det många som kan ta ansvaret.
och ett exempel i är xavi som har hand om mittfältet med deco och belleti eller marquez.
skäms att säga sånt här !!!
Barcelona Vbg:arn
2005-11-14 19:30
Kharles: Historiskt sett kanske, men i dagsläget så har Milan väldigt mycket makt. Man tycker ju att människor med mycket makt inom fotbollen bör vara neutrala.
2005-11-14 19:29
Younies ///
du har helt fel,
giuly passar i barca i 100 % men i den sista tiden så har han kanske inte presterat så som han gjorde förra säsongen.
det går inte att döma en spelare om han e bra eller inte på en eller två matcher där han inte spelade som ha brukar spela.

visca la barca !!!
Barcelona Younies
2005-11-14 19:17
Och vafan gör Giuly i Barca. Han platsar högst i allsvenskan. Är så jävla trött på rijkaard. Låt Maxi och Larsson få chansen. inte messi. han är ung och kommer få chansen så småningom
Barcelona Younies
2005-11-14 19:16
Kan vi inte byta Etoo mot Ronaldo ?
Han skulle nog göra 35 mål i Barca med de spelarna han kommer ha bakom sig. Ronaldo spelar med spelare som spelar 50 % under deras förmåga för ca 5 år sen, ändå lyckas han göra väldigt mkt mål. Eto spelar med spelare som alla är i sina bästa stunder. Tänk er Ronaldinho och Xavi bakom Ronaldo som slår eleganta djupledsbollar.
Oj Oj Oj. Är absolut ingen Madrid fan, hatar Madrid. Men gillar bara inte Etoo . slut

Det finns 2 spelare i Barca jag inte gillar. Etoo och Deco punkt slut. Deco byts ut mot Ballack och Etoo mot Ronaldo så är jag nöjd !
Barcelona Messi
2005-11-14 19:16
Om inte Rijkaard vill spela Messi från start p.g.a 'orutin' så är det väl självklart att han spelar med Larsson. Larsson har varit bra mycket bättre än Ludo och är den mest rutinerade spelaren vi har i Barça.
Barcelona Kharles
2005-11-14 19:00
kubala

Artikeln i Sport nämner också att om de skulle få avslag en tredje gång så skulle de gå till CSD där Jaime Lissavetzky är ordförande (känd madridista med säsongskort) och då vet man aldrig, speciellt eftersom de är desperata då det ser ut som om de inte får en titel iår heller trots att ha spenderat gigantiska summor i somras. Hehe, Lacayos de Florentino Perez.

Flaco

Messi ska starta, han är kapabel och framför allt en naturlig vinnare.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:58
Som det ser ut nu är jag glad om han ens får ställa upp till matchen. :(
Annars ska nog Guily starta kanske, för att sen bytas ut efter halvtid, men beroende på hur resultatet är då.
Barcelona Marcos
2005-11-14 18:57
Jag tycker man bör starta med Giuly eftersom Messi saknar rutin av stora matcher, en så aggressiv publik kan göra att om det inte går vägen för honom några gånger göra att han försvinner helt från matchen. Det är en oehörd press att lira en clasico mot Real Madrid. Däremot bör han få komma in i andra halvlek beroende på hur matchen ser ut.
Barcelona el Flaco
2005-11-14 18:54
Vem tycker ni borde spela i el clasico, Messi eller Giuly? Messi är klart mycket bättre som spelare men är han mogen och redo för den typen av matcher? Giuly är ju betydlig mer rutinerad i såna sammanhang. Är det någon här i forumet som tror att Messi kan bli tagen av stunden eller vill de flesta av er se honom mot Madrid?
Barcelona kubala
2005-11-14 18:51
Ämne: De går Florentinos ä....Du vet Kharles, LFP= Lacayos de Florentino Pérez. Sedan får de gråta så mycket de vill, men det spanska förbundet ÄR en högre instans än klubbarnas organisation, och de har sagt sitt, två gånger om.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:50
Lucho//
Hehe, skojar du. Han kommer sänka Real på egen hand på ren ilska. :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:49
De menar på att hans spanska pass blev klart först efter det att ligan hade startat och därför ska hans medverkan i truppen inte gälla, vi har ju redan 3 icke-euspelare i truppen.

Edit: För att rätta mig själv här lite. Passet blev ju klart efter att ligan startat men allt har godkännts av RFEF. Ni minns väl att Messi fick sitta på läktaren mot tex Deportivo, Barça vågade inte chansa innan allt var klart.
Barcelona Lucho
2005-11-14 18:49
Om det nu blir som La Rambla säger att Messi "hinner med" att spela matchen på lördag så är det bara att hoppas att Rijkaard ger honom en plats i startelvan. Tror att han kommer att vara jävligt revansch-sugen..
Barcelona el Flaco
2005-11-14 18:46
Är det någon som vet varför i huvudtaget de (Deportivo, Alavés, Real Madrid) fortsätter med att försöka hindra Messi från att spela? Visserligen är han en mycket lovande talang men en spelare gör inte laget.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:43
Inte ska de väl hinna stoppa honom från matchen på lördag? Först ska RFEF besluta i ärendet, och får inte LFP som de vill går de vidare till annan instans (CSD). Hinner de verkligen det på 4-5 dagar?
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:41
el Flaco//
Det är de som officiellt har överklagat beslutet från första början och bett LFP fortsätta ärendet.
Barcelona Kharles
2005-11-14 18:41
De går Florentinos ärenden
Barcelona el Flaco
2005-11-14 18:39
Jag har för mig att även Deportivo och Alavés försöker få det spanska förbundet att inte låte Messi spela
Barcelona Kharles
2005-11-14 18:37
*host*I Italien ser man Juve som regeringens lag ur ett historiskt perspektiv*host*

Baptista? Jag är glad att vi inte gick efter den dåren, haha så som han vände ryggen åt Arsenal och satte Wengers planer i kras.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:32
Angående alla marängers upprördhet över Decos uttalande och sergersäkerhet i press. Kolla in detta, skamligt beteende tycker jag. ;)

BAPTISTA APUESTA POR UNA VICTORIA: "GANAMOS, SEGURO"

OJ, men hur kan han gå ut i media och säga en sån sak? Tro på vinst och vara säker på det, det är otrooooligt ju.
Barcelona Vbg:arn
2005-11-14 18:29
Klart Real Madrid har ett finger med i spelet, även om det kändes tveksamt om Messi skulle fått spela ändå i den matchen.

Real är som Spaniens Milan, har sina tentakler lite varstans inom spansk fotboll och dess styrande organ. Minns bara Zlatans avstängning förra året, när både Berlusconis tv-bolag var inblandade i att först anmäla honom och sedan så var det Milans ordförande om jag inte minns fel, Galliani som beslutade i disciplinära rådet att han skulle bli avstängd.

Real har säkert något liknande bakom kulisserna.

Fotbollen är korrupt, så är det bara. Allt går att köpas för pengar, och pengar har Real Madrid.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:22
Antingen så beslutar man en gång för alla, när allt var uppe för beslut och låter det beslutet gälla. Även om det så hade blivit ett NEJ, så hade jag kunnat acceptera det. Men att komma dragandes med detta i elfte timmen några dagar innan en viktigt match, är så patetiskt så det finns inte ord för det.
Barcelona La_Rambla
2005-11-14 18:20
Det är f-n skamligt rent ut sagt (ursäkta språket). Det är som en modern form av spanska inkvisitionen, där man jagar en 18-årig jättetalang som inget annat vill än att spela fotboll. Sånt här gör mig spyfärdig, det stinker lång väg. :(
Barcelona Gabriel
2005-11-14 18:16
La_Rambla

Det finns inget som dom inte kan göra. Jag nämnde det redan när dom drog tillbaka Messis gula kort. Dom gör det för att det ska "jämna" ut sig kan man säga. Det är som att gå i affären och handla. Real Madrid betalar bort Messis gula kort för att få honom att inte spela i den matchen. Synd bara att man inte har några bevis.
Barcelona Marcos
2005-11-14 18:15
Inget förvånnar mig längre. Polsk riksdag kan man kalla det Ligan och spanska fotbollsförbundet håller på med...

synd...
Barcelona Kharles
2005-11-14 18:15
En bild säger mer än tusen ord..
Annons: