/spanien/barcelona/forum/25227.aspx/spanien/barcelona/forum/25227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-11-27 12:39
Rijkaard har snackat med Gio och Motta. De står över tillsammans med Maxi.
Barcelona HARE BRA "HENKE SKÖN"
2005-11-27 12:32
The full list

The 18 players named by Frank Rijkaard to play against Racing Santander are: Valdés, Jorquera, Gabri, Iniesta, Edmílson, Sylvinho, Oleguer, Xavi, Puyol, Deco, Ronaldinho, Eto'o, Larsson, Belletti, Messi, Giuly, Ezquerro and Márquez.

2005-11-27 12:32
aaa där stog det :P
Barcelona R-10
2005-11-27 12:31
Kolla i den lilla rutan.
Under Belletti.
2005-11-27 12:27
R-10 vart står det någonstans? på sidan kan du länka?
Barcelona R-10
2005-11-27 12:25
Asså han är med i truppen.
Det står det i fcbarcelona.com
Spanien la_pieda_sinistra
2005-11-27 11:49
Ämne: Dinho är med idag.....
hur vet du det?
Barcelona R-10
2005-11-27 11:47
Dinho är med idag.
2005-11-27 11:44
Ämne: Vår kapten, ledarges....Juve, har typ fyra-fem liknande ledargestalter och det verkar ju funka. två av dom är deff. starka mittfältare; emerson, viera +del piero, cannavaro, thuram.
Barcelona Polero
2005-11-27 11:39
Vår kapten, ledargestalt och viktigaste spelare är självklart Puyol. Han är mittback.

3-0 ikväll? Hoppas på mer...
Barcelona R-10
2005-11-27 11:38
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-11-27 04:37
la_pieda_sinistra

Edmilson offensiv ytterback. Huh?
Har han någonsin spelat där ens?

Ledargestalten behöver inte vara på pivoteplatsen. Den kan egentligen vara var som helst på planen, men personligen tycker jag att det ska vara en defensiv spelare. Annars kan det hända att laget förlitar sig på att ledaren ska göra allt själv i stället för att bli pushade. Kanske?
2005-11-27 04:27
edmilson passar såklart bäst som offensiv ytterback som de flesta brassebackar, där kommer hans kvaliteter bäst till pass. Pivote rollen är traditionellt sett reserverad för en äldre spelare, en ledargestalt som pushar laget i motgång, egenskaper som edmilson tycks sakna.
Barcelona Gabriel
2005-11-27 02:26
AlexC

Exakt !
Barcelona AlexC
2005-11-27 02:26
Edmilson funkar som pivote. Men Motta går före. Som mittback funkar inte Edmilson bra. Förstår aldrig varför Riijkard sätter Edmilson som mittback när han har både honom & Marquez på planen. Han känns något bufflig som back och att han presterat bra, mest offensivt, mot Real Sociedad, Panathinaikos främst kan man inte dra för stora växlar av.

Slutsats: Helt OK som pivote. Som mittback är han tillsammans med Oleguer backup till Marquez & Puyol.
Barcelona Gabriel
2005-11-27 02:02
Linus

Edmilson har defenitivt kvalitéer som gör att han platsar i Barelona, i inledningen av säsongen så kom inte dessa kvalitéer fram men han har defenitivt spelat upp sig sen dess och spelat ritkig bra. Han har otroligt fina långbollspassningar, är brytningssäker både på huvudet oh fötterna med ett BRA passningsspel oh inte som du anser dåligt. Edmilson platsar i laget !
Barcelona Gabriel
2005-11-27 01:59
The Beast

Ronaldinho var inte med emot Betis. När det kommer till Puyol så är han våran viktigaste spelare oh lagkapten tom viktigare än Ronaldinho så han har ännu inte vilat just pga att det säkertligen kommer innebära till att försvaret totalkollapsar. Jag är säker på att Puyol kommer att få vila dvs ifall det gess läge för det.
Real Madrid The Beast
2005-11-27 01:53
Har hört/läst länge att Barça har ett sk "rotationssystem", men jag har inte sett nån match där Ronaldinho eller Puyol inte varit med. Ingår inte dessa två i systemet eller är jag felunderrättad?
Barcelona Linus
2005-11-27 00:40
Tycker det ser bra ut. Anser dock att Gio är en bättre spelare än Sylvinho. Ser gärna mer av honom på vänsterkanten. Men naturligtvis måste han vara i form, annars är det naturligtvis bättre att spela med Sylvinho. Föredrar dessutom Iniesta på planen framför Motta.
Barcelona Schubert
2005-11-27 00:40
Ämne: Denna startelva skul....
Skriver under på den. Mot sämre lag vill jag dock se Xavi som defensiv och ta in Iniesta på hans plats.
Barcelona Barça-fan
2005-11-27 00:35
Denna startelva skulle jag vilja se framöver:
Beletti--Puyol--Marquez--Sylvinho
Xavi---Motta---Bommel
Messi----Eto'o-----Dinho

Oslagbar! Kommentarer?
2005-11-27 00:23
blir nästan lika nervös när edmilson har bollen, som när isaksson ska använda fötterna i landslaget
Barcelona Linus
2005-11-27 00:10
Jag håller med om att Edmilson har spelat upp sej, men anser fortfarande att han håller alldeles för låg nivå för spel i Barcelona. Han slår bort för många enkla passningar helt enkelt. Känns som han får hjärnsläpp och blir stressad alldeles i onödan i många situationer.
Barcelona La Rambla
2005-11-27 00:06
Tycker nog att Edmilson har spelat upp sig rejält jämfört med inledningen av säsongen.
Barcelona Linus
2005-11-27 00:03
Är det bara jag som inte kan se storheten i Edmilson? Man är ju livrädd varje gång han får bollen. Han slår bort enkla passningar, och på den positionen han spelar leder det ofta till farliga lägen för motståndarna. Jag tycker inte han platsar i Barça. Marquez, Motta o Xavi borde gå före anser jag. Men förmodligen missar jag något eftersom Rijkaard oftast har med honom i startelvan. Intressant att höra vad ni andra anser...
Barcelona Linus
2005-11-27 00:03
2005-11-26 23:56
Ja men så många pivotes e ju bra, perfekt att stoppa in ett par extra om man vill stänga en match, "alla italiano", men sån fotboll ska vi helst inte spela om det går att undvika.
Barcelona La Rambla
2005-11-26 23:54
Helt otroligt egentligen. Vi har 3 st bra alternativ på pivote, Motta, Marquez och Edmilson.

Shit, vi har tom 4, Xavi höll jag på att glömma. :)

Nä f-n, in med en ytterback av klass efter säsongen säger jag.
Barcelona Schubert
2005-11-26 23:41
Ämne: rotation e bra, men ....
Jag tror det där är lite överdrivet. Barca har spelat med flera olika spelare som def mf i år och det har inte gått sämre för det. I Sverige har vi fått dille på att spelare måste "spelas in". Bra spelare spelar bra tillsammans, även om de är ovana vid det.

Barcelona Schubert
2005-11-26 23:38
Villa gjorde just mål för Valencia. Hoppas Celta kvitterar, jag föredrar oavgjort.
Annons: