/spanien/barcelona/forum/25240.aspx/spanien/barcelona/forum/25240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona.10
2006-08-07 17:44
e de nån som vet vad Barcelonas "FILM" heter-...

ni vet dokumentären--.. de säg att de ska komma en ny i år nån som vet nått... tACK
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-07 17:37
Jag har goda nyheter till alla här i Sverige, matchen i den spanska supercupen mot Espanyol visas den 17:e och 20:e Augusti kl 21,55 på Sportexpressen, de kommer också antagligen att visa Gamper matchen med den 22:a
Barcelona rico
2006-08-07 17:36
Ämne: Redaktionen:

Inge....
Appråpå matchställ, är det bara jag som tycker att det är rätt grymt att vi har gyllene nr på matchtröjorna?.
Det bara liksom lyser framgång :)
Barcelona La Rambla
2006-08-07 17:22
Redaktionen:

Inget dödsviktigt precis men är det inte dags att vårt matchställ uppdateras här på Svenska Fans?
Barcelona luis Enrique 21
2006-08-07 17:09
Ngn som har ett bra tips på en sida där man kolla assistligan för de olika ligorna?

Vem kommer vara våran mest frekvent använda högerback i år?
Barcelona La Rambla
2006-08-07 16:50
2:a halvlek mot Chivas i länktips. Tog den eftersom målen kom då och spelet tydlgien var bättre än i första halvlek.
Barcelona Captain Fabulosos Cave Of Hair
2006-08-07 15:47
La Rambla

Ja jag antog det, Jeffren skulle väll också vara med på turneen med Valiente om de inte spelat u-19 EM (tror jag). Jeffren fann jag vara väldigt talangfull av det jag såg under EM, väldigt lik Dos Santos i sin spelstil, utseendemässigt ser dem nästan ut som tvillingar, dock verkade Jeffren vara lite mera utmanande one-on-one i sin fotbollstil vilket Dos Santos inte riktigt verkade även om Dos Santos har en fantastisk teknik.

Angående Barca B:s försäsong så vet jag inget om det, men vad tror du att de har för chanser att komma upp till Segunda division nu när så många spelare tränat med alla superstjärnor i Barca-A, Jag tror att de kommer klara det, denna upplevelse måste ha lärt de något och förbättrat deras fysik.
Barcelona La Rambla
2006-08-07 15:25
Captain Fubulosos:

Det stämmer. läste just. Tack vare att Spanien gick till final i U19-EM så bestämdes det att Marc Valiente skulle få 1 vecka extra semester. Han var annars tänkt att följa med på turnén. Barça B ska väl börja försäsongen nu, om de inte redan har gjort det. Det är väl därför de skickas hem också, det och att Deco, Thuram och Zambrotta anslutit till truppen.
Barcelona Woofi
2006-08-07 15:14
Fråga; Är det nån som vet säkert hur det ligger till med sändnings rättigheterna för La Liga till den kommande säsongen?
Barcelona Civello
2006-08-07 15:08
Direktlänk finns i länktips.
Barcelona Civello
2006-08-07 15:07
Sürer

Det ligger till höger i menyn om du bara scrollar ner lite på sidan. Det är aftonbladets Web-TV.
Barcelona Sürer
2006-08-07 15:06
viken sida går man in på där man ser ronaldinho tilsammans medkobe bryant .. skicka länken
Barcelona Civello
2006-08-07 15:04
Ämne: Här är ett klipp med....
Riktigt skönt klipp, man tackar! Stabil handskakning där :-P
Barcelona ante87
2006-08-07 14:57
Här är ett klipp med Kobe och Dinho. Inte så långt men.
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/26_normal.html
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-08-07 14:56
Ja visst kan jag länka den, det står inget om Mark Valiente och jag har för mig att han inte är i USA då han spelade U-19 EM samtidigt som turneen var igång, men jag kan ha fel.
Barcelona Civello
2006-08-07 14:48
Tycker det ser ut som att Guddy hinner stiga ner så att han inte står offisde när passningen slås. Så den är korrekt för mig, men det är små marginaler. Chivas mål såg jag bara lite snabbt, så tänkte inte så mycket på det.
Barcelona La Rambla
2006-08-07 14:46
Ämne: La Rambla/
Tyckte ....
Inte Marc Valiente också?

Kan du länka artikeln?

II Barça II - Zambrotta:

Du fick svar där av Captain F. Det fysiska teamet och läkarna följer Xavi, Messi och Edmilsons framsteg väldigt nogrannt efter direktiv från Rijkaard. Eftersom de varit skadade en längre period så vill man verkligen ha fullständig koll på deras fysiska status.
2006-08-07 14:42
La Rambla/
Tyckte också att det kändes så, i alla fall vid Chivas mål, kändes som att det var typ 3-4 chivas spelare som stod i offside då.

II Barça II - Zambrotta
Hela truppen har anlänt, alla är samlade o.s.v men de flesta är ur form och orkar inte spela i ca 90 minuter, jag har också läst på EMD att alla canteranos förutom Olmo sticker hem idag till Barcelona pågrund av ankomsten av Deco, Thuram och Zambrotta.
Barcelona II Barça II - Zambrotta
2006-08-07 14:41
Så då är hela truppen i USA? Eller är det någon som fattas?
Barcelona La Rambla
2006-08-07 14:39
Messi är visst med i truppen. Han har bara tränat för lite precis som Xavi för att Rijkaard vill riskera dem på plan. Båda har haft långtidsskador ju och därför skyndar man långsamt med de två. De ska komma ifatt lite mer fysiskt först.
Barcelona La Rambla
2006-08-07 14:37
Bara jag som tycker att både Barças och Chivas mål är klara offsides? Inte för att det spelar någon roll i en sån här jippo/träningsmatch.
Barcelona II Barça II - Zambrotta
2006-08-07 14:36
Hur kommer det sig att Messi inte är med i truppen? Vilka är det som fattas? Och när kommer dem att anlända, någon som vet?
2006-08-07 14:32
Trevlig match det var igår, blev riktigt imponerad av vårt vita spöke Iniesta, han dribblade och hittade djupledspassnngar med stor klass, framtida världstjärna, vem vet?

Dos Santos kändes väldigt isolerad, knappt så att han fick röra bollen, aja man kan inte ha supermatcher varje gång.

Och så Eidur Smari Gudjohnsen, vikken kille, två mål på två matcher, och tittabort passningen från Ronnie var även den skön.

Trevlig match som sagt :)
Barcelona Civello
2006-08-07 14:25
Ämne: Heh, Ronaldinho har ....
Haha, störtskönt.. vore kul om det fanns något videoklipp ute på det.

g3-

Ronnies frisparksmål var ju ifrån förra träningsmatchen mot Tigres. Målen därifrån finns i länktips.
Barcelona La Rambla
2006-08-07 14:18
Heh, Ronaldinho har lärt Kobe Bryant sin speciella hälsning.

Jag såg ett reportage i helgen på Canal 24 Horas när Kobe hälsade på laget. Var hur kul som helst när han nådde fram till Ronaldinho. Gjorde en High5-hälsning och verkade säga någonting som 'Yo, brother'. Sen kramade de om varandra. :D
Barcelona La Rambla
2006-08-07 14:06
Ämne: Tyckte Chivas spelad....
Det ska också nämnas att Chivas spelade semifinal för en vecka sen mot Sao Paolo i Copa de Libertadores. Då bör man ha bättre tempo i kroppen än ett Barça där de flesta bara varit igång och tränat i 2 veckor. Flera bara några dagar.
Barcelona Suñol_
2006-08-07 14:02
Tyckte Chivas spelade bra, men dom är väl redan färdiga med sin försäsong i och med att ligan börjar i veckan för dom.
Bättre spel av Barcelona i andra halvlek helt klart.
Barcelona Ghazza
2006-08-07 13:43
Det är sånt här som gör så att vi kommer vinna allt. Det är egentligen sinnessjukt att det finns en sådan stämning i ett lag av världsklass.

Més que un club!
Barcelona La Rambla
2006-08-07 13:21
Thurams första träning med Barça i lördags. Rijkaard samlade hela gruppen i mittcirkeln, han kramade om Thuram och önskade honom välkommen till Barça. Sen fick Thuram en kram av alla spelare under applåder.

Thuram till fransk media:
Jag har aldrig blivit så väl mottagen tidigare i någon klubb. Det är första gången jag ser något sådant. När jag åkte till Barcelona för läkartest och skriva kontrakt så träffade jag inte spelarna. Jag får en känsla av att det är en grupp med väldigt starka band, som stärkts av alla framgångar.

Kramkalas under applåder. Trevlig stämning i truppen. :-)
g3
2006-08-07 13:02
Ämne: Målen och mycket mer....
Var det bara jag som inte hittade Ronaldinhos frisparksmål bland de där länkarna? Jag hittade Gudjohnsens, men inte Ronnies ...?
Annons: