/spanien/barcelona/forum/25273.aspx/spanien/barcelona/forum/25273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2005-12-05 16:57
Det här med att låna ut Maxi känns som en uppblåst ballong av engelsk och spansk media. Det är väl mest klubbar i dessa båda länder som uttryckt önskemål om att låna Maxi, aldrig att klubben själv önskat att så skedde.

Sedan finns det framförallt två faktorer som talar emot att Maxi skulle bli utlånad:

Om nu Eto'o spelar för Kamerun i Afrikanska Mästerskapen är det inte helt ologiskt att Maxi kommer få chanser av Riijkard (om än efter Larsson oftast hur läget är just nu) i ett antal matcher.

Maxi själv har dessutom uttryckt önskemål om att stanna i klubben och kämpa för en plats istället för att bli utlånad.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-05 16:51
Våran cl match på onsdag mot Udinese sänds direkt på viasat sport 1, perfekt!
Barcelona Gabriel
2005-12-05 16:13
La Rambla

Maxi måste delta i spelminuter i europeiska sammanhang för att inte få delta med Betis i EUFA-cupen ifall en övergång skulle ske. Jag tror inte Maxi kommer att få spelminuter eftersom man letar en utlåning för hans del, eftersom Betis kommer att delta i UEFA-cupen och antagligen isånnafall vill använda Maxi där så kommer man att vara mycket noggranna med att inte ge honom speltid imorgon. Spelar han däremot så kan man börja tänka ifall man verkligen vill låna ut Maxi.
Barcelona Gabriel
2005-12-05 16:00
La Rambla

Jag tror att han väljer att spela med Gio pga att Sylvinho varit så bra i ligan och därför tänker fortsätta spela med honom i ligan. Pga att ge Gio speltid när det väl ges chans till det så är denna betydelse lösa matchen perfekt speltidschans för Gio, och det är så Rijkaard tänker. Sedan tror jag också att Sylvinho sakta men säkert även kommer spela mer och mer från start i CL trots att Rijkaard kommer rotera mellan Gio och Sylvinho.

Alternativ som han brukar köra med är att låta Sylvinho eller Gio spela en match i ligan och sedan byter han mellan dom när vi har cl match nästa gång. Kanske låter han gio spela lite mer "säkra" matcher i ligan (trots att det knappt finns sånna) medans Sylvinho får spela dom tuffa matcherna i ligan och CL. Ett annat exempel där jag tror han kommer göra så här är mellan Messi kontra Giuly, det är därför Giuly kommer spela från start mot Udinese.

Trots allt tycker jag Rijkaard är smart och gör rätt.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 15:55
Trots att Sylvinho varit så bra så har du nog rätt, typiskt Rijkaard att byta efter en bra match. Men jag tänker inte kritisera honom, han vet nog vad han gör. ;)

Hoppas Maxi får speltid. Faktiskt konstigt att han blir uttagen. Nu blir han väl cup-tied ovasett om han kommer in eller inte?
Barcelona Gabriel
2005-12-05 15:52
Mot Udinese:

-----------------Jorquera-------------
---Belletti---Oleguer--Puyol-----Gio--
------------------Marques-------------
------------Deco-----------Iniesta----
----Giuly---------Larsson----Ezquerro-

Så tror jag !
Barcelona La Rambla
2005-12-05 15:47
Oj oj, stämmer den truppen och vi förlorar mot Udinise så lär ju Bremenfans inte vara speciellt glada, hehe. :P

Oh, Maxi och Damià uttagna. Fan vad kul!
Barcelona AlexC
2005-12-05 15:40
Truppen mot Udinese.

Porteros: Valdés y Jorquera
Defensas: Damià, Belletti, Oleguer, Puyol, Gio, Sylvinho y Márquez
Centrocampistas: Deco, Márquez, Iniesta, Gabri
Delanteros: Giuly, Messi, Larsson, Maxi y Ezquerro

Varken Ronnie eller Eto'o med i truppen med andra ord.

Såg att någon skrev härinne att Motta kunde vara med mot Sevilla. Enligt vad som står på Sport är detta rätt tveksamt.
Barcelona mes que un club
2005-12-05 15:24
BrazilianBarcelonista//
okej, tack för informationen;)

Är det någon som vet hur många kort Ronnie står på just nu? ifall det är 3 eller 4? vill ju självklart inte att han blir avstängd då jag drar ner och kollar på matchen hhehe:D
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-05 15:12
Angående matchen igår:

Det var många som var tveksamma till att Motta skulle ersätta Xavi.I mina ögon skötte han sig galant, synd bara att han blev skadad, men enligt rapporterna så var inte skadan lika allvarlig som den såg ut att vara.

En härlig kämpar seger igår:)

Visca el Barca!
Barcelona Backstrom
2005-12-05 15:07
Milan - Barcelona Champions League Vintage nu på Eurosport, om någon är intresserad
Barcelona BrazilianBarcelonista
2005-12-05 15:00
Ämne: Jag ska dra ner och ....
om du kommer ner dit nån dag innan match, så e d inte svårt o ta reda på d, d bara kolla på nou camp informacion centre..
kommer du samma matchdag,, ja då tränar man väl typ 4 timmar innan match..!
; )
2005-12-05 14:57
Ämne: Här kommer några små....
Hahaa...
petig man får vara då..
håller dock med om att d e riijkards rekord..
;)
Barcelona mes que un club
2005-12-05 14:56
Jag ska dra ner och kolla på en Barca match och jag skulle vilja veta hur man kommer till barcas träning? om det är någon som vet svara snälla!
Barcelona AlexC
2005-12-05 14:45
Här kommer några små rättningar i sann besserwisseranda på saker som skrivits på forumet senaste dagarna, bl.a. hur saker stavas etc.

Det här med 9 raka segrar är inget klubbrekord för FC Barcelona. Det är nytt rekord under tiden som Riijkard suttit som tränare.

Giuly - inte Guily
Marquez - inte Marques
Villarreal - inte Villareal
2005-12-05 14:44
Ämne: Det finns hjälp på n....
där ser man.. ja som har klickat där tusentals ggr, men glömt bort d..
Tackar ialfall..
Barcelona La Rambla
2005-12-05 14:41
Det finns hjälp på närmare håll än du kan ana. Klicka på länken Information här så får du många tips.
2005-12-05 14:39
Tjena!
Jag ska ner till barcelona i slutet av januari kolla på vår älskade barcelona!
Men jag har ett probelm ja vill ni barcelonistas skall hjälpa mig med, jag hittar ingen sida där man kan köpa billjetter? jag har varit på fc.barcelona.com, men fattar inte hur d går till där, ja ska liksom ner o kolla på en match, är ju student, har inte råd med mer matcher, och så tror ja att sidan där kräver ngn sorts av medlemskap, för hela året? 135 euro liksom, o som sagt, student = fattig! hjälp ngn?
Barcelona La Rambla
2005-12-05 14:38
Gabri och Motta spelas sakta in då de har varit skadade en längre tid. Motta mer frekvent då han varit tillbaka längre tid än Gabri.
Barcelona Brankt
2005-12-05 14:26
Klint!!

Bra betygsättning... Det enda jag skulle vilja ändra på är Oleguers betyg. Enligt mig är han inte värd mer än en etta. Han passar inte alls ute på högerkanten. Obegripligt att inte Gabri går före Oleguer.

Annars var det en klockren betygsättning.....
Barcelona Klint
2005-12-05 14:12
Tänkte betygsätta spelarna från igår:

Valdes 3: Har inte mycket att göra, men de få ingripande han gör är mycket bra
Oleguer 2: Är inte helt hemma på högerbacken
Puyol 4: Stabil, säker, kämpar, våran kung.
Marquez 3: Kompleterar Puyol mycket bra
Sylvinho 4: Blir bara mer och mer imponerad av honom för varje match jag ser
Edmilson 3: Plockade bort Riquelme totalt
Deco 4: Förmodligen bästa insatsen för säsongen
Motta 5: Det var inte många misstag våran kära Motta gjorde igår
Messi 2: Kan mycket mycket mer, visar ändå en del
Eto'o 2: Gör en ok match, inte mer
Ronaldinho 4: Vilken form Gaucho är i just nu

Gio 1: Såg helt vilsen ut på innermittfältet
Henke 2: Kämpar och sliter
Gabri (ej betyg): Spelade för lite
Barcelona La Rambla
2005-12-05 13:56
Well hermano, det tycker jag de gör också. Men visst, en och annan groda slinker ur dem ibland.

Aja, vi lämnar det här. :)
Barcelona Gabriel
2005-12-05 13:55
La Rambla

Om de nu kan så mycket mer som du påstår borde dom börja bevisa det lite mer tycker jag.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 13:51
Gabriel
Du missade min poäng. De kan mer fotboll, taktik, hur man spelar zonförsvar mm, än vad du och jag kan drömma om. Snart så kan väl folk på forumen mer fotboll än herrar som Mourinho, Wenger och Rijkaard. ;)
Barcelona Gabriel
2005-12-05 13:48
La Rambla

Spelar igen roll vilka meriter vi har, vissa saker dessa experter säger skrattar man faktiskt åt och då spelar det ingen roll om de är före detta landslagsspelare, honestly I couldnt care less.
Barcelona Gabriel
2005-12-05 13:46
AlexC

Att du har din egna uppfattning och jag min egna om olika situationer är något som vi båda två måste respektera, personligt har jag ingenting emot dig så du vet det.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 13:43
Alltså, jag finner det roande att så kallade "experter" här på forumet ifrågasätter meriterande fd landslagsspelares fotbollskunskaper. Det är en sak att ni inte trivs med dem som kommentatorer och att de är irriterande att lyssna på, men ta och jämför era egna meriter som fotbollsspelare, taktiskt kunnande och allt annat som har med fotboll att göra, så står ni er rätt så slätt skulle jag vilja påstå. :)
Barcelona AlexC
2005-12-05 13:36
Ämne: AlexC

Okej, jag h....Gabriel

Jag tycker fortfarande som jag tyckte när det var på tapeten angående Völler & Riijkard. Effekten med en tankeställare uteblev tyvärr eftersom jag står för vad jag sade då och inte har ändrat den uppfattningen.

Håller med dig Gabriel (trodde du inte var möjligt va) om Magnus Hedman. Killen får ständigt lite småkluriga frågor bollade över från Suzanne men analyserar ofta klockrent och på ett sätt som även de mindre insatta tittarna förstår. Hedman är det enda bra som finns med TV4+ för övrigt dåliga sändningar. Holmqvist, Blomqvist & Kåmark visar match efter match ständigt upp brist på kunskap, både fakta om spelare etc. och ser stundtals situationer på ett för mig konstigt sätt.
Barcelona Schubert
2005-12-05 13:33
Det där med repriserna är förstås oväsentligt. Däremot kör Holmqvist med floskler och har en rätt oskön framtoning (mer "Mari" än "José" känns rätt förlegat, t ex). Jmf med C+ faller han platt. Men han är givetvis mycket bättre än Blomkål.
Villarreal JournalistenThomas
2005-12-05 13:11
Gabriel

Klart du är tacksam över att domaren inte blåste straff, hade jag nog också varit om jag hållt på Barca =)

Men det är synd när domarna gör sådana uppenbara fel. Sen gjorde han ju en riktigt konstig sak när ger fördel av bollen när Eto blev totalsågad strax utanför straffområdet. Jag tycker faktiskt det är snudd på rött kort, gult ska man ha om man gör en halvful sak eller om man går på bollen men råkar ta spelaren istället. Detta går och diskutera om backen verkligen gick på bollen. Nu är visserligen Eto och den sortens spelare så jäkla snabba så när backen inte hänger med blir det ofta lite fulare smällar. Svårt situation men definitivt gult kort och frispark.
Annons: