/spanien/barcelona/forum/25263.aspx/spanien/barcelona/forum/25263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fc_Barca
2005-11-22 12:17
Ämne: MITT LIVE ÄR FC BARC....dem vinner
Barcelona Fc_Barca
2005-11-22 12:16
MITT LIVE ÄR FC BARCELONAAAA SKA KOLLA PÅ MATCHEN IKVÄLL :):). hur kommer det gå för barca? :D
Barcelona Puyol_21
2005-11-22 10:29
skönt att vakna och känna Barcelona ligga och dunka i hjärtat!
Barcelona HARE BRA
2005-11-22 10:23
Skicka ett mail till barcelonared@gmail.com (ta även med ditt användarnamn i mailet) // Redaktionen
Real Madrid Akram
2005-11-22 10:17
Letar ni en vänsterback? Ehm, inte ofta jag är inne här och tipsar om nyförvärv, inte ens ofta jag överhuvudtaget pratar om nyförvärv men en grymt bra vänsterback är ju Dédé i tyska ligan.

Som högerback finns det många intressanta alternativ men ni verkar ha snott åt er Alves, bra val.

Barcelona Lucho
2005-11-22 10:12
Okej, Rijkaard förtjänar kanske inte några klagomål nu men varför inte låta någon av Eto'o och Ronaldinho vila i kvällens match? Enligt Sport ställer nämligen Barça upp med nämnda stjärnor och dessutom Giuly längst fram. Det är inte årets viktigaste match och ska spelarna vara på topp hela säsongen så skadar det ju inte att vila dom emellan åt. Rijkaard sparar ju uppenbarligen Xavi ikväll. Med tanke på hur bra alla varit på sistone så tror jag nog att man kan spöa Werder Bremen tillbaka till stenåldern även med Ezquerro istället för Ronaldinho eller Henke istället för Eto'o..

I övrigt ser mittfältet ut som jag önskat mig då Rijkaard, enligt Sport, spelar Deco, Motta och Iniesta.
Barcelona Nemo
2005-11-22 10:08
Ingen som har höjdpunkter från lördags? Kharles...?
Barcelona yaya
2005-11-22 03:36
Ämne: Shabaani

Jag kan ....
Kan du skicka filmen me segerfirandet efter ligasegern me etoos snack om madrid
Barcelona Schubert
2005-11-22 02:32
Ämne: Även fast tal om för....
Har också gillat Alves när jag sett honom. Gillar hans energi, till skillnad från Bellettis allt som oftast lite lama inställning.

Jag har alltid tyckt Maxwell i Ajax har varit bra på vänsterbacken. En teknisk spelare med god spelförståelse som också spelat mittfältare. Tydligen långtidsskadad nu. Av det jag har sett av honom ser jag honom som hetare än Evra.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-22 01:13
Även fast tal om förstärkningar känns onödigt att prata om just nu när man lever i ett lyckorus så skulle jag också vilja se förstärkningar på ytterbacksplatserna till nästa säsong.

Daniel Alves i Sevilla är en grym högerback han imponerar alltid på mig när jag ser honom. Han är snabb, stark, teknisk och gör ofta mål.. en komplett högerback.
Det sägs att vi har en förköpsklausul med Del Nido på honom efter Saviola affären det betyder ju att ledningen är uppriktigt intresserade om han fortsätter att göra bra prestationer något som han sannerligen gör. Han blir nästan varje vecka utagen i diverse omgångens lag som nu i helgen där han var med i både sportbladets(blah) och Marcas.
Han är bara 22 år och han kommer snart konkurrera med Cicinho om högerbacksplatsen i selecao en strid som han har goda chanser att vinna.

Vänsterbacken är svårare jag ser inte självkart vem man ska värva dit. Många pratar om Patrice Evra men jag har sett honom för lite för att kunna bedömma något men om det som många säger stämmer borde vi köpa honom.
Annars vill jag se att Sylvinho petar Van Bronckhorst då jag tycker att den förstnämda är en bättre spelare vilket jag tycker vi har fått bevis för i alla matcher på sistone.
Barcelona Saforcada
2005-11-22 00:40
Shabaani

Antar att du menar hymen, den kan du ladda ner på länken.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-22 00:39
Shabaani

Jag kan skicka den till dig genom hotmail men Campione Fiesta är för stor för att skicka där möjligvis så går det att göra genom msn så jag provar det och addar dig
Barcelona Shabaani
2005-11-22 00:36
Grabbar.. Någon som har Barcas nationalsång .. den låten som spelas in när dom kommer in på Nou Camp
Barcelona Camparn på nou
2005-11-22 00:14
Barcelona Shabaani
2005-11-22 00:05
Ämne: Bara_Barca och Puyol....
Hej..Kan du skicka den till min hotmail (Campione fiesta ) eller adda mig på msn så kan du skicka den där .. skulle va mkt tacksam
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-22 00:05
Nästa El Clásico ska jag vara på plats. HAHAHA
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-21 23:49
Ämne: En vänsterback och e....
Va sägs om att sno Batan från Djurgården? hehe
Barcelona Camparn på nou
2005-11-21 23:41
Bara_Barca och Puyol_21

Jag har den också på datorn om ni ger mig era mailadresser så kan jag skicka den som bifogad fil.
Den heter Campione fiesta och är en kvart lång. Det är en grymt skön video där man får se när Barca kommer till Barcelona efter matchen mot Levante och se festen på Camp nou där Etóo säger Madrid Cabrón.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-21 23:19
Barca Barca
Puyol_21

Tyvärr har jag den på min dator och har ingen länk till den.
Spinbad
2005-11-21 22:55
Saforcada:
Jag tycker det illustrerar rätt bra hur laget verkar fungera och den stjärnkulten som verkar finnas inom Real Madrid. Real Madrid känns allt mer som ett tomt skal; det verkar varken finnas själ och hjärta i laget eller glädje till fotbollen överhuvudtaget.

Fast man kanske inte ska fästa stor vikt vid just det citatet då Samuel lämnat sin gamle arbetsgivare rätt besviken.

edit:
Det var på Per Zanders blogg jag läste det (Tack Lucho!). Om någon har den ursprungliga källan vore det kul att läsa den intervjun.
Barcelona ronnie10
2005-11-21 22:52
Saforcada

Självklart smyggillar alla Barcelonafans (som är intresserade i den FC Barceloniska och katalanska fotbollshistorian) Real Betis för vad dom är jämfört med Sevilla är inte så långt vad vi är ifrån Real Madrid. Betis är de fattigas (eller "var de fattigas" eftersom det antagligen inte är så nu längre) klubb i Sevilla. Underdogs, klubbar som inte hade särskilt mycket att säga till om exempelvis politiskt på tiden det begav sej.
Kanske ser jag bara en konstig likhet som ingen annan ser, men vissa paraleller går det att dra mellan Spaniens 2 största dueller, RMadrid - Barça och Sevilla - Real Betis.

Och självklart vill man ju att det ska gå bra för spanska lag i champions league, blir så less på Engelska och Italienska fotbollssupportrar som tror att de är övermäktiga Spanska ligan bara för att de kan grisa in ett 1-0 mål och parkera spelarbussen framför mål i 89 minuter. Fotboll är glädje och nöje, vinst och underhållning är för mej likvärdigt i fotboll, även om en tursam 1-0 vinst smäller lite högre än en underhållande 3-4 match.

(Ursäkta vissa generaliseringar)
Barcelona La Rambla
2005-11-21 22:46
Klose i W Bremen: Jag hoppas de (Barça) har sett vår 6-1 match!

Nej Klose, de var upptagna med att spela skiten ur Real Madrid i lördags. Med all respekt, men Wolfsburg hade vi nog också klarat av att slå. ;)
Barcelona Saforcada
2005-11-21 22:45
Spinbad

Jag läste med det om Beckham och Samuel, kommer dock inte ihåg vart. Frågan är om det har att göra med rivaliteten mellan Argentina och England eller om det är något personligt mot Beckham?
Barcelona Ghazza
2005-11-21 22:41
En vänsterback och en högerback tycker jag borde införskaffas till nästa säsong eller när transferfönstret öppnas.
Barcelona La Rambla
2005-11-21 22:35
Txiki: Vi förhandlar med Betis om Maxi men ingenting är klart ännu.

Hoppas för Maxis skull att det blir av.
Barcelona el Flaco
2005-11-21 22:32
Däremot så skulle jag vilja att redaktionen skrev en resumering av el clasico på följande sätt: jag vet inte om ni är bekanta med den spanska fotbollstidningen Don Balón. där brukar de efter varje el clasico skriva en resumering av matchen med en artikel "från A-Z" där man alltså brukar välja ut händelser eller spelare och sätta de under en bokstav och skriva nåt kort sammanfattande om följande händelse/spelare. under bokstaven R t.ex. skulle man kunna nämna ronaldinho.
Spinbad
2005-11-21 22:22
Kharles:
Bra och roliga artiklar.
Real Madrid får, välförtjänt, stenhård kritik.

Jag läste någonstans att Walter Samuel, efter att han lämnat för Inter, sagt att han hade pratat med Beckham 1 eller 2 gånger under sitt år där. Och då räknade han de gångerna de hade hälsat på varandra... Någon som känner igen detta från någonstans? Kan varken hitta någon som citerar det eller den ursprungliga intervjun. Jag tror det var en intervju från en italiensk tidning som citerades någonstans. Hjälp mig!
Barcelona Kharles
2005-11-21 22:03
Den enda jag tyckte synd om var Casillas.
Barcelona el Flaco
2005-11-21 22:02
Dessutom så är det tillochmed onödig att slänga skit mot deras håll. Deras lag blev helt förudmjukad på hemmaplan! Spelaren som fick mest ovationer spelade för den värsta konkurrenten. Tycker nästan synd om de. nästan...
Barcelona el Flaco
2005-11-21 22:00
Helst inte. Vi borde istället uppföra oss som gentlemen. Vi behöver inte sänka oss till deras nivå. Vi kan och ska uppföra oss som bra vinnare.
Annons: