/spanien/barcelona/forum/25295.aspx/spanien/barcelona/forum/25295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-11-16 15:48
Beckham en av världens bästa högerfötter? De har svårt att slå bra straffar, vilket är underligt för att vara en sån bra fot. Sen ska vi inte ens tala om kortpassningsspelet. Kan lugnt berätta för er att det finns minst 20 spelare som har bättre högerfötter/tillslag på bollen.

Baptista? Seriöst, killen är bara rå styrka. I Brasilien (Sao Paolo) sade man att han bara var ett träben som trodde att han var Garrincha.
Barcelona tarrak
2005-11-16 15:37
Nicholas och alex163rasistochallmäntjävladumihuvet/

Jag kan absolut hålla med om att Beckham har en av världens bästa högerfötter, har jag aldrig sagt nåt om. Dock har han den knappast den bästa. Så var det med det. Nåt mer?

Om du fått för dig att jag sagt att Deco är dubbelt så bra som Baptista får du nog allvarligt ompröva din läsförmåga.

På lördag blir det marängsviss!
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 15:34
Ursäkta men är det inte tillåtet för skribenter som skriver krönikor och artiklar att få ha sina egna subjektiva åsikter eller inte? Att det sen inte behagar och överenstämmer med er vittröjors åsikter förvånar väl knappast någon.
Real Madrid C.Diogo
2005-11-16 15:32
Matcher i Matchen med stort M

HAHAHAHAHA
Real Madrid Nicholas (red)
2005-11-16 15:26
Tarrak//

Hur förblindad man än må vara – så kan du väl inte på fullt allvar mena att David inte skulle ha en av världens bästa högerfötter i fotbollssammanhang? Jag menar, hur bra SPELAREN Beckham är går alltid att diskuteras, men högerfoten? I mina ögon är den odiskutabel…

Men, det är roligt att DU bjuder på dig själv och ett gott skratt samtidigt.

Deco, dubbelt så bra som Baptista - inte dåligt.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-16 15:24
Ämne: Christian_Meijer/ &q....
Varför har inte Beckham en av världens bästa högerfot?

Christian_Meijer /
Mycket bra skrivet. Du har rätt i varenda punkt.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-16 15:02
Christina Meijer

Du säger att Baptista har en fenomenal säsong bakom sig i Sevilla och Deco bara haft "en bra" säsong.
Deco var mycket bra förra säsongen i Barcelona tillsammans med många andra i laget.
Du gör din jämförelse Baptista-Deco när Baptista spelade i Sevilla alla vet ju att i Real har han hittils bara varit skit.. Då ska man också ta med i jämförelsen Decos tidigare säsonger i Porto där han vann allt man kunde vinna och var lagets bästa spelare och största stjärna.
Många tyckte han borde fått Guldbollen när Porto vann CL det året.
Det gör dig bara löjlig att säga att Baptista och Zidane är klasser bättre än Deco, så som Baptista har spelat hittils så är Deco dubbelt så bra och Zidane är inte längre den spelare han var. För några år sedan hade jag hållit med dig om det men att tro det idag poor you!
Barcelona tarrak
2005-11-16 14:54
Christian_Meijer/ "Xavi har en underbar blick för spelet, men att inte Beckham skulle ha det? snälla människa, det finns en anledning att han av alla erkända sportjournalister anses ha den bästa högerfoten i världen tillsammans med Juninho,"

Du ska ha ett stort tack för att berikat min tråkiga onsdag och att du bevisat att Göteborgshumorn lever. Beckham den bästa högerfoten i världen? Den va sjukt rolig.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-16 14:53
La_Rambla

Det är nog skadan som har stoppat honom. Han har ju varit med och även nu har han skadeproblem.
Men vi ska helt klart satsa på Motta nu när han äntligen har blivit frisk. Har ser ju ut att ha en enorm potential. Älskar hans flygande tacklingar.
Real Madrid Christian_Meijer
2005-11-16 14:45
En kvick kommentar till herr Sonde bara, anmärkn. på hans relativa jämförelse mellan de två storheter som drabbar samman på lördag kväll... (då menar jag inte sevilla-betis)
Ramos bör väl i allra högsta grad vara jämförbar med Puyol med tanke på att han flertalet matcher (bl a mot Barcelona) har han gått in och plockat bort stjärnor som t ex Ronaldinho från sin högerbacksposition.. Xavi har en underbar blick för spelet, men att inte Beckham skulle ha det? snälla människa, det finns en anledning att han av alla erkända sportjournalister anses ha den bästa högerfoten i världen tillsammans med Juninho, och det är knappast p.g.a att foten är fotogenique... jag skulle säga att baptista och zidane är klasser bättre än eran lilla gnällspik Deco, det enda Deco har är en bra säsong att vila på, baptista har en fenomenal och Zidane (oavsett ålder) har förmågan att gå in och leka med sin markerare, vem har ni på Zidane på lördag? XAVI kanske :S good luck y buena suerte en sabado... Bon dia kanske :P
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 14:43
Oj, Uruguay missar VM. Förlorade på straffar mot Australien. Måste kännas tungt för Diogo och Garcia inför hemresan till derbyt.
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 14:27
Beautiful_ Barça//
Om han nu är så bra, varför är han inte med i landslaget. Eller är det skadan som stoppat honom?
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-16 14:26
Det som någon gissade innan visar sig stämma. Atletico sägs vara nära att värva Mascherano. Den enda spelaren som Bianchi vill värva säger han, och redan nu till vintertransfern. Tråkigt att vi inte vill ha honom och får honom, men kul att han kommer spela i La Liga.
Barcelona Puyol_21
2005-11-16 14:02
skulle jag med vara om jag var Zlatan..
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 14:01
Nicholas (red)//
Nog för att det kan kvitta nu, men jag frågade vad Gaspart hade för koppling till lördagens match och Sondes artikel som du kommenterade.

Ja se där, det startade med att jag som svar på din fråga, jag citerar:men det måste kännas tomt för alla er hatare att en ”överviktig föredetting” förmodligen kommer att göra två baljor utan att behöva anstränga sig nämnvärt!?
..med den enda oro jag kände var Garcias spel och hur många spelare han lyckas sparka ner. Du svarade med en motfråga och lyckades få in nästan hela Warner Bros. family i diskussionen. Nästan värt en éloge, jag lyfter på hatten. ;)
Barcelona Puyol_21
2005-11-16 13:55
blaugrana_1899:
jag har en men den är inte riktigt klar..
har tyvärr inget kort på datorn..
sorry..
men nu vet du att jag har en :P
2005-11-16 13:41
La_Rambla//

Undertecknad skrev:
”Undantaget Gaspart… Gaspar for president!”

Hur sjutton lyckas du få in det i texten till lördagens möte?

Du skrev:
"Men näää, det kan väl knappast ske på Bernabéu va?"

Snurres benägenhet att falla, hårt spelande Garcia, blåsglada domare – det ringer ingen klocka?
Barcelona Barça82
2005-11-16 13:35
Ämne: Barça82//
Lustigt, ....
Jag såg matchen på tv!!
2005-11-16 13:33
Claes//

Jag ser inte Real Madrids som starkare men uttryckte mig kanske något vagt – respektive TRUPP, känns ungefär jämbördig (med reservation för att Barcelonas känns mer välbalanserad, mer genomtänkt) – men ur perspektivet namn till namn känns trupperna likvärdiga – vilket jag tror att årets säsong kommer att visa.

Under förra säsongen presterade Barcelona, sin bästa säsong någonsin sett till resultaten (och spelet?). Ett utskällt, och ofta hånat, Real Madrid utmanade relativt länge om förstaplatsen (även om den där riktiga spänningen aldrig infann sig på slutet) vilket om något borde tyda på en viss styrka. Inför i år är Los Blancos bättre än förra året – vilket även Barcelona borde vara (mer samspelt, har breddat truppen och så vidare).

I mina ögon är Puyol och Xavi Barcelonas överlägset starkaste namn – kanske inte de läckraste – men starkaste.
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 13:24
Barça82//
Lustigt, när alla rapporter säger att Deco ihop med Larsson var bäst på plan. Vi har väl kanske läst olika rapporter?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-11-16 13:24
Varför skriver Aftonbladet att Henke gjorde 2 mål, 2 assist och fixade en straff? Han gjorde ju "bara" 2 mål och en assist. Maxi fixade ju straffen. HÄrligt mål av Verdú förresten :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-16 13:23
Undantaget Gaspart..
Gaspart for president!
Ja, det kanske du kan berätta för mig – eftersom det var du som förde det på tal?

Ok, jag gjorde väl det då säger vi. ;)

titt som tätt har Snurresprätt och hans vänner fått relativ bra avkastning på att lättvindigt trilla i backen… Tycker du inte?

Jo jag tycker faktiskt det kanske har blivit lite väl bra avkastning, även om återtagandet av Speedy Gonzales gula kort för filmning lät vänta på sig. Sen hur du trixar till det med retoriken huruvida Garcia får vara kvar på plan eller inte med Snurre Sprätt fallenhet att syna gräsmattan, gick jag efter en stund bet på.
Barcelona Sonde
2005-11-16 13:13
Nicho:

Jag är intresserad, på vilket sätt ser du Reals trupp som starkare?
Barcelona Rickiboy
2005-11-16 13:00
BÄST för rijjkard är att han inte startar me GIO asså..då blir jag bara galen..SYLVINHO ska starta..hoppas att han vilade gio p.g.a att han hade landskamp..forza barcaa
Barcelona Maxi_Lopez_11
2005-11-16 12:54
Fan vad matchen Australien - Urugauy var spännande.. men ja tycker Australien var mycket bättre matchen igenom därför förtjäna dem VM Platsen!!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-16 12:52
Hola les rambles!

Hur ser det ut på Messi fronten? kommer han vara med på lördag.
2005-11-16 12:33
La_Rambla//

"Ja om han nu inte får lämna planen tidigare tack vare rättskiparen?"

"Men näää, det kan väl knappast ske på Bernabeu va?"

Intressant retorik...
– men säg inte det, titt som tätt har Snurresprätt och hans vänner fått relativ bra avkastning på att lättvindigt trilla i backen… Tycker du inte?
Barcelona Barça82
2005-11-16 12:25
Deco var usel i gårdagens match! Hoppas Iniesta startar på lördag
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-11-16 12:24
Tjena. Vet nån vart man kan ladda hem Ronaldinhos NIke-reklam?? :)
Barcelona Camparn på nou
2005-11-16 12:21
La_Rambla

Underbart!

Ja Verdus och Decos mål var riktiga läckerbitar.
Bra mål av Maxi och Larsson också båda känns som de är i bra form.

Vet du vilken division Nástic spelar i?
Är det Segunda B?
Jag tänker på vilken värdemätare målen stod för
Annons: