/spanien/barcelona/forum/25291.aspx/spanien/barcelona/forum/25291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-07-31 13:20
"För det tredje så litar jag inte på honom av den enkla anledningen att han är portugis (inget ont om dem) men alla här inne vet Barcas relationer med portugiser. Barca har ju till och med gjort ett eget ordspråk åt de, portugiser är horor."

Det där gränsar till rasism. Du vet att Deco är portugisisk medborgare och spelar i Portugals landslag?
Barcelona Xavi-6
2006-07-31 13:19
VA?! e du dum eller?! PETA Deco, du kan ju inte fotboll! han är ju sjukt jävla bra! han är ju fantastisk! Iniesta är för bra för att sitta på bänken, det är sant men att byta ut han mot Deco är ju bara idiotiskt, inte Xavi heller, han är min favorit och kommer alltid spela i Barca och den sista mittfältsrollen måste hållas av en skicklig defensiv mittfältare med styrka! Tyvär för Iniesta för jag gillar honom med!
Barcelona Brankt
2006-07-31 13:10
Härligt att ligan drar igång snart. Hoppas att det blir lite mer spännande än det har varit de senaste två säsongerna. Det är i och för sig roligt att Barça vinner allting men lite mer spänning i toppen skulle inte skada. Förra säsongen var ju de 10 sista matcherna helt ointressanta ur spänningssynpunkt.

Jag tror att Real Madrid kanske, bara kanske kan utmana om ligatiteln i år men jag hoppas verkligen att Barça får till det med nyförvärven och sätter Real Madrid på plats ännu en gång.

Valencia verkar också ha värvat bra spelare men jag tror inte att de kommer att räcka till över en hel säsong.

Nä, jag både hoppas och tror att våra blå-röd randiga spelare vinner ligan, cupen och Champions League.

Till sist!!

Den här säsongen måste väl Deco petas från startelvan. In med Iniesta, ut med Deco.

Forza Barça!!!!!!!!!!!!
Barcelona La Rambla
2006-07-31 13:04
Hola tots!

Milan förbereder ett bud på €100M för Ronaldinho. Kan man läsa i italienska medier vilka hävdar att nyheten kommer från spansk press (snurrigt värre). Tydligen är man beredd att slänga in Kaká i dealen som delbetalning. Synd att medier/Milan inte har koll, Ronaldinhos utköpesklausul ligger på €125M. Lägger man upp det beloppet, först då är han fri att gå. Sen ska man också övertala honom själv att flytta på sig vilket nog blir en svår uppgift bara det.

Txiki har erbjudit Saviola till Racing Santander. Det tråkiga i erbjuandet är, att det är på lån som vanligt och att Barça står för halva lönen. Som vanligt så lär man sig inte när det gäller kaninen. Det finns dock en annan lösning. Det sägs att Hamburg SV är intresserade av att köpa loss honom. Vi får hoppas på det sista även om jag är tveksam. Det börjar allt mer stå klart att Saviola är ute efter att casha in, då han kan gå på fri transfer nästa sommar.
Barcelona rico
2006-07-31 13:01
Ämne: Skapar ni egna rykte....
"Skapar ni egna rykten nu eller? Det enda som sagts ar att Cristiano Ronaldo sjalv vill till antingen Barça eller Real Madrid"

Hur kan vi skapa egna rykten när du tydligen har läst den här rykten själv??
Förmodligen från aftonbladet(trovärdighet = 40-50%) där jag själv har läst.
Men om vi säger att det ligger nån sanning i den här rykten alltså måste det ju komma från hans mun.
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-07-31 12:47
Exakt Rico, då han säger att han vill spela i Spanien men bara för antigen Barca eller Real så säger det mig att han inte har någon speciell tilldragelse till vår klubb, utan att han är mest en gloryhunter som då enkelt skulle kunna hugga oss i ryggen och bli en ny Judas. Och om han inte känner nått för FC Barcelona så tycker jag att han kan söka sig till Real Madrid, dem tar lite lättare på sådana saker.
Barcelona Xavi-6
2006-07-31 12:46
Barca behöver inte C. Ronaldo! Messi är 5 gånger bättre, sen har vi en ersättare i Giuly... bara det är mäktigt! Messi och C. Ronaldo spelar på samma position, och enligt dom flesta är Messi bättre nu ich kommer bli bättre! och snälla försök övertyga någon fotbolls fan i världen att C. Ronaldo kommer att göra Barca bättre!? Det är bara slöseri med pengar... och jag behöver inte ens n'mna v'nster kanten för alla vet att vi har världens bästa där!
Barcelona Gabriel
2006-07-31 12:45
Skapar ni egna rykten nu eller? Det enda som sagts ar att Cristiano Ronaldo sjalv vill till antingen Barça eller Real Madrid sa det haller inte eftersom ingen ifran ledningens hall visat intresse for honom, tack och lov.

Men, till Ronaldo till Real Madrid? Jippey! Hur kan ni inte vilja se det intraffa? Det skulle bli som Big Brother Madrid. Kan bara tanka mig Ruud och Cristianos slagsmal och Capellos damp efterat! Det ar ju en dromvarvning for oss!

By the way, Messi ar 10 ganger battre!
Barcelona rico
2006-07-31 12:36
Ämne: För det första så ka....
"fatta då hur enkelt han skulle kunna hugga oss i ryggen."

Det hjälper liksom inte heller att han "säger" att han vill lira i real lr barça.
Vill man lira i klubben så är det för att man känner kärlek för klubben och inte för real.
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-07-31 11:45
För det första så kan inte C.Ronaldo värvas till Barca då vi inte har en fast president, detta kan bara ske då Laporta återintagit makten igen. Men Laporta är inte ett speciellt stort fán av C.ronaldo, så jag tror inte att det kommmer att ske.

För det andra så skulle den där griniga lilla flickan aldrig sitta på bänken i mer än 8 hela matcher per säsong, vilket han defenitivt skulle göra om han behövde konkurrera med Messi, då Messi kanske är 5 gånger bättre än honom.

För det tredje så litar jag inte på honom av den enkla anledningen att han är portugis (inget ont om dem) men alla här inne vet Barcas relationer med portugiser. Barca har ju till och med gjort ett eget ordspråk åt de, portugiser är horor.
Och jag tror att C.Ronaldo skulle minst lika enkelt bete sig som Figo och Mourinho har gjort mot oss, detta bevisade han minst i VM mot England. Om han kunde göra så mot Roonye som han känt i 2 år fatta då hur enkelt han skulle kunna hugga oss i ryggen.

Plus så är han jävligt ineffektiv och dyr, även om jag måste hålla med om att hans teknik är fantastisk och att han verkligen är rolig att titta på , förutom när han lägger sig som en döende svan ca 25 gånger per match.
Barcelona [ B_A_R_C_A ]
2006-07-31 11:39
madrid kan glömma bort C Ronaldo, ruud spelar där dem gillar itne vrandra ;) nu hoppas jag han kommer till Barca. om han vill verkligen spela fotboll.

Visca barca !

Barcelona Gauwweee.
2006-07-31 11:25
http://www.calciomercato.it/dettaglioNewsCategoria.asp?hdnIdCategoria=1&hdnId=1113 för er som förstår italiano..
Barcelona Schubert
2006-07-31 11:25
Nemo/ Håller inte med dig. Han brukar va riktigt bra i PL när han är på humör (ngt ojämn dock). Bl a dominerade han när Man U mötte Chelsea. Hans enorma energi skapar alltid problem för motståndarna. Sen kan man tycka att han borde göra lite fler mål och målpass men det här är inte en Denilsontyp. Han spelar fotboll i fart och skapar, med och utan boll, och skapar på så sätt stora problem för motståndarna. Han gillar inte när det smäller, och därför tror jag att han skulle bli ännu bättre i La Liga där det är mindre av den varan.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-31 10:44
Här är den nya Messi. Spelar i Barca
Barcelona RonaldoDeAssisMoreira
2006-07-31 08:55
Bra skrivit Xavi-6.
Om ni vill snacka om Real så gå till deras forum då!
Barcelona Xavi-6
2006-07-31 01:06
Sluta snacka om vad Real madrid värvar! Dom ha de senaste åren, varja år, alltid, haft en riktigt grymm trupp! Även om det fattades några spelare... Barca har allt! jag ser inte Real som ett hot speciellt! allt hänger på Barcelona! Spelarna bestämmer om dom är hungriga efter fler titlar! Barcelona3
Real Madrid REAL4EVER
2006-07-31 00:55
vet nån sån sida var man kan ladda enr fotbolls klipp håller på med en film=)
Barcelona Ghazza
2006-07-31 00:42
Precis som Schubert säger så skulle Real bli alltför farliga med Cristiano och eventuellt Robinho på kanterna. Hoppas Figo lockar över honom till Italien och Inter.
Barcelona Nemo
2006-07-31 00:41
Schubert
Pratar vi om samma Ronaldo? En mer ineffektiv fotbollsspelare har jag nog aldrig sett i hela mitt liv.
Barcelona Schubert
2006-07-31 00:28
C. Ronaldo är en av de bästa yttrarna i fotbollen idag men vi behöver inte honom som det ser ut nu. Han är för bra för att bänkas och otroligt nog skulle han inte platsa i vårt anfall. Hoppas innerligt att han inte går till Real, som skulle bli betydligt farligare med honom på planen.
Barcelona Nemo
2006-07-31 00:09
Absolut inte C.Ronaldo. Först är det snack om Vieira, sen C.Ronaldo. Är Figo nästa spelare?
Barcelona 19
2006-07-30 22:46
Cristiano Ronaldo vill till Barcelona eller till Madrid.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-30 22:32
Det var ett bra tag sen man fick läsa någon barça-artikel. Skulle vara kul om det iaf var på gång :)
Barcelona RonaldoDeAssisMoreira
2006-07-30 21:55
hahah
Barcelona Kamelen
2006-07-30 21:29
Belletti´s finaldojor är var dem hör hemma... i museet =)
Valencia Valencia-lover
2006-07-30 21:27
Ni verkar ha glömt Benitez ;)
Barcelona Nemo
2006-07-30 18:39
dubbelpost.
Barcelona Nemo
2006-07-30 18:39
Bästa tränare-snacket kan man inte ta genom att kolla de senaste titlarna. Mourinho har en väldigt stor fördel till Ferguson på det sättet. Istället har Ferguson tränat United i två decennium. Han fick ett hyfsat lag i England att tillhöra världseliten.
Barcelona Ian Porterfield
2006-07-30 18:33
Ämne: Ämne: Ämne....
La Rambla och alla andra Barca Fans ni får ha en fortsatt trevlig söndag. Jag återkommer med vad som händer med grabbarna Rieras i SAFC.
Barcelona La Rambla
2006-07-30 18:09
Ämne: Ämne: Ämne....
Det är nog inte omöjligt att han har varit. En sak kan du vara säker på åtminstone. Har han tagit sig så långt genom Barças olika ungdomslag och är mittfältare, så har egenskaper så som god teknik och spelförståelse. Du kanske känner till Arteta i Everton? Det är också en spelare som kommit fram genom Barças ungdomsled men inte riktigt lyckades i Barcelona. Det ska väl också sägas att Barça under den här perioden knappast gick vidare bra heller, med ekonomiska problem och allmänt strul i klubben. Många spelare har sen gått på fri transer till mindre klubbar, säkert med en återköpsklausul som kompensation i kontrakten. De två Reiras kan säkert lyckas bra i Sunderland om de får chansen.
Annons: