/spanien/barcelona/forum/25268.aspx/spanien/barcelona/forum/25268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jontteee
2005-11-20 23:36
hallå nån som vet vart man kan tanka matchen förutom mininova ??
Barcelona Peder
2005-11-20 23:18
Susacao: jag hålle med alla här som komenterat ditt inlägg.
det var ju trots allt Reals viktigaste match hittils på säsongen, alla var säkra på att vinna, enligt artiklarna på Realsidan, och då kommer FC Barcelona och kör över dom fullständigt! Barca är bättre på alla platser, plus att dom är ett lag! man kan ju inte säga annat än att resultatet säger sitt!
Barcelona Jontteee
2005-11-20 23:15
Tjena.. Vart kan man tanka Matchen ??
Barcelona Ghazza
2005-11-20 23:05
Ämne: För att ta bort lite....
Hahaha klockren.
Barcelona AlexC
2005-11-20 22:59
För att ta bort lite av bitterheten i mitt förra inlägg kommer här för balansens skull ett lite mer lättsamt inlägg.

Fyra negativa krönikor här på SF under en och samma dag bara måste vara rekord. Grattis Real Madrid, en titel lär ni ta i år iallfall.
Barcelona Ghazza
2005-11-20 22:51
Oj glömde säga att det börjar på kanal 5. Så missa inte Barca höjdpunkter om 10 min!
Barcelona AlexC
2005-11-20 22:49
Här kommer lite fakta till alla "experter" som kritiserar Deco.

Mina "blinda" ögon kunde efter att ha kollat igenom första halvleken insupa följande information om Deco's första halvlek:

* Han blev av med bollen 5 gånger
(han slog även ett inlägg på ett knä tillhörande en Madridspelare men det tycker jag inte räknas).
Av dessa 5 gånger så var en av dem Eto'os fel för att han inte mötte ordentligt, 1 av dem skulle han haft frispark då Robinho i samma sekvens sparkade ner portugisen, 1 av dem vänder Deco upp med bollen men ingen informerar honom om att Garcia kommer farande. Övriga 2 var en bit upp på Madrids planhalva och endast vid ett av samtliga tillfällen fanns där möjlighet att motståndarna kunde utnyttja misstaget för att skapa farligheter (denna blev dock aldrig ens en målchans).

* 4 klara brytningar där Barça vinner boll och kan skapa farligheter.

* 1 gult kort

Framförallt: Ett stort jobb för laget.
Barcelona Ghazza
2005-11-20 22:46
Missa inte liga europa som börjar 23:00 alltså om 15 minuter! Där kommer ni att få se höjdpunkter från matchen mot madrid bl.a!

Missa den inte!!! :D
Barcelona La Rambla
2005-11-20 22:44
Att Deco slarvar bort bollar i uppspelsfasen får vi leva med. Det är lite av hans roll, det ska gå fort och det ska ske med överraskning. Det är inget lätt spel och felprocent får man räkna med mot bra motstånd. Men visst, ibland kanske han är lite väl nonchalant och slarvar för mycket.
Barcelona Gabriel
2005-11-20 22:38
Idag mår man verkligen bra :D

Deco var inte bra igår och trots att jag är en av dom som ser hans storhet och viktighet i vårat lag så erkänner även jag att han inte var speciellt bra igår - dock inte dålig. Han slarvade bort väldigt många bollar på mitten (som att han inte var vaken riktigt) men det brukar han iofs göra ibland. Det märktes att han inte var riktigt i matchform men vad gör det när vi har världens bästa spelare :D
Real Madrid Siempre_Madridista
2005-11-20 22:25
Grabbar
Jag vet inte vad ska jag säga, tack för läxan
Nu vet jag Ronaldinho är Världens absolut bästa spelare, jag skämdes igår o skäms fortfarande
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-20 22:23
Jag har inte hackat på Deco! Han krigade bra och vann många bollar, MEN ett lägre betyg för att han slarvade bort många passningar (i första halvleken). Och om man inte kan se det så är man blind. Jag fick ont i hjärtat varje gång han gjorde det, därför jag kommer ihåg. Real fick kontringsläge varje gång. Så anledningen till att jag säger något är att han inte var i så bra form efter skadan. Man är inte van vid att se sånt från Deco.

Det är fel att sänka Oleguers betyg pga att han inte deltog i offensiven så mycket. Det var nog inte meningen han skulle göra det heller. Det viktiga är att han skötte sig riktigt bra defensivt.
Barcelona AlexC
2005-11-20 22:21
Fast kampen om pivoteplatsen blev hårdare iochmed Edmilsons goda insats igår. Han har spelat upp sig och så länge Riijkard inte placerar honom som mittback så är det jämnt mellan de båda brasilianarna. Fast Motta är yngre och dessutom canterano så på min lapp läser vi Motta.
Barcelona La Rambla
2005-11-20 22:18
Oh ja, att ha en van Bommel och Iniesta på bänken klagar då inte jag på. För att inte nämna Motta som är på gång. Jisses vilket lag vi har. ;)
Barcelona AlexC
2005-11-20 22:15
La Rambla

Precis som jag tidigare skrev idag så får Deco alldeles för mycket skit här, men det handlar om att inte ta dessa okunniga skribenter på allvar. Deco skall (trots Van Bommels fina insatser i Oktober) vara Xavi's vapendragare. En lyx är att ha spelare som VB och Iniesta som avbytare på dessa positioner, men det är problem som man kan leva med.
Barcelona La Rambla
2005-11-20 22:10
AlexC//
Har helat tiden försökt säga det här hur pass viktig Deco är just för sitt uppoffrande spel. Visst om man jämför med Xavi och Dinho i sina bästa stunder, så presterar kanske inte Deco lika mycket fina prestationer och lysande genomspelningar. Men som du skrev, efter Puyol är han den som krigar mest, en viktig balans mellan mittfält och anfall. Han trasar sönder moståndarnas offensiv, sånt märker inte de som kritiserar utan de pekar bara på bortslagna pass.
Barcelona Kharles
2005-11-20 22:04
Deco käkade upp Beckham och Zidane. Rör inte Deco.
Barcelona AlexC
2005-11-20 21:53
Ämne: Har varit borta unde....
Betyget på Deco var absolut inte för högt. Edmilson och Marquez (dock under väldigt hård press några gånger) slog bort mer än Deco. Dessutom passade Deco fram Ronnie till dennes båda solomål.

Sen blir man så trött på alla dessa blinda Decokritiker. Han är den i vårt lag efter Puyol (såklart) som jobbar hårdast för laget. Xavi är snäppet bättre som passningsspelare men att säga att Deco mest slår bort passningar är som att säga att Zidane är bättre Ronaldinho.
Barcelona Gaucho´10
2005-11-20 21:45
udrar var www.fcbarcelona.com...är så segt..:S:S
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-20 21:42
Har varit borta under helgen så det här kommer kanske lite för sent, men
WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO =)

Helt sönderspelade blev de. Och Ronaldinho.. vad ska man säga. Världens överlägset bästa spelare som altid lyfter sig när det är viktiga matcher och när det gäller. Han behöver bara försöka.

ps: Betyget på Deco var för högt. Han slarvade bort mest passningar i hela Barcelona.
Barcelona AlexC
2005-11-20 21:14
Ämne: Kan någon berätta va....
Du behöver programmet BitTorrent som sedan sannolikt själv öpnnar torrentfilen och startar nedladdningen.

Själv har man sett matchen på VHS 2 gånger i efterhand och njutit lika mycket varje gång.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-20 21:07
Kan någon berätta vad jag ska göra med filer som är "torrenta" ?????
Barcelona La Rambla
2005-11-20 21:01
Äsch, de var inget vidare. Korta de med.
Barcelona La Rambla
2005-11-20 21:00
Här, länktips! Har själv hela matchen nere om en halvtimme. :)
Barcelona AlexC
2005-11-20 20:57
Ämne: Jag tror att Eto'....
el Flaco

Tro gör man i kyrkan..

Eto'o kommer sannolikt inte få spanskt medborgarskap eftersom han är från Kamerun och där är man negativt inställda till ett dubbelt medborgarskap. Dock har det ryktats om att Marquez kommer att få spanskt medborgarskap efter denna säsongen.
Barcelona Patrik
2005-11-20 20:53
ahlen

Se länk.

Någon som har längre klipp med målen? Väldigt korta klipp på denna sida nämligen.
Barcelona ahlen
2005-11-20 20:52
nån som vet var man kan hitta målen från gårdagen. sitter i det stora äpplet och missade årets match...
Barcelona Shlim
2005-11-20 20:48
Asså Ronaldinho är klart den bästa spelaren på jorden.. d visade han mot Real Madrid!
cassadegrande
2005-11-20 20:18
grattis! men ärligt är det ett stort fel att i ert spelarbetyg ha nån nära ronaldinho,, ärligt om xavi var en femma,,, var ronaldinho är 6.5??
Barcelona el Flaco
2005-11-20 20:15
Jag tror att Eto'o kommer få spansk medborgarskap och kanske även Ronaldinho. Marquez verkar mer osäker om han ska få det dubbla medborgarskapet.
Annons: