/spanien/barcelona/forum/25266.aspx/spanien/barcelona/forum/25266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Johan D.
2006-02-26 00:49
Bra skrivet, Holländaren! Det känns ju som att alltid när det händer såna här saker så säger fans, kommentatorer, experter, journalister, spelare och tränare att "Nu får det vara nog. Man måste ta krafttag mot det här". Men sen händer det ingenting ändå. Det är som att man väntar på att någon annan ska ta första steget.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 00:48
El Tr. Magico/
det blir säkert ett inhopp iaf.
Madridinho
i förra el clasico på bernabeu så blev etoo utbuad, man skrek inte rasistiska glåpord.
Barcelona Holländaren
Det finns en acceptans för rasism inom fotbollen. En stor och bred acceptans. Klubbar brukar slå bort det med, "det är bara ett fåtal idioter". 9 gånger av 10 är det skitsnack. 9 gånger av 10 är det nämligen en övervägande majoritet av fansen som står och gör ljud. När man här på Svenskafans skriver matchrapporter brukar man skriva, "och det var nu tråkigheterna började" eller något liknande. Visst kan man förstå en viss tillbakadragenhet på den här avståndet, men jag hade ändå föredragit om Svenskafans någon gång skrev; "och då började de fruktansvärda jävla idiotierna, rasism bör belönas med DÖDEN". För så är det.

Spanska fotbollsförbundet äcklar mig. Antagligen sitter samma idioter där som sitter på läktarna i Spanien. De förhandlar om tv-pengar, bråkar om nationaliteter på den och den spelaren, anställer vedervärdiga domare och försvarar sin urbota dumme förbundskapten. Samtidigt frodas rasismen inne på arenorna. Det hat som genom tiderna berövat flest människor fridom och värdiga liv är uppenbarligen ingenting att motarbeta.

Hur agerar spelarna och tränarna då? Hade jag spelat i Zaragoza hade jag gått av planen i protest, alternativt sparkat in bollen i eget nät. Tveklöst. Hade jag spelat i Barcelona hade jag gått av planen, för på så vis hade man verkligen kunnat få till en ändring. Nu lär det bara klagas lite och bli en liten böter. Visst låter man då rasisterna vinna kan man tycka, men inte om man tilldömer Zaragoza straffpoäng och Barcelona segern. Hela laget borde dock gå av, inte bara en spelare för då får det antagligen ingen större effekt. Därav var det rätt av HtC och Rijkaard att försöka få Eto'o att fortsätta och därmed sparka sönder käftarna på fansen. Tränarduon må inte vara de skickligaste av taktiker, men frågan är om det inte är viktigare att vara pappor än att vara coacher i ett redan så spelskickligt lag.

Kändes dessutom bra att se Barca-spelarna försöka stoppa Eto'o, det gör väldigt gott och känns som tecken på en bra lagmoral. Att domaren försökte stoppa Eto'o är däremot en aning avskyvärt, bara för att han inte ville smutsa ner sin meritlista med en skandalmatch.
Barcelona Gabriel
Tedi (CST)

Det var som fan, hehe :D

Själv tror jag att ni får svårt att hålla nollan på delle alpi. Tyskarna gör minst 1 mål så det gäller för eran del att göra minst 2 så att ni kan gå vidare eventuellt med hjälp av bortamål.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-26 00:46
Ämne: Spinbad

Senast de....Ultras sur riktar sin hat bara mot Eto'o. Själv har jag inte sett/hört någonting rasistiskt från deras sida. Det tyder ju iallafall på en uppåt-kurva?

Sen att man gör det mot Eto'o är ju bara dåligt och omoget men som sagt jag har inte hört eller sett någonting så man kan inte säga att Ultras Sur är rasistiska.

JUST NU.
El trideñte magico
2006-02-26 00:46
Meeesi//

Så du menar att han kan göra Comeback i El Clasico? skulle vara sjukt bra timing iaf, matchen är väl den 19?
Barcelona SaMii^
2006-02-26 00:45
hah ! Fy fan va röttet skrivet.

Ska bli så skönt när chelsea lämna CL !!!!
Barcelona el Flaco
2006-02-26 00:45
Det är nästan att man började gråta när Eto'o blev hånad, fan va arg man blev. Samtidigt så måste man bara beundra eto'o. han har upplevt detta vid ett flertal tillfällen och han kommer säkert, tråkigt nog, få uppleva det i framtiden också. Vad ska det krävas för att få det spanska fotbollsförbundet att resa sig från sina överbetalda rövar och gå till handling. Vad krävs det, att en svart eller sydamerikansk spelare blir misshandlad eller mördad?! Så arg man blir!

Jag håller med Eto'o när det gäller rasism. "No Mas" Så sant, så sant...
Madridinho
2006-02-26 00:43
Zaragoza-Ultrafuskarna slutade just. Barca avgjorde på en i o f s solklar straff, att sedan Zaragoza inte fick straff i en klar situation i första halvlek är inte överraskande.
Sen var det drama på hög nivå. Monkey of shit skulle gå av planen pga av rasistiska glåpord, om han fick höra sådana är ju svårt att avgöra eftersom hans trovärdighetsgrad när det gäller sådant inte precis är hög.

ett inlägg av en chelsea fan. rasism elller vad??
Barcelona SaMii^
2006-02-26 00:43
Jag håller med fullständigt !

JAg tycker också att zaragoza borde straffas med spel utan publik. De är förjävligt de som hände ida gpå Eto'o och lider fruktansvärt mycket med han.

Jag hoppas verkligen att förbundet tar tag i saken !
Tedi (CST)
2006-02-26 00:42
@ Gabriel

Hehe. Barca är världens bästa lag, IMO. Vårt försvar är för närvarande sämre än Assyriskas försvar. Men vi får se, först ska vi ta oss vidare till kvarten.
Barcelona Kharles
2006-02-26 00:41
Spinbad

Senast det hände på Camp Nou var när Boixos Nois fanns kvar. Nu har ju Laporta kickat ut dom trots mordhot och sämre stämning på läktarna (som dock blivit mycket bättre sen förra säsongen). Skillnaden är väl att de flesta andra, om inte alla andra lagen inte gör något. Florentino låter Ultrassur finnas kvar på bernabeu och Roberto Carlos ger de till och med sin tröja efter matcherna. De mindre lagen har väl inte råd att kicka sina kunder. Det vore det bättre om lagen fick poängavdrag. Då kan jag garantera er att det inte kommer hända igen..
Johan D.
2006-02-26 00:40
Madridinho: Flera klubbar i England, bl.a. mitt kära Charlton, har på egen hand med framgång drivit kampanjer för att få bort rasismen dels på läktarna, men även utanför. De spanska klubbarna borde kunna göra likadant.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 00:39
J Stile/

Visst var det "Pärlan" som kommenterade.
Barcelona tarrak
2006-02-26 00:39
Madridinho/Anledningen till att straffa klubben är att man ska få klubbarna att ta itu med de här problemen. Så länge de inte blir straffade kommer de inte göra något. Den andra anledningen är att det blir väldigt svårt att identifiera alla de (förmodligen hundratals, rentav tusentals) som skrek. Även om det finns övervakningskameror går det ju inte att höra vem som kriker vad.
Barcelona Gabriel
2006-02-26 00:38
Tedi (CST)

Tänkte nämnligen det, ser det ändå som en rätt stor sak att du tror på oss och inte Juve som segrare i Champions League. Beror detta på vinsten borta emot Chelsea?
Madridinho
messsi// varför ska man straffa klubben. det är inte klubbarnas uppgift att uppfostra fansen, det är ju samhället.
Spanien J stile
Ämne: Mr B. Arca:

Det v....
Vaaaa? Nu rammlade du nog och slog huvudet nånstans eller så har jag missupfattat någonting för det var 100% Robban som kommenterade Barcamatchen.
Barcelona barcelona11
hoppas de inget arvaligt me ronaldinho..han behövs mot Derpotivo
Tedi (CST)
2006-02-26 00:37
@ Gabriel

Mig känner du mycket väl ;-) och självklart håller jag på La Vecchia Signora.

Mvh
Barcelona Mr B. Arca
Tedi/

Hoppas givetvis att du har rätt.
Barcelona barca_dreamteam
La Rambla

Defensivt är han bra,men han ska nog sluta att dribbla för mycket.Låt Messi och Ronaldinho sköta de jobbet.Håller med om att han är bättre när han spelar med Xavi eftersom det då är Xavi som dirigerar och jag saknar hans enkelhet att släppa bollen direkt.Men jag tycker Rijkaard bör ta ett snack med Deco och förklara för honom att det är farligt att dribbla centralt på plan.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-26 00:36
Under nästa match på La Romareda bör ett flygplan droppa 10.000 liter svart färg över den vänstra läktaren.
Barcelona barcelona11
Ämne: Lider faktiskt med E....
inget är avgjort än tedi..de långt kvar av sesongen..vad som hälst kan hända..vi kan drabbas av skador ...
Barcelona Gabriel
Tedi (CST)

Är inte du juvefan, la vecchia signora?
Tedi (CST)
2006-02-26 00:35
@ messsi

Böter blir det väl åtminstone?
Barcelona Södan9
Lite offtopic

Har länge funderat på vilket forum som håller lägst klass på hela SF.

Nu har jag kommit fram till svaret, ta en titt på chelseas forum.

Ultrafuskarna Barcelona och "Monkey of shit" är deras hetaste samtalsämne.
Tedi (CST)
@ Mr B. Arca

Ser knappast att Valencia eller Real Madrid tar upp det även om bollen är rund. Dessutom tror jag definitivt inte att Barca tappar sex poäng.
Barcelona messsi
2006-02-26 00:33
Madridinho , vem skall man straffa då ? det är Zaragozas hemmaplan + fans ?
Annons: