/spanien/barcelona/forum/25231.aspx/spanien/barcelona/forum/25231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:47
Mierda! Att vara culé dessa dagar kostar flis.

Nicholas (red)//
Barcelona har jag erfarenhet av, vilken underbar stad. I början av mars, våren snart på väg. Ramblan sjuder av liv, där är valet lätt. Men London har jag aldrig varit i, och besök hos broder har utlovats mer än en gång. Så du har nog en poäng där. :)

Paco Buyo//
Allt handlar väl om tillgång och efterfrågan? Finns det inga blijetter så lär knappast svartabörjshajarna ha utgångspriser som de har på Camp Nou.
Real Madrid Paco Buyo
2005-12-16 21:47
Dyrare än 470 euro tror jag knappast att det blir. Svårt att säga var det hamnar, men minst ett par tusenlappar skulle jag gissa.
Biljetter kommer att finnas att köpa svart utanför stadion.
Real Madrid Nicholas (red)
2005-12-16 21:44
Om vi uteslutande håller oss till resmålet så utklassar Barcelona, London. Om det däremot står och faller med ekonomin förstår jag dig – men en resa till London i februari? Oavsett vad du väljer så kommer du få beskåda en av årets stora drabbningar mellan klubblag…

Smakar det så kostar det.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:40
Nicholas (red)//
Ärligt, med den hausse det lär bli inför detta möte med allt som hände inför det förra mötet så lär väl ändå alla 98,000 biljetter gå åt? Svartabörsen lär nog bli ännu dyrare, tror du inte?

Edit: Exakt, du slog huvudet på spiken före mig. :)
2005-12-16 21:39
Lite beroende av sammanhang - men till en match av denna dignitet är det svårt att komma undan billigt.
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:36
Frågan är nu. Ska man åka till London, där en bror finns (gratis boende). Eller ska man ta sig ner till Camp Nou. Smått förvirrande nu. :)
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:35
Ärligt talat så vet jag inte det. Det där borde ju vara de "officiella" priserna som de har på Camp Nou. Snarare lär de ju bli dyrare på gatan? :(
2005-12-16 21:34
La_Rambla//

Svartabörsen!?
Espanyol Stam Ford
2005-12-16 21:33
La Rambla//
Respekterar dig som en "guru" här ....finns det verkligen inga möjligheter att få tag på biljett till "hyggligare" pris ??
PS! Om Du inte vill berätta högt ...skicka mig gärna ett PM ...Psssstttt :-)))
Barcelona La Rambla
2005-12-16 21:25
Lättare sagt än gjort till en sån här match. Det gäller att skaffa biljetter tidigare än så.
Ta en titt på priserna bara, cat 4 redan slutsålda. Billigaste biljett i nuläget 470.00 €.
Barcelona Södan9
2005-12-16 21:12
//Stam Ford

Var nere i barcelona förra veckan och såg barca sevilla, hade köpt helt paket med hotel flyg och matchbiljeter. Men det rekomenderar jag absolut inte fick dåliga platser och dom lurade med att det var vip biljeter, vissligen var de det men det var inte för fotbollen utan för baren.

Rekomenderar att du köper biljeter utanför arenan en eller två dagar före match beroende på när du kommer ner.
Espanyol Stam Ford
2005-12-16 20:57
Mycket ärligt..mycket ödmjukt

Som svensk Chelseasupporter tänker jag åka till
Barcelona i mars.
Flyg ordnar sig enkelt,,,,,men matchbiljett är svårare.
Har Ni, proffs i ämnet, något tips om hur man kan få tag på en biljett till matchen för ett "hyggligt" pris ?

2005-12-16 20:32
Culés…

No hay que llorar – ni har bättre läge att gå vidare än förra året. Chelsea och Drogba i all ära, men de har inte Samuel (vilken är brickan som hade kommit gjort dem näst intill oövervinnliga).

Det är ett par enorma åttondelfinaler den här gången.
Barcelona michoo
2005-12-16 19:17
Holländaren

Men snälla har jag på något sätt påstått att holländarespelar så?
Det jag sa va att man inte behövde spela 4-4-2 för att spela brasilianskt vilket du påstod, och dem tidens barca som Gabriel nämner tycker jag hade för många föredettingar vilket inte bara gäller holländare som du på nått sett fått för dig.. jag tycker om att se tex hollands landslag spela så det är inte så att jag ser ner på den holländska fotbollen snarare hylla den brasilianska
Visca!
Barcelona Qno
2005-12-16 19:14
Vem vill ni här inne se som defensiv mittfältare?

Edmilson eller Motta(om han är skadefri)
Barcelona Holländaren
2005-12-16 19:04
"Att Barca spelar 4-3-3 spelar ingen roll dem spelar endå "brasilianskt" med ett brett anfalls spel mycke korta passningar på ett tillslag iof så har Barca alltid försökt spela så men förr hade Barca många som enligt mig iaf var föredettingar och dem kunde inte hålla det bolltempo som dagens barca har :)
Visca! "

Aha bra att jag fick det förklarat för mig, nu vet jag skillnaden i och med att holländarna tränger ihop alla spelarna i mitten och sparkar långbollar konstant.
Barcelona michoo
2005-12-16 19:02
Holländaren

Att Barca spelar 4-3-3 spelar ingen roll dem spelar endå "brasilianskt" med ett brett anfalls spel mycke korta passningar på ett tillslag iof så har Barca alltid försökt spela så men förr hade Barca många som enligt mig iaf var föredettingar och dem kunde inte hålla det bolltempo som dagens barca har :)
Visca!
Barcelona Vbg:arn
2005-12-16 19:01
Är det bara jag som tycker att något är fel när Europas två bästa lag möts redan i åttondelsfinal?
Barcelona Gabriel
2005-12-16 18:56
Holländaren

Du är väll medveten om att man kan spela som ett visst lag och dra vissa paralleller med en specefik klubb/landslag oavsett vilket spelsystem som man använder. Det borde egentligen inte vara så svårt att förstå hur jag ser att Barcelona spelar som Brasilien idag. Det räcker med att man sätter på TV4+ varje helg när Camp Nou sätter på belysningen och världens alal tvkameror riktas mot motståndarens mål !

Visca !
Barcelona Holländaren
2005-12-16 18:49
"Bara för att ta ett exempel då. Idag spelar vi som Brasilien och vinner på det. Förr i tiden spelade vi som Holland och precis som det holländska landslaget (med all respekt för dom) så vann vi ingenting."

Barcelona spelar samma spelsystem som Holland, Brasilien spelar 4-4-2. Hur spelar Barcelona som Brasilien mer än att de har brasilianska spelare?
Barcelona michoo
2005-12-16 18:43
Evra är riktigt bra och jag tror att han skulle passa in bra i Barcas spel
Barcelona La Rambla
2005-12-16 18:38
Man U har jagar Evra i Monaco, ryktas om ett bud på 5 milj pund. Antar att vi kan lägga ner snacka om honom i forts.
Barcelona Gabriel
2005-12-16 18:38
Another fault i krönikan som jag la märke till är att jag nämnde att vi hade i princip ett nytt lag och att dom enda som hade spelat under en längre tid i laget var Puyol, Xavi och Luis Enrique. Luis "con los cojones" slutade säsongen innan 03-04 så dont even bother att läsa hans namn där :)
Barcelona Fredecó
2005-12-16 18:28
Vi får hoppas att Chelsea gör lika "dåliga" första halvlekar som dom gör i Engelska ligan. Hoppas att det blir en underhållande match, och att inte det blir tillknäppt. Tror dessutom att Barca fick den absolut tuffaste lottningen. Men tror också att hela Barcelona är sugna på att slå Chelsea. Undrar hur Rijkaard tänker när han tar ut startelvan, tänkte då mest på anfallsplatserna? (Messi,Larsson) ;D
Barcelona Ordem e Progresso
2005-12-16 18:27
Haha bra Del 2 Gabriel. Mycket bra skrivet och avslutningen håller jag definitivt med om, ta hit dem brasilianska sambatjejerna !! :D
Barcelona Gabriel
2005-12-16 18:17
Abeijon

Sjävklart ska Rijkaard även tackas, my bad :)

Däremot skrev jag också "mfl" ;)
Bara det faktum att du heter lampard_jr_1 gör att jag inte vill kommentera ditt inlägg, men jag blir tvungen. Kan bara säga åt dig att komma tillbaka och skriva här efter matcherna så får vi se hur det låter.
Barcelona Gabriel
Hola tots, gick igenom min del 2 av krönikan och såg detta.

"Bara för att ta ett exempel då. Idag spelar vi som Brasilien och vinner på det. Förr i tiden spelade vi som Holland och precis som det holländska landslaget (med all respekt för dom) så vann vi ingenting."

Självklart menar jag, vann vi ingenting i slutet (vilket jag även har för mig att jag skrev). Så ni redan vet om det, ifall det skulle bli komentarer på just det, för att vi vann cupen en gång och spanska ligan två gånger med van gaal och holländarna är så klart ett faktum.

Hehe än mer roligt nu när det också blev Chelsea, trots att jag ville ha dom i en final.

Visca :)
Abeijon
2005-12-16 18:16
Läste precis klart krönikan och jag tyckte att den var riktigt bra. Enda lilla missen va att han aldrig tackade Rijkard för framgångarna. Tycker att han har lika stor delaktighet i framgångarna som Ronaldinho och Laporta!
2005-12-16 18:04
Vilken trevlig lottning ! Nu är det dags att spänna musklerna och visa att vi är det bättre laget. Efter förra årets snöpliga utgång från CL så är jag segerviss och det tror jag resten av Europa är också gällande Barça ! Nu måste vi bara bibehålla den fina form vi har och klara av det här utan vidare skador. Visca !
Annons: