/spanien/barcelona/forum/25280.aspx/spanien/barcelona/forum/25280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-11-17 14:30
Var i reglerna står det att man inte får nämna föräldrar i exempel och metaforer?

Förresten, jag tycker Ronaldo är en fet dåre. Brist på respekt, nu börjar du snart lipa och kräver att jag blir avstängd.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 14:29
O Fenômeno

Jag håller med dig angående din åsikt. Det du inte förstår är att han inte menar det på det sättet. När han säger "som om någon hade spottat på dina föräldar eller liknande" så ger han ett exempel på att du överreagerade precis som att någon hade spottat på dina föräldrar. Du reagerar enligt honom på samma sätt när man kritiserar Ronaldo. Det innebär inte att han "spottar på dina föräldrar" han menar att du reagerar på samma sätt som man vanligen gör ifall någon hade spottat på dina föräldrar.

Tolka det rätt !
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 14:26
Det är min åsikt. Det handlar inte om La_Rambla utan om allt sånt skitsnack i allmänhet. Att uttala sig eller nämna föräldrar i text då har man grov brist på respekt, brist på argument och har gått långt över gränsen.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 14:24
Gabriel och Kharles,

Jag kan tåla mycket men att ens nämna någons föräldrar i något sammanhang är långt över gränsen. Det är klart det är riktat mot mig, han skriver ju "dina".

Klart han får tycka det och ha ett vettigt argument men inte håna och på ett barnsligt sätt smutskasta.
Real Madrid Akram
2005-11-17 14:23
Jag kan inte spärra av folk från andras forum. Han är spärrad från Madrid forumet.

Barcelona Kharles
2005-11-17 14:19
O Fenômeno

Kom igen nu, det där med spotta var bara en metafor, inget direkt riktat mot någon.

Sen får han väl tycka att realmadrid-redaktionen är sämst på SF utan att bli avstängd? Jag tycker också att de är bland de sämre, blir jag avstängd nu eller?

Vilket skämt, riktigt jävla sorgligt.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 14:19
O Fenômeno

Eller så borde du lära dig att tolka vad folk säger istället. Han tog det som ett exempel. Hade han sagt "jag spottar på dina föräldrar" hade det varit en annan sak. Felaktigt argument från din sida. Han är fortfarande felaktigt behandlad och hans avstängning ska upphävas!
Barcelona Gabriel
2005-11-17 14:17
Kharles

Han kan inte skriva här heller. HAn blev astängd i en hel vecka på alla forum. Helt felaktigt !
Barcelona Kharles
2005-11-17 14:16
Engen

Kanske borde skrivit 'striker'. Cruyff var mycket mer än en striker. Samma sak med Pele.
Barcelona Marcos
2005-11-17 14:16

Real Madrid=Mafia.

Kommer ihåg när en av komentatorerna på tv4+ sa "o där sitter maffian" när bildproducenten visade Reals president och andra gubbar på VIP sektionen, fick mig ett gott skratt.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 14:12
Ämne: Ursäkta språket, men....
Det är för mig rätt att La_Rambla blir avstängd.

Man skriver inte "som om någon hade spottat på dina föräldar eller liknande".

Inte ens sarkastiskt. Där tappade lillen all den lilla respekt han hade kvar i mina ögon.
Det är ett grovt påhopp i min skala i vilket sammanhang som helst.

Ganska onödigt att kalla hela Real Madrid redaktionen för sämst på SF också. Liten måtta och lite respekt får det vara.

Barcelona Kharles
2005-11-17 14:12
Men kan han inte skriva här heller? De kan väl bara spärra honom från sitt egna forum? Nåja, kul att se att de handlar enligt sin klubb; skamligt.

a la Madri!
Barcelona Gabriel
2005-11-17 14:06
Hola Tots !

La_Rambla har tagit kontakt med mig via pm och det är så att Akram (delaktig i madridredaktionen) har utan några grunder som hällst stängt av honom. Detta stör mig enormt då det ger signaler som säger "dont fuck with me för då stänger jag av dig". Bara för att man är med i redaktionen och har tillgång till att stänga av personer så innebär detta inte att man ska utnyttja det så fort man blir kriteserad. Med en sådan position som han har måste man ta mer ansvar. La_Rambla har inte skrivet något personligt angrepp på honom så jag skulle vilja veta vad hans reason var. Troligen det att han helt enkelt irreterade síg på La_Rambla

Tycker att vi alla ställer oss enade för att hjälpa La_Rambla, tänk om det inträffade er. En avstängning enbart för att man säger ifrån och säger vad man tycker. Det kan inte fungera på detta sättet, det här är demokrati ! La_Ramblas oförtjänta avstängning borde bli upphävd. Nu vet jag inte om Barçaredaktionen har tillgång till att upphäva avstängningar, men om ni har det så ber jag er checke in madridforumet, läsa diskussionen mellan La_Rambla och Akram. Då ser ni att inget felaktigt sades från La_Ramblas sida. Akram var isånnafall minst lika fientlig.

Detta stör mig grovt ! Hjälp honom nu...
Barcelona Gabriel
2005-11-17 13:59
Kharles

Tack Kharles !
Barcelona Kharles
2005-11-17 13:51
Där har du den
Barcelona Puyol_21
2005-11-17 13:46
det går inte..
det kommer upp ett fnster utan adress grej..
Barcelona Puyol_21
2005-11-17 13:46
tyvärr..
Barcelona Gabriel
2005-11-17 13:42
Puyol_21

Saken är den att min data automatiskt blockar den sidan så jag har inte tillgång där. Vet inte varför det händer. Har du inte länken som du kan lägga upp här så jag kan klicka in mig ?
Barcelona Puyol_21
2005-11-17 13:37
gå in på nikefootball.com
därklickar du på en länk till höger.. det står att han testar sina nya skor tror jag..
Barcelona Gabriel
2005-11-17 13:32
Är det någon som har tillgång till länken på videon där Ronaldinho skjuter massa gånger på ribban under hans träning ?

Behöver det.

Tack på förhand.
Barcelona Puyol_21
2005-11-17 13:24
Hoppas alla ni Barcelona fans har en trevlig dag!
nu är det inte långt kvar!
Barcelona Gabriel
2005-11-17 13:06
Lucho

Haha eller hur. Tror dock inte att det är så farligt med honom. Hoppas det, blir bättre för oss ifall han spelar :)
Barcelona Lucho
2005-11-17 13:01
Oj, fel länk. Här är rätt istället..
Barcelona Lucho
2005-11-17 12:59
La_Rambla: Jo, det räckte liksom med "20 frågor om våra motståndare" men tydligen var skämtet så roligt att deras redaktion ville köra det ett par gånger till.

I övrigt, se länktipset. En synnerligen oroande nyhet. Ett Real Madrid med Beckham på planen är synnerligen en svagare motståndare än tvärtom.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 12:55
Enligt spanska medier så har francefootball redan utsett vinaren av guldbollen - Ronaldinho !
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 12:48
Haha, Real red. ett enda stort skämt. Måste vara den sämsta på hela SF.

donroosen//
De 2 favoriterna det har talats mest om är just Ronaldhino och Chelseas Frank Lampard.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-17 12:31
Hola les rambles!

Fått en fråga från en snubbe som jobbar med något projekt och han undrar vad en biljett skulle kosta till matchen på lördag? någon som har koll på det? typ en sjysst plats på deras smutsstadium? länka helst.
Barcelona Mapa
2005-11-17 12:19
Ämne: Engen//

hehe de....
Jag tror inte att du var född när Cruyff lirade, den mannen kunde allt, att han blir jämförd med Romario är ett stort skämt.
Spanien donroosen
2005-11-17 12:12
Vem är favorit till att vinna guld bollen av france football?? är det ronaldinho eller någon annan? någon som har koll på det??
TAck!!
Barcelona Maxi_Lopez_11
2005-11-17 11:29
Engen//

hehe det är sant.. men ja tycker att jämföra Cruyff och romario är som att jämföra Guti mot Sharbel touma.. alla vet att touma är bättre ;)
Annons: