/spanien/barcelona/forum/2529.aspx/spanien/barcelona/forum/2529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The black Messi
2015-05-13 16:12
Vill vi ha ett el classico i finalen?
Barcelona Kröjf
2015-05-13 16:12
Rambla Såg att du tog tag i målvaktsfrågan ganska omgående. Vis som vanligt!! Tror också att ter Stegen skulle få viss nytta av att bli påmind i skarpt läge och praxis, om hur det är att behöva tampas med den typ av luftrumsstarka spelare som Atlético har att tillgå vid fasta situationer (och som träningarna med Barca inte borde kunna erbjuda med tanke på hur det ser ut under match). Inte minst om det mot vår vilja (?) , visar sig att Real Madrid får göra Barca sällskap till Berlin efter kvällens batalj.
Barcelona NeymarForPresident
2015-05-13 16:08
@Junta Dimision:

Vem var sportchef??
Barcelona Junta Dimision
2015-05-13 16:06
Neymarforpresident

Zubi värvade aldrig Suarez, Sanehli var den som skötte förhandlingarna på den affären.
2015-05-13 16:02
@B-Guden:

Vet inte var du såg att jag hyllade honom? Jag påpekade bara att Zubi fick ta väldigt mycket skit för alla sina värvningar inklusive av mig själv.
Bara för att man e topp 5 betyder det inte att det fungerar plus att Suarez varit skadad, bit skandalen samt hans inledning så trodde ingen att det kunde svänga som det har gjort. Rakitic var La ligas bästa mittfältare förra säsongen om du inte visste det. Han tog chansningar visa blev bra målvakterna, Mathieu, Suarez. Kommer Vermaelen tillbaka nästa säsong och kommer upp på hans topp nivå har vi en världsback att tillgå. Song var Arsenals bästa mittfältare när dom köpte han det var en chansning men man ska inte glömma att det är riktigt svårt att slå sig in i Barcelona. Det låter som att du försöker säga att man bara signar världsspelare föra att vara en bra sportchef. Alla sportchefer har sina dåliga nyförvärv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-13 15:24
@RafaelH117: Rumors that if the strike holds until the cup final, Athletic and Barça would share the trophy. Would be outright ridiculous. Please no. Fan är detta? Vill ha trippeln inget annat.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2015-05-13 15:23
Ikväll blir det marängsviss.
Barcelona Kröjf
2015-05-13 15:12
DANI ALVES Inte nog med det du tar upp i ditt inlägg. Om jag inte minns helt fel så röstade man på Puertan fram Angel di Maria, som Real Madrids främste spelare förra året. Och nu är man snabba att hänvisa till att lagets bäste spelare Modric, varit och är skadad. Undrar hur i hela världen man kan lyckas få portugisen Cristiano Ronaldo att passa in i det pusslet? Han måste väl rimligtvis vara på tok för stor för att få in?
Barcelona Mido
2015-05-13 15:03
[QUOTE=neymar JR]Mido Ingen kommer toppa eto'o som vann trippeln X2 på 2 år. Det om något är sjukt haha [/QUOTE] Hahaha sant!
Barcelona Rambla~
2015-05-13 15:00
@Kröjf:

Mitt förslag. Låt Ter Stegen spela de två resterande matcherna i ligan och låt istället Bravo få stå CdR-finale på Camp Nou. Ter Stegen får då matchtempo och kan hålla sig i bra trim fram till finalen 6 juni i Berlin och Bravo får stå i en final. Alla nöjda och glada.
Barcelona neymar JR
2015-05-13 14:49
Mido Ingen kommer toppa eto'o som vann trippeln X2 på 2 år. Det om något är sjukt haha
Barcelona Mido
2015-05-13 14:46
Har ni lagt märke till att Rakitic kommer att spela sin andra europeiska final på ett år, sjukt!
Barcelona Mido
2015-05-13 14:36
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Ja, ja, ja Det gäller också dig Mido- Vem är inte glad att vi är i final? Shiiiit altså!!!! Alla Barca-fans är glada att laget är i final i cl, copa och kan vinna ligan nu på söndag. Det vi kritiserade var alla bollar vi gav bort till Bayen p.g.a slarv och svagt agerande från samtliga. Det är det vi kritiserade. Ni får kolla sjva igen matchen, highlightsen och analysera det. Alla mål Bayen gjorde mot oss igår var grova, grova tappar från oss. Jag förstår vad ni menar med att laget tog det lugnt o.s.v. Men vad säger ni om alla felpass, efter felpass och förlora bollen i farliga situationer efter den andra. Kolla sjv hightlightsen här lite snabbt.. Första målet = Busi somnar och ger Benatia 3 m att nicka fritt mot mål. Andra målet = långpass från Ter Stg till Busi, Bussi skarvar vidare bollen på en touch till Messi som är 3 m från honom. Det han glömmer att försäkra sig om Messi är hårt markerad. Bayen vinner bollen innan den når Messi. Tre touch, Booom mål. Tredje målet = Bayen spelar bra men Pique bryter sista passen och den studsar tillbaka så där lite lätt, en Bayen spelare vinner första bollen, en pass tillbaka till Muller (medan Busi och Masken slutar att spela). Boom!! Det vi är arga på är att laget har varit taggade så många matcher och igår var det så mycket slarv i andra halvleken.. Är vi glada att vi är i final? Hell Yeaaah!!!! Men jag kan inte blunda för hur det såg ut i andra halvleken för det bara för att ni kan det. [/QUOTE] Jag blev inte arg för kritik, jag med var kritisk till hur vår lag agerade under andra halvlek,, men vi måste komma ihåg också att vi gjorde 2 mål och stängde matchen, jag väntade på överkörning från Bayern faktiskt,, jag blev förbannad på hur glädjen försvann som om vi slogs ut från CL,, vi vann faktiskt med 5-3...
Barcelona the cameroonians
2015-05-13 14:32
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Ja det var mycket slarv igår och speciellt i andra halvlek och mycket av detta beror på att Lucho valde att byta ut Suárez och flytta in Messi i mitten.

Vi förlorade vårt djupledsspel vilket ledde till två saker;

1. Vi kunde hota framåt.
2. Vi fick ingen möjlighet att lyfta upp laget eftersom Bayern hade lättare att ta bollen rättvända än om de tvingas löpa hemåt.

Samtidigt fick mittfältet väldigt få tillfällen att vila med boll eftersom den ytan Suarez skapar inte fanns, i stället droppade Messi längre ner och åt själv upp den ytan. Precis därför släppte vi in det tredje målet.

Personligen anser jag att det var denna taktiska miss av Lucho som avgjorde matchen till Bayerns fördel.

Sen måste man konstatera att en 80%-ig passningssäkerhet är på tok för dåligt om man ska kunna gå ut från en match utan att det har lett till en del misstag. Samtidigt ska man berömma Pep och Bayern för att de pressade oss till misstagen.

En annan sak jag reagerade på, framför allt i första halvlek, var att Lucho inte var nöjd med lagdelarnas förhållande till varandra och det faktum att han inte ansåg att vi låg tillräckligt högt upp och kom in i en bra press på Bayern.
Tror den osäkerheten och otillräckligheten också spred sig och skapade lit förvirring i laget.

Anser att Lucho har en hel del att lära när det gäller matchcoachningen.
Han har inte världens starkaste bänk att jobba med, då gäller det att jobba med lagets styrkor, och de tyckte jag inte han spelade på sista 45 igår.
Barcelona Treyh
2015-05-13 14:17
Äsch sluta mobba El Pasillo nu. Han är skön. En av anledningar till att jag läser i puertan då och då. Det är för mycket trams om honom både här och i puertan =)
Barcelona Kröjf
2015-05-13 13:56
Heisenberg För att inga eventuella missförstånd ska dröja sig kvar i vår "diskussion", så är vi i allt väsentligt överens. Jag står med andra ord reservationslöst på din sida, i ifråga om reaktionerna på ter Stegens rationella agerande igår vid 2-2 - målet. Tro inget annat. För DÅ har du fel. Trots att jag tycker du har helt rätt. Så det kan bli ibland.
Barcelona Blaugrana91
2015-05-13 13:54
Ikväll hoppas jag att Juventus går vidare av flera anledningar. Dels vore det kul att möta dem då vi inte spelat mot dem, sen vore det även underbart att ha mött och besegrat Engelska, franska, tyska och slutligen då Italienska mästarna på vägen till CL titeln. Dessutom vore det underbart att se Real missa finalen. Med det sagt så spelar motståndet i finalen inte så jättemycket roll för mig, vi är favoriter och ska vinna oavsett vem vi möter. Hade iof varit kul att slå Real i en final som med all säkerhet innebär en trippel för oss. :) Men håller ändå en extra tumme för Juventus.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-13 13:52
Futbol club barcellonnaaaaa Vi är fan i final gubbz!
Barcelona B-Guden
2015-05-13 13:44
@NeymarForPresident:

Suarez är en gudabenådad värvning och spelare, men jag tycker inte man kan hylla nån för den värvningen förutom att den gick i genom han var redan top 5 i världen knappast förvånande att han presterar som han gör.

en grym sportchef hade hittat bättre försvarare än Song Douglas Vermealen och Mateiu.
Mer imponerad är jag av värvningen av Rakitic och hur mycket LE får ut av honom.
Barcelona Heisenberg
2015-05-13 13:43
Kröjf

Visst är det alltid tillåtet att låta känslor styra (till en viss gräns) och man kan ha åsikter på hur han agerade, även om jag tycker att det är att ha lite tv-spelsnivå på sin måttstock. Men att verbalt lyncha honom för ett svårt skott i ett redan avgjord möte där laget går på 40% är väl ändå att fiska efter moment att gnälla på? I övrigt håller jag med dig. Beklämmande att inte kunna acceptera ett bra agerande av motståndarna utan endast ser det som någon egen spelares oförlåtliga misstag.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-13 13:38
@NeymarForPresident:
Ja, ja, ja Det gäller också dig Mido- Vem är inte glad att vi är i final? Shiiiit altså!!!! Alla Barca-fans är glada att laget är i final i cl, copa och kan vinna ligan nu på söndag. Det vi kritiserade var alla bollar vi gav bort till Bayen p.g.a slarv och svagt agerande från samtliga. Det är det vi kritiserade. Ni får kolla sjva igen matchen, highlightsen och analysera det. Alla mål Bayen gjorde mot oss igår var grova, grova tappar från oss. Jag förstår vad ni menar med att laget tog det lugnt o.s.v. Men vad säger ni om alla felpass, efter felpass och förlora bollen i farliga situationer efter den andra. Kolla sjv hightlightsen här lite snabbt.. Första målet = Busi somnar och ger Benatia 3 m att nicka fritt mot mål. Andra målet = långpass från Ter Stg till Busi, Bussi skarvar vidare bollen på en touch till Messi som är 3 m från honom. Det han glömmer att försäkra sig om Messi är hårt markerad. Bayen vinner bollen innan den når Messi. Tre touch, Booom mål. Tredje målet = Bayen spelar bra men Pique bryter sista passen och den studsar tillbaka så där lite lätt, en Bayen spelare vinner första bollen, en pass tillbaka till Muller (medan Busi och Masken slutar att spela). Boom!! Det vi är arga på är att laget har varit taggade så många matcher och igår var det så mycket slarv i andra halvleken.. Är vi glada att vi är i final? Hell Yeaaah!!!! Men jag kan inte blunda för hur det såg ut i andra halvleken för det bara för att ni kan det.
Barcelona Illusionista
2015-05-13 13:32
@NeymarForPresident:

Måste hålla med dig, tycker Rakitic har varit fantastisk och lika så med bägge våra målvakter och även Mathieu har betalat tillbaka (målet mot Real M och avgörandet borta mot Celta) sen har han varit stabil i ganska många matcher utöver det också. Douglas är ju väl den man kan undra över lite.. samma med Vermaelen. Tror dock vi kommer ha nytta av Vermaelen nästa säsong.
Barcelona Kröjf
2015-05-13 13:32
Heisenberg, du skrev:

"Såvida jag inte missade någon uppenbar sarkasm, så kan väl någon berätta för mig varför folk blev tokiga på Ter Stegen igår efter 2-2 målet? Jag tyckte inte han gjorde något dumt (möjligtvis från att chansa åt fel håll då Masken någorlunda täckte första ytan), eller åtminstone inget som borde genererat i en sådan reaktion. Jag måste ha blinkat just då eller något".

Svaret är nog tyvärr att för att vara en riktigt bra målvakt i somligas ögon, så måste det till otagbara självmål av en riktig alfahanne till försvarare, om minsta "misstag" ska kunna accepteras fullt ut. Se bara på Bravo. Han lyckas med bedriften att i stort sett göra en felfri säsong så långt. Men så fort han inte förmådde uppbåda kraft nog att stöta bollen utanför stolpen vid ett enstaka tillfälle mot Real Sociedad, så var han plötsligt totalt värdelös i vissas argusögon. Eller som du själv både förvånat och frågande uttrycker det i direkt anknytning till reaktionerna på Ter Stegens agerande vid 2-2 målet igår: .."folk blev tokiga". DET däremot, är fullt tillåtet och alltid förlåtligt...
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-13 13:31
The Reporter

el pasillo är innerst inne cule men inte insett det än haha pratar mer om barca än han självaste real franco
Barcelona >The Reporter<
2015-05-13 13:22
Snart släpper El Pasillo från Puertan denna: "Vilka kan vi lottas mot i en eventuell final?" Skulle inte förvåna mig.
Barcelona neymar JR
2015-05-13 13:11
Påtal om målvakts frågan, tänkte nu mer på eventuella titlar Antar att bravo endast för ligaguld, och att Mats får cuptitlarna. Bravo får ingen cl-titel och Mats får ingen ligatitel då han inte har spelat i ligan och bravo detsamma fast cl
2015-05-13 13:03
@Heisenberg:

Han hade balansen på fel ben så att han kunde inte försöka rädda bollen och blev stillastående det måste va det hehehe
Barcelona Barcelonistas
2015-05-13 13:02
Juventus vill jag ha är det ens en seriös fråga? Kan inte unna Madidiots en cl final.
2015-05-13 13:02
Vill bara tillägga till alla er som försöker hitta fel på laget just nu efter de här matcherna. SKAFFA er lite fotbollskunskap. Barca spelade av andra halvlek
och bayern är top 2 i världen. Alla gjorde sitt jobb och förtjänar att bli hyllade

VAMOS BARCELONA
2015-05-13 12:59
@I.Cuenca:

Vi vill ha Juventus. Real hoppas dom åker idag vill inte se som i final!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annons: