/spanien/barcelona/forum/25224.aspx/spanien/barcelona/forum/25224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas [28]
2005-11-29 12:11
Kharles//

Seriöst nu, hur många gånger tappade din pappa dig i golvet på BB? Jag har hört att det är relativt hårda golv där, stämmer det?

Butter och tråkig? Vilken del av röven använder du för att tänka kära Kharles? Jag är övertygad om att en palsternacka har högre tankeverksamhet än dig. Rannsaka dig själv och dina oändligt onödiga inlägg och återkom den dagen du lever som du lär.

Dubbelmoralen lyser igenom. Skygglapparna! Ta av dig dem.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 12:01
Vi håller inte med...

...och tydligen inte heller merparten av världens fotbollsjournalister.
Real Madrid Three Lions
2005-11-29 12:00
Jag tycker Frank Lampard är bättre än Ronaldinho, Lampard gör mer nytta för sitt lag, gör fler mål, gör ett bättre defensivt arbete än Ronaldinho. Ronaldinho gör spektakulära saker på plan..
Barcelona Kharles
2005-11-29 11:56
Ständigt dessa juvefans..

La vecchia signora, gammal, butter och tråkig. Ska skryta om Europa då de endast har en enda CL mer. Men har de, som Barcelona alltid varit med i en Europacup sen starten på 50-talet? Det, om något är ett bevis på att man alltid varit med i toppen. Dessutom två semifinaler i CL för inte så längesen i en turnering som man har mycket otur i. Sen ska man inte ens jämföra hur många Mäss/Uefacuptitlar (som under några år var mer prestigefylld än CL) och Cupvinnarcuptitlar ni har och även ligacupen blir ju en pinsam läsning för er del. På tal om heder, visst har vi Ronaldinho - världens överlägset bästa fotbollsspelare, men vi har även halva truppen från ungdomsleden, vi har över 130 000 medlemmar, alltid minst 70 tusen på läktarna etc. så heder har vi i överflöd. Ni då? Tja ni har ju Tamoil.

Sen är det inget annat än en simpel myt att Serie A har bättre försvarsspelare. Serie A-lagen fokuserar mer på försvarsspel och organisation i defensiven och det innebär att de har mer defensiva spelare på plan (Emerson-Vieira vs Xavi-Deco..) och det medför att backarna har mer medhjälpare och på så sätt släpper in mindre mål, de anfallar med mindre folk och är inte lika känsliga för kontringar (även Chavski gör detta) och på så sätt ser mittbackarna bättre ut i ligan som pinsamt nog blev försenad på grund av fuskande lag.

Sen skulle jag även vilja möta Juve och få hämnd, men de för gärna slå ut Real Madrid först då de är experter på det området. Vi har ju även hämnd att utkräva mot Chavski, Madrid och sen Juve.

Ser fram emot fredsmatchen idag.
Barcelona Kurdistaaaan!
2005-11-29 11:45
Peace team. är Palestina/Israel
Barcelona La Rambla
2005-11-29 11:33
Haha, Beckham gråter ut i press och vädjar till Henry att han inte väljer att gå till Barcelona om han lämnar Arsenal.

Oj, glömde länktips:

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=329453&CPID=23&clid=&lid=2&title=Becks's+Henry+plea
Barcelona Södan9
2005-11-29 11:06
Ämne: 28:
Jag har inte se....
Tycker att vi är minst dubbelt så bra som juventus men det är absolut inte att garantera en vinst då juve är mästare på att spela tråkfotboll och vinna matcher med 1-0
Barcelona Ronaldinho_2010
2005-11-29 10:29
ej idag det e barca mot peace team är det olika spelare i det laget
Barcelona La Rambla
2005-11-29 10:24
Tompa//
Helt klart. En match mot Juventus i CL är ingen garanterad vinst, kommer att bli en riktigt svår match inget snack om saken. Där Barça måste vara på topp, speciellt vår defensiv måste vara helskärpt. Men nog har vi lika stor chans som de. ;)
Barcelona Tompa
2005-11-29 10:20
28:
Jag har inte sett alla Juve matcher den här säsongen, det har jag inte. Men 2 av dem jag sett har ni inte imponerat ett smack. Dels torsken mot Bayern München i C.L och så Milan matchen.

Jag säger inte att Barca kommer krossa Juve, ni har också ett mycket bra lag och skulle också slå marängerna utan större problem i dagsläget. Men jag är 101 % säker på att vi har en mycket god segerchans mot er.

Men jag undrar om du har sett Barcelona överhuvudtaget i år? Vi har mött ett italienskt lag i C.L och de hade inte en chans (4-1 blev det visst) och då var Messi inte med om jag minns rätt.
D
Barcelona La Rambla
2005-11-29 10:19
Spinbad//
Diskussionen började väl någonstans där, Eto'o kontra Zlatan pga guldbollslistan. ;)

Försökte påpeka i ett tidigt skede, att olika lags supportrar värdesätter de egna lagets spelare olika jämfört med andra. Sen har diskussionen skenat iväg till helt andra proportioner. :)
Spinbad
2005-11-29 10:10
[28]:
Eh? Spanska lag har vunnit 10 Europa Cup (CL) titlar (varav Real 9...). Italien har vunnit 10 Europa Cup titlar (Milan 6). Barcelona har vunnit 1. Juventus 2. Är inte det ganska snarlik statistik? Du ger ett moget och balanserat intryck, 28. Kul att ha dig här...

Annars är väl hela diskussionen ganska bisarr. Juventus är väl Italiens bästa lag och Barcelona är Spaniens bästa lag - båda är givna som två av förhandsfavoriterna för årets CL. Räcker det inte där?

Zlatan är en grym spelare (som har prisats i Italien för att han spelar för laget till skillnad från andra supersjärnor till anfallare) och Eto'o är också en grym spelare. Är det någon mening att tjafsa om vem som är bättre än den andre?
Barcelona La Rambla
2005-11-29 10:10
[28]//
Nu snackade du ju om patetiska spanjorer över lag. Real Madrid är spanjorer, Valencia är spanjorer. De möttes i en final för inte så länge sen. Real har flest titlar historiskt eller ska du förneka det? Barcelona har bara 1 titel, mot Sampdoria. Senaste finalen var mot Milan -94, då blev det supertorsk mot Milan.

Haha, sluta fåna dig nu. Jag såg matchen mot Treviso, följer Serie A och har sett de flesta matcherna i år. Hur du definierar leka får stå för dig, men inte f-n lekte ni med dem. Med det laget ni har ska ni köra över dem med tempo, fart och rörlighet. Racing hade väl 10 man i försvaret de med så diskussionen är bara onödig. Jag tillhör de få som ej påstår att PL, Serie A eller vilken liga det nu må vara suger eller att La liga är den bästa. Det finns klass i alla och jag kan uppskatta fotbollen oavsett vilken liga det gäller.

Du måste vara rätt okunning om spansk historia? De vann ligan 6 gånger under 90-talet som jag skrev, är man inte med i toppen då? Att 2000-talet har varit lite magrare håller jag med om. Men vinst förra säsongen, 2:a säsongen innan är väl inte fy skam det heller och det är några år kvar på det här årtiondet.

Ja han lekte med Cannavaro, om du tycker han är världens bästa back förändrar inte fakta. Såg du ens matchen?

Zalayeta lär på sin höjd göra ett tröstmål till 3-1 eller liknande. Er defensiv kommer den magiska trion att luckra upp. ;)
Barcelona Tompa
2005-11-29 10:07
Juventus skojade inte bara med Treviso, vi lekte skiten ur dem."

Är väl synonymer för ungefär samma sak. Ni gjorde dock bara 3 strutar...
Barcelona Tompa
2005-11-29 10:04
28:
Tja, det var 1994 som vi var i C.L final senat och vi hade vunnit 2 åt tidigare.

"Vad gjorde Treviso? 10 man i eget straffområde varv kom upp 3 gånger över halvaplan och gjorde ett mål." Inte för att jag såg matchen men den verkar snarlik Barcas match mot Santander - det var inte många anfallsförsök där inte...

"Alltid med i toppen? Hoppas att du skojar. Innan Barca tog hem guldet i fjol så hade Barca kommit 2:a en gång och 3:a en annan gång om jag inte minns helt fel"? Vad menar du med det? Barca har 17 ligaguld (OK, Juve har 28 om jag inte räknat fel). Men villet lag har haft störst framgångar internationellt? Inte är det Juventus i alla falll... (och inte Barca heller) Ja, inte ens om vi ser över det senaste decenniet så är Juve bäst internationnellt.

Jag hoppas också vi får möta Juventus, dock inte förän i en final. Där får vi se. Världens bästa offensiv mot den kanske bästa defensiven - blir intressant Men ni fick i alla fall slita livet ur er för att slå ut oss 2003 - då vi hade mycket sämre lag än nu.

FORCA BARCA!

Las Palmas [28]
2005-11-29 09:42
La Rambla///

Japp, patetiska spanjorer som aldrig lyckas ute i Europa. Hur många år har det gått nu senast Barca lirade en CL-final? Vart tog alla spanska klubblag vägen förra säsongen? Italien äger CL.

Alltid med i toppen? Hoppas att du skojar. Innan Barca tog hem guldet i fjol så hade Barca kommit 2:a en gång och 3:a en annan gång om jag inte minns helt fel. Vart vill du komma?

Treviso skulle slå Racing trots att dem inte har en fått tiden att få köpa Serie A-spelare. Juventus skojade inte bara med Treviso, vi lekte skiten ur dem. Vad gjorde Treviso? 10 man i eget straffområde varv kom upp 3 gånger över halvaplan och gjorde ett mål.

Haha, Messi lekte med världens bästa back Cannavaro? Av med dem rödblåa solglasögonerna. Juventus har världens bästa defensiv tillsammans med Chelsea och Milan.

Samma här. Hoppas verkligen på att fö möta Barca redan i åttondelsfinalen. Zalayeta kommer att avgöra ännu en gång, håll i dig då den här gången :)

Spanien ägde CL i fjol ..
Barcelona La Rambla
2005-11-29 09:30
[28]//
Patetiska spanjorer som inte lyckas ute i Europa?
Kolla vilket lag som har flest CL/Europacup-inteckningar, nämligen Real Madrid. Ta och gör en koll hur långt spanska lag går i UEFA-Cupen varje år också.

Barça tog 6 ligasegrar under 90-talet, bla 4 i sträck och är alltid med i toppen varje år. Så vad är din poäng?

"Att Barca skojar med Racing hemma kan väl tom Assyriska göra."

Ja, precis som Juventus "skojar" hemma mot Treviso nu i helgen? Ett lag som inte ens skulle vara med i Serie A den här säsongen om det inte vore för att Genua och Torino blivit nerflyttade pga ekonomi och mutskandal. Så lägg ner flosklerna om effektivitet och taktisk överlägsenhet.

"Spanska backar hålla samma klass som dem Allsvenska backarna. Puyol är den ända som håller Serie A-klass."

Jo, ungefär samma klass som Cannavaro höll när lille Messi (18 år) lurade upp honom på läktaren i mötet på Camp Nou i sommar.

Hoppas verkligen att vi får er i CL, ska bli ett sant nöje att sparka er ut ur tuneringen. :)
IFE_Linda
2005-11-29 09:27
Grattis till Ronaldinho då. Själv har jag förmånen att få se honom den 21 december, live på Nou Camp :)
Spanien la_pieda_sinistra
2005-11-29 09:26
kan man hoppas på henke, gabri och kanske verdú ikväll tros?
Barcelona barcelona_10
2005-11-29 09:10
ikväll spelar barca mot peace team, matchen sänds på eurosport kl 21:30.
Las Palmas [28]
2005-11-29 09:07
Fart och fläkt i all ära, men hur kommer det sig att lagen i El Clasico aldrig vinner något? Spanienhetsare brukar vara pigga på att hylla offensiven (Serie A har ett högre målsnitt) och det vackra spelet, men har det inte gått för långt? Att spela vackert och utan något som kan urskiljas som försvarsspel, fungerar kanske på hemmaplan, men hur länge ska ni använda det argumentet när ni står utan titlar? Det italienska hatet har gått så långt att de tapasätande fjollorna numera, hellre ser sitt lag förlora, än att försvara sig till en välförtjänt seger. Löjligt.

Gabriel///

Här sitter du, en patetisk människa som inte har någon som helst argumentationsfunktion och kastar ena dyngan efter den andra mot andra supportrar genom att ständigt säga, "Barca spelar världens roligaste fotboll och Juventus är jävligt tråkiga."

Fotboll går ut på att vinna, vilket vi gör. 51 omgångar i sträck har vi nu varit på plats nummer ett. Det är stabilitet och överlägsenhet. Den som påstår att Juventus spelare jävligt tråkigt (vilket du gör) är ute och cycklar helt fel.

Juventus spelar inte tråkigt, utan taktiskt och jävligt effektivt. Varför behöva anstränga sig mer än vad man behöver? Att Barca skojar med Racing hemma kan väl tom Assyriska göra.

Spanska backar hålla samma klass som dem Allsvenska backarna. Puyol är den ända som håller Serie A-klass.

La Rambla///

Juventus har vunnit Serie A 3 gånger på dem senaste 4 åren. Vi har även spelat Champions League final mot Milan. Innan vi vann Serie A 2 gånger i sträck (01/02 & 02/03) så slutade vi på plats nummer 2 två gånger i sträck. Säsongen 03/04 (den mörka säsongen) slutade vi på en 3:e plats.

Ibland är det bättre att inte skriva alls .. patetiska spanjorer som aldrig lyckas ute i Europa..
Barcelona La Rambla
2005-11-29 08:08
Tedi//
Jag respekterar dig och dina åsikter och framför allt din passion du känner för ditt lag. Tänker inte försöka ge mig in på någon form av polemik om huruvida vilket lag är bäst, spelar "roligast" fotboll osv.

Men det som jag hänger upp mig på och stör mig på är uttalande så som:
Vi har stoltheten, ni har Ronaldinho.

Ursäkta, men på ren j-a svenska. Vad säger dig att inte vi känner lika stor stolthet för vårt lag som du gör för ditt? Jag har följt Barça sen tidigt 90-tal, upplevt både dream team och tiden efteråt med alla idiotvärvningar, ekonomi som nått bottennivå och uteblivna resultat. Så nog känner jag en stor passion, stolthet och följer mitt lag i vått och torrt.

Sen att Juventus skulle ha vunnit så mycket de senaste åren? Vad har de vunnit så mycket mer än Barça? Jo lo scudetto förra säsongen precis som vi vann ligan. Sen har Juve scudetton säsongerna 2002/03 och 2001/02. Innan dess är det ett gap även för Juventus på några år.

Sen till alla barcafans, försök att diskutera lite sakligt och med respekt för "motståndare" när de försöker göra det samma. Med häckel och hån kommer man ingen vart.

Barça i Catalunya sempre al nostre cor!
Tedi
2005-11-29 07:33
@ Backstrom

Definitivt. Barcelona spela riktigt bra och underhållande. Det har jag väl inte sagt emot?
Juventus är också på god väg att vinna liga, och det ser väldigt bra ut i Champions League.

@ BatiGoal_!

Vilket geni du är! Oj så mycket du bidrog med. Dina motargument tänker jag inte ens gå in på.

@ Gabriel

Fotboll handlar om att vinna. Tråkigt eller ej.

@ Ghazza

Juventus publiksnitt strax under 15 000? Låt mig få gissa, du är en spåkvinna med en glaskula? Juventus publiksnitt ligger runt 30 000 i år. Nu vet du det.
Barcelona Ghazza
2005-11-29 07:21
@Tedi,

Förövrigt är det inte vi som har ett publiksnitt på strax under 15 000...
Barcelona Backstrom
2005-11-29 02:08
@Tedi
Well, Barcelona lyckas väll ganska bra där. Dem spelar världens just nu roligaste fotboll, får på så sätt ordentligt med nya fans och på så sätt mer pengar. Dessutom är Barcelona på god väg att vinna ligan, och det ser väldigt bra ut i Champions League. Så Barcelona drar in pengar p.g.a underhållande fotboll samtidigt som dem lyckas väldigt bra inom fotbollen.

Förövrigt är det ytterst synd att vissa Inter fans ska hålla på sådär, klubben heter trots allt Internazionale - Bra att Adriano fick Zoro att stanna kvar på planen iaf.
Barcelona pablo escobar
2005-11-29 01:35
nån mer än jag som tycker att riquelmes dåliga placering i guldboll omröstningen är en skandal.

även om ronaldinho de senaste månaderna spelat på en nivå ingen annan spelare i världen kan nå upp till tycker jag riquelme var bäst under förra säsongens avslutning och dessutom bättre än ronaldinho i för vm och i vm-kval matcherna mellan argentina och brasilien.

så även om ronaldinho känns som en värdig vinnare kan priset enligt mig inte att tas på allvar när riquelme bara får sju röster och hamnar efter medelmåttor (i jämförelse) som gerrard makelele maldini cech o.s.v
Real Madrid Figolina
2005-11-29 01:11
Ämne: Respekt till den här....
Bilden säger allt, man får ståpäls.
Kan bara konstatera att man tydligen kan se på fotboll ur många olika synvinklar.Själv ser jag det i första hand som underhållning, vinst är en bonus.Vill se rolig, spännande fotboll.På tal om greker så var jag fruktansvärt besviken när dom vann EM.Förbaskade tråkfotboll, då e jag hellre utan.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-29 01:09
Om det är nåt jag lärt med att disskutera fotboll med fans från andra liger är att alla de andra ser olika till om hur fotbollen ska spelas.

Försök inte att ändra andras åsikt för det finns helt enkelt inte.

Italien = Elegant försvars spel

Spanien = Magiska anfall

Nu tog jag bara ett litet exempel, som en försvarare tycker jag att Milan tex spelar ett fint försvarsspel.

Min poäng där är att även försvars spel kan vara en fin grej att skåda vad mer kan man göra som ett italienskt lag man spelar på sina resurser.
För övrigt tycker inte jag Milan ska förknippas med Juve på underhållande nivån så vinner milan med nåra poäng.

Att disskutera fotboll med ett italienskt älskande lag bör göras på ett fredligare sätt än det som skrivits här nedanför men jag tänker stå bakom *Gabriel* det enda Juve fans verkar gillat att göra är att små jiddra med spanska lag vare sig det är Real.m eller Barcelona.

Tedi//

Danke för din medverkan men det finns inte mycket mer du kan bidra med tack och adjö
Spanien Adriano=Inter
2005-11-29 00:57
Ingen tjuventino har passion eller kärlek för klubben. Dom är bara äckliga medgångs fans, trots att de går bra för dom så har dom lika mkt publik som de är på Royal League matcherna!
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:53
Gio Style

Det är ingen idée att försöka, han förstår inte det är för komplicerat upplagt för honom. Ett bra försök dock :)
Annons: