/spanien/barcelona/forum/25271.aspx/spanien/barcelona/forum/25271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho´10
2005-11-20 01:54
La Rambla

Har du hört några intervjuer från spelare efter matchen från barca??
Barcelona giovani
2005-11-20 01:54
Finns inte så mycket att säga om matchen eller Ronaldinho alla såg väll samma sak som jag, alla spelade grymt bra Puyol var kung för mig. Deco blev jag besviken på men en sån här dag är det väll inget att klaga på. Tycker inte att man ska börja tala om cl final bara på grund av den här matchen mesta dels för att jag tycker det finns så många lag som är så mycket bättre än real.

Lite roligt var 1-0 målet, alla vet vid det här laget vad jag tycker om Etoo så när han snodde bollen från messi och jag satt och skrek halsen ur mig och svärde för att seden skrika av glädje några sekunder senare var lite sjukt, men han var bra idag.

det som störde mig mest idag var just dommaren att Salgado inte gick på bollen en enda gång var otrolig irreterande än värre fick han kort för nått annat än just spelet, salgado och guti är dom jag tål minst i real. Var det nån som såg salgado ta bollen idag ? All ära av Barca spelarna att inte slänga sig idag för dom kunde ha gjort det vid ett par tillfällen och fått lätt straff för det, dommaren var ett skämt för mig i vilket fall som hällst.
Barcelona Polero
2005-11-20 01:53
La Rambla:

japp, man vill inte lägga sej en kväll som denna. hela tiden en sak till att diskutera;)
Barcelona Gaucho´10
2005-11-20 01:52
Glöm inte bort deco som har fått mycket skiit..;)
han var duktig som hela mittfältet
Barcelona La Rambla
Polero//
Svårt och slita sig eller? ;)

Nästa är Werder Bremen i CL på tisdag, vi har dem hemma. Några nya spelare in är väl att räkna med va? Tror Motta, Sylvinho och Guily startar nu.
Barcelona Polero
La Rambla
Tv4+-kommentatorerna sa i början av kvällens match att Real skulle utnyttja Barcas h.backposition (oleguer) för" han har inte varit övertygande där" ...skitsnack enligt mej, tycker han har varit helt ok+att han har defensiva vanor som Belletti kan tyckas sakna ibland. Gillar Oleguer mer och mer (förra säsongen var jag skeptisk).
Barcelona Gaucho´10
2005-11-20 01:51
Dagens match var en under dag från barca ögon..
Hoppas nu att vi fortsätter så i CL på tisdag..

men mycket åter står av ligan.:P

Ronaldiiiiiiihno out standing !!!!
Barcelona Polero
2005-11-20 01:49
det blir nog bra med Ezqurro-Etoo-Messi också, om Dinho skulle vara borta 4-5 matcher.
Barcelona La Rambla
2005-11-20 01:49
Efter en sån här match, ska spelare som tidigare fått mycket skit hyllas också. Har ni tänkt på hur stabil en sån som Olequer var i stort sett hela matchen. När han fått så mycket skit tidigare, ska han minsann ha en stor eloge efter den här matchen.
Kaká#8
2005-11-20 01:47
Barcelona har den bästa och mest komplette truppen just nu tillsammans med Chelsea..Enda som oärsättlig är Ronaldinho.
Barcelona Schubert
2005-11-20 01:46
Precis, den armbågen var inte vacker. En petig domare kunde gett rött på den.

Nej, defensiven är inte Dinhos grej. Därför är jag skeptisk till uppställningar som sätter honom som central mittfältare, alternativt vänstermittfältare i 4-4-2 (som i Brasilien). Med den här positionen får han koncentrera sig på offensiven.
Barcelona Chavez
2005-11-20 01:45
Ämne: Ämne: Hej!
....
mailat dig... min msn: mannechavez@hotmail.com
Barcelona Polero
2005-11-20 01:44
ps. kollade bara på Reals startelva en stund nyss. Och helt ärligt, helt objektivt: förutom Ramos, Casillas och Ronaldo (som enligt mej gör för många mål för att kallas medelmåttig)ser laget inte bra ut: föredettingar och misslyckade värvningar i övrigt.
Barcelona Polero
2005-11-20 01:41
Jag tycker att Tore ska få guldbollen...dags att lägga sej!
Go´natt alla Barcafan !
Barcelona La Rambla
2005-11-20 01:37
Tål inte heller Garcia, han struntar att gå på boll, det är han för långsam för. Livsfarliga kapningar är hans melodi, för att inte tala om den fula armbågen mot Deco som inte ens gav frispark.

Det är självklart att Ronaldhino ska ha den, han presterar alltid i sådana här matcher. Sen är han faktiskt bäst nästan på allt också, i det hela en komplett spelare om det inte hade varit för defensiven. Men vem vill se en defensiv Dinho, inte jag åtminstone. :)
Kaká#8
2005-11-20 01:35
E d andra som känner lukten av Ligavinst och CL vinst eller e d bara jag?

RonalGUDinho & MESSIas
Barcelona Schubert
2005-11-20 01:32
Domarn var bra. Däremot svagt av lnjedomarn att inte ingripa när Carlos fult sparkade ner Etoo. Domarn har ingen chans att se det men linjedomarn måste se det. Typiskt Carlos förresten, han får jämt massa cred i SvT och ViaSat för att han är så "trevlig" trots att han sprider spottloskor och annat sattyg kring sig. Han och Garcia är de Realspelare jag inte tål.

Snacket om Guldbollen till Lampard är ett stort skämt och ett bevis för hur mycket det alltid gullas med England. En spelare från ett annat land med den kvalitén skulle aldrig komma på fråga om Guldbollen. Han är inte bland de tio bästa i världen. Självklart går den till Ronaldinho, och det är givetvis helt rätt. Sällan har valet varit lättare.
Barcelona La Rambla
2005-11-20 01:31
Schubert//
Bra analys. Det som jag mest retat upp mig på är just bortförklaringar som tex fel inställning. Vad tror folk, det kan knappast finnas bättre inställning än inför en sån här match. Ett taktiskt självmord av Luxe som du säger. Bara att titta på när barca inte har boll, vilken press, av alla på plan dessutom. Så imponerande!
Barcelona Schubert
2005-11-20 01:26
Reals backlinje var inte så katastrofal. Alla fyra backar plus Garcia är skickliga spelare. Problemet är att de inte klarar sig när de blir lämnade i tre mot tre eller fyra mot fyra situationer mot Barcas anfallare. Inga backar i världen klarar det.

Dessutom, som Simon Bank sa i C+ för några veckor sen, är tal om "inställning" ofta en nonsensanalys: något man tar till för att man inte har nåt att säga. Särskilt så i en sån här match när det är så uppenbart att Real Madrid-spelarna borde ha bra inställning. De startade ju också bra, och varför skulle de plötsligt få dålig inställning efter ett tag?

Felet för Reals del låg istället i Luxemburgos coaching. Alla andra lag ställer upp med defensiva uppställningar mot Barca, och nu såg vi anledningen: att låta alltför många spelare ha renodlat offensiva uppgifter mot Barca är självmord. Man blir överspelade alltför lätt. Han borde ha låtit Ronaldo ha varit ensam på topp, ha spelat med tre centrala mittfältare och två yttrar och dragit tillbaka laget ordentligt. Inget publiken hade gillat, men den enda chansen Real hade haft att slå Barca.

Felet är Reals arrogans. Man vägrar, som ett Getafe eller för den delen Valencia, hade gjort, att inse att man är ett sämre lag än Barcelona. Därför går man ut med en offensiv uppställning och blir förnedrade. Getafe, t ex, hade gått ut med ett defensivt och arbetssamt lag och överlåtit bollinmehavet åt Barcelona. Att spela med en sån taktik hade varit Reals enda chans idag.

Hursomhelst, en fantastisk seger för Barcelona. Storartad coaching av Rijkard som satsade på Messi och bytte ut honom i rätt läge när han tydligt började tröttna. Rätt också att byta honom mot en spelare som håller i bollen snarare än en som går i djupled när man leder.
Atlético Rueda
2005-11-20 01:26
Mycket bra match, nu känns det dock tyvärr som om vi inte har någon chans. Så länge ni har dinho så är ni antagligen världens vassaste lag, snyft.

Får väl säga lycka till, bra att inte Real Madrid vinner iallafall ;)
Spanien Roonaldo
2005-11-20 01:22
ff
Spanien Roonaldo
2005-11-20 01:20
neeej,:P mitt lag! Märsta IK :D vi mötte dom på avslutningen. 2-0 ;D
Barcelona La Rambla
2005-11-20 01:17
Polero//
Word. Har man gått igenom helvetet under Gaspart-tiden, upplevt Cruyffs dream team så är man vid det här laget härdad och van vid det mesta. Även när det gäller nya supportrar som dyker upp under vägen. Fine by me, ställ in er i ledet. ;)
Barcelona Eriksson
2005-11-20 01:17
Ämne: På tal om FC-Z backl....
Roonaldo: Så du menar att real spelat match före dom mött Barca idag??? :)
Kaká#8
2005-11-20 01:14
Jag börja älska Barca när Stoichkov spelade där.Min kusin älskade Stoichkov o det gjorde jag med.+ bättre fotboll kan man inte hitta.Jag kan säga att Celseas fans har ökat med 100% av nån anledning hahahah kan det var för deras fina fotboll hahaha.
Barcelona Polero
2005-11-20 01:14
Poängen: om nåt 15-årigt Realfans vill "byta" klubb, gör det! Skit samma. Det är väl inget att tjafsa om.
Barcelona Polero
2005-11-20 01:12
Måste bara poängtera: de som nu väljer att bli Barcafans efter deras rad av offensiv, charmerande och briljant fotboll...varför inte? De som väljer att heja på Barca bara för att de skaffat Ronaldinho...verför inte?
För att de vinner och gör många mål..varför inte? Någonstans måste det börja. Om några Madridfans "sviker" och byter till huvudkonkurrenten..helt ok för mej. Det är bara fotboll, de flesta här hakar bara på den historiska/politiska rivaliteten mellan klubbarna utan att veta vad det riktigt innebär: so what? Blir Katalonien en dag självständigt är det helt ok för mej. Spelar ingen roll. Gillar Barca (sen 10år) för deras fotboll. Ingat annat.
Barcelona Backstrom
2005-11-20 01:07
Ämne: Backstrom//
Att han....
Jo, ganska givet egentligen - Får ursäkta, är lite seg ikväll.
Barcelona La Rambla
2005-11-20 01:06
Robinho var bäst på en sak jämfört med Messi, försöket att filma till sig en straff. Men farbrorn i gult kom på honom och nöp honom i örat för det. ;)
Barcelona Patrik
2005-11-20 01:05
Robinho who?

Nu ska jag se målen om och om igen. Helgueras och Casillas kroppsspråk på 2-0-målet är obetalbart.
Annons: