/spanien/barcelona/forum/25290.aspx/spanien/barcelona/forum/25290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 18:38
Härlig video. Jisses alltså, de drar i hans tröja, slår på hans hälsenor, drar han i armarna. Killen gör trots det allt för att stå upp, även om han så ska snubbla sig vidare och det i riktigt hög fart med grym bollkonroll. Så imponerande. :)
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 18:37
Jag tycker i alla fall att han borde vara med i truppen även om han inte kommer att få speltid. Det vore en bra erfarenhet för honom och en morot i hans utveckling. Likt Ronaldo i VM 94. Det var även nyttigt för mognaden.

Varför fungerar inte videon?
Det fungerar när jag trycker på länken.
Barcelona Kharles
2005-11-17 18:36
De flesta menar också att han redan är en spelare för startelvan.
Barcelona Patrik
2005-11-17 18:32
O Fenômeno

Jag (och alla andra här inne utgår jag ifrån) är övertygad om att Messi tar en plats i VM-truppen. Konstigt vore annars. Pekerman har hyllat honom regelbundet under hösten. Bara en skada kan stoppa Messi från VM.

EDIT: Videon fungerar inte
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 18:28
Video med Messi. Sekvenser från hans tid i ungdomslagen.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 18:14
Ämne: 18 år och redan värl....
Trevlig video. Har någon sett videon "Robinho vs Messi"? Helt fantastisk.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 18:11
Tror ni att Messi slår sig in i truppen som åker till VM?
Barcelona Kharles
2005-11-17 18:03
18 år och redan världsklass. Jag tycker redan synd om RC. Bara Rijkaard kan rädda honom.
Barcelona Kharles
2005-11-17 18:00
*Romanista*

Du måste antingen skämta eller inte kunna någonting om fotboll...

Varken eller.

Du menar alltså att alla spelarna du nämnde skulle ha en bättre högerdoja än Beckham? Helt otroligt!!!!

Kanske för dig, men folk som faktiskt ser medelmåttan spela inte bara tror på medias upphaussning tycker inte det är så värst otroligt.

vissa spelare som t.ex Totti, Pirlo, Ronaldinho, Juninho och Riqeulme har nog lika bra eller bättre känsla än David

Lika bra? Åh nej, när någon påstår något sånt är det inte långt kvar tills fotbollens död.

men dags att vakna och kanske titta på ne annan sport?

Varför det? Fotboll är den bästa sporten. Jag gillar dock basket, handboll och lite ishockey.

Jag ahr aldrig skrivit här förut

Nu vet vi varför.

men blev bara tvungen när jag såg detta otroligt dumma inlägg av "kharles"

Tack för komplimangen, och ja - det är en komplimang kommandes från dig. Så du tycker på allvar att Becks har bättre känsla i högerdojan än Xavi, Xabi Alonso, Zidane, Kaka, Camoranesi, Joaquin, Aimar mfl? Synd bara att Svennis petade honom från straffskytt-positionen. Inget konstigt dock då hans fantastiska högerfot alltid verkar lyckas att få bollen gå upp till Rad Z på läktaren från elva meter. Ibland går den också över läktaren, och då kan den liknas vid en andragradsfunktion.

haha helt otroligt

..hur överskattad Beckham är. Som jag sade; Hans ansikte får hans fot att se bättre ut.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 17:59
Señor Cúle//
Du har rätt, jag lägger ner. Min intention var inte att starta den dispyt som han påstår. Ville bara svara på något jag inte kunde göra tidigare. Det var inte min tanke att han tvunget skulle svara på det ens.

Men nog nu. Nu gäller matchen på lördag.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-17 17:56
Grabbar, O feno la_rambla mfl.
Kan ni sluta tjafsa nu?
Det är skit tråkigt att läsa för alla andra, och ni skämmer ut er själva, alla som tjafsar. Lägg ner nu, ok ?
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 17:56
Vad smart du är. Du startar en dispyt direkt efter att ha blivit avstängd med att skriva ett inlägg riktat mot mig offentligt och sedan vill du ta det i pm.

Lille vän, medans jag var avstängd ägnade du en hel del tid till att skriva inlägg här om mig, när jag inte ens kan svara tillbaka. För sista gången, ta och snyt dig och lämna detta nu. Ordet patetisk ska du inte ens ta i din mun.

Over and out...
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 17:54
Rambla,

lär dig och leva med det istället.

Vem påstår att jag inte gör det?

Du skrev din oneliner direkt efter att han avslutat sitt 3-delar inlägg, det var tydligt var den passningen gick. Fanns ingen annan Ronaldo-diskussion här då. Så försök inte smita undan nu.

Du kan ju testa att göra en sökning på ”Ronaldo” och du lär se att minst 20 olika medlemmar skrev någonting om detta. Du är inte den man smiter undan från. Tvärtom. Måttet på patetisk.

Enough now! Kommer inte att svara mer på detta, vill du något mer får du skriva det i pm

Vad smart du är. Du startar en dispyt direkt efter att ha blivit avstängd med att skriva ett inlägg riktat mot mig offentligt och sedan vill du ta det i pm. Jag vill inte smutsa ner min inkorg med pm från vem som helst.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 17:48
Du drog en liknelse som var långt över min skiljelinje och det kostade dig den ömka respekt du faktiskt hade.

Ursäkta, men tror du jag sitter här för att få din respekt? Jag skiter väl fullständigt i dig och ditt tråkiga lag. Det är bara att inse, alla delar inte din passion för RM och Ronaldo, lär dig och leva med det istället.

Men snälla nån, försök att förstå vad jag skriver istället för att göra egna tolkningar. Jag varken spottar på Ronaldo eller någon annan. Jag skrev inte ens något kränkande eller negativt om honom.

Du skrev din oneliner direkt efter att han avslutat sitt 3-delar inlägg, det var tydligt var den passningen gick. Fanns ingen annan Ronaldo-diskussion här då. Så försök inte smita undan nu.

Enough now! Kommer inte att svara mer på detta, vill du något mer får du skriva det i pm, även om jag troligtvis inte lär svara där heller. Men du får fram ditt budskap och så får du iaf sista ordet. ;)
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 17:38
La_Rambla,

Jag antog att du bara var avstängd på Real Madrid sidan men ärligt talat så bryr jag mig inte om att du var avstängd på hela SF. Det angår mig inte helt enkelt. Du drog en liknelse som var långt över min skiljelinje och det kostade dig den ömka respekt du faktiskt hade.

så vips är du här som om någon hade skymfat dina föräldrar och hela din släkt.

Det beror på att det faktiskt är så att min kärlek till Ronaldo är kolossalt stor och kan jämföras med en kärlek till en relaterad.

Det är som du skrev som att någon skulle spotta på din mor och självklart skulle du reagera.
Ronaldo och Real Madrid är stora, stora vändpunkter i mitt liv och jag skulle inte byta bort den lidelsen och passionen för alla pengar i Världen.

Tål du inte att jag svarar när jag känner för det och tål du inte att jag uttrycker mig om Ronaldo eller något annat är det ditt personliga problem och jag bortser fullständigt från vad du tycker och tänker.

Vad gäller "Gabriel" har jag ingen aning om hans jämförelse och riktade inte inlägget mot honom. Hade jag gjort det hade jag antingen skrivit ett PM eller riktat inlägget mot hans nick eller dylikt.

Hoppas på du, det kommer inte att hända.
HALA MADRID
S. Dali
2005-11-17 17:37
Är det någon so har koll på vad det är för musik i denna videon?

Beckham.... pust. när skall folk lära sig att han är mediaprodukt. Så har det varit förut och så kommer det alltid att vara, att media tar någon som passar in i deras mall som superstjärna och haussar denna utan rim och reson.
Duktig spelare javisst... en av världens bästa. Icke!
Barcelona Marcos
2005-11-17 17:33
Beckham campeon! No solo maricon!

Real, lo mas grande! No, lo mas mediocre!

Ronaldo el fenomeno! No solo goloso y Gordo!

A por el Real Madrid, a por sus madres, a por sus pardes, matarlos a todos!

Visca Barsa!!!
Barcelona Killa
2005-11-17 17:32
Att spärra av La_Rambla är rent av löjligt, det han har och säga är bland det vettigaste man kan hitta här på svenskafans forum! Jag har svårt att tro att han har gjort nåt fel!

Alltså hoppas Real Madrid krossas på Lördag! Då skulle dem hålla tyst på deras forum!
*Romanista*
2005-11-17 17:32
Ämne: Haha ser ut som om j....
Kharles

Du måste antingen skämta eller inte kunna någonting om fotboll... Du menar alltså att alla spelarna du nämnde skulle ha en bättre högerdoja än Beckham? Helt otroligt!!!! vissa spelare som t.ex Totti, Pirlo, Ronaldinho, Juninho och Riqeulme har nog lika bra eller bättre känsla än David men dags att vakna och kanske titta på ne annan sport? Jag ahr aldrig skrivit här förut men blev bara tvungen när jag såg detta otroligt dumma inlägg av "kharles"

haha helt otroligt

Hoppas att det blir en bra match på Lördag, må bäste lag vinna!
Barcelona - Barca 20 -
2005-11-17 17:29
jag tror barca vinner me 3-1 Etoo. 2 och Ronaldoinho 1 i real gör ronaldo mål . va tror ni ?
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 17:19
Gabriel, gracias hermano men spärren satt kvar!
Det efter att något snille på RM:s forum tyckte det enda rätta var att spärra mig,
efter att ha vågat ifrågasätta honom på dess forum.
Nåväl, vad geniet inte begriper är att han samtidigt spärrar mig på alla forum.

Jag ska inte älta detta mer, men måste bara få svara.
När ska du, O Fenômeno begripa att jag var avstängd på hela SF. Går inte att skriva inlägg någonstans då. Sen måste du vara något så när hysterisk, som om jag spottade på dina föräldrar?...haha. Gabriel och Kharles tolkade det helt rätt. Jag drog en jämförelse att när någon råkar kritisera Ronaldo här inne, så vips är du här som om någon hade skymfat dina föräldrar och hela din släkt.

Jag personligen älskar och respekterar mina föräldrar, ja hela min familj, och skulle aldrig i mina vildaste drömmar förolämpa någon annas föräldrar på ett forum. Utan mycket riktigt som Gabriel och Kharles påpekade så var det en metafor, en liknelse. För jag tycker rent ut sagt att du emellanåt beter dig riktigt fjantigt åt, varenda gång någon nämner något som ens liknar kritik om Ronaldo, ungefär som en Cry baby.

Jag tyckte Gabriel skrev en jättebra och i mitt tycke ganska så objektiv analys om Ronaldo vs. Eto'o. Den var objektiv och riktigt saklig med greppbara argument för och emot åt båda håll. Det du gör när du kommer in är att skriva i en enda oneliner: Att ens jämföra Ronaldo med Eto'o....Haha (med fet stil).

DET om något är riktigt respektlöst av dig gentemot Gabriel, som tagit sig tid och skrivit ett långt och genomtänkt inlägg i 3 delar, utan att för den skull håna din fantastiska Ronaldo på något sätt. Om du kallar mig omogen, så ta och se dig själv i spegeln först.

Nu släpper jag detta.

Hoppas vi krossar kackerlackorna på lördag.
Visca el Barça!
Barcelona baarca
2005-11-17 17:13
Hola catalanes!.. ska messi spela på lördag?
Barcelona Barçaredaktionen
2005-11-17 17:04
Så, nu har det rensats, mycket! Nivån var katastrofal, även annars duktiga skribenter emellan.

Snälla, låt oss inte behöva rensa halva forumet igen!
Barcelona Kharles
2005-11-17 17:00
Haha! Nice :-)
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-17 16:56
Tjena grabbar,jag har gjort en 10 frågor om vår motståndare istället för 20(orkade inte).
Se det här som något kul,inget allvarligt hoppas jag,även om alla inte blir glada över att läsa den.

1. Hur många titlar har David Beckham vunnit sen han gick till Reak Madrid?

A. 5st
B.3st
C.0st

2.Ökar Barcas chanser till seger i El clasico med Beckham skadad?

A.Ja
B.Nej
C.Troligtvis,då Beckham är en av världens bäste för tillfället.

3. Hur många CL-titlar har Ronaldo vunnit i Real Madrid.

A.3st
B2st
C.0st

4.I vilken klubb spelade Ronaldo i när han presterade sin bästa fotboll i den Spanska ligan?

A.FC Barcelona
B.Real Madrid
C.Valencia

5.Har Zidane blivit en bättre spelare sen han gick till Real Madrid?

A.Det är möjligt.
BNej.
C.Självklart,alla storspelare blir bättre när dem kommer till Real.

6.När spelade Raul en bra match sist?

A.Varje vecka.
B.Varannan vecka.
C.För ca 2-3 år sen.

7.Är Raul värd en plats i startelvan?

A.Ja,han är ju en egen produkt.
B.Självklart,han har ju varit en av världens bäste i ett helt decennium.
C.Nej,han är överskattad.

8.Är Guti lika bra som Xavi?

A.Ja om inte bättre.
B.Han hade varit minst lika bra om han hade fått mer speltid i Real,istället för överbetalda divor som F Redondo och Makelele.
C.Nej.

9.Har F Perez ett finger med i fallet "Messi"?

A.Nej varför skulle han det?
B.Ja, han gillar att sätta käppar i hjulet om det har med Barca att göra,eftersom han fokuserar mer kraft och tid på dem än på Real.
C.Det var väl Deportivo och Alaves som änmälde Barca angående Messis spelarlicens och inte Perez.

10.Varför har R Carlos inte kommit med några uttalande på sistone?

A.Han har insett att" tiga är guldvärt".
B.Han har insett att det inte lönar sig att snacka en massa skit.
C.Han har insett att Real inte har någon chans på ligatiteln.

Barcelona R-10
2005-11-17 16:42
Kolla länk
Beckham kan missa matchen....
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 16:14
Kalle,

Jag räknar inte Naranja Cup utan jag räknar titlar så som Uefa Cupen.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 16:14
Ämne: Gordo

Deco var bä....
Beckham har vunnit det Deco och mer än så. Deco kommer aldrig komma i närheten av Beckhams meritlista. Jag snackar nu om personliga utmärkelse för Beckhams inviduella prestationer!

Beckham har fått silver i Fifa World player award. Två gånger!

4: a i Guldbollen. MVP i CL och massa annat.
Barcelona Kharles
2005-11-17 16:07
Gordo

Deco var bäst i Porto när de vann ligan, Uefacupen och sen ligan och CL året därpå. Han blev röstad till MVP i CL och 2:a i Ballon d'Or, 4 i World Player of the Year. Senaste 2 åren. Vad har Beckham åstadkommit? Förutom att ha fått kicken av Vodafone?

Angående Ronaldo's titlar - Jag räknade inte Naranja cup.

Nicholas

Tacka Akram för dom.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 16:02
Beckham har varit en av de 3 bästa i Världen. Deco har inte varit i närheten.
Annons: