/spanien/barcelona/forum/2527.aspx/spanien/barcelona/forum/2527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-05-11 22:23
@Liunil Masse:
Haha! och Muller har sagt dom ska/kan CHOCKA(!) fotbollsvärlden imorgon. Och att dom har en plan! Jaah, arrogant på hög nivå här. Ehh, we talk on the pitch!
Barcelona DM1982
2015-05-11 22:20
Allt kan hända i fotboll men 3-0 som Barcelona efter första matchen är svårt att ta igen för Bayern. Gör Barcelona ett mål så måste Bayern göra fem och det känns väldigt tveksamt att det går. Lyckas Bayern ta sig vidare mot Barcelona så är det bara att ställa sig upp och ge dem en applåd, det är en enorm bedrift i så fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-05-11 22:12
Alaba: "We’ll win 4-0 and I hope I’m fit to play the final in Berlin."

Vad är det med Bayern och arrogans egentligen?
Barcelona the cameroonians
2015-05-11 22:08
Liunil Masse

Man kan absolut förvänta sig en hög och aggressiv press inledningsvis från Bayern i morgon och då blir ju passningsspelet enormt viktigt, både det korta och långa.
Personligen föredrar jag därför Masche som mittback bredvid Piqué eftersom Mathieu kan bli lite mer stressad i sådana situationer samtidigt som medspelarna kanske inte har samma "koll och känsla" för var hans passningar är menade att hamna. Det kan leda till bolltapp på fel ställen.

Samtidigt måste ju Bayern få in mer folk i straffområdet och kommer säkert vilja pröva att komma till lägen via tidiga inlägg. Nu har ju inte inlägg vållat oss några större problem (ta i trä) denna säsong, men det känns som att det ff är där vi är som mest sårbara. MAtS måste våga ta sig ut och hjälpa till.

Med tanke på hur mycket vi skapat offensivt de senaste matcherna borde man inte vara orolig för målproduktionen, men det vore toppen med ett mål inom de första 20 minuterna för att döda dubbelmötet och ta den sista krigarviljan från tyskarna.

Som alltid är det allra viktigaste att vi fortsätter spela vårt eget spel och inte dras in i situationer där vi riskerar att åka på utvisningar. Fokus är A och O.
Barcelona Amo.38
2015-05-11 21:56
Är så extremt nervös inför imorgon. Ett CL guld i år hade suttit så jävla fint hade inte ens vågat drömma om det om ni hade frågat mig i höstas. Vill inte ta ut något i förskott alls men lyckas Lucho ta Barca till ett eventuellt liga samt CL guld så är fan banne mig allt förlåtet. Jag har tidigare sågat Lucho till fotknölarna och jag är väldigt förvånad hur bra han har gjort det i ärlighetens namn. Min största farhåga är fortfarande att Real slår Juve och kan sabba våran säsong totalt fortfarande.. Vi är så otroligt nära vill bara att det ska vara över.
Barcelona neymar JR
2015-05-11 21:42
Prince boateng i Barcelona? Okej jerome men Prince?!? Nästan så att Derek boateng hade varit ett bättre alternativ ;)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-11 21:39
dinho the artist

och boateng kommer att kräva nr 10? och hur vet du om han kommer vara en diva? gick han runt o bestämde i milan när ibra var där? tvärtom han var den som slet i mitten tillsammans med nocerino. jag vet att han inte är barca typen och skrev att han agerar inhoppare som ändar matchbild.

jag ber dig ta av dig la masia glasögonen lite=) förstår inte ens vrf du blandar in la masia i det hela, du kanske är bara ute efter likes haha. elr så kan vi skita i spelare som gundugan o kovacic för vi har ju la masia. hellre roberto än dessa 2 på bänken. och hade vår klubb brytt sig om la masia som vi är här så hade man inte behandlat thiago på det sättet. kolla bara hur vi behandlar bartra nu. Och deulofeu har vi förstörst precis lika mkt som han förstör för sig själv. vi visar inget förtroende alls. barto o gängen kör perez style bara o inse. sorry är bara riktigt förbannad på ledningen trots vår fina säsong så ser jag inte positiv framtid för vårt äskade barca. säg mig en spelare som lyckats efter busi i al laget och han är 26. finns hur många duktiga som helst men vår ledning visar inget förtroende för la masia längre. tidsfråga när halilovic, adama o samper inser att dom inte har nåt i a laget. och det är min absoluta mardröm.

förlåt dinho the artist inte meningen o ta ut allt på dig haha men jag ser att vår klubb splittras sakta men säkert och jag vill precis som dig satsa på la masia men vår klubb gör inte det längre och drf har jag börjat leta alternativ utifrån och att jag bad dig ta av la masia glasögonen var absolut inte illa menat jag borde oxå ta av mig dom hehe, jag känner bara att vår klubb kör ett spel för media, la masia hit o la masia dit sen lånar dom ut dom o köper in andra stjärnor...

en sak till alla haha jag vet att jag är sämst på att skriva borde kanske ta en lektion eller två hos kröjf o gabriel haha

visca barca
Barcelona Barcelonistas
2015-05-11 20:57
Mycket snack från la puta, dios kmr straffa er!
Barcelona the cameroonians
2015-05-11 20:49
Den enda anledningen till att vi skulle få se Boateng på Camp Nou nästa säsong är om han är där för att leta efter sin bror. Går ff rykten om att han ligger där nånstans i straffområdet...
Barcelona Liunil Masse
2015-05-11 20:47
Mer snack om Boateng än om vår CL semifinal imorn. Vad blir nycklarna för att vi ska gå vidare till final för er? En viktig grej är att vi måste vara välförberedda för Bayerns presspel imorn. Planen på Alianz är inte som på Camp Nou, den är betydligt tajtare och det kommer bli extra svårt att hantera deras press blandat med deras nästintill galna fans. Porto hade som bekant enorma problem. Det blir tufft imorn, men vi ska fan greja detta och spela CL final i Berlin.
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-11 20:40
Finns inget som heter gratis spelare. Tvivlar på att Boateng skulle bli en bänkspelare hos oss utan löneanspråk. ;)
Barcelona Flexus
2015-05-11 20:28
Är det ett skämt på riktigt att någon/några vill ha Boateng? Till B-laget då eller för i förstalaget är han inte ens i närheten av att få en gnutta speltid.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-11 20:14
Presskonferens Barca.

Så roligt när Masken pratar engelska..
Barcelona dinho the artist
2015-05-11 20:09
King Puyi
Boateng är dock inte en barcaprodukt, det är Roberto. Vi är Barcelona och La Masia är en oerhörd stolhet och symbol för klubben. Ska vi ha en medioker spelare på bänken ska denna definitivt vara en egen egen produkt, simple as that.

Keita var ingen diva. Keita behövde inte ha nummer tio. Keita var en ödmjuk kille som aldrig klagade. Väck mig när Boateng är i närheten av Keita i form av truppspelare.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-11 19:42
L.A.M Nr 10

Hehe menade inget illa.

Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-11 19:30
@KiNg-PuYi:

Hoppar inte på dig, bara lite smått på Boateng :)

Nej men, förstår din poäng även om jag inte tror Boateng hade varken passat in eller haft tillräckligt hög kvalitet.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-11 19:19
haha shit folk börjar på hoppa på mig haha. syfta ba på att killen är gratis och att det är en spelartyp vi saknar i dagen trupp. en med han arbetskapacitet o spelstil skulle kunna ändra matchbild vid inhopp. missköter han sig så kickar vi honom bara...plus så tror jag inte att han är så dum som sumpar en chans i barca tror han skulle bli en skön typ i omklädningsrummet. davids, ibra, deco, alba, suares, neymar, alves, bommel. jag äääääälskar dom men kom inte o säg att dom är änglar haha. lovar er att halva vårt forum om inte hela hade hatat och spottat gift på dom ifall dom lirat i francos gäng haha.. jag säger itne att han skulle vara värsta spelaren. men min personliga åsikt så hade boateng fyllt en funktion o truppen en funktion vi saknat sen gode keite var hos oss. onödigt att start en stökig diskussion=) min åsikt bara vi kanske bara tycker olika kring fotboll=)

visca barca
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-11 18:54

@barcastuff: Graeme Souness (ex-Liverpool): "Messi surpasses Pele and he's also way out ahead of Maradona - it's not even close anymore." [the times]

@barcastuff: Souness: "I am more than 60 now, and I don't believe that I've seen, or that I'm likely to see, anyone better than Messi in my lifetime."

Inte läser man något sådant om någon annan spelare i denna värld.

Alla gamla stora spelare säger samma saker varje år. Trött på att folk på fullaste allvar tror att man kan jämföra någon med Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-11 18:54
Vi behöver inga fler divor som tror de är något. Vi behöver gå tillbaka till att satsa på egna talanger som brinner för klubben och kan vår stil, och ska vi värva, när vi senare i januari kommer att kunna, så ska det vara sköna personligheter som passar in i truppharmonin och lagkänslan. Ingen Zlatanvärvning som efter förra gången vi gjorde en liknande säsong som i år, med andra ord.
Barcelona Liatzo
2015-05-11 18:53
KiNg-PuYi Vi är FC Barcelona. Skräpspelare med tvivelaktig attityd, som dessutom knappt platsar i Schalke 04, har ingenting i vår klubb att göra. Vi ska så långt det är möjligt använda oss av spelare från vår egna akademi, för att därefter täcka våra behov med spelare av yppersta kvalitet (nej, jag syftar inte på Lord Douglas) som exempelvis Neymar, Suárez och "el Jefecito".
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-11 18:41
dinho the artist har inte följt boateng i schalke, men följde i italien. han var riktigt grym i milan, sjuk arbetskapacitet bra skott, o bra defensivt, stark, bra djupled. och tro mig haha han är bättre än sergi roberto. en boateng kan andra matchbild. plus om snubben är gratis haha. han skulle absolut platsa på vår bänk. en fråga till dig btw, hade keita bra bollbehandling? haha och vad var han bra på?, stark, skott, huvud, arbetskapcitet och djupledslöpningar. och exat allt det där har boateng plus bättre teknik=). som sagt jag hade inte tackat nej till han på bänken.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-11 18:31
Valencia-mötena är väl när man ska summera ligatiteln det som verkligen var avgörande. Real Madrid lyckades inte vinna varken på Mestalla eller på hemmaplan medan vi trots två tuffa matcher till slut drog det längsta strået. På Camp Nou var det individuell kvalitet som gav oss segern och på bortaplan var det ärligt talat, lite turligt, men något som oftast jämnar ut sig och som även behövs för att ta titeln.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-05-11 17:55
DM1982

Jag gillar hur vi i båda matcherna mot Valencia verkligen skjutit oss själva i foten med startelvorna, i första mötet med två pivotes och i andra mötet likadant samt Adriano som vänsterback. Ett under att vi inte tappade poäng i bägge matcherna.
Barcelona Blaugrana91
2015-05-11 17:49
Även om vi skulle vinna trippeln i år så ser jag inte varför vi skulle göra en dålig säsong nästa år? Det många fokuserar på är transferförbudet, men vi får trots allt värva i sommar, bara det att spelarna vi värvar inte kan registreras förens i januari. Tror inte vi kommer ha några större problem att locka till oss spelare, speciellt inte efter denna säsong. Problemet blir väl dock att spelaren inte får lira CL med sin klubb under hösten för då är han ju låst för oss under våren. Men samtidigt kanske en spelare som verkligen vill till Barca kan stå över höstens CL? Vet inte hur klubben ska lösa det, skriva in någon Anti CL klausul kanske? Om vi säger att några nyförvärv anländer i januari så kommer vi klara oss utmärkt tills dess, bara se på oss nu med samma lag. Vi behöver inte göra något galet i sommar, personligen anser jag att det enda vi behöver satsa på är mittfältet, i övrigt ser det bra ut. Visst om Alves lämnar bör man köpa någon ersättare.
Barcelona DM1982
2015-05-11 17:35
Kollade på highlights från Barcelonas match borta mot Valencia. Det var verkligen en milsten i ligakampen, en förlust eller kryss där hade varit jobbig. Att inte Barcelona förlorade den matchen var snudd på mirakel, Valencia hade många lägen. Suarez miss när han sköt rakt på målvakten är jobbig att kolla på nu också, det var sjukt frustrerande.
Barcelona Davids3
2015-05-11 15:32
@B-Guden:

Precis. Tror att denna kemi de har med varandra är den hemliga ingrediensen på att det har gått så fantastiskt bra.
Man ska inte förvänta sig garanterad framgång bara för att man sätter 3 världsanfallare i samma startelva, de är inte robotar, det krävs mer än så!
Barcelona B-Guden
2015-05-11 15:29
@Davids3:

Jag är så nöjd att dom kommer överens så bra som dom gör, dom funkar inte okej med varandra utan dom är som bästa kompisar, man ser när en av dom gör mål dom andra 2 blir överlyckliga, Messi ger bort en straff mitt i skytteliga racet.
Barcelona Davids3
2015-05-11 15:26
Man läser att Pep har sagt att Barca är världens bästa kontringslag.
Sen sitter man och tänker för sig själv " Messi......Suarez....Neymar...."
Så dyker leendet fram, nöjd som fan :´D hahaha
Barcelona Erik Satie
2015-05-11 15:24
Lion24

Hej! Jag hatar inte Ronaldo, verkligen inte. Han är i mina ögon en riktigt bra målskytt. (Möjligtvis stör jag mig på att han ibland hindrar Messi från att vara bäst på allt) Det var mer Aftonbladet jag riktade kritiken till, om du läser inlägget lite noggrannare ser du att jag hyllar honom, om det nu är sant gör han verkligen en gedigen insats. Peace!
Barcelona dinho the artist
2015-05-11 15:17
Haha leomessi vi har snarlika tankegångar... ;)
Annons: