/spanien/barcelona/forum/25277.aspx/spanien/barcelona/forum/25277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Christian_Meijer
2005-11-17 03:10
Tarrak// Ber om ursäkt, det var inte du som skrev det där inlägget om Deco... Men du skrev ngt minst lika oförklarligt; "Du ska ha ett stort tack för att berikat min tråkiga onsdag och att du bevisat att Göteborgshumorn lever. Beckham den bästa högerfoten i världen? Den va sjukt rolig".. det var inte meningen som ett skämt min kära Tarraki... Vad gäller Beckhams högerfot så tror jag att den kommer tala på lördag men vad vet jag... :S
Barcelona Gabriel
2005-11-17 01:38
Buenas noches Kharles y buenas noches les rambles.

Hasta mañana y Visca el Barça !
Barcelona Kharles
2005-11-17 01:35
Riki

Det där laget kallades för "the three R's"; Ronaldo, Rivaldo och Ronaldinho.

Ärligt talat tror jag att Brasilien ändå hade vunnit VM om vi hade bytit ut Eto'o mot Ronaldo. Vi har ju sett att han och Gaucho redan har ett bra samarbete.

Hade Eto'o spelat för Brasilien så hade han åtminstone haft en chans. Ronaldo är ett fenomen. Men efter 98 och skadan sänktes hans nivå något och jag tror inte han når upp till den igen, med tanke på åldern. Hade Ronaldo aldrig blivit skadad så hade han säkert blivit den bästa anfallaren genom tiderna. Just nu är det Romario. Det finns till och med vissa (brasilianare) som menar att Romario var viktigare för sitt landslag 94 än vad Maradona var 86. Det är inget annat än orättvist att jämföra vad spelarna har uppnått, Ronaldo är ett halvt decennium äldre än Eto'o och en jämförelse kan göras först efter att båda lagt skorna på hyllan.

Bona nit
Barcelona Gabriel
2005-11-17 01:34
Riki

Som landslagsspelare så tror jag varken eller för den delen heller förväntar mig att Eto'o ska vara lika framgångsrik som Ronaldo har varit just pga att han inte backas upp på samma sätt som Ronaldo görs i landslaget. Hade Kamerun vara lika slagkraftigt lag som Brasilien hade det varit en annan sak, däremot tror jag att hans chanser att uppnå Ronaldos meriter och framgångar som klubblagsspelare mycket väl är möjligt.

Frågan är enligt mig inte den om han kommer bli lika framgångsrik, utan om han kommer bli mera framgånsrik.
Real Madrid Riki
2005-11-17 01:17
Gabriel,

Ronaldo skulle inte ha något VM-guld om han var kamerunare och om Etoo var brasse så skulle han nog ha ett VM-guld om han var äldre men om Brasilien skulle vinna VM 2002, det tror jag faktiskt inte.

Vad tror du själv om Etoo's chanser att nå upp till Ronaldos meriter. Vi verkar ju ha kommit fram till att Etoo aldrig kommer att uppnå det Ronaldo gjort i landslaget. Så då är det väl ganska självklart att det inte kommer att hända?
Barcelona Kharles
2005-11-17 01:05
Jaså? Jag minns att Ronaldo också åkte ut mot Juventus. Och det bokstavligen. Efter att ha sparkat ner Tacchinardi.
Real Madrid Riki
2005-11-17 01:00
Kharles,

Missade du att jag skrev stora utslagningsmatcher i samma mening? Vad jag vet så gick ni inte vidare efter mötet mot Chelsea.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 01:00
La_Rambla

Visst det skulle jag kunna tänka mig.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 00:58
Riki

* Att du TROR betyder ingenting för mig.

* Sant, Ronaldo har varit outstanding i klubblag och landslag. Förutsättningarna har dock varit annorlunda för de båda. Ronaldo har haft lyckan att samspela med många och väldigt bra lagspelare i Brasilien. All respekt till Kamerun som lag (synd att dom inte gick till VM) men ärligt talat så vet vi alla om att Eto'o är betydligt mindre uppbackad av stjärnor än vad Ronaldo är.

Ställ dig själv frågan. Vi tänker oss nu att Eto'o är ifrån Brasilien och Ronaldo ifårn Kamerun. Hur många VM-guld hade Ronaldo haft då ? Och Hur många VM-guld hade Eto'o haft då ? Det hade varit ombytta roller. Skillnaderna mellan ett VM-guld eller inte ligger inte på Ronaldo eller Eto'o det ligger mellan Brasilen och Kamerun.
Barcelona Kharles
2005-11-17 00:56
Riki

Hade Eto'o spelat i Brasilien så hade han också kunnat vinna ett VM-guld. Eto'o är den yngte VM-debutanten någonsin.

Kliva fram i stora matcher? Han gjorde ju mål mot er (han har gjort mest mål mot i sin karriär mot Osasuna, Betis sen Real Madrid..) Chelsea, Milan, Valencia osv..

Dessutom hjälpte han lilla Mallorca till en cuptitel bla.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 00:51
Marcos

Den där smutsiga fläcken på deras vita tröja är väll för övrigt deras klubbmärke ;)
Real Madrid Riki
2005-11-17 00:51
Gabriel,

Jag tror då att man lugnt kan säga att Etoo aldrig kommer att uppnå dom meriter Ronaldo har hittils. Ronaldo har varit helt outstanding i både klubb och landslagsfotboll och något VM-guld blir det väl inte för Etoo?

Vad gäller nutid så har vi inte heller sett Etoo kliva fram i dom stora utslagsmatcherna, fast han har ju bara spelat två. Vi får se vad han åstadkommer denna säsong av CL.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 00:47
Gabriel//
Lite gästartiklar när andan faller på tänkte jag. ;)

Bon nit!
Barcelona Marcos
2005-11-17 00:46
alex163, ni kommer alltid att ha domaren på er sida så det hjälper inte att predika motsatsen. Vinner ni är det tack vare domaren och kanske en del av ert spel. Vinner vi vinner vi inte bara mot själva motståndet utan även mot spaniens domarkår. Till och med Eto´o menar att domaren bara dömer åt ett håll på Santiago Bernabeu.

Ni kommer aldrig att kunna vinna rent, ni har redan fläckat ner eran klubb och organisation.

Och i senaste mötet skulle vi haft minst en straff, men att Barsa får en straff på Santiago B hör inte till vanligheterna :)
Barcelona AlexC
2005-11-17 00:46
Att säga att en spelare jobbar i det tysta betyder att denne inte utmärkt sig ordentligt.

Nu kan det äntligen sägas: spelare som Denilson & Robinho är bättre Emerson & Xavi.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 00:45
La_Rambla

Gracias hermano. Skulle gärna kunna tänka mig skriva lite artiklar. Det gäller bara att ha tid över och hitta något bra och intressant att skriva om :)
Barcelona Gabriel
2005-11-17 00:44
alex163 [Sergio Ramos]

Spelmässigt var ni inte bättre än oss däremot var ni mer effektiva. Ineffektiviteten har under en lång tid varit ett problem för oss och det måste vi förbättra annars händer det som det hända mot er och Chelsea ifjol.

"Vi borde också ha haft någon straff osv."

Roligt det där, utan att ge exempel på sekvens tom :D

Ps. Jag är Xavis kusin, du behöver väll inga bevis för att tro på mig antar jag :)
Barcelona Kharles
2005-11-17 00:43
En defensiv mittfältare bör också kunna slå en passning.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-17 00:40
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....Okey, jag erkänner att ni var mycket bättre i Camp Nou men i Bernabeu var vi bättre. Vi borde också ha haft någon straff osv.

Kolla länken :) Haha, den såg rolig ut.

Måste dra nu så jag kommer inte kunna svara tillbaks. SES.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 00:38
Gabriel//
Seriöst, du utklassar skribenten och barnet Akram med hästlängder. Varför inte skriva lite artiklar? Riktigt bra analys där, kudos. ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-17 00:38
alex163 [Sergio Ramos]

Vad jag minns så gick vi miste om en straff när Maxi blev kapad i straffområdet på Bernabeu. Oavsett om domaren var med oss och gav oss fördelar på Camp Nou så är detta betydelselöst eftersom vi var totalt överlägsna er och spelade ut er så vi hade oavsett det vunnit enkelt. Men när du väl undrar så är jag säker på att vi inte fick någon fördel i den matchen.
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-17 00:36
Dagens bästa kommentar:

Att säga att en spelare jobbar i det tysta betyder att denne inte utmärkt sig ordentligt.

Håller med dig till fullo.

God Natt
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-17 00:35
Ämne: Eto´o har rätt om do....Seriöst. Om nu El Clásico ska bli rolig att titta på så får man inte skylla på domarna. Förra året i Santiago var verkligen domarna inte med oss eller mot er, han dömde helt rättvist. I Camp Nou kommer jag inte ihåg men jag tror det också var rättvist där. Man kan inte redan nu börja skylla på domarna, jag själv hoppas på en bra insats av domarn.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 00:30
Kharles

Haha, skoj faktiskt :D PS. Jag ändrade det tror jag. Check again !
Barcelona Gabriel
2005-11-17 00:29
Åh jag har ju lovat mig själv att Ignorera men skitsamma alltså.

* Jag ser inte någon svårighet i att jämföra dom båda två. Dom är olika spelartyper men dom spelar på samma position. Det är då man gör en jämförelse, för att se skillnaderna gentemot varandra. Eller hur ?

* Vare sig Ronaldo alltid kommer att bli ihågkommen som en större spelare än Eto'o eller inte kan du inte säga eftersom det beror på vad Eto'o uträttar som spelare i framtiden. Och du kan väll inte förutsäga framtiden ?

* Att Ronaldo vid Eto'os ålder lyckades med bedriften att bli världens bästa spelare 2 gånger är enastående. Ronaldo var på den tiden outstanding. Men att han har blivit det och inte Eto'o är inget argument till vem som kommer att anses vara störst efter dom båda lagt skorna på hyllan.

Angående Deco:

Du gör två fel i ditt kritiserande av Deco.

"Att säga att en spelare är "underskattad" eller att han "gör ett jobb i det tysta" är ofta ett sätt att försvara spelare som inte riktigt utmärkt sig."

Om det är så här du tänker så tycker du givetvis att en grovjobbare som exempelvis Claude Makelele är överskattad ? Även spelare som inte är lika briljanta (tycker ändå deco är det) som dom mest offensiva skickliga tillför en stor del av laget då de utgör balansen i laget mellan försvar och anfall. Det andra felet du gör är att nämna att "OM Deco är så bra skulle han synas lika mycket som Ronaldinho, men ibland såg man ju inte skymten av honom.".

Ronaldinho har tillåtelse att göra vad han vill på planen och kan därför enklare synas mer än Deco. Dom har olika roller i laget. Precis som du felaktigt tidigare sa att han inte är delaktig i speluppbyggnaden. Det ska Xavi stå för. Alla har olika roller i laget. Deco är unik eftersom han bidrar med bra spel defensivt och offensivt. Och Puyol är inte dålig, han ska försvara han ska inte göra mål så vi ska inte alls sälja honom (ironi, förbereder mig för ditt nästa offer).
Barcelona Kharles
2005-11-17 00:22
Riki

Något åt det hållet. Edmilson kanske startar istället för Marquez eller Motta och jag utesluter inte att Larsson spelar till höger (istället för Giuly) även om jag gärna vill se Nene utkräva hämnd mot Lacayos de FP.
Barcelona Marcos
2005-11-17 00:22
vGB
Vette fan om jag sagt att han gör ett jobb i det tysta då hans jobb på plan oftast syns och ser fantastiskt ut. Att han är underskattat är bara ett Fucktum.

Dessutom spelar Ronaldinho och Deco på olika platser. Tillsammans har de skapat mycket fint.

Min fråga är vilka spelare mer än Eto´o, Ronaldinho och Deco ogillar du?
Barcelona Kharles
2005-11-17 00:19
Gabriel, muy bien! Men,

Vårt lejon har det i massor. Kommer det ett till friläge där han kan passa
till en motståndare i bättre läge för att hjälpa laget (tänker på guilys mål) så kommer han
att göra det, tveka inte.

Nog för att många här inte tycker så mycket om Giuly, men det är väl aningen överdrivet att kalla honom för motståndare? :-)
Barcelona AlexC
2005-11-17 00:19
Vbg:arn

Här träffar du faktiskt huvudet på spiken. Korrekt analys, men en skillnad som gör att Eto'o sannolikt aldrig kommer att väljas till världens bäste är att han spelar i Kameruns landslag där han troligtvis aldrig kommer glimra rejält i ett stort mästerskap (säga vad ni vill men Afrikanska Mästerskapen räcker inte). Kamerunens enda möjligthet är att runt 35 mål totalt/säsong i ett par år framöver och framförallt glänsa i Ch L.
Real Madrid Riki
2005-11-17 00:13
Vilka tror ni startar i El Clásico?

Valdés; Oleguer, Puyol, Márquez, Sylvinho; Motta, Xavi, Deco; Messi/Giuly, Etoo och Ronaldinho?
Annons: