/spanien/barcelona/forum/25246.aspx/spanien/barcelona/forum/25246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maxi Lopez
2005-11-24 21:47
De som kan kolla på Eurosport. Marsielle har två spelare som är intressanta vänsterbacken Taiwo och mittfältaren Frank Ribery sjukt bra talanger kolla in deras spedd vara.
Barcelona La Rambla
2005-11-24 21:46
Den där förbannade Javier Tebas från Alavés, han ger verkligen inte upp. Efter el clasico överklagade han igen och menade på att Barça skulle bli av med alla poäng där Messi varit med och spelat. Så skönt att han fick avslag igen.
Barcelona el Flaco
2005-11-24 21:35
Jag bryr mig personligen inte om vilka vi får möta i kvarten. Jag anser att Barca som lag är tillräckligt starka för att ta sig an vilket lag som helst i Europa. Chelsea, Bayern Munchen, Juventus och Milan må vara bra lag men de skrämmer inte mig.

A Por Paris!
Barcelona el Flaco
2005-11-24 21:15
La Rambla//
Hmmmm, undra vilka du menar :P
Barcelona La Rambla
2005-11-24 21:12
el Flaco//
Tror du har rätt där, får inte mötas 2 lag från samma land. Det är väl självklart vilka som ska vara glada för det va? :)
Barcelona La Rambla
2005-11-24 21:11
Beautiful_ Barça//
Tror tusan det. Tänk bara att få vara med och träna med spelare som Ronaldinho, Puyol, Eto'o och Xavi. Bara den känslan. :)
Barcelona el Flaco
2005-11-24 21:10
är det ens möjligt att möta real i åttondelen? jag trodde man inte kunde möta ett lag från samma land i åttondelen
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-24 21:09
La Rambla

Helt klart man måste ge han credit för hans hjärta. Men en sak som man märkt på sistonde är att ingen lämnar Barcelona frivilligt =)
Barcelona La Rambla
2005-11-24 21:09
Oj, bra match på Eurosport nu. Marseille - Heerenven, UEFA-Cup.
Barcelona La Rambla
2005-11-24 21:07
Kan man inte annat än älska Maxi Lopez, han vill stanna till varje pris och kämpa på. Precis som Henke, trivs så bra i klubben att bänkvärmandet är värt allt. ;)

"The only way that I would accept to leave is if the officials at Barca say to me that they don't want me anymore and that I will never have a chance to play in the team.
Barcelona La Rambla
2005-11-24 21:05
Inter tror jag blir farliga i CL, de om några är ett topplag. Kan varva dåliga prestationer med toppmatcher. Sen är det nästan kört för dem i ligan, så de lär satsa allt i CL.
Barcelona michoo
2005-11-24 21:03
Jo Bayern skulle bli problem men en sak har ni glömt.. Inter-drömmotstånd?
Barcelona Schubert
2005-11-24 21:02
La Rambla/ Håller helt med om den analysen. Svagheten är väl kanske anfallet som inte är i samma klass som resten av topplagen.
Barcelona La Rambla
2005-11-24 21:00
Schubert//
Kan hålla med om Bayern. Fysiskt starka med ett bra mittfält och riktigt bra ytterbackar.
Barcelona Schubert
2005-11-24 20:58
Ajax solklart. Jag kan inte se Barca förlora mot Ajax. De försöker spela ungefär som Barca men gör det betydligt sämre. De kommer inte att kunna försvara sig.

Som många andra vill jag undvika defensiva och fysiskt starka lag. Bayern är kanske mardrömsmotståndaren, de är grymt starka. Följande lag ser jag som de starkaste kandidaterna till titeln, i ordning:

Barca
Bayern
Chelsea
Milan
Juve
Barcelona el Flaco
2005-11-24 20:57
"drömlottningen" ser ut så här:
Juve i åttondel
Bayern i kvarts
Real i semi och
Chelsea i finalen!!!

Payback is a motherf-----
Barcelona La Rambla
2005-11-24 20:56
Jag vill möta Barcelona eller Milan i nästa omgång!
Dagens roligate på reals forum, hoho!
Gissa vad, vi vill möta er varje vecka om det gick. :-P
Barcelona michoo
2005-11-24 20:50
Jag tror och hoppas på chelsea i final,kan fortfarande inte förstå vad som hände sist och det känns som att Barca är starkare nu.
Jag tror oxå att Barca skulle ha det relativt lätt mot Juve, mardrömsmotståndare är liverpool och Bayern
(Guily på bänken)
Barcelona Rolé
2005-11-24 20:33
haha juve i kvarten också sen kan jag dö lyckligt!
Barcelona La Rambla
2005-11-24 20:32
Gabriel//
Jag vill inte att Chelsea ska nå så långt som till final. De har sånt flyt med sitt skitspel att de säker vinner hela skiten då.
Jo den finalen sved -94, dream team och allt. :(
Barcelona Gabriel
2005-11-24 20:30
La Rambla

Visserligen var jag inte Barçafan 94 så det har därför inte påverkat mig lika starkt som när det blivit hårda underlag efter det att jag blivit blaugrana. Men visst stör det mig otroligt mycket genom att veta att vi förlorade 4-0 mot Milan i en final i Champions League. Skulle vara skönt att sätta dit dom också, men fortfarande är Chelsea nummer 1 som ska sättas dit för mig.

Vad sägs om Milan i semifinal och Chelsea i finalen ;) ?
Barcelona La Rambla
2005-11-24 20:29
Personligen ser jag hellre att vi skaffar en vass ytterback än Kompany. Vi klarar oss med mittbackar. Både Marquez och Edmilson med Oleguer som backup.
Barcelona CruzitoZ
2005-11-24 20:25
jag e glad om vi får möta svårt motstånd för bevissa att vi e bäst i europa:):):):):) jag vill att barca ska möta chelski!!!!!...
Barcelona Rolé
2005-11-24 20:23
Madrid har ingen stolthet kvar, men det positiva med att möta de är ju enkelt motstånd :)

och sen Chelsea kommer, MÅSTE!
har drömt om det för länge! och jag kommer hejja på de heeela vägen, INGEN ska få slå utom bara vi.

Helst inte möta bayern eller liverpool. Benitez skrämmer mig.
Barcelona AlexC
2005-11-24 20:15
Polero

De ryktena du nämnde har jag bara sett här inne och Silly Season skall väl bara skrivas om det visats intresse för en transfer nu till januarifönstret.
Barcelona CruzitoZ
2005-11-24 20:13
jag fattar inte varför folk säger att henke var bra när mssade å mycket:(:(:(
Han borde säljas grrr:):):)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-24 20:09
Totti per me

Att byta Giuly var inte tänkt att han skulle gå till Chelsea. Kompany spelar ju fortfarande i Anderlecht. Men ja, om Giuly inte kan tänka sig det kan man ju alltid sälja honom och köpa Kompany för pengarna. Jag tror att han skulle bli en lysande värvning och något till framtiden, men eftersom man behöver nya ytterbackar så är jag lite skeptisk mot alltför stora förändringar i backlinjen på en gång. Om man får hit Kompany så tänker jag inte mig att han direkt ska ta en plats i start XI, utan matchas in och rotera. Han är ju fortfarande ung och egentligen borde han kanske stanna i Anderlecht ett år till.

Eftersom jag inte tror att Real klarar sig ur 8-dels finalen så hade det ju varit bra om vi får möta dem just där, men med tanke på att vi redan har förnedrat dem så hade det varit roligare om något lägre rankat lag fick göra jobbet i stället. Chelsea vill jag ha i semi och Milan i finalen.
Barcelona La Rambla
2005-11-24 19:57
Vi har unfinished business med Milan också. Eller har ni glömt 0-4 debaklet i Aten -94?
Barcelona Backstrom
2005-11-24 19:14
Kharles
Jo, jag håller nog med dig där. Om inte vi får förnedra Madrid än en gång så vore det ytterst roligt om Juventus tystade dem igen. Sedan så har du väll rätt i det mesta, Juventus, Bayern och Chelsea ser väll starkast ut så det är väll dem man helst undviker.
Barcelona Gabriel
2005-11-24 19:13
Kharles

Att vi ska vara någons drömmotståndare låter sannerligen absurt med tanke på hur otroligt bra vi är. Det innebär däremot inte att vi ska ta något för givet och underskatta andra lag.

jag håller också med dig, Juve och Bayern vore värst att möta. Däremot hällre Juve än Bayern, jag tror inte det skulle gynna oss att spela på tysk mark, vekrligen inte. Fast vi ska inte frukta nån, vi har lag för att vinna champions league och om vi ska vinna ska dom bästa slås.

Chelsea ska vi inte möta......ÄN. Jag vill ha dom i finalen - unfinished bussines, bättre sagt än så kan man inte få det till. REVANSH !
Annons: