/spanien/barcelona/forum/25222.aspx/spanien/barcelona/forum/25222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saforcada
2005-12-01 18:24
Tycker också Poyul är en bättre back en Terry. Poyul är ju närmast komplett som försvarare, och när man förra helgen hörde de värdelösa kommentatoren hacka på Poyul blev man lite små sur. Terrys styrkor är hans fysik och huvudspel som tidigare nämnts. Poyul är också bra fysiskt men det är inte där hans styrkor ligger utan det är spelförståelsen och hjärtat för klubben. Glömmer aldrig när Poyul skadad ansiktet och spelade med mask. Samtidigt som han i nästa el Clsico räddar ett skott från R. Carlos med ansiktet.
Barcelona Gabriel
2005-12-01 17:15
ronnie10

Det är ofta man läser mycket skitsaker här inne, därför är det så skönt när man läser något läsbart som också stämmer - kudos. Håller defenitivt med !
Barcelona Södan9
2005-12-01 17:12
Ämne: -Kharles

Jag håll....
Håller med dig till 100%. Ända övertaget Terry har är huvudspelet
Spinbad
2005-12-01 17:10
Enligt guardian vill Liverpool köpa Maxi Lopez. Maxi verkar ju vara något av en forumfavorit här men jag skulle inte bry mig så mycket om han försvann. Vi har 6 anfallare före honom i den interna rankingen så det lär ju inte bli särskilt mycket speltid framöver och jag ser inte någon gigantisk talang i honom även om det är en helt okej fotbollsspelare.
Barcelona Gabriel
2005-12-01 17:06
Journalisten

Jag underskattar inga lag från den spanska ligan då alla lag har kapaciteten till att slå alla. Dock så är det idag lite annorlunda när det kommer till oss, då vi är otroligt starka för tillfället så ser jag inte att något lag ska slå oss. Och om det händer är det oavsett hemmaplan eller bortaplan en skräll. Det spelar ingen roll om ni är starka som lag eller spelar på hemmaplan, saken är den att vi är Barça och i den form som vi har just nu så ska vi slå Villareal, så enkelt är det. Det handlar inte om underskattning, jag vet vad Villareal har potencial till. Man skulle kunna säga att Villareal är det enda laget som klarar av att spela nästan likadant som oss när det gäller bollinnehavet. Jag är otroligt imponerad över hur ni spelar med bollen i laget.
Barcelona Jussinho
2005-12-01 16:59
Puyol - Underskattad....
Terry - Överskattad..?

Det är alt jag har att säga om jämförelsen mellan två av världens absolut bästa backar..
Men detta är bara min åsikt, så jag skulle helt klart välja Puyol före Terry
Barcelona Barca-Ronaldinho
2005-12-01 16:29
Ronaldinho äger ju, Ni som inte tycker det kan ju fan ta er i brasan!
Barcelona ronnie10
2005-12-01 16:28
-Kharles

Jag håller med dej till 100%. Jag har också reagerat på diskussionen Puyol/Terry, Att puyol är bättre ser jag som lika självklart som att jag väljer en oxfilé före en filtallrik.

Vad är det då som gör Puyol bättre? Till att börja med är han betydligt snabbare och smidigare, vår egen "Tarzan". Puyol är riktigt snabb för er som inte noterat det. Puyol är därtill en betydligt bättre huvudspelare än vad han har rykte om att vara. Kanske baseras det ryktet på att det försvinner fokus från hans huvudspel då man ser hans spektakulära brytningar och undanrensningar (för att inte tala om solon från halvplan och bicicletamål).
I styrka och huvudspel vinner Terry, men bara marginellt.
Inte på något sätt lika överlägsen som Puyol är tekniskt, i snabbhet, smidighet och mångsidighet överhuvudtaget.

Puyol har betydligt bättre teknik än vad han är känd för. Vem (som har följt Barcelona en längre tid) kan ha missat hans kvicka tvåfotsdribblingar, snurrfinter och cruyffvändningar som poppar upp ungefär var tionde match. Hade han spelat högerback (där han förövrigt också är världsbäst) som tidigt i karriären hade dessa dribblingar och andra nummer dykit upp betydligt oftare.

En annan fördel han har gentemot Terry är snabbheten i hans tanke. Herregud, allt som oftast ligger han redan på marken och glidtacklar undan bollen innan motståndaren knappt har hunnit ta emot bollen, och ännu mindre bestämt sej för vilken dribbling, passning eller vad det nu kan vara motståndaren gjort om han hade fått lite mer tid.

Summa sumarum: Klart Puyol hade kunnat klara Terrys jobb (stå inne i chelseas straffområde och nicka undan inlägg) ungefär lika bra, men att Terry skulle ha alla de egenskaper och fördelar som Puyol besitter är bara nonsens.

Nu kan jag tänka mej att ni som inte är "hardcore-fans" direkt inte kommer hålla med mej, men Ni som är som jag, lite mer insatta och gärna ser en c-lagsmatch på taskigt internetstream bara det är Barcelona, jag tror absolut att Ni kommer hålla med mej. Eller har jag fel?
Villarreal Journalisten
2005-12-01 16:11
Gabriel

Haha, det börjar nästa låta som du underskattar oss och vår fina fotboll =)

Nej men skämt å sido. Jag håller med dig om att även om ni förlorar så kommer ni ta igen det i långa loppet. Ni vinner mest troligen i år, bara ni får ha er trupp någorlunda skadefri. Därefter på andra plats kommer vi =)
Barcelona Gabriel
2005-12-01 16:02
Journalisten

Hehe som sagt så ser jag det som en vanlig ligamatch, inget speciellt med den. Trots att det är två offensiva lag. Om vi skulle förlora, så tar vi igen det i det långa loppet. Dock är inte en förlust acceptabelt idag.
Villarreal Journalisten
2005-12-01 15:56
Gabriel

Haha, kan nog vara så! =)

Men du borde nog se den som lite mer speciell med tanke på att de är två offensiva lag plus att den betyder ganska mycket.

Om ni fölorar tar vi in 3 poäng på er, sedan kanske också Real tar in tre poäng om de vinner mot Getafe. Sen om Osasuna vinner så förlorar ni ledningen i tabellen så det står ju en del på spel.

Plus precis som du säger, revansch för förra säsongen för eran del. =)
Barcelona Gabriel
2005-12-01 15:47
Journalisten

Du är nog lite mer upphetsad än oss andra när det kommer till den matchen, självklart förståligt också. Själv ser jag inte denna matchen som något speciellt förutom en vanlig, dock en mycket svår ligamatch där 3 poäng ska tas in. Kräver dessutom revansch från förra årets möte lagen emellan, det glömmer jag inte än.
Barcelona Señor Cúle
2005-12-01 15:45
Jag är tveksam om Belletti håller i CL alltså, har bara en känsla att han kommer att kosta oss guldet. Sylvinho kanske också, men han har varit så bra senaste tiden så..
Villarreal Journalisten
2005-12-01 15:39
Kapten11

Det är ingen tvekan om att Henry platsar i Barcelona rent skicklightesmässigt. Däremot är det inte säkert att Barca skulle bli ett bättre lag bara för det.

Eftersom Barca spelar så bra redan och är samspelta så tror jag inte Henry skulle lyfta det mycket mer. Jag ser inte riktigt vad han skulle göra särskilt mycket bättre än tex Ronaldinho och Eto.

Möjligtvis så tar han Messis plats men det vore dumt. Messi är så fruktansvärt talangfull att han borde få speltid, han gör ju alltid bra ifrån sig. Jag tror att han är välrdens bästa spelare inom 5 år.

Men visst, det skadar ju knappast att ha en bred trupp men Henry värvas ju knappast för bänken, men vi får väl se hur det blir om han nu kommer dvs =)

PS. Bara jag som är riktigt "upphetsad" inför söndagens match?! =)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-01 15:35
Paninho

Jag tycker man alltid ska sikta på att bli bättre. Inte bråttom, men att förstärka sin svagaste punkt efter VM.
Barcelona Señor Cúle
2005-12-01 15:34
SNälla kan någon länka upp några filmer där man får se ronaldinho elr resten av barca träna?

Eller brasilien? Skulle vara skit sjyst.
Barcelona Paninho
2005-12-01 15:26
Frågan är om man egentligen behöver värva något till Barca, eftersom man redan har ett väl fungerande lag...
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-12-01 15:23
Nu kanske det inte blir något presidentval i sommar, och då kanske vi kan göra smarta värvningar i stället.
Länktips: www.elbarca.dk/
Barcelona Ronnie 10 - Messi 30
2005-12-01 15:09
Jontteee//
Skulle du kunna länka eller lägga upp de där videorna där man ser Ronaldinho på träningen.Förutom den i Brasilien med Roberto Carlos och Robinho dock, eftersom den har jag sett ett antal gånger, men sägeer bara Ronaldinho es el mejor jugador del mundo!
Barcelona AlexC
2005-12-01 15:07
Kharles

Har jag också läst. Men frågan är hur aktuellt det känns den 1:e december. Runt 1:e juni sitter jag gärna och diskutera om han är aktuell för Barça.
Barcelona Paninho
2005-12-01 15:06
Tjena tjena... Vad jag inte förstår är varför man vill ha en anfallare till i Barca... Nog för att Henry är en spelare av världsklass, men han är inte direkt vad man behöver. Jag tycker inte att han petar varesig Eto'o eller Ronaldinho (verkligen inte), skulle vara Messi isåfall, men han har ju inprincip hela karriären framför sig så det vore bara onödigt att bänka honom... Dessutom har vi avbytare på varje position i anfallet, och dom skulle nog inte bli alltför näjda om det kom ännu en konkurrent. Pengar bör läggas på försvaret, främst ytterbackarna, och kanske en yngre defensiv mittfältare som pivote... Nån som tycker som jag?
Barcelona Gabriel
2005-12-01 15:04
Om Henry kommer(vilket jag tror han gör) så är det enda tänkbara att en anfallsformation med Ronaldinho - Etoo - Henry ställs upp. Jag ser fortfarande mer risk i detta med tanke på att det kan bidra till en dålig stämning och harmoni i laget. Ifall man kommer överens med Arsenal och Henry rekommenderar jag till Laporta att han tillsammans med Rijkaard (innan övergången) berättar för Henry hur situationen är. Man får göra som man gjorde med Henrik Larsson, dvs berätta för Henry att det blir omöjligt för honom att vara orörbar i startelvan med tanke på att vi har så otroligt många bra offensiva spelare. Dessutom ska man berätta för honom att man tror otroligt mycket på våran unge talang Messi och därför kommer att ge honom mycket speltid eftersom man inte vill stoppa hans utveckling. Om Henry ställer sig positiv till detta och accepterar omständigheterna så har det problemet löst iallafall halvägs. Det andra möjliga problemet är hur Eto'o skulle ställa sig till att Henry kom då det säkerligen också kommer innebära att även Eto'o får acceptera bänken lite mer oftare.

Därför är det bästa man kan göra att först och främst prata med Eto'o om hur det ligger till, eftersom han redan är Barçaspelare (tror dock inte att Eto'o kommer se alltför stora problem i detta så länge man påpekar för honom att man ser en lång framtid med honom i klubben och att man ser honom som priority anfallare nummer 1). Sedan pratar man med Henry om det hela. På detta sättet så vet man att harmonin och stämningen inte blir hotad.

Då skulle man även kunna rotera mycket mellan Henry och Messi, och även Eto'o då och då. Ronaldinho är däremot orörbar i startelvan.
Barcelona Kharles
2005-12-01 15:03
Emilio

Kudos till dig, för att du erkänner problemen med Real Madrid. Vi hade snarlika problem med Gaspart. Ärligt talat tror jag din namne (Butra) lider inombords för madridismon och gärna skulle ge Perez en örfil eller två.

AlexC

Enligt envisa rapporter kommer Alves att ansluta till Barcelona inom 2 säsonger (bl.a. Rac-1). Evra har jag inte hört något om.
Barcelona AlexC
2005-12-01 14:50
Ämne: AlexC

Jag har int....
Camparn

Möjligt att jag sett fel eller blandat ihop två inkägg, var rätt trött så får väl skylla på det.

Det jag tycker onödigt och vilket också var kontentan av mitt förra inlägg var att det blir lite tjatigt att, likt man kunnat göra här senaste halvåret, ständigt nämna att man vill ha Evra, Alves etc. Först skriver många härinne om det, sen kommer det en gästkrönika som upprepar det igen och sen börjar alla diskutera det igen där i stort sett alla tycker som alla andra.

Jag kanske är lite bitter men för mig får den diskussionen gärna ligga lite på is tills det blir aktuellt att förstärka spelartruppen vilket jag inte tycker är på tapetern just nu.
Barcelona RiZzo
2005-12-01 14:50
Mycke grym video.
undrar bara en sak skulle man kunna ladda hem den??
Barcelona Kapten11
2005-12-01 14:49
När en spelare håller så oerhört hög klass som Henry gör, är inte frågan om han är bra för laget, eller inte. Självklart är han det. Han är inte bara en fantastisk målskytt, utan en spelare som kan uträtta mycket på egen hand. Dessutom är han en lagspelare, som jobbar över stora ytor.
Det finns inte ett lag i världen där han inte hade platsat, Brasiliens landslag inräknat.
Villarreal Journalisten
2005-12-01 14:28
Marcos

Haha, nya "el clasico" säger du? Jag gillar det, inte illa för ett lag som inte spelat många säsonger i Primera Division! =)
Villarreal Journalisten
2005-12-01 14:24
Vad spelar det för roll vem som är bäst rent individuellt, det viktiga är väl vem som är bäst för laget.

Henry är en fantastiskt spelare, även om han kanske inte riktigt varit lika bra i år som tidigare, men Eto är också en fantastisk spelare. Att Eto trivs i Barca och att han och laget är bra för varandra råder det inget tvekan om. Varför ska chansa på att Henry är lika bra för laget, man har redan ett världslag med stjärnor som lyfter laget. Ser ingen anledning till att köpa Henry och peta Eto, låter bara otroligt dumt!
Barcelona Qno
2005-12-01 14:21
Nån här inne som vet om det blir några nyförvärv nu i Januari?
Barcelona Nr 10
2005-12-01 14:10
Totti per me;

tack mannen för videon den va grym som alltid när Ronaldinho är med och vi ska inte säga nåt om Maradona,,säger bara wow!!!
Annons: