/spanien/barcelona/forum/25238.aspx/spanien/barcelona/forum/25238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-29 00:47
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Okey tack.
Tedi
2005-11-29 00:45
@ Gabriel

Nu har jag tröttnat på att mata vilda djur som du. Vad är ditt problem? Säger det en gång till, fotboll handlar om att vinna, inte om att spela underhållande.

Passion och kärlek, det du saknar min vän, det lockade mig till att bli en vacker Juventino (Tack Gud att du frälste mig)

Till sist, så undrar jag vad en Liverpoolfan tycker om vad du har skrivit (dem senaste inläggen) eller varför inte en grek? Ta en dusch är du snäll, dubbelmoralen stinker.

Vi har stoltheten, ni har Ronaldinho.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:45
alex163 [Sergio Ramos]

Har för mig att det var för ca 25 miljoner euro.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-29 00:42
Hur mycket köptes Eto'o in för?
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:36
Tedi

* 6 år, ja vi är tillbaka nu och är bäst i europa, är europast mest underhållande lag, har världens bästa talang och har världens bästa spelare. Vi vann ligan förra året det var väll det som det handlade om och inte hur lång tid det tog ?

* Du svarade inte vad som lockade dig till att bli juvefans, nej ? Förstå frågan istället, trots att det kanske inte var så otydligt så kanske du e lite oklar efter ditt alkoholdrickande, berusad ? känner du igen det ?

*Isånnafall klassar du att alla lag som vinner deras matcher med 1-0 kör över det andra oavsett hur matchen sett ut. Ja det låter också jättevettigt. Köra över innebär "krossa" ! Ni är fortfarande tråkiga för det !

*Du gjorde mig inte besviken, förväntar mig inget från en som dig.

*Nej jag tänker inte lägga min tid på att skriva till dig om TRÅKventus på din pm. För ni är tråkiga och jag intresserar mig inte, så ja gå du till erat forum, men jag misstänker att du kommer tillbaka in hit eftersom erat forum säkerligen är lika tråkiga som erat lag :) CiAO !
Barcelona Kharles
2005-11-29 00:30
Vilken extremt onödig diskussion(japp, det är så det stavas). Som att argumentera för vilken ideologi som är den bästa..
Tedi
2005-11-29 00:28
@ Gabriel

1* Det tog er 6 år att vinna La Liga. *host* Att gå in på vad Juventus har vunnit de senaste sex år kanske inte direkt är det bästa (blir en hel del då)

2* Du frågade jag svarade, läs och häng med istället.

3* Trevligt för dig då ;-)

4* Exempel. Vi leder hemma mot Lecce med 1-0. Att göra ett noll och sedan backa för att bevara en ledning är att köra över ett lag genom att använda hjärta i första och ta till hjärnan i andra.

5* Förlåt att jag gjorde dig arg/besviken.

Vill du mer så kan vi ta det via PM tänker inte skriva mer om Juventus på ett Barcaforum. (Reglerna)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:23
Glömde tilläga att att spela taktiskt dock ibland är nödvändigt. Som i avgörande champions league matcher. Möter vi Chelsea igen borde vi tänka på det men det betyder inte att vi kommer och ska spela tråkigt.

Lovar att när barcelona spelar taktiskt så kommer det vara 10 gånger så underhållande som när juve spelar.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:20
Tedi

Men shit alltså, är du säker på att inte DU är bakfull, du kan ju verkligen inte läsa !

"zlatan är en överskattad målskytt" Målskytt, du vet en sån som gör mål. sa jag att han var en överskattad spelare ? Dont think so. Sluta prata om cigaretter och alkohol, det gör bara bevis på att du inte har något bättre att komma med.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:18
Tedi

Okej vi tar detat i tur och ordning.

1*Vi lyckas att kombinera bra och underhållande fotboll medans vi vinner titlar.

2 *Jag frågade inte varför du älskar Juve jag frågade vad som lockade dig till att bli juvefans. Du pratar mycket om att jag ska lära mig hitan och ditan, lär dig läsa först då!

3* Jag blev Barçafan pga deras underhållande spel säsongen 96/97. Jag har varit Barçafan sen dess i medgång och motgång. Ronaldinho är kung men han gör mig inte till Barçafan.

*4 Du måste lära dig att taktiskt ofta är tråkigt. Två olika saker som blir till 1 kan man säga.

*5 Och du vad försöker du med egentligen ? " Fimpa ciggen och låt bli alkoholen, beställ C+ och häng med när den gamla vackra damen lirar fotboll"....Inte för att det angår dig men jag varken röker (har aldrig ens testat) eller dricker och jag har canal +. Du pratar ur intet och det är rent ut sagt patetiskt att läsa det du sa där.

jag vet inte om det är ett försök från din sida att vara ironisk eller att göra mig upprörd. Det enda du lyckas med är att göra dig själv till åtlöje. Ska du säga så till alla som skriver emot dina åsikter ?

Smile alltså !
Spanien Adriano=Inter
2005-11-29 00:17
Tedi//

På tal om Interista, kan du ärligt talat säga att Juve spelar roligt? isåfall så vet du inte mkt om fotboll. :)
Tedi
2005-11-29 00:14
@ Gabriel

Zlatan överskattad? Haha, tack för den. Råder ingen tvivel om att du är bakfull.

Svenskmedia suger dock, håller med dig. Och nej, Zlatan är inte lika bra som Ronaldinho för Guds skull. Sluta läs vad Simon Bank skriver. Herregud..

Ang. Ibra vs Eto'o tänker jag inte gå in på, helt meningslös.
Barcelona Nr 10
2005-11-29 00:09
jag skiter i vem vi värvar bara Ronaldinho och Messi finns kvar för evigt i Barca.
Är det någon som vet om Messi har skrivit livstids kontraktet än?

Tänk er om 2-3 år då är fortfarande Ronaldinho etta i världen och strax där efter Messi,,säger bara ojoojoj
Tedi
2005-11-29 00:08
@ Gabriel

Bullshit, läsa mellan raderna och språkintelligent. Det lutar åt att du inte ens hänger med i svängarna, hittills har du ju, om man ser till hela diskussionen, inte kommit med ett enda motargument värt namnet. Vad har du kommit med da, ”Juventus är otroligt tråkiga.. ”

Lättroad? Trots att vi inte spelat lika underhållande fotboll som ni gör varje år(?) så kan man inte låta bli att tycka till om korkade uttalanden som dina. Du låter som en okammad Interista när du i stort sett hojtar: "Vi spelar roligast fotboll, men vi vinner ta mig fan ingenting". Löjligt. Så pass löjligt att det faktiskt rinner över..

Passion och kärlek, slå upp dem två orden och förstå innebörden utav de hela. Vi håller på Juventus eftersom att vi älskar Juventus. Vi bryr oss inte hur tråkiga Juventus spelar (vilket vi inte gör) Kan sätta en hundring på att du håller på Barca eftersom att dem spelar så jäääävla roligt? Herregud, tur att ni har Ronaldinho ..

Du måste även lära dig att skilja på att spela tråkigt och att spela taktiskt Två helt enskilda saker. Fimpa ciggen och låt bli alkoholen, beställ C+ och häng med när den gamla vackra damen lirar fotboll

Spanska backar, snacka om klass!

51 omgångar av glans, bara Juventus.

Och du, bara vi Juventusfans som har svårt att erkänna att vi spelar tråkigt? scrolla ner och läs vad din blåröda kamrat Saforcada.
Barcelona Schubert
2005-11-29 00:07
Respekt till den här killen. Bra att svarta spelare börjar säga ifrån på allvar, de har alltför länge accepterat att bli trampade på i Italien och Spanien. Skandal att ligorna inte gör mer åt det. Det går att få bort om man bara vill, titta på England.

Sjukt bra bild, f ö.
Tedi
2005-11-29 00:06
Barcelona Schubert
2005-11-29 00:04
Äh, Zlatan är en typisk Barcaspelare: jävligt teknisk. Han står för den vackra fotbollen. Han lyckas prestera rena konstnumren vecka efter vecka mot erkänt starka italienska försvar. Mot spanska försvar, som är klart sämre, skulle det gä ännu bättre.

Men nu är det nog försent, prislappen har gått upp för mycket. Pengarna behövs mycket mer på annat håll, i försvaret.
Barcelona Schubert
2005-11-29 00:00
Hoppas verkligen att Capello inte går till Real. Luxemborgo är en medelmåttig tränare medans Capellos record är minst sagt grymt. Får de honom kan det bli konkurrens på sikt.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:00
Schubert

Nej usch zlatan i en blaugranadress och min mardömsdag har inträffat. Fy fan no thanx. Visserligen är det för att jag aldrig gillat zlatan men vem ska han bänka om jag får fråga dig ? Ronnie (skratt) Etoo(skratt igen) Messi (skratt för en tredje gång). Det går inte hur som hällst !
Barcelona Schubert
2005-11-28 23:57
Listan går inte att ta på allvar överhuvutaget. Gerrard borde inte vara på topp-20, han är inte en fotbollsspelare utan snarare en friidrottare. Engelska spelare som vanligt vansinnigt överskattade. Tur att rätt spelare kom på första plats iaf, så att nån rättvisa skipades.

Vad gäller Zlatan så är han snarare underskattad av svenskar i allmänhet. Givetvis kan man inte bara mäta anfallares kvalitéer i antal gjorda mål. Gjorde Capello det skulle han inte låta Zlatan spela. Men Zlatan bidrar med så oerhört mycket annat. Juve utan Zlatan är tämligen uddlösa framåt nu när Nedved gått ner sig. När man tar bort honom ur matcherna, som Milan gjorde, blir Juve väldigt dåliga. Jag grämer mig fortfarande över att Barca inte värvade Zlatan när han drog från Ajax.
Barcelona Gabriel
2005-11-28 23:53
"zlatan är lite som juventus dinho"

Shit jag stör mig, nämn inte dinho och zlatan i samma mening det är en förolämpning för kungen.

Säg lite som milans kaka eller nått annat (även om kaka också han är mkt bättre än zlatan).
Barcelona Gabriel
2005-11-28 23:45
Tedi

Det är en sak som jag alltid funderar över när jag pratar med juvefans och det är, hur fan blir man juvefan ? Ni spelar ju så otroligt tråkigt och man somnar under era matcher. Det kan ju inte vara det som lockat er till att bli juvenfans ? Och Ja Juve SPELAR tråkigt, dom enda som inte ser det är ni juvefans. Ni har tom förmågan att göra en Barçamatch tråkigt ifall det skulle behövas genom att stänga ytor. Fotbollsdödande kallar jag det !

Trez e en grymm mållskyt men är helt beroende av sina lagkamrater.
Etoo är också en grymm målskytt men är inte beroende av sina lagkamrater, såg du hans mål mot santander ?
Zlatan är en överskattad målskytt som är stark fysiskt med en bra teknik. Att svenska medier jämför hans teknik med Ronaldinho är dock skrattretande, zlatan är inte ens i närheten !

trez och zlatan kompleterar varandra bra. Zlatan kan göra saker för Trezeguet så han kan göra mål. Det är det ni tjänar på att ha zlatan i laget. Han vinner också ytor åt andra. MEN, zlatan är anfallare, en anfallares främsta uppgift är att göra MÅL

Etoo gör tiotusengånger mer mål än Zlatan, han är mkt snabbare och målfarligare vilket gör honom till en bättre anfallare.

Peace
Barcelona Kharles
2005-11-28 23:41
Tack Florentino Perez, för att du snodde Beckham ifrån oss så att vi kunde köpa Ronaldinho Gaucho.

Just gjort.
Tedi
2005-11-28 23:30
P.S; Glömde säga grattis Ronaldinho! Hans pris helt klart.
Barcelona Saforcada
2005-11-28 23:30
Man ska inte säga att Juve spelar tråkigt, de har trots allt gjort mest mål i Serie A. Sen att de spelar taktiskt och kanske inte anfaller på samma sätt som Barça. Alla kanske inte gillar Barças sätt att spela utan gillar Juves takiska sätt.
Tedi
2005-11-28 23:29
@ Jontteee

Att sopa smutsen under mattan genom att vara ironisk har du kört med förut, lägg ner med det. Vi vinner och vinner, fotboll handlar om att vinna. Inter spelar jävligt roligt, men hur starka är dem egentligen? När var det sist dem vann scudetto? Att påstå att Juventus är tråkiga är helt fel. Visst, vi spelare inte lika underhållande som Barca men vi spelar "roligt" när det behövs.

"Men saken e att vi har många spelare som e viktig för laget,"

Ja? och det har inte vi? Snälla, nu får det räcka. Läggdags för din del, dags imorgon. Gonatt.

@ La Rambla

Säger man att Trez för det mesta bara gör skitmål och att Eto'o är tusen gånger bättre än Zlatan så har man schizofreni. Att vara objektiv handlar om att tänka och förstå. Peace.

Fiorentina Merda!
Barcelona La Rambla
2005-11-28 23:23
Nästa match Villareal borta, kan bli tufft. Hoppas formen håller i sig nu bara.
Barcelona Kharles
2005-11-28 23:21
Que viva O Rei Ronaldinho!
Barcelona La Rambla
2005-11-28 23:17
Tedi//
Du missförstod visst, det var en metafor. Jag påstår inte att DET görs så. Utan poängen var att fans har favoriter i sitt eget lag och att de kanske inte jämför dem objektivt med andra spelare från andra klubbar. Capisce?
Barcelona Jontteee
2005-11-28 23:17
Men saken e att vi har många spelare som e viktig för laget, Medans världens tråkigaste topplag Juventus har bara Zlatan, det e därför Zlatan får större uppmärksamhet än Eto'o...
Annons: