/spanien/barcelona/forum/25243.aspx/spanien/barcelona/forum/25243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2005-11-28 00:17
Kurdistaaaan! "Det finns fan ingen sämre än Giuly!!! SÄLJ HONOM! för fan. han suger häst KUK!.. så dålig är han.... "

Det är skamligt att se vilka fans som kommit helt plötsligt, I cant take it
Barcelona Gabriel
2005-11-28 00:12
"sälj guily till gais, om de vill ha honom"

Fy fan säger jag bara, visa lite jävla respekt. Guily har inte varit bra och övertygar inte hitills, ibland gör han riktigt dåliga saker, okej vi har fattat det nu. Men va inte så jävla orespektabel, vi som fans måste stötta spelarna i mothåll också och det betyder inte att du inte får ha en uppfattning om att han är dålig däremot betyder det att du visar en jävla dålig sida.

Jag tycker mer och mer synd om Guily det märks att han inte är i harmoni för tillfället. Han är fortfarande Barçaspelare glöm inte det. Jag dampar !
Barcelona Lionel M.
2005-11-28 00:03
Spinbad
Jag tror faktiskt du prickade jackpot i din teori.
Helt ärligt tror jag Guily har mer att ge om han får chansen/förtroendet, han har om inte annat rutin (CL med Monaco i egenskap av lagkapten) och snabbhet som kan vara användbart om han får igång sitt spel.
Ingen har väl glömt hans försäsong förra året? Han nätade minst en gång per match, och då var inte ens Ronaldinho glänsande bra som kunde leverera gudomliga djupledare.

Missförstå mig inte dock, Messí över allt annat om det kommer till kritan.
Barcelona BazaFan
2005-11-27 23:51
Dom leker ju med alla nu! inte ett enda lag kommer va med i toppen... det blir bara barcelona i guldstriden...!!
Barcelona Södan9
2005-11-27 23:33
Ämne: Giuly är 3 gånger bä....Deco gud? Njaa tycker han skulle överarbeta allting och slog en del felpass. Annars så var alla i barca "som vanligt" utom guily förstås som var riktigt dålig. Sylvinho kanske var bäst tillsammas med etoo
Barcelona BazaFan
2005-11-27 23:32
Skönt att dom vann idag.. Var ganska säker match. jag håller med Alexc Eto'o var bäst Henke platsar inte...
Barcelona AlexC
2005-11-27 23:29
HARE BRA

Nej, tyvärr. Eto'o hade ändå gått före även om Henke hade haft ungefär samma teknik. Eto'o överglänser svensken även i attributen snabbhet & skott.

Eto'o var bäst på plan idag i ett mycket välspelande Barça.
Barcelona HARE BRA
2005-11-27 23:26
Men som sagt jag tycker att Henrik Larsson är en klass försig...
Barcelona HARE BRA
2005-11-27 23:25
Henke är en jävligt grymm spelare om han hade Tekniken hade han fått starta varje match
Barcelona AlexC
2005-11-27 23:21
Ämne: Giuly är 3 gånger bä....Marcos

Kandidat till dagens minst intelligenta påstående. Giuly är inte ens 3 gånger snabbare än Henke.
Nu har vi gått igenom Giuly's enda fördel gentemot Henke. Du missbrukar milt sagt ordet fakta.
Barcelona La Rambla
2005-11-27 23:18
Spinbad//
Intressant teori och säkert mycket trovärdig. Jag kan också tänka mig att Rijkaard resonerar så, efter att Guily varit ordinarie så inser han nog själv att det i långa loppet är kört mot Messi. Rijkaard är också mycket förnuftig, han spelar in Messi sakta och försiktigt. Det gillar jag, han är bara 18 år och har många ögon på sig nu. Att låta Guily få sin beskärda del av speltid är säkert som du skriver, ett sätt att hålla kvar den fina harmonin i laget. Tror också att Rijkaard har snackat ut med Maxi om hur han har tänkt sig säsongen. Så där finns inget agg hos Maxi som det verkar, han är införstådd med läget.
Barcelona AlexC
2005-11-27 23:16
Ämne: Grabbar BELETTI ÄR J....HARE BRA

Belletti är grym offensivt men i matcher framförallt mot lite bättre lag har han ofta en loj inställning i defensiven.

Jag vill se mer hur Sylvinho sköter defensiven mot sådana lag. Att han varit riktigt bra offensivt är det inget snack om, men hans defensiv finns det frågetecken för. Visar han kunna sköta den nästan lika bra som offensiven behöver ledningen inte tillfredsställa detta forums mest söndertjatade behov.
Barcelona ED DA´ MAN
2005-11-27 23:16
Denna överlägsenhet skrämmer mig lite...undrar om det kommer en stjärnsmäll snart, va tror ni?
Barcelona Marcos
2005-11-27 23:14
Giuly är 3 gånger bättre än Henke... ren och skär fakta.

Men Deco är Gud :)

Bra match.
Spinbad
2005-11-27 23:12
Anledningarna till att Giuly får spela tror jag är:
1. Att Rijkaard hoppas Giuly ska få tillbaka sitt självförtroende och komma igång spelmässigt den här säsongen. Han var inte jättebra förra året men en gedigen spelare som gjorde sitt jobb och gjorde 9(?) mål i ligan. Just nu är Giuly helt under isen, det måste vara knäckande för honom att spela t.om. Ibland ser det nästan ut som att han skäms att han är på planen när resten av laget är så skrämmande bra.
2. Laget och spelet fungerar väldigt bra just, bra stämning, alla trivs och det flyter på. Om man då skulle bänka en spelare helt som tidigare varit given i laget kan det skapa onödig negativ energi med konflikter inom truppen. För i praktiken har Messi redan petat Giuly, det såg vi ju i El Classico som betyder allt - där spelade Messi och Giuly fick inte ens komma in.
Giuly kommer säkert att få fortsätta spela men inga avgörande eller superviktiga matcher och jag tror Giuly försvinner till sommaren.

Obs! Jag säger inte att det är rätt av Rijkaard men jag kan ändå se argumenten för det. Det är lite annorlunda att leda ett lag varje dag och träffa människorna i gruppen i verkligheten än att sitta på ett internetforum och tycka si eller så.
Barcelona HARE BRA
2005-11-27 23:12
Grabbar BELETTI ÄR JÄVLIGT GRYMM! Man borde inte fixa någon ny högerback där tycker jag...
Barcelona AlexC
2005-11-27 23:11
Det roliga med Giuly är att han med tanke på sin kropssbyggnad har så otroligt dålig teknik. Visst hade man förstått om en reslig kille likt Edmilson ibland skulle fumla med bollen, men inte Giuly som verkar fumla med bollen oftare än han behandlar bollen väl.
Spanien la_pieda_sinistra
2005-11-27 23:11
sälj guily till Gais, om dom vill ha honom
Barcelona Lucho
2005-11-27 23:09
Skillnaden mellan Racing och Barça var ungefär som Fc Z och Djurgården som visades tidigare idag. Och Giuly, hans självförtroende och bollkänsla är ugnefär lika dåliga. Varför ger Rijkaard inte Ezquerro chansen istället? Han är ju ingen bolltrollare men han snubblar ju åtminstone inte så fort han får bollen.
Barcelona HARE BRA
2005-11-27 23:08
#7 Larsson snälla använd någon annan stil eru snäll fatta 80% av texten
Barcelona Fc_Barca
2005-11-27 23:08
VAD SA JAG HAHAH... ATT BARCA KOMMER VINNA ME 4-1 HAHA :d:dd:
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-27 23:07
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Hahah :D Aa det gör jag faktiskt.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-27 23:06
alex163 [Sergio Ramos // Hehe sry jag skrev fel, Racing gjorde ett straffmål!!! Hoppas du mår bättre nu ;) BARCA !
Barcelona #7 Larsson
2005-11-27 23:05
Beautiful_Barca:

Visst är jag ett Henke-fans, men givetvis gillar jag Barcelona mest av alla spanska lag och tycker att de spelar den trevligaste fotbollen.

Men inte finns Henke bara i laget för att göra nytta som glädjespridare och lojalitet, hans ambitioner är ju inte att sitta på bänken.

Jag kan inte hävda att han ska peta Eto´o (även om jag inte gillar den spelaren), för han gör sitt jobb och är en grym spelare.
Men nog tycker jag helt klart att han kunde få hoppa in de 15 sista när man punkterat en match.

Det är ju lika som för Gabri, båda behöver speltid för att hålla sig i form och när Henke visar hur effektiv han är genom att göra mål när han får spela (senast mot Werder Bremen) så tycker jag det är synd att han inte får mer speltid.

Men det lär ju bli mer när Eto´o försvinner i sex veckor till de afrikanska mästerskapen.
Då finns det bara en spelare som kan axla Eto´os mantel som central anfallare - #7 LARSSON!
Barcelona La Rambla
2005-11-27 23:05
Personligen så tycker jag Rijkaard gjorde helt rätt byten idag. Belletti har varit skadad, Messi ska matchas in med förnuft, han är faktiskt bara 18 år. Gabri behöver speltid för att få upp matchtempo. Den han kunde bytt in kanske skulle vara Ezquerro då istället för Guily, men samtidigt behöver Guily kanske få upp sitt självförtroende. Frågan är om det lär hjälpa, men tror att det är så Rijkaard resonerar. Henke spelade 90 min i veckan mot W Bremen, inte att förvånas över att han sitter på bänken idag.
Barcelona AlexC
2005-11-27 23:04
Beatiful_ Barca:

Giuly var inte jävligt grym i början när han kom (har i och för sig inte sett försäsongsmatcherna sommaren 2004). Han har varit lika dålig enda sedan första ligamatchen förra säsongen.
Spanien la_pieda_sinistra
2005-11-27 23:01
Låter kanske konstigt, men jag tror nog Reijkard hellre sparar Henke till när han verkligen behövs, väljer hellre att behaga sopan Guily och otränade (men duktige) Gabri
Barcelona La Rambla
2005-11-27 23:01
..och nej, vi ska inte håna realfans när de lyckönskar oss för den positiva fotbollen vi just nu spelar. Skärpning där.
Barcelona HARE BRA
2005-11-27 22:58
Han den där Guily är en riktig stackare mer kan jag inte säga....
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-27 22:58
#7 Larsson

Henke finns i laget för att göra nytta, inte för att få speltid. Klart Gabri ska in på högerbacken när han inte spelat på länge och behöver spelas in. Gillar inte att ha blinda Henke fans här inne. Visst älskar jag Henke också, men lagets bästa går före allt annat. Enda misstaget var att inte ta in Ezquerro. Att han inte har gett upp på Giuly förstår jag inte. Han var jävligt grym i början när han kom, men sen har det inte varit mer. Han bör säljas, punkt slut.
Annons: