/spanien/barcelona/forum/25217.aspx/spanien/barcelona/forum/25217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Akram
2005-12-02 14:51
Redaktionen

Jag insisterar på att ni med detsamma spärrar La_Rambla för att han kallar mig "Ali Baba", jag finner det oerhört kränkande och spärrar inte ni honom så kommer jag att göra det, förlåt för att jag tar det här i forumet men vet inte vilka av er som jobbar i redaktionen.

Real Madrid Gato Blanco
Först Raul sedan Xavi.... Tråkigt. Ser fram emot en bra match är det på Söndag 19 eller ? 1-1.
Barcelona Marcos
HELT JÄVLA OTROLIGT!!!!

Han missar VM plus att CL matcher... Förskräckligt... lider med honom... orättvist.

Det värsta är att han efter skadan kommer behöva ungefär ett halvår till för att komma tillbaka till den gudabenådade formen han var i just nu... Tragiskt...

Kris, Köp in en mittfälltare nu!! Iniesta håller inte i champions league...

En mörk dag för oss Barsafans... en mörk dag...

Fast vi vinner ändå... inget kan stoppa oss... inte ens Real Madrids voodoo...
Barcelona AlexC
När du skriver ett inlägg som enbart är i syfte att länka till en blogg som inte handlar om Barça måste det väl ses som reklam.
Villarreal JournalistenThomas
2005-12-02 14:48
AlexC

Man får lägga upp länkar, det finns det ingen regel emot.

Men om jag bryter mot någon regel när jag skriver reklam så håller jag med dig, då får redaktionen ta bort just det inlägget.
Barcelona AlexC
2005-12-02 14:47
JT

För det första är reklam förbjudet på detta forum. Vidare har din blogg ingenting med FCB att göra.

Så redaktionen kan väl ta bort det med de anledningar jag givit.
2005-12-02 14:43
Äsch, glömde ju göra reklam för min blogg =)
Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:42
Ali Baba
Bara dra va, orkar inte tjafsa med dig. Har aldrig kommenterat era skador och tänker inte göra det nu heller.

"Tycker att du, istället för att beklaga dig över vår närvaro, bör tänka på hur laget ska fungera utan Xavi."

Och vad f-n tror du vi har gjort här den senaste timmen?

"Men bara för att ge dig ett svar, nu vet du hur vi kände det med dig närvarandes på vårt forum... "

Vem har begärt ett svar ifrån dig, vem har ens ställt en fråga till dig? Sluta svamla tack.
2005-12-02 14:41
Vilket trevligt forum detta är. Sällan någon brusar upp, sällan någon blir arg, sällan man blir attackerad för sina åsikter även om ni inte håller med. En eloge till alla Barca-fans.

Måste vara den fina stämningen i laget som smittar av sig på fansen.
Real Madrid Akram
2005-12-02 14:41
La_Rambla

Tycker att du, istället för att beklaga dig över vår närvaro, bör tänka på hur laget ska fungera utan Xavi.

Men bara för att ge dig ett svar, nu vet du hur vi kände det med dig närvarandes på vårt forum...

Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:40
Vill inte skylla på Edmilson, men va f-n det är träning. Kan inte spelarna hålla igen lite.
Barcelona AlexC
2005-12-02 14:40
Ämne: La Rambla

Haha d....Gabriel

Det att du försvarat vilken given person som helst likt du gjorde med Riijkard tror jag vad jag vill om. Vi kanske har olika uppfattningar om ordet färgad, men..

No hard feelings, jag ser ingen anledning till att fortsätta diskussionen utan lägger istället in ett stick i diskussionen Iniesta eller Van Bommel om nu skadan på Xavi är långvarig. Av de båda är nog VB den som skulle gå först in på ett mittfält med Xavi.

Men nu handlar det tyvärr om att ersätta Xavi och på de egenskaper vi förlorar med Xavi utanför laget tycker jag Iniesta har till större del än VB. VB håller inte samma klass som Xavi & Iniesta när det gäller hålla ett högt passningstempo. Dessutom han han något sämre teknik & blick för spelet än Iniesta. Detta är egenskaper som bör ersättas när xavi är borta och Iniesta är som sagt bättre på dessa än VB. Holländaren är självklart bättre än Iniesta på en hel del på planen men som Xavi ersättare tror jag den bleke spanjoren blir bäst.
Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:39
Gabriel
Så klart, har själv lust att göra det nu. Fy f-n, han missar även troligen VM. Så trist!
Barcelona Gabriel
2005-12-02 14:39
Detta var i princip det värsta som kunde hända. 6 månader. Har inget att säga, skulel hålla mig borta härifrån men det går inte.
Barcelona Gabriel
2005-12-02 14:38
La Rambla

Får man lov att gråta :'( ?
Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:37
Har varit så lugnt och skönt här den senaste tiden, och i stort sett helt tomt på vittröjor. Nu kommer gamarna.
Real Madrid Akram
2005-12-02 14:35
King_Raul

Lägg ner...Du gör bara bort dig.
Barcelona Kharles
2005-12-02 14:35
Så ja? Vad menar du med det?
Real Madrid King_raul
2005-12-02 14:33
Så ja, då kommer Barcelonas skador smygande.
Trist bara att vi förlorar Xavi till VM :(

Barcelona La Rambla
2005-12-02 14:32
Är det korsbandet?
Barcelona Kharles
2005-12-02 14:30
....
Barcelona La Rambla
Helvete! :(
Barcelona Gabriel
Shit också jag kommer flippa, jag håller mig borta härifrån och kommer tillbaka när lugnet kommit tillbaka så jag inte blir avstängd för svärord etc Jävla ***** ***** !
Real Madrid Akram
2005-12-02 14:27
Kharles

Det betyder väl med största sannolikhet att Xavi inte spelar VM?

Synd, både för Spanien och Barcelona. Men framförallt Xavi, fyfan vad tungt det måste kännas för honom nu.
Barcelona Gabriel
2005-12-02 14:27
NEJ ! Vad i helvete, detta förstörde min dag. 5-6 månader ? Fan också ni måste skoja. Detta kan inte vara sant. Alltid är det nått som ska hända. Plus i en träning med Edmilson som ansvarig.

FAN OCKSÅ !!!!!!!!!!
Real Madrid Akram
2005-12-02 14:25
Han är borta i 6 månader.

Aj, han är en av era viktigaste spelare men ni kan sätta in Van Bommel.

Vad som är värre är att det är två nyckelspelare för Spaniens landslag som är borta nu, Raul och Xavi.

AJ, än en gång.

Nu kommer säkert en massa "fans" från vår sida komma in och snacka en massa skit om att nu får ni känna på hur det är med skador, snälla, för allas trivsel så svara inte på dom. Man ska aldrig önska andra lags spelare skador eller något liknande.

Barcelona Kharles
2005-12-02 14:25
Samma skada som vi plågades av förra året..
Barcelona Kharles
2005-12-02 14:24
Enligt cadena ser är han borta 5 månader..
Barcelona Gabriel
2005-12-02 14:23
Lucho

Alltså medger du att Iniesta inte ska spela i startelvan pga Messi ? Att Iniesta går föra Guily ser jag som en självklarhet, åtminstonde för mig (vad rijkaard anser är en annan sak). Jag vill gärna se mer speltid för Ezquerro också.
Barcelona Gabriel
2005-12-02 14:22
Lucho

Jag tror vi kan börja komma överens nu..

*När du säger att du hellre ser Iniesta som ersättare för Xavi än Jorquera som ersättare för Valdes i en bortamatch mot Chelsea så håller jag med dig. Däremot så ser jag i vanliga ligamatcher att vi skulle tappa mer om Iniesta ersatte Xavi än Jorquera ersatte Valdes. Men i sånna viktiga avgörande matcher håller jag med dig.

*Finns det någon lämplig ersättare till Xavi och hans spelstil så är det Iniesta - håller med.

* Däremot ? "Okej, hans styrka i huvudspelet och hans förmåga att göra mål är något som Van Bommel gör bättre än Iniesta men det du räknar upp tycker jag inte att canteranon saknar."

Tycker du inte han saknar rutin ? Fysisk förmåga ? Målfarlighet som Van Bommel besitter ? Nickstyrka ? Och hårda skott utanför straffområder ?

Det jag kan se som Iniesta har är djupledslöpningarna. Iniesta är väldigt bra på att hålla i bollen och det är ju detta som gör att han är lik Xavi i sin spelstil, detta och hans passningsspel. Van Bommel och Iniesta är olika spelare med olika kvalitéer och jag försöker inte säga vem som är bättre respektive sämre. Tycker däremot att man bör ställa upp med den spelare som passar bäst med hänsyn till motståndet.
Annons: