/spanien/barcelona/forum/25265.aspx/spanien/barcelona/forum/25265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:54
Oj oj oj Kharles, underbar video med den musiken. Fick f-n ståpäls!

Snälla red, inte spärra mig för snusk nu bara. ;)
Barcelona Kharles
2005-11-21 19:50
Señor.
Barcelona Lucho
2005-11-21 19:49
Kan gärna tänka mig ett anfall bestående av Maxi som central anfallare och Ezquerro och Henke på kanterna i matchen mot Werder Bremen.

Fast vill man se Messi i matchen mot Racing Santander så kanske det vore på sin plats att Giuly spelar istället för Henke. I hemmamatcher där man vet att motståndarna enbart går in för att inte förlora (dvs nästa ligamatch) tycker jag faktiskt att Giuly är det sämsta valet av dom alternativ vi har där. Helst av allt Messi eller Iniesta och om så inte är fallet så ser jag faktiskt hellre Henke eller Ezquerro i en sådan match. Racing kommer förmodligen att leka handbollsförsvar hela matchen och då behövs spelare som kan hantera bollen och förhoppningsvis hitta på något kreativt med den och är det något som Ludo bevisat att han inte kan så är det just det. När man sedan möter lag som spelar så att det uppstår lite ytor bakåt så kan Giuly få spela men annars tycker jag att han ska bänkas.
Barcelona Señor Cúle
2005-11-21 19:48
Alltså grabbar, kan någon bifoga länk där man kan se på målen förutom FCB-VIDEOS.com och FBTZ.com, snälla!!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:43
Det stämmer, plus att de lag som lär gå vidare knappast är några av de klubbarna som är aktuella ändå. Ser tex svårt ut för Betis. Tror att han hade gjort sig bra i Betis faktisk. Perfekt miljö för honom där. Ganska otroligt med vilken iver både Maxi och Santi så gärna vill stanna kvar trots bristen på speltid, kan det tyda på harmoni i truppen eller. :)
Barcelona Kharles
2005-11-21 19:39
De flesta klubbarna är ändå inte med i CL. Men Rijkaard har nog ändå informerat honom om det. Tack för länken.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-21 19:35
kan nån av er nån namntitel på en barca film.
tex dokumentär eller nåt sånt.
tacksam för svar.?

visca la barca !!!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:33
Kolla länken Kharles, de latinamerikanska spelarna får betyg.

Angående Maxi är jag lite tveksam, eftersom han har bud ifrån många klubbar är det ett minus att han deltagit i CL? Även om han tydligen under inga omständigheter vill iväg på lån.
Barcelona Kharles
2005-11-21 19:29
Rambla

Var hittade du den fina delen om Roberto Cuntos? :-D

Ska bli kul att se Maxi spela igen. Det förtjänar han samtidigt som Eto'o förtjänar att vila.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:27
Ronaldhinos, Puyols, Eto'os, Messis, Xavis, Henkes felpass i fel lägen är lika frustrerande. End of story...
Barcelona CruzitoZ
2005-11-21 19:27
längatr redan till i morron när jag kan se barca matchen på visat heheehhehe
ha det bra alla braca bröder
Barcelona CruzitoZ
2005-11-21 19:25
jag diggar deco som han spelar:):):)han xavi etoo o inte mist mega stjärnan så kan ingen slå oss om dom e i top form muahahaha vi kommer att äga i många år med dom:):):):):)
Barcelona Kapten11
2005-11-21 19:21
Ta nu det lilla lugna här.. Jag har aldrig sagt att Deco är en dålig fotbollsspelare, men hans felpassar i fel lägen är frusterande. Passningarna han slår på sista tredjedelen är en annan sak. Barcelona har ett av världens för tillfället bästa lag. Nån måste ju vara sämst, och Barcelonas sämste ordinarie spelare än så länge den här säsongen är enligt min mening Deco.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 19:16
El Mundodeportivo spekulerar i att Rijkaard kommer att låta reserverna som ej startade i El Clasico få förtroende mot Werder Bremen. Han har haft ett snack med reserverna, bla med Santi och Maxi. Han har förklarat hans val av spelare så här långt in på säsongen. Låter bra detta. ;)
Barcelona barca_dreamteam
2005-11-21 19:13
Angående Deco så tycker jag att han är en bra spelare.I matchen mot Real så sprang han väldigt mycket,men han tappade bollen 4-5 gånger i farliga lägen.Man får dock inte glömma att det är hans första riktiga match efter skadan och då kan man inte vara på topp.Det tar tid.Men jag vill även se Van Bommel i startelvan.Helt ärligt så vet jag inte vem som ska offras.Kanske de blir Xavi,Deco och VB samtidigt,vilket jag traor skulle fungera.
Barcelona Saforcada
2005-11-21 19:11
Vet inte exakt men Toni gör väll den största delen av sina mål med huvudet? För att lägga många mål med huvudet krävs många inlägg och då krävs kantspel... Med tanke på Reals övertygande (sarkasm) kantspel lär han göra succé. Tror dock att detta är lösa ryckten som inte stämmer så bra.

Visça Barça!
Kaká#8
2005-11-21 18:57
Jag tycker att Deco e en i mängden men han e klart viktig spelare.Jag förstår inte denna kritik som han får.
Barcelona Fabregas
2005-11-21 18:37
Fc Barcelona är en religion och Guden där heter Ronaldinho!!!
Barcelona La Rambla
2005-11-21 18:27
Lustigt med Real, nu har de fått för sig att köpa sig ur krisen redan i januari. Det har inte gått halva säsongen ännu och de ska handla igen. Räcker inte de stjärnskotten de värvade under sommaren kan man ju undra. Vad är det som säger att Luca Toni går till ett sjunkande skepp för den delen, tror nog han väljer en italiensk klubb framför Real.
Barcelona AlexC
2005-11-21 18:23
Ämne: Barça82//
Detta är....
Vi tycker lika här.. Även om jag vände på saken och njöt av lyxen att ha en playmaker, lirare, matchavgörare etc. som jobbar så otroligt hårt för laget.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 18:14
Barça82//
Detta är ingen kritik till dig, ta det inte så. Du stirrar dig blind på misstagen han gör och missar att han tex springer 11km under en match i båda riktningar. Hur många "spelförstörande" (då menar jag förstöra moståndarnas spel) med de tekniska och offensiva kvalitéerna som Deco besitter hittar du i världen? Ta en titt på P Garcia i Real och jämför honom med Deco. Skulle du vilja byta Deco mot honom? Men visst, självklart har du rätt att ha den åsikt du har, själv tror jag du har lite för mycket skygglappar och en negativ inställning till Deco från start. Men det är bara min åsikt det.

Kapten11//
Du har nog missat ett och annat, bla att det är uträknat av experter att Deco är den spelare som rör sig mest i världen under 90min. Jag väljer att tro på de experterna än ditt expertutlåtande. No offense.

Roligaste jag läst idag, på en websida där man betygsätter bla R Carlos prestation under el clasico.

"Roberto Carlos (1): An appalling performance in every aspect. Both the streaker and the Catalan nationalist were faster and more interested in fair play."

Kanske dags för Florentino att signa Jimmy Jump? Nog för att han är en världskändis nu och kanske kan sälja lite tröjor han med. ;)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-21 17:51
AlexC // Håller med, klart man kan kritesera en spelare men Deco för ta lite för mycket skit, Deco är en underbar spelare.. Deco en grovjobbare? faktiskt, han kämpar och vinner ganska många bollar.. bröt och tog bollen från madrid 2 gånger om i början av matchern i lördags t.ex, älskar vår lilla portugis!!
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-21 17:28
Själv har jag följt Decos karriär sen han spelade i portugisika ligan. Man kan säga att han inte visat upp lika bra spel i Barcelona som han gjorde i Porto och i portugisiska landslaget.
Detta beroende på att han spelar i en helt annan position och att Barcelona har ett annorlunda spelsystem. Trots detta har Deco hjälpt oss att ta en ligatitel och jag anser att han ska ha cred för detta.
Barcelona AlexC
2005-11-21 16:24
"Deco är, och har aldrig, som vissa vill påskina, varit någon grovarbetare, dock självklart en lirare."

Ett tips om du vill nå större framgång än du gör med dina totalt ogenomtänkta inlägg: Se FC Barcelonas matcher. Att säga att Deco inte är någon grovjobbare är som att påstå att Madrid var det bättre laget i lördags. Deco river och sliter och vinner många bollar och det är härligt att se hur han ruschar hemåt och går in stenhårt i duellerna. Att förlora finns inte i hans vokabulär.

"Att säga att han löper exempelvis lika mycket som Xavi under en match, är inget annat än ett stort skämt."

Kul att du uppskattar humor, men jag menar allvar när jag säger att Deco löper mer än Xavi.

"Passningarna som slås bort är heller inga sk geniala pass, utan vanliga 5 meters pass."

Detta tål att sägs igen: Se FC Barcelonas matcher innan du öppnar munnen. Det är möjligt att du sett några matcher men ditt minne sviker dig isåfall ganska kapitalt.

Lucho tog upp en bra sak härnedan; att Deco oftast har en konstruktiv tanke bakom sina passningar. Detta medför en högre svårighetsgrad och således högre felprocent.
Barcelona HARE BRA
2005-11-21 16:20
Till att börja med, skicka ett mail eller PM till någon i redaktionen så får vi ta det då //Redaktionen
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-21 16:15
jag ser inte några fel på Deco.
Kaká#8 ///
Deco har aldrig varit en i mängden ,
han betyder mycket för laget.
innan så va man här inne p¨å Giuly
o nu e ni inne på Deco.

visca la barca o sluta ,med det !!!
Barcelona Kharles
2005-11-21 16:11
Han gör bra ifrån sig. De som inte ser all nytta han gör när han går in i närkamper och vinner boll gör de för att de inte vill. Till och med "Bopi" har gett upp och accepterat Decos vinnarskalle och uppskattar dennes uppoffrande spelstil. :-D
Kaká#8
2005-11-21 16:08
Det känns som att Deco har svårt att leva i skuggan av Ronaldinho.Han var ju stjärnan i Porto.Nu e han bara en i mängden.
Barcelona Kharles
2005-11-21 16:01
En av belackarna som skapar ett konto för att kritisera Vinnaren-var-han-än-går?

Kapten11
ONLINE sedan 15:30

Antal inlägg: 2
Skapad: 2005-11-20 16:26:14
Barcelona Kapten11
2005-11-21 15:53
Att kritisera en spelare i sitt lag är inte att "vara blind". Tvärtom är det ett tecken på objektivitet. Att inte kunna inse en av sitt favoritlags spelares brister och fel låter både okunnigt och blåögt. Deco är, och har aldrig, som vissa vill påskina, varit någon grovarbetare, dock självklart en lirare. Att säga att han löper exempelvis lika mycket som Xavi under en match, är inget annat än ett stort skämt. Passningarna som slås bort är heller inga sk geniala pass, utan vanliga 5 meters pass. Deco är alldeles för duktig individuellt för att misslyckas med dessa, alltså måste det bero på nonchalans, vilket är tråkigt att se, när man tycker så mycket om sitt lag.
Annons: