/spanien/barcelona/forum/25244.aspx/spanien/barcelona/forum/25244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carl McCoy
5/18/2006 20:50
haha...på Arsenals sida får nästan alla spelare högsta betyg medans det här är mestadels 3:or: är det vi som ställer höga krav eller Arsenal som är orealistiska.
I någon krönika där menar man också att Barcelona NÄSTAN kommer upp i nivå med det Arsenal brukar prestera....jaja, dåliga förlorare?
Barcelona Adaminho
5/18/2006 20:48
Schubert:
Mycket bra match igår? Etoó är given även nästa säsong speciellt när han snittat 25 mål på 2 säsonger i Barca liksom. Varför skulle det vara ett tecken att Henry skulle komma? Rijkaard skulle ju inte börja exprementera i en CL final redan innnan säsongen är slút och speciellt när Henry inte är klar för klubben än!
:D

Visca BArca
Barcelona Adaminho
5/18/2006 20:46
Street_Style: Var har du bilderna ? snälla ge länk eller adda mig på msn, adamengstrom@hotmail.com

Tack!

Visca BArca
Barcelona Schubert
5/18/2006 20:41
Nemo/ Visst, han gjorde en mycket bra match igår. Jag försöker bara titta i kristallkulan. Som sagt, att Dinho har fått spela centralt tycker jag talar för att Henry kommer, eller iaf att Barca kommer att göra allt för att det ska ske.
Barcelona Viktor Munoz
5/18/2006 20:40
Fan vad det gnälls på domaren inne på Arsenals forum.
En domare som var skitdålig iofs men knappast gynnade något av lagen. Snarare blev Barca mer straffade. Kan man få ett tuffare beslut emot sig än en bortdömt regelrätt mål?
Om vi förlorar hoppas jag alla härinne är mer storsinta än så.
Rätt lag vann, sett över hela tuenringen och sett över matchen igår. Inte så mycket snacka om.
Barcelona Nemo
5/18/2006 20:35
Schubert

Bänka Eto'o? Aldrig. Igår visade han vilken anfallare han egentligen är. Lejonet är här för att stanna.
Barcelona Schubert
5/18/2006 20:33
Uppställningen med Dinho i mitten som tillbakadragen center och två yttrar som löper utifrån och in på hans bollar, borde inte den passa Henry nästan bättre än Eto'o? Henry kan precis som Eto'o löpa på Dinhos djupledsbollar, men kan också göra sin back ute på kanten, något Eto'o har svårare med.

Det skulle inte förvåna mig om Barcas anfallslineup från start nästa säsong var denna:

Henry-Dinho-Messi
Barcelona StREeT_STYLE
5/18/2006 20:31
Grabbar, Laget kör just nu igenom Barcelona, om någon får tag på video klipp på detta firande, kan de då vara så snälla att dela med sig filen.

Jag har sett på några bilder att Brassarna trummmar på med Samba, skulle vara fett härligt att se :)
Barcelona - FcB 20 -
5/18/2006 20:18
sköna fans
Spanien Sir RP 7
5/18/2006 20:12
Beatiful_Barca//

Henrys mot Real iår.

Henrys 2 baljor mot Chelsea förra året.

Årets mål i England 2000 (Man Utd), 2002 (SP*RS), 2003 (Liverpool)

Hat-trick mot Liverpool 2004 i en avgörande ligaomgång April 2004

Det finns fler.

Det målet Ronaldinho gör mot England i VM kan tillskrivas David Seamn också då han totalt missbedömer inlägget.
Barcelona R_10
5/18/2006 20:07
Barca Barca Barca!
Årets Barca måste vara en av de mest välförtjänta vinnarna i historien, med den svåra lottningen och med det underbara spelet!

All heder åt Arsenal, men tycker det tjurades lite väl mycket om domaren, speciellt om man tänker på att han rånade Barca på ett mål när han visade ut Lehmann. Men men, kan förstå Henry o co, kan inte vara lätt och förlora en CL final.

Barcelona Beautiful_ Barça
5/18/2006 20:06
Sir RP 7

Ska vi ta målet mot Chelsea förra året. Mirakelmål. Fast sen var ju Chelseas mål ännu ett mirakel.

Förra året mot Milan.

Detta året El Clásico

Sen har vi ju mirakelmålet i VM mot England.

Det finns fler.
Spanien Sir RP 7
5/18/2006 20:06
Beatiful_Barca//

Väntar fortfarande...

Jag förstår att du har svårt att backa upp det. Det skulle vemsomhelst ha....
Barcelona Lionel M.
5/18/2006 20:05
Så lång väntan. Så många sorgsna dagar med förluster och depression efter att ha blivit utslagna av andra starkare lag i CL.
Nu äntligen, efter 14år, är vi mästare!

Min glädje är lyrisk. Alla på mitt företag (700anställda) fick veta via mailen vilket lag jag älskar och brinner för. ;)

OMG, låt det bara fortsätta!

Tot el camp... es un clam!
Som la gent blaugrauna....
(ryser när jag tänker på fansens sång igår.)
Real Madrid Melli
5/18/2006 20:03
Ronaldinho är världens bästa fotbollsspelare, inget snack om saken. Det behövs inte ens en förklaring, det räcker med att se vad han gör på plan. Då är det naturligt att det skrivs mycket om honom i media.

Tyvärr var det Henry som satte standarden för hur hela Arsenal, inkl fans, skulle hantera denna förlust när han efter matchen "tjurade" och klagade på allt möjligt.
Spanien Sir RP 7
5/18/2006 20:00
Beatiful_Barca//

Nå hur blir det? Kan du inte backa upp ditt påstående månne...
Barcelona Nemo
5/18/2006 19:59
Om Ronaldinho är upphausad då undrar jag vad Henry är. Henry är inte direkt den som höjer sig i toppmatcher..
Socrates
5/18/2006 19:57
Som Arsenal supporter kanske inte livet är så kul en dag som denna, men jag är ändå stolt över vad vi presterade igår. Men sätt på hela tuneringen vann nog rätt lag. Fast tror att dom flesta tycker som mig att om inte domarn dömdt ut jensa och ni fått 1-0 istället hade matchen vart så mycket roligare. Men som sagt stort grattis till er, sug på denna karamell för nästa år är det fan vår tur .hoho

p.s. Varför skulle ni sätta in Henke d.s. ;)
Spanien Sir RP 7
5/18/2006 19:50
Beautiful_Barca//

Wow ditt klart bästa inlägg hittills. O utan översittarattityd också... I`m impressed...

Kan du peka på några av dessa största matcherna så man kan få konkreta ex på vad du påstår? Ellr du kanske inte kan backa upp ditt påstående?

Visst tycker jag Henry tar i lite väl men jag förstår han då han är otroligt besviken. Att han tyckte dommaren sög var han inte ensam o att några Barca-spelare filmade vilket de gjorde (precis som Eboue jag vet) har han rätt i.
Det med att dommaren skulle varir färgad o velat att barca skulle vinna är lite överdrivet men där i ren o skär besvikelse han säger sånt. Så har Henry aldrig uttryckt sig innan till skillnad mot Motormouth-Morinho som gör det efter var o varannan match så försök inte jämföra Henry med Morinho för det blir bara löjligt...

5/18/2006 19:50
Altså Henrik Larson har blivit en riktig legend efter igår. Inte bara i Sverige men i världen. Britterna hyllar honom nästan mer än vad svenskarna gär.
Spanien Sir RP 7
5/18/2006 19:44
La Rambla//

Nej men eftersom du riktar det mot mig så... Ja skitsamma vi skippar det. Ni var bra, vi var bra men dommaren sög o man måste även ha tur för att vinna.

5/18/2006 19:44
Sir RP 7

Jag försökte inte övertyga tig. Hur ska man bevisa en sak som att Ronaldinho hade avgjort matchen genom mirakel?

Jag menar att Ronaldinho är mannen som Tänder extra och gör det omöjliga när det gäller som mest och att Titi inte klarar den högsta pressen. Titi viker sig tyvärr i de största matcherna och det är därför han aldrig har blivit "bäst i världen". Saken är den att han måste ha sett matchen som en personlig kamp mellan honom och Ronaldinho om rollen som "Världens bästa spelare". Även Etó'o för den delen.

Jag tyckte att Arsenal stod upp mycket bra igår och hade varit värdiga vinnare om de vann också. Dock hade det varit totalt tragiskt för mig som culé. (visste inte vad jag skulle ta mig till när vi låg under). Så synd bara att de tappar ansiktet genom att klaga. Kan inte föreställa mig att Dinho skulle göra såna kommentarer om han blev förloraren.

Visca el Barça, bäst i världen utan tvekan!
Barcelona La Rambla
5/18/2006 19:39
Ämne: La Rambla//

Du tr....
För 50:e-11:e gången jag påstår inte att det är du som hävdat det. :-)
Spanien Sir RP 7
5/18/2006 19:37
La Rambla//

Du tror på allvar att det bara är svensk media gör det? All världens media gör det o väldigt många vanliga svenssons som är intresserade av fotboll köper allt med hull o hår. T ex de som bara läser blaskor som Aftonbladet, The Sun, Marca o liknande tidningar över hela världen.
Man kan se det tydligt på fenomenet Beckham t ex.

Jag säger inte att han gav er mer fördel än oss i de avgörande situationer. jag säger bara att han var allmänt dålig åt BÅDA HÅLL för 5-11 gången.

Barcelona La Rambla
5/18/2006 19:29
Sir RP 7

Du som svensk bryr dig för mycket om vad svensk media sysslar med, kommenterar osv. Spelarna själva läser inte ens det ju. Du skapar dig en bild utav vad du läser här i Sverige och bedömmer utifrån det huruvida du tycker att Ronaldinho är upphaussad, att de klankar ner på vissa spelare osv.

Nåja, vi kan älta i alla evighet. Men när man läser inlägg från gooners att Hauge gav Barcelona fördel när han visade ut Lehman, att Oleguer och någon till borde ha fått rött kort, 1-1 var offside (hur kan man ens som gooner beklaga sig över det, när 1-0 målet kommer efter en solklar filmning?) så är det bara att lägga ner all form av sakligt diskuterande. Bara onödigt att lägga ner energi.

Vi vann, jag är jävligt glad över det och tycker vi förtjänar det. Likväl som jag hade tyckt att Arsenal hade förtjänat det även om det hade känts surt och bittert.
Barcelona xavihernandez
5/18/2006 19:22
Inför tröjorna nästa säsong, de flesta av er vet det nog redan men tänkte att det är lika bra att säga det iallfall!
Nu är det officiellt att det inte blir någon reklam på tröjorna nästa år!

visca el barça
Barcelona Patrik
5/18/2006 19:21
Younies

Du ska nog inte ta det för allvarligt. Vi vet alla att tidningarna tänjer på sanningen och citerar till sin fördel. Han menade nog inget illa.

Btw är det någon som har längre klipp med målen? FCB.DKs filmklipp är tråkigt korta.
Spanien Sir RP 7
5/18/2006 19:21
La Rambla//

Nej varför skulle de?! Men de är inte mindre upphaussade för det. Själv blir jag ibland förbannad när man bajspratar upp Henry o även andra spelare då ibland blir för löjligt. TV4 är experter på detta o även matchkommentatorerna på C+ är för patetiska mellan varven.

nej jag menar inte att ni ska tokanfalla då så mycket tid återstår men åtminstone jag trodde att ni skulle skapa betydligt mer o speciellt med 1 man mer. Men visst ofta blir det väldigt trångt o svårt. trots allt möttes de 2 bästa lagen i turneringen så helt ologiskt är det ju inte.
Sevilla Riquelme - el mago
5/18/2006 19:19
Beautiful_ Barça//

Det är väl egentligen inte att klanka ner så mycket på dessa herrar? Det han menade väl var att Larsson var det stora skillnaden, inte Ronaldinho eller Eto'o.
Barcelona II Barça II
5/18/2006 19:19
Klockan 00.00 vissas reprisen(CL finalen) på EuroSport. Missa inte den! Jag tror att Belletti avgör, vad tror ni ;-)?
Annons: