/spanien/barcelona/forum/25220.aspx/spanien/barcelona/forum/25220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:54
Saforcada

Det är en stor skillnad. Sättet som Laudrup gick till Madrid var inte på samma sätt som Figo gick. Klubbarna var överens.
Barcelona Saforcada
2005-11-29 18:48
Gabriel

Varför är inte Figo ens tilltänk medans Laudrup är med i din elva? Han gick ju med till Real.

Min elva:
Zubizarreta
Poyul - Nadal - Koeman - Sergi
Lucho - Guardiola - Rivaldo
Cryuff - Stoichkov - Ronaldinho
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:44
La Rambla

Haha har du inte hört det innan ?
Barcelona La Rambla
2005-11-29 18:38
Haha kubala//
Den var rolig, bara vi gör 4. :D

Ah Fusté var tydligen grym, han lirade med Kubala. Läser just om honom i boken "Barça - A peoples's passion. Oerhört intressant bok för övrigt.
Spanien la_pieda_sinistra
2005-11-29 18:36
Ämne: Påtal om Skåne. Jag ....som bleking blir man lite putt när ni kallar chippen för skåning...grrr.. han e från mjällby, dom som precis klarade sig kvar i superettan ni vet ;)
en instressant reflektion om ronaldinhos guldboll, för två år sen kom han bara på 22 plats i ömröstningen, 6 platser efter Henke, och 2 bakom zlatan ;)
Barcelona kubala
2005-11-29 18:35
Ämne: Hur skulle erat Barç....
Kul! Jag väljer en något gammaldags 3-2-5, för att få plats åt alla offensiva krafter och tar en reserv per plats för att stilla samvetet : Ramallets
(Zamora)
Puyol, Koeman,Migueli
(Curta,Olivella,Gallego)
Neeskens, Suàrez
(Fusté,Schuster)
Kubala,Maradona,Romario,Cruyff,Ronaldinho
(Rexach,Cèsar,Ronaldo,Alcántara,Rivaldo).
Hoppas bara att, om ett par år har Messi och Eto`o tagit Rexachs och Ronaldos platser.
Allt enligt det gamla Barçamottot " skit i om de gör tre mål bara vi gör fyra"

Barcelona La Rambla
2005-11-29 18:34
Haha, ja örfila upp grabben för f-n. Han borde lära sig att veta hut och vad som är bäst för honom. :P

För övrigt har följt en roande diskussion inne på Chelsea-forumet om hur orättvist det var att Ronaldhino och inte deras egen golden boy Lampard fick guldbollen. Snacka om bad loosers. ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:31
För övrigt är det enligt mig oförståligt hur Rafael Nadal (spanska tennisstjärnan) lyckats med att bli madridista. Hans farbror spelade juh med oss. Man börde ge en liten lätt örfil på Nadal och säga at han borde uppfostrat unge Rafael bättre ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:29
La Rambla

Under The Dream Team var jag inte Barcelonafan, rättare sagt jag hade inte hunnit bli det riktigt än. Jag har dock fått se på inspelade matcher som min pappa spelat in (även han culé). Men jag har ju missat många matcher med Romario också.
Barcelona BARCA BLOD
2005-11-29 18:24
Gabriel: Skulle precis ändra det till Nadal :)

Bakero Kom tvåa i den interna skytteligan bakom Stoickov med sina 3 mål. Barcelona gjorde samanlagt 11 mål när de vann CL -92
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:20
La Rambla

Sedan tycker jag också att Romario är den bästa striker vi nånsin haft i laget. Ronaldinho och Maradona konkurerar på samma position. Det är det jag menar, och Ronaldinho har gjort mer saker. Vem var bättre än Romario som striker ?

Förstår du ?
Barcelona La Rambla
2005-11-29 18:19
Gabriel//
Jag kan bara hålla med. Glömmer aldrig hans debut. Herre jävlar. Karln var f-n bättre än Ronaldo. ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:17
La Rambla

jo jag vet, saken är att Romario är en personlig favorit från min sida. Det är som jag sa, finns ingen bästa det är en smaksak. Tycker Romario var så jävla grym.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 18:17
Hehe, jag kan inte slänga fram en elva nu på studs, lär ta lite tid. Det kräver en hel del diskuterande med sig själv. Mission impossible. ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:16
BARCA BLOD

Jag gillar din lista. Ta ut Popescu och sätt in Nadal. Och Bakero, jo han va grymm alltså sitter ändå och funderar på om han ska bytas ut mot Lucho eller Laudrup.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 18:15
Gabriel//
Då borde Romario falla ur din elva på samma grunder? Han var ju bara hos oss i lite drygt 1 säsong.

Ah där var han ju, missade honom i brådskan. ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:14
La Rambla

Checka min lista så ser du Laudrup ;)
Barcelona BARCA BLOD
-----------------Zubi-------------
-------Popescu-Puyol-Koeman------
Ronaldinho-Bakero-Rivaldo--Stoichkov
-----cruyff---Romario---Kubala----
Barcelona pablo escobar
Ämne: Ljungberg är väl hal....
kan hålla med om backlinjen och stoichkov och guardiola är självskriven, men jag tycker att några av brassarna rivaldo romario ronaldo och ronaldinho borde vara med istället för kubala (som jag bara läst om)och cryuff. Maradona gjorde vad jag förstått inte någon större succe i just barca.

minns även hur överlägsen Laudrup faktiskt var i början av 90-talet men barcelona har ju haft så otroliga offensiva spelare att det är svårt att välja fel

är inte wilhelmsson från blekinge förresten?
Barcelona La Rambla
Ljungberg är från skånska Vittsjö, men är självklart fostrad i Halmstad.

Hm, bästa elva. Får nästa lätt ihop till 2 st ju.

Ingen Laudrup?
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:13
Kharles

Jag la märkte till att du använder Maradona på din lista. När jag tog spelarna från min lista så tog jag dom beroende på vad dom har uträttat i blaugrana dress och det antar jag att även du gjort ?

Trots att Maradona under en lägre period som Barcelonaspelare hann att göra många bra saker så var han som störst i Napoli. Det jag vill säga är att enligt mig så borde Ronaldinho vara på den platsen redan nu på grund av att han hunnit göra mer saker för oss än vad Maradona gjorde för oss.

Men jag vet inte vad du anser om det. Du kanske menar på att Maradona är den största genom tiderna (vilket även jag tycker) och att han ska platsa i ett sådant lag, men då får man även beräkna hans prestationer i landslaget och i Napoli ?
Barcelona Kharles
2005-11-29 18:10
Känns som om Ronaldinho kommer vara med i min om någon säsong sådär.. :-)~
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:08
Min Barça Dream Team under alla år:

Zubizarreta
Ferrer-Koeman-Puyol-Sergi
Luis Enrique-Pep-Laudrup
Cruyff-Romario-Ronaldinho

Det finns så många alternativ av detta så det är omöjligt att säga vilken som är bäst.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 18:02
Journalisten

Hehe karamalen blir extra söt när du tror det bara ;) Det blir som när vi slog madrid. Peace.
Barcelona Kharles
2005-11-29 18:01
Ljungberg är väl hallänning?

Min 'Barça XI of all time'

Zubizarreta
Ferrer-Puyol-Koeman-Sergi
Lucho-Guardiola-Stoichkov
Cruyff-Kubala-Maradona

Något åt det hållet. :-)
Barcelona henke-best
2005-11-29 18:00
Grabbar!!
Ikväll spelar barca mot peace Team om ni inte visste..klockan 21:30 på Eurosport;)
Jag tror att vi kommer spela med vanliga start-11 och sen nåra byten i andra..;)eller vad tror ni?
Villarreal Journalisten
2005-11-29 17:57
Nej nu slutar jag för dagen, hem och träna och äta!! Ha det bra alla Barca-fans och sug nu på denna karamell så länge det varar, för i helgen slår vi er =)

Ha det!!
Barcelona Gabriel
2005-11-29 17:57
Journalisten

Att han gjorde en pinsam sak där går inte att undgå från. Du måste däremot förstå att Rivaldo är en person som har gjort så otroligt mycket för Barcelona och kommer därför alltid att ha våran respekt och kärlek. Sen en annan sak, innan det kanske spårar över. Du har sagt det nu, lets leave it ok ? ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 17:55
Journalisten

Angående din skåneteori:

Det har jag inte heller tänkt på, intressant :) Det enda jag vet är att tjejer från skåne är damn sexy, haha :D
Villarreal Journalisten
2005-11-29 17:55
Gabriel

Rivaldo är för evigt pinsam i mina ögon. Jag blev så otroligt arg när han inte blev avstängd för den skådespelarinsatsen. Om jag inte minns helt fel fick han bara några tusen dollar i böter, usch vad osportsligt!! Han borde skämmas resten av sitt liv!
Annons: