/spanien/barcelona/forum/25255.aspx/spanien/barcelona/forum/25255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Killa
2005-11-21 12:15
"Jag blir så himlans sur när jag såg tv-matchen igår!!!
Dumma,dum-snut Luxenberg...varför låter du inte Rubinho spela, jag satt i tv-soffan hela kvällen och väntade på att se nummer 5 briljera! Och varför fick inte Figo spela (jaja jag vet att han är en skadad diva..men endå får man erkänna hans kunnande planen!Jag förespår att hans tid i klubben snart är historia).
Mitt sista råd är att lira Ronaldo som central mittfältare (han var så mycket snyggare utan skägget)

Ps. Real kommer snart att förlora ett av sina största supporters"

Det bästa inlägget i Real Madrids forum!
Barcelona Barça82
2005-11-21 12:01
Jag vet att Deco har många bra egenskaper men frågan är om det väger upp hans dåliga? Jag tycker än så länge inte det men jag är trots allt ett barça fan och jag hoppas på bättring
Barcelona Barça82
2005-11-21 11:58
Ämne: Barça82

Saken är ....
Menar du att Deco får för lite boll?
Barca Per
2005-11-21 11:46
Goddagens!
Att kolla el clásico när man bor i Spanien är verkligen helt underbart. Bor i södra delen och var på en stor spansk knökfull bar och kikade. Helt underbart! Ronaldinho är tillsammans med Zlatan fotbollsgud!
Barcelona Engen
2005-11-21 11:37
Barça82

Saken är ju den att hans kreativitet inte kommer till sin rätt då dom flesta bollarna i vårat anfallspel går via kanterna och då förståss mest till Ronaldinhos kant. Om du spelar för Barcelona vilken spelare skulle du helst passa bollen till om du har 3 alternativ. Ronaldinho(Världens bästa fotbollspelare. Deco Jävligt bra fotbollspelare Messi/Giuly också bra spelare.
Självklart väljer du som spelare det alternativ som känns säkrast. Allstå väljer du att passa till Ronaldinho då han råkar vara världensbästaspelare.
Det spelar ingen roll hur bra Deco eller Messi/Giuly är du passar ändå till Ronaldinho då du vet att han är bäst.
Barcelona Barça82
2005-11-21 11:21
Ämne: Skönt och läsa att s....
Deco slår bort allt för många pass. Javisst jobbar han hårt i defensiven men de är ofta han som har slarvat bort passningen från början. Dessutom tycker jag att han är nonchalant när det gäller det offensiva spelet. Några små förbättringar och jag kan hålla med om att Deco är den spelaren alla vill få honom till men inte just nu

p.s alla har rätt till sin egna åsikt
Barcelona Engen
2005-11-21 11:10
Tompa

Helt enkelt Deco är bäst. Han är enligt mig den bästa spelaren på sin position.

Men nu till något roligare. Om Barcelona skulle möta Brasilien och vi säger att Ronaldinho spelar för oss hur skulle den matchen sluta och se ut tror ni?
Barcelona Tompa
2005-11-21 09:35
Skönt och läsa att så många går till försvar av Deco. Har aldrig förstått mig på all kritik som han fått. Deco är en mycket, mycket bra mittfältsspelare som dessutom har ett stort hjärta när han spelar.
Barcelona Forca_barca
2005-11-21 08:54
www.fcbarcelona.dk
Barcelona Gabbee
2005-11-21 08:48
kan någon skicka en länk där man kna se barcas mål denna säsong ?
Barcelona Gabriel
2005-11-21 01:35
Gio Style och Chavez

Jag har gjort många Ronaldinho movies och lagt in dom på hans inofficiella hemsida då jag har kontakt med dom som gör filmerna där. Dom gör många av filmerna men en hel del har jag gjort. Dock har jag slutat med att göra filmer, eller lägga upp dom på den sidan eftersom jag inte får nån kredit för det. Det är nämnligen så att eftersom dom äger sidan så tillåter dom bara att ha sig själva som moviemakers på videorna och tar bort namnet som jag lägger in som producer (mig själv då) och skriver att dom gjorde filmen. Jag pratade under en längre tid med "Drokocha" om att få medverka i hela sidan och bestämma men det blev aldrig av, ironiskt nog dels på grund av att hans engelska är väldigt svårfattad.

Lovar att om jag får tid att göra en highlights match till matchen mot Real Madrid så kommer jag att göra det, kanske lägger upp den där också. Blir faktiskt glad även om folk ser videorna trots att dom inte vet helt att gjorde den.
Barcelona Gabriel
2005-11-21 01:28
La_Rambla

19 Noviemre, que die eh ;)

Såg att du höll på att ladda ner hela matchen. Skulle du kunna länka mig till den sidan som du laddar ner det så även jag kan ladda ner matchen ?

Skulle uppskatta det, gracias y visca el barça !
Spinbad
2005-11-21 01:27
Den här artikeln måste väl nästan anses vara en modern klassiker nu? Stor sarkasm i nästan varje detalj!
Barcelona Bopi
2005-11-21 00:50
Ja gillar inte Deco, men me ett barca Hjärta så, Igår va han riktigt bra. hoppas de håller i sig!!...
Barcelona Barca Barca
2005-11-21 00:43
Deco är en av få fotbollsspelare på denna planet som orkar springa i 90 min med samma tempo. Xavi är en av få spelare på denna planet som slår 99/100 passningar rätt, och Marquez är en av få spelare på denna planet som kompleterar dom så bra.

Xavi-Marquez-Deco.....Jag njuter
Barcelona Ronnie
2005-11-21 00:29
Deco är en riktigt vinnare, det är bara att kolla på hans merit lista. Han vinner vart han än spelar. Tycker att han är en nästan komplet mittfältare som klarar av det mesta, även om han inte är riktigt bra på allt är han bra på mycket.
Barcelona Patrik
2005-11-21 00:09
Härligt att se så många stå upp för Deco! Han behövs i Barca och gjorde ett otroligt bra jobb igår. Precis som Kharles skriver, han käka Beckham och Zidane tillsammans med Edmilson. Real kom ingen vart på mitten (eller någon annanstans f ö).

Sen känns det lite fel (och orättvist) att Deco fått en grovjobbarstämpel a la Gattuso. Deco är så mycket mer! En lirare, playmaker, frisparksskytt etc. Listan kan göras lång. Tycker även att det är lite orättvist att jämföra hans passningsspel med Xavis, för helt ärligt, vems passningsspel bleknar inte i den jämförelsen?

Se helheten! Rör inte Deco!
Barcelona Peder
2005-11-20 23:44
riktigt kul att se Real forumet!
GaBod
2005-11-20 23:42
Nån som vet vart man får tag på highlites från matchen, Älska Barca
Barcelona Jontteee
2005-11-20 23:36
hallå nån som vet vart man kan tanka matchen förutom mininova ??
Barcelona Peder
2005-11-20 23:18
Susacao: jag hålle med alla här som komenterat ditt inlägg.
det var ju trots allt Reals viktigaste match hittils på säsongen, alla var säkra på att vinna, enligt artiklarna på Realsidan, och då kommer FC Barcelona och kör över dom fullständigt! Barca är bättre på alla platser, plus att dom är ett lag! man kan ju inte säga annat än att resultatet säger sitt!
Barcelona Jontteee
2005-11-20 23:15
Tjena.. Vart kan man tanka Matchen ??
Barcelona Ghazza
2005-11-20 23:05
Ämne: För att ta bort lite....
Hahaha klockren.
Barcelona AlexC
2005-11-20 22:59
För att ta bort lite av bitterheten i mitt förra inlägg kommer här för balansens skull ett lite mer lättsamt inlägg.

Fyra negativa krönikor här på SF under en och samma dag bara måste vara rekord. Grattis Real Madrid, en titel lär ni ta i år iallfall.
Barcelona Ghazza
2005-11-20 22:51
Oj glömde säga att det börjar på kanal 5. Så missa inte Barca höjdpunkter om 10 min!
Barcelona AlexC
2005-11-20 22:49
Här kommer lite fakta till alla "experter" som kritiserar Deco.

Mina "blinda" ögon kunde efter att ha kollat igenom första halvleken insupa följande information om Deco's första halvlek:

* Han blev av med bollen 5 gånger
(han slog även ett inlägg på ett knä tillhörande en Madridspelare men det tycker jag inte räknas).
Av dessa 5 gånger så var en av dem Eto'os fel för att han inte mötte ordentligt, 1 av dem skulle han haft frispark då Robinho i samma sekvens sparkade ner portugisen, 1 av dem vänder Deco upp med bollen men ingen informerar honom om att Garcia kommer farande. Övriga 2 var en bit upp på Madrids planhalva och endast vid ett av samtliga tillfällen fanns där möjlighet att motståndarna kunde utnyttja misstaget för att skapa farligheter (denna blev dock aldrig ens en målchans).

* 4 klara brytningar där Barça vinner boll och kan skapa farligheter.

* 1 gult kort

Framförallt: Ett stort jobb för laget.
Barcelona Ghazza
2005-11-20 22:46
Missa inte liga europa som börjar 23:00 alltså om 15 minuter! Där kommer ni att få se höjdpunkter från matchen mot madrid bl.a!

Missa den inte!!! :D
Barcelona La Rambla
2005-11-20 22:44
Att Deco slarvar bort bollar i uppspelsfasen får vi leva med. Det är lite av hans roll, det ska gå fort och det ska ske med överraskning. Det är inget lätt spel och felprocent får man räkna med mot bra motstånd. Men visst, ibland kanske han är lite väl nonchalant och slarvar för mycket.
Barcelona Gabriel
2005-11-20 22:38
Idag mår man verkligen bra :D

Deco var inte bra igår och trots att jag är en av dom som ser hans storhet och viktighet i vårat lag så erkänner även jag att han inte var speciellt bra igår - dock inte dålig. Han slarvade bort väldigt många bollar på mitten (som att han inte var vaken riktigt) men det brukar han iofs göra ibland. Det märktes att han inte var riktigt i matchform men vad gör det när vi har världens bästa spelare :D
Real Madrid Siempre_Madridista
2005-11-20 22:25
Grabbar
Jag vet inte vad ska jag säga, tack för läxan
Nu vet jag Ronaldinho är Världens absolut bästa spelare, jag skämdes igår o skäms fortfarande
Annons: