/spanien/barcelona/forum/25221.aspx/spanien/barcelona/forum/25221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2006-02-27 22:28
Real Madrids säsong är över. Efter ett tränar byte är det svårt att ta hem ligan och nu när Perez lämnar gör inte saken bättre. CL för deras del är också över 0-1 är svårt att vända med den krisen klubben hamnat i. Ända laget som hotar oss i ligan är Valencia och som dom spelar skrämmer inte mig. 1-1 mot Getafe som hade en man mindre när dom kviterade. 1-0 "bara" mot ett reservbetonad Barca lägg också till hur målet gjordes.

vinner vi dom två kommande liga matcherna så är ligan avgjord....

Barca mot GULDET!!!!
Barcelona Nemo
2006-02-27 22:27
el Flaco. Precis. Jag tycker Marquez har växt till en riktigt bra spelare. En världsback!
Barcelona el Flaco
2006-02-27 22:24
La Rambla//

Jag håller Puyol och Edmilson som denna säsongens två mest jämnaste spelare och därmed de kanske bästa. De har hållit en hög lägstanivå från allra början fram tills nu. Marquez också. Tycker också att Messi är den STORA positiva överaskningen och han som imponerat mest.

Sen också en kort hyllning till Eto'o och Ronaldinho, det är tack vare dessa två herrarna som det är värt att betala flera tusen för att få se Barcelona. Artister.

Lite besviken på Deco, skulle vilja se lite mer av hans offensiva kvaliteter. Men han kämpar och krigar där inne i mitten, det ska man inte glömma.

Shout outs till Xavi, snälla kom tillbaka...vi saknar dig...
Barcelona Nemo
2006-02-27 22:23
Perez föll på sina egna skosnören. Zidanes y Pavones fungerade inte. Och att han köpte in en ny storstjärna varje år gjorde laget obalanserat, till och med girigt.

Viktigaste för Madrid just nu är tålamod.

Gaspart och Perez är nog rätt lika om tänker efter. Äpplet faller inte långt från trädet heller.
Barcelona el Flaco
2006-02-27 22:13
Det verkar som Perez kände på sig att Titanic höll på att att sjunka till botten och valde att skynda sig till livbåten och rädda sig själv, hehehe. "Ur vägen, idioter" måste han ha sagt.
Barcelona La Rambla
2006-02-27 22:12
Lucho//

Kan bara instämma. Menade mer att så länge Florentino är president så gynnar det Barcelona. :-)
Barcelona Lucho
2006-02-27 22:10
La Rambla: "Kan nog bli så att del Bosque kommer tillbaka som tränare."

Jo, det är möjligt scenario men frågan är om det är lösningen för Real Madrid? Del Bosques har ju verkligen inte lyckats lika bra efter att han sparkades. Han ses som en frälsare men skulle han göra lika bra ifrån sig utifrån dagens förutsättningar? Knappast. Real Madrids problem är inte bara tränar-relaterade. Dom skulle behöva börja om från början och det första dom borde göra är att göra sig av med en och annan spelare.
Barcelona Marcos
2006-02-27 21:47
Ellerhur, det låter lite mysko. Som att vi skulle vara beroende av Madrids form? Vi vinner med egna meriter. Att det sedan är kul när real är i kris är en annan sak.
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-02-27 21:36
La Rambla

Du sa att så länge Perez är president är det bra för Barcelona. Varför då? :S:P
Barcelona HLKINHO
2006-02-27 21:15
FC BARCLONA FULLT MED KÄRLEK
Barcelona La Rambla
Åh herregud! Snacka om att det är kris i marängland. Detta var det värsta som kunde hända oss. Så länge Perez är president är det bra för Barcelona. Hur som helst, det kommer att ta tid innan de bygger upp något nytt om de nu planerar att göra det. Kan nog bli så att del Bosque kommer tillbaka som tränare.

Gabriel

Ett direkt rött kort ger 3 matchers avstängning i CL, åtminstone om det räknas som farligt spel. Det är nog det som UEFA har ändrat sig om att det var. Det är nu 1 matchs avstängning, förutsatt att Chelsea vänder detta och går vidare.
Barcelona Kharles
En sorglig dag för FC Barcelona..
Barcelona II Barça II
2006-02-27 21:10
Förlusten mot Mallorca var nog droppen för han. Hoppas att Real hamnar i en djup kris, en kris som dem aldrig kommer ut ur.

Barcelona Lucho
2006-02-27 21:07
II Barça II: Enligt AS och Marca har han gjort det. Nu har jag visserligen inte haft tid att följa spansk fotboll så ingående på sistone men det känns väldigt oväntat..
Barcelona II Barça II
2006-02-27 21:05
Hehe det är så sant som ni säger, man tar Puyol förgivet. Självklart är han den bästa och viktigaste spelaren vi har i Barcelona. Viktigare än alla andra, men hursomhelst så har Edmilson växt och blivit en otroligt bra deffensiv mittfältare, och i år har han varit en utav dem bästa i Barça.
Barcelona II Barça II
2006-02-27 21:01
Har Perez avgått?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-27 20:57
Thiago

Ronaldinho spelar nästa Liga-match hemma mot Deportivo La Coruna, fast han kommer inte vara med när Brazil tar emot Ryssland.
Barcelona Marcos
2006-02-27 20:56
Presskonferensen börjar när som helst, lyssna på Radio Marca.
Barcelona Thiago
2006-02-27 20:54
någon som kan säga mig hur länge ronnie blir borta ?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-27 20:52
Puyol är lätt den viktigaste spelaren, enligt mig. Man ser alltid honom rensa undan i sista sekunden. Han har ett riktigt Barca-hjärta och kommer ha det så länge han spelar för klubben.

Det där med Del hornos avstängning...
Det spelar ingen roll om han får 1 eller 3 matchers avstängning. Chelsea kommer ju ändå bara spela en match till i Champions Leauge.

Real Madrids president har avgått.
Vem kommer ersätta? Inte för att jag bryr mig så himla mycket om det, fast jag undrar bara om nån vet?
Barcelona Kapten11
2006-02-27 20:49
Att Puyol är så viktig för oss, har inte bara med hans stora kunnande att göra. Alternativen på hans position håller tyvärr inte så hög klass. Så visst, sett ur det perspektivet är han viktigast, men en spelare som Ronnie har ingen motsvarighet i fotbollsvärlden.
Om det, gud förbjude, skulle stå mellan att Puyol eller Ronaldinho skulle lämna, så skulle jag välja att ha Ronnie kvar eftersom att han är oersättbar. Även om det svider..
Barcelona Barca_4ever.
2006-02-27 20:48
när spelas returen på camp nou ??
Barcelona Gabriel
2006-02-27 20:41
Marcos

Va? Det var det sista jag förväntade mig från mr Florentino. Trodde det sista han skulle göra vara att avgå - tydligen har hans nerver gränser, han pallade inte med det längr.

Fan detta var ju ingen bra nyhet :(!
Barcelona Marcos
2006-02-27 20:40
Lyssna på radio marca... man tror att han fortsätter till den 30 juni. Ingen vet säkert, mer info kommer snart.
Barcelona SaMii^
2006-02-27 20:39
FRÅGA:

Tror nån att Ronaldinho skulle kunna lämna Barcelona i framtiden ?
Barcelona AlexC
2006-02-27 20:39
Källa?

Om det stämmer är det ofantligt synd.
Barcelona Marcos
2006-02-27 20:38
Senaste nytt från Spanien är att Florentino Perez avgår, om någon nu bryr sig :P

Härlig kris de har. känns underbart...
Barcelona Gabriel
2006-02-27 20:36
La Rambla

Att man tar hans jämna spel för givet säger väll allt egentligen, no es un rey - solo es PUYOL!

Del Hornos avstägning var väll från början 1 match - utvisning= 1 match avstängd, eller hände det något som jag missade?
Barcelona La Rambla
2006-02-27 20:34
del Hornos avstängning kortas ner till endast 1 match. Är knappast förvånad.

Gabriel

Ok, håller nog med att Puyol har varit bäst sett till hela säsongen. Men som du själv skrev, man tar för givet att han är så där bra jämt. Jag kanske får ändra mig lite, största överraskningen är Edmilson då. :-)
Barcelona SaMii^
2006-02-27 20:31
Jag håller med helt om att Edmilson har varit fantastikst denna säsong hitilis.

För mig har endå puyol känts viktigast. Han är så himla stabil och ger precis allt, spelar inte roll om de är chelsea eller Cadiz, han ger allt varje match och är nite norchalant som man kan va mot lite sämre motstånd.

Så mit val blir puyol, men man ska veta också att utan dinho så känts de lite för dåligt i anfallet av någon andledning.
Annons: