/spanien/barcelona/forum/25248.aspx/spanien/barcelona/forum/25248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-12-16 15:46
Chelz

Haha, det är bra att du är så väl insatt i vilka problem det finns på Camp Nou (inte Nou Camp). Du syftar antagligen på de sk apljuden mot Drogba. Du satt i närheten där på arenan och hörde dem själv förmodar jag? Om nu någon i publiken har skämt ut sig så är det bara att beklaga, men det är knappast något du kan lasta Barcelona som klubb för. De har gjort mycket just för att ta bort sådant från arenan. Det vi har diskuterat här hitintills är hätsk stämning mellan lagen pga ledare och spelare, inte vad en liten IQ-befriad klick av publiken har gapat under match.

Ok, jag förstår. Det är lätt att komma med en halvt om halvt förolämpning och sen inte ha lust att ta diskussionen. Well, keep up the good work lad. :)

Ja, vi låter resultaten tala. Väl mött!
Real Madrid Paco Buyo
2005-12-16 15:41
Ämne: Chelsea FC v FC Barc....Patrik Andersson,
se mitt inlägg en liten bit ner. Där har du svaret på din fråga.
Inga lottningshalvor.
Chelz
2005-12-16 15:39
La Rambla // Har inte lust och ta den diskussionen om du inte ens vet vad jag syftar på. Förra åtet på Nou Camp en ledtråd.

Nog om det, jag kommer låta resultatet tala för sig självt, så på återseende, väl mött!
Barcelona Patrik Andersson
2005-12-16 15:39
Chelsea FC v FC Barcelona
Real Madrid CF v Arsenal FC
Werder Bremen v Juventus
FC Bayern München v AC Milan
PSV Eindhoven v Olympique Lyonnais
AFC Ajax v FC Internazionale Milano
SL Benfica v Liverpool FC
Rangers FC v Villarreal CF

Om lottningen ser ut så här kan det vara att de fyra första är en halva och de andra fyra är den andra.
Tog ordningen från uefas hemsida.
Barcelona Señor Cúle
2005-12-16 15:37
Kan någon vara snäll och säga vad Eto'o har sagt eller komenterat?
Real Madrid Paco Buyo
2005-12-16 15:37
Ämne: Camparn på nou //
S....
Det är inga lottningshalvor.
Ny lottning till kvartsfinalen, helt utan begränsningar gällande samma land, grupp etc.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 15:35
Chelz

Vilka problem har vi enligt dig?
Barcelona La Rambla
2005-12-16 15:35
Sonde

Det de gör sig lustiga över är inte "jävla apa", utan "Monkey of shit". Något en person med engelska som modersmål aldrig skulle säga. Det är som man säger inte "rätt engelska" och existerar inte i vokabulären.
2005-12-16 15:34
Camparn på nou //
Sant dom fick det ganska tufft med, men ändå känns det så typiskt att få möta dom i åttondelen.
Fortfarande ingen som vet lottningshalvorna?
Chelz
2005-12-16 15:33
Sonde // Det är verkligen ingen ur tränarstaben som sagt något till Etoo!

Tydligen ska det vara en steward på arenan med samma hudfärg som Etoo.

Hur som helst, fixa era egna problem först?

NUFCaS //
"Ska ni slå ut dom ska ni gå på kropp på SB"

Hehe vet du hur komiskt det låter :)
Barcelona Sonde
2005-12-16 15:28
La Rambla: Att brittisk press påstår att Eto'o hittar på allt ger jag inte ett dyft för. Varför skulle han göra det? Alla rapporter har innan dess tytt på att antingen någon ur Chelseas tränarstab eller någon av funktionärerna på plats, kallat Eto'o för "jävla apa!".

Mourinho är för övrigt, precis som du säger, orsaken till den hätska stämningen.
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-12-16 15:22
Damn jag e så glad även om vi fick Chelsea.
dags för revansh och visa världen att vi e bäst.
kommer bli jävligt spännande men denna gången går vi segrande ur den striden. jag hoppades verkligen vi skulle få chelsea och de fick Yippiiee :) säger bara stoppa våran trio.

Ronaldinho ¤ Etoo ¤ Messsssssssi

Milan har alltid fått skit motstånd man u, psv men nu får de bayern munchen tack gode gud. de ska bara ut. Hoppas Barca-Juventus i final.
eller vad säger ni om el classico i final? hehe vaffö inte.

Dubbeln är våran iår om spelarna hålls friska så ska de mycket till för att barca inte tar dubbeln :)

Visca el barcA!!!
Barcelona La Rambla
2005-12-16 15:11
Klint

Allt bottnar i att de tycker att barcaspelare och ledning uppträder nedlåtande och arrogant. Det är lite lustigt att de helt tycks ha glömt bort, att det faktiskt var Mourinho som satte igång hela den här grejen med dåligt stämning i och med attackerna mot Rijkaard och Frisk. Visst om nu Rijkaard försökte ta sig in till domarnas rum innan match, eller om det var i halvtid, det är inte tillåtet och helt förkastligt. Men vad insinuerar egentligen Mourinho? Skulle Rijkaard haft som uppsåt att försökt få Frisk att ge Barça favörer? Snälla nån, det är väl att ta i lite. Hela cirkusen startade i och med Mourinhos hätska kampanj mot Frisk i press som i slutändan resulterade i att denne fick mottaga dödshot, en belägring av brittisk press i flera veckor utanför sin bostad. Att sen Eto'o uppträder omoget och som en dålig förlorare i en spelargång där han enligt brittisk press "hittar på" osmakliga uttalanden från någon funktionär är också onödigt. Hoppas att han har lärt sig av det och uppträder mera korrekt den här gången.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-16 15:08
Patrik Andersson

Det är inte så att Milan,Bayern Munchen,Arsenal och Real Madrid fick möta skitlag.
2005-12-16 14:59
typisk lottning, vilka jävla skit matcher alla andra storlag fick.jaja nu vinner och slipper dom längre fram i turneringen. någon som vet hur halvorna för lottningen ser ut? Alltså vilka fler lag liggerpå våran halva.
Lacus Clyne
2005-12-16 14:58
Trevlig läsning både här och på Chelseas forum, båda lagens supportrar har så höga tankar om sina lag.

Note: är Chelsea supporter, välkommna till SB
Barcelona barca_dreamteam
2005-12-16 14:51
hajvan
Det räcker nu.
Gå och lek på lekplatsen.
Real Madrid hajvan
2005-12-16 14:41
Blaugrana_1899

naj dete inte jag som är ett skämt det är det erat lag som försöker fuska till sig en seger....
Barcelona Klint
2005-12-16 14:34
Ödets ironi att vi fick Chelsea i år igen. Kul att läsa på deras forum att de tror att segern kommer bli enkel. Jag tror på X på stamford brigde för att vi sedan avgör med 3-1 på våran hemmaplan.
För övrigt så är nog Barcelona det enda laget som Mourinho har respekt för och det känns väl inte helt fel.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 14:31
Här underskattas ingenting, åtminstone inte från min sida. Vi fick den tuffaste lottningen av alla andra resterande lag. Tycker själv det är lite trist att två av de största förhandsfavoriterna möts redan i åttondelen. Ska vi slå ut Chelsea över 2 matcher så måste allt stämma för Barcelona. Spelare får inte bli skadade och alla måste ha en formtopp. Sen att chelseafans tycker att Barça blir en munsbit och de nästan gör lite narr av laget får stå för dem.
NUFCaS
2005-12-16 14:26
Det är faktiskt rätt kul att läsa ordkriget ni har på g. Måste säga dock att ni underskattar Chelsea lite väl mycket. De gör nästintill aldrig en dålig match. Är man inte på hugget torskar man. Ska ni slå ut dom ska ni gå på kropp på SB så ni får med er oavgjort. Annars är det som SWAT säger väldigt svårt. Sen att PL är medioker? Man undrar vad du kan om PL... Högst tempo av alla ligor. Då är den allt annat än medioker.
Spinbad
2005-12-16 14:24
Att det kommer bli jättetuffa men roliga matcher är ju garanterat, en del här verkar ju leva med en lite vriden världsbild och tror att vi helt enkelt kommer köra över Chelsea, det lär ju knappast hända även om jag hoppas på det. Chelsea är ett grymt bra lag vilket vi också är, det kommer bli jämnt och hårt tror jag. Att det är viktigt att få första målet är ju en klassisk klyscha men jag tror i det här fallet att det kommer bli lite av nyckeln. Om Chelsea kan få en snabb ledning och sedan spela med lågt försvarsspel och snabba kontringar i två matcher tror jag vi får det svårt, om vi däremot gör det första målet lär det göra att Chelsea måste trycka på framåt vilket kan ge ytor till vår magiska tridente. Även om vi inte vann förra året på stamford brigde så är det en av de bästa matcher jag sett på jättelänge, jag hoppas inte försvaret har en så fruktansvärd usel första halvtimma som i den matchen. Kommer också ihåg Puyols nick som Cech gjorde en osannolik räddning på och Carvalhos fällning av Valdes vid 4-2. Jag är jävligt peppad redan!!!
Barcelona S.W.A.T
2005-12-16 14:19
ja jag vet!! men det räcker med att dom håller tätt i en match o så är dom vidare.... jag vill se barca gå långt i år och ja tror att vi gör det oxååå
Barcelona Garrincha.
2005-12-16 14:18
Kanske lite överdrivet, men det är inte samma starka försvar som förra säsongen.
Barcelona Garrincha.
2005-12-16 14:16
S.W.A.T //

Du överskattar dom, vi gjorde tre mål förra året mot ett bra mycket mer diciplinerat försvar, i år släpper dom ju in mål i samma takt som Fulham.
Barcelona S.W.A.T
2005-12-16 14:13
om barca ska slå ut TRÅKIGA Chelsea så måste vi vinna elller spela 1-1 2-2 på deras hemmaplan!! för skulle chelsea vinna hemma då är det ingen ida att titta på matchen i barca för tråkiga chelsea kommer att baka hem i 93 minuter
Barcelona La Rambla
2005-12-16 14:11
Afrikanska mästerskapen spelas i slutet av jan och till ca 10 feb. Så nog finns Eto'o med.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 14:09
Rimbaud

Lampard har gjort vadå? Tycker du att han gjorde det på SB? Ni fick knappt låna bollen efter 3-0, eller sviker minnet dig? Det Barça gjorde fel där var att de gick framåt trots att de var vidare. Det borde istället grisspelat och säkrat bakåt. Men det har de nog tagit med sig och lärt nu. :)
Barcelona Garrincha.
2005-12-16 14:07
Rimbaud //

Jag är inte orolig, Chelsea är inte ens det bästa laget i mediokra (klassmässigt) PL, Terry har räddad dom den senaste tiden. Dom giftiga kontringarna på yttermittfältarna har åtminstone inte jag sett någonting av på ett tag. Chelsea kan inte mäta sig med Barca. Inte en chans!
Barcelona Södan9
2005-12-16 14:07
Fan va skönt att vi får möta världens mest överskattade lag just nu, kunde inte bli bättre!
Annons: