/spanien/barcelona/forum/2528.aspx/spanien/barcelona/forum/2528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-08-26 09:28
När lottas det?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-26 08:36
Bara att hoppas vi får Malmö i gruppen. United och Lazio hade inte heller varit fel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-08-26 01:42
Tydligen så har även UEFA rört om i grytan lite inför den här säsongen. Dom 8 högst rankade ligorna, ligavinnarna i dom ligorna kommer från och med nu befinna sig i pot 1. Alltså måste du vara liga vinnare i en liga som är rankad 1-8 för att få vara i pot 1. Förut var det ett poäng system där dom lagen som gjorde bäst ifrån sig i Cl ( under en längre period) fick då vara i pot 1.

Måste säga att jag gillar det nya systemet mer. Vi kmr få se mer toppmatcher under Gruppspelen i och med det nya systemet. Real Madrid kan tex ställas mot Bayern redan nu i gruppen.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-26 01:35
Lagen som vi kan möta i Cl.

SEEDNINGSGRUPP 4
Bate Borisov (har 1-0 inför returen mot Partizan)
Borussia Mönchengladbach
Wolfsburg
Dinamo Zagreb
Maccabi Tel Aviv
Gent
Malmö
FC Astana (har 1-0 inför returen mot Apoel)

SEEDNINGSGRUPP 3
Lyon
Dynamo Kiev
Olympiakos
Sporting Lissabon (har 2-1 inför returen mot CSKA Moskva)
Galatasaray
Lazio (har 1-0 inför returen mot Bayer Leverkusen)
Roma

SEEDNINGSGRUPP 2
Porto
Arsenal
Manchester United (har 3-1 inför returen mot Club Brügge)
Manchester City
Sjachtar Donetsk

Arsenal-Shitty-United är några lag som vi kan få i vår grupp. Personligen hade jag gärna velat se Arsenal elr United, vad gäller Shitty så börjar det bli tröttsamt att köra över dom gång på gång.
Barcelona ElRaval
2015-08-25 23:40
Adama måste undra vad det är för jävla skitgäng han kommit till.

Om Aston Villa åker ned hoppas jag han byter lag om han inte blir återköpt av oss.
Barcelona Barcelona 1899
2015-08-25 23:16
Ber för att vi slipper MFF. Eftersom jag planerar att åka på lite bortamatcher även i år så vill jag ha något roligare än Malmö. ..lol
Barcelona Neymar N11
2015-08-25 22:52
With Valencia qualifying today, there will be 5 Spanish teams in group stage of 2015/16 Champions League (Barcelona Madrid Atletico Sevilla)
Barcelona neymar JR
2015-08-25 22:51
Rosenberg på samma nivå som Zlatan talangmässigt- signerat Bosse Han har varit vital för Malmö men lugna ner dig nu för fan
Barcelona LeoMessi
2015-08-25 22:49
Valencias försvar är extremt svajigt, vette tusan hur det kommer gå för dom i CL. Visserligen så har dom en bra offensiv men försvaret är väldigt opålitligt, kan bero på att otamendi inte finns kvar.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-25 22:39
Fan va gott om vi får Malmö så kan man se det live på Malmö stadium ;)
Flavía
2015-08-25 22:37
Får hålla tummarna att Malmö lottas mot oss den här gången istället :)
Barcelona enkos
2015-08-25 22:36
Valencia vann totalt 4-3 och klara för CL, men hur de spelade ikväll räcker knappt till EL
Grattis Malmö också !
Barcelona the cameroonians
2015-08-25 22:15
@Junta Dimision:

WOW - hyfsad balans :P

Då förstår jag :-)
Barcelona enkos
2015-08-25 22:14
Valencia spelar skit dåligt. . 1-2 nu och blir svårt nu sista kvarten.. luktar förlängning
Barcelona S.Eto'o
2015-08-25 22:13
Enligt aston villas forum bytes Adama ut pga skada och inte säkerhetsskäl
Barcelona Junta Dimision
2015-08-25 22:12
@the cameroonians:

Ja det är ju tactics Tim Sherwood som tränar Aston Villa ändå, han fick ju för sig att spela med Gylfi Sigurdsson och Nacer Chadli som innermittfältspar när han tränade Tottenham.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-25 22:12
ber att Malmö får Barca i Cl gruppen kmr köpa biljett direkt.
2015-08-25 22:07
Adama fick nöja sig med 60 minuter ikväll, han fick en rejäl tackling och tvingades utgå, förmodligen mer av säkerhetsskäl än en verklig skada.

Aston Villas försvar verkar för övrigt läcka rejält, 2-3 hemma mot ett division 3-lag.
Barcelona Barclasico
2015-08-25 22:02
Arsenal coach Arsene Wenger called Yarmolenko (of Dinamo Kiev) saying he's interested in him. Yarmolenko said: “I appreciate the interest, but my dream is to play at Barça.” [sport]
Barcelona Barca4life98
2015-08-25 22:00
the cameroonians Han använde Xavi förra säsongen när han kände att han behövde kontrollera mittfältet. Men jag förstår poängen. Jag hade gärna sett ett mittfält bestående utav; Verratti, Busquets, Rakitic i vissa matcher. En Rakitic som kan vara lite mer fri och dra iväg in i straffområdet. För mig är Arda Turan duktig men jag kan inte föreställa mig ett mittfält med både Arda och Iniesta... Liksom vem ska vara motorn i vårt spel? Busquets är en grym passningsspelare men han kan inte driva bollen framåt i plan, som en Verratti kan göra. När Neymar eller Messi saknas så känns det som att vårt spel faller nästan. Lag pressar oss högt, för att det finns ingen på mitten, utav dom två offensiva som kan agera spelmotor. Iniesta är inte den gamla Iniesta så enkelt är det. Alla åldras. Hoppas att Lucho inser detta. Man behöver olika spelartyper och Verratti skulle vara en pusselbit som skulle behövas efter att Xavi lämnade.
Barcelona Mido
2015-08-25 21:59
Grymt Malmö! Hoppas på barcelona
2015-08-25 21:57
Verkar som att Sociedad köpt tillbaka Illaramendi för €16 miljoner från Real.

Från €38 miljoner till 16, en hyfsad värdeminskning - nästan i paritet med Song...
Barcelona enkos
2015-08-25 21:56
Är till 99% säker att Malmö kommer att lottas mot Barcelona i samma grupp
Barcelona enkos
2015-08-25 21:43
@DM1982:

Valencia måste höja sig i andra om det inte ska bli torsk.. Måste göra ett 5ill för att saken ska bli klar då Monaco sen måste göra 4
Barcelona ( Xaviesta )
2015-08-25 21:42
messioxaviii Mourinho är inte ens Fergusons lilltå i jämförelse. Den resan Sir Alex har bjudit Man U på sedan dag 1 han satte sin fot i klubben saknar motstycke i klubblagsvärlden. Dessutom var han United trogen i 300 år ungefär vilket kan jämföras med Mourinhos prostution med olika klubbar som Inter och senare även Real som båda lagt en sedelbunt på sängkanten, rättat till slipsen och gått vidare med sina liv. Nu är Mourinho tillbaka i Chelsea och dom enda fans som ser honom som klubblegend och frälsare är nog dom mest inbitna fanatikerna. Att jämföra Mourinho med Sir Alex, alla aspekter inräknat, är skamligt.
Barcelona Bengt Bedrups bedårande bringa
2015-08-25 21:37
@the cameroonians:

Tycker Grealish ser ut som Messi där, en utav Englands största talanger och en mycket skön spelare förövrigt.
Barcelona Arda-Turan
2015-08-25 21:21
Oscar lewicki i Malmö fan vad bra han är boll trygg framtiden ser ljus ut för landslaget
2015-08-25 21:20
Adama har som vanligt gjort som han velat med sin ytterback, men målet blev han serverad av sin lagkamrat Graelish.
2015-08-25 21:19
Adama målskytt för Villa i Capital One Cup :-)
2015-08-25 21:18
Sen är frågan om Lucho är intresserade av fler defensiva speluppläggare (även om Thiago agerat mer offensivt i perioder under Pep)?

Han är uppenbarligen inte intresserad av Samper, så varför skulle han ha en spelare som Verratti på sin lista (som ju innehöll namn som var mer offensiva eller av tvåvägskaraktär)?

Han har redan Busquets som en nyckelspelare och ytterligare en bollrullare är inget en rakare spelidé behöver utan snarare spelare som gör sig bra i alla delar av planen.

Med det sagt så osar det onekligen klass över alla de nämnda mittfältarna, och det finns självklart utrymme för utveckling när det gäller de egenskaper som efterfrågas. Jag är dock tveksam om vi under Lucho får se såväl Thiago som Verratti. Då tror jag mer på spelare som Denis, Gundogan och Pogba.
Annons: