/spanien/barcelona/forum/25216.aspx/spanien/barcelona/forum/25216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas [28]
2005-11-29 09:07
Fart och fläkt i all ära, men hur kommer det sig att lagen i El Clasico aldrig vinner något? Spanienhetsare brukar vara pigga på att hylla offensiven (Serie A har ett högre målsnitt) och det vackra spelet, men har det inte gått för långt? Att spela vackert och utan något som kan urskiljas som försvarsspel, fungerar kanske på hemmaplan, men hur länge ska ni använda det argumentet när ni står utan titlar? Det italienska hatet har gått så långt att de tapasätande fjollorna numera, hellre ser sitt lag förlora, än att försvara sig till en välförtjänt seger. Löjligt.

Gabriel///

Här sitter du, en patetisk människa som inte har någon som helst argumentationsfunktion och kastar ena dyngan efter den andra mot andra supportrar genom att ständigt säga, "Barca spelar världens roligaste fotboll och Juventus är jävligt tråkiga."

Fotboll går ut på att vinna, vilket vi gör. 51 omgångar i sträck har vi nu varit på plats nummer ett. Det är stabilitet och överlägsenhet. Den som påstår att Juventus spelare jävligt tråkigt (vilket du gör) är ute och cycklar helt fel.

Juventus spelar inte tråkigt, utan taktiskt och jävligt effektivt. Varför behöva anstränga sig mer än vad man behöver? Att Barca skojar med Racing hemma kan väl tom Assyriska göra.

Spanska backar hålla samma klass som dem Allsvenska backarna. Puyol är den ända som håller Serie A-klass.

La Rambla///

Juventus har vunnit Serie A 3 gånger på dem senaste 4 åren. Vi har även spelat Champions League final mot Milan. Innan vi vann Serie A 2 gånger i sträck (01/02 & 02/03) så slutade vi på plats nummer 2 två gånger i sträck. Säsongen 03/04 (den mörka säsongen) slutade vi på en 3:e plats.

Ibland är det bättre att inte skriva alls .. patetiska spanjorer som aldrig lyckas ute i Europa..
Barcelona La Rambla
2005-11-29 08:08
Tedi//
Jag respekterar dig och dina åsikter och framför allt din passion du känner för ditt lag. Tänker inte försöka ge mig in på någon form av polemik om huruvida vilket lag är bäst, spelar "roligast" fotboll osv.

Men det som jag hänger upp mig på och stör mig på är uttalande så som:
Vi har stoltheten, ni har Ronaldinho.

Ursäkta, men på ren j-a svenska. Vad säger dig att inte vi känner lika stor stolthet för vårt lag som du gör för ditt? Jag har följt Barça sen tidigt 90-tal, upplevt både dream team och tiden efteråt med alla idiotvärvningar, ekonomi som nått bottennivå och uteblivna resultat. Så nog känner jag en stor passion, stolthet och följer mitt lag i vått och torrt.

Sen att Juventus skulle ha vunnit så mycket de senaste åren? Vad har de vunnit så mycket mer än Barça? Jo lo scudetto förra säsongen precis som vi vann ligan. Sen har Juve scudetton säsongerna 2002/03 och 2001/02. Innan dess är det ett gap även för Juventus på några år.

Sen till alla barcafans, försök att diskutera lite sakligt och med respekt för "motståndare" när de försöker göra det samma. Med häckel och hån kommer man ingen vart.

Barça i Catalunya sempre al nostre cor!
Tedi
2005-11-29 07:33
@ Backstrom

Definitivt. Barcelona spela riktigt bra och underhållande. Det har jag väl inte sagt emot?
Juventus är också på god väg att vinna liga, och det ser väldigt bra ut i Champions League.

@ BatiGoal_!

Vilket geni du är! Oj så mycket du bidrog med. Dina motargument tänker jag inte ens gå in på.

@ Gabriel

Fotboll handlar om att vinna. Tråkigt eller ej.

@ Ghazza

Juventus publiksnitt strax under 15 000? Låt mig få gissa, du är en spåkvinna med en glaskula? Juventus publiksnitt ligger runt 30 000 i år. Nu vet du det.
Barcelona Ghazza
2005-11-29 07:21
@Tedi,

Förövrigt är det inte vi som har ett publiksnitt på strax under 15 000...
Barcelona Backstrom
2005-11-29 02:08
@Tedi
Well, Barcelona lyckas väll ganska bra där. Dem spelar världens just nu roligaste fotboll, får på så sätt ordentligt med nya fans och på så sätt mer pengar. Dessutom är Barcelona på god väg att vinna ligan, och det ser väldigt bra ut i Champions League. Så Barcelona drar in pengar p.g.a underhållande fotboll samtidigt som dem lyckas väldigt bra inom fotbollen.

Förövrigt är det ytterst synd att vissa Inter fans ska hålla på sådär, klubben heter trots allt Internazionale - Bra att Adriano fick Zoro att stanna kvar på planen iaf.
Barcelona pablo escobar
2005-11-29 01:35
nån mer än jag som tycker att riquelmes dåliga placering i guldboll omröstningen är en skandal.

även om ronaldinho de senaste månaderna spelat på en nivå ingen annan spelare i världen kan nå upp till tycker jag riquelme var bäst under förra säsongens avslutning och dessutom bättre än ronaldinho i för vm och i vm-kval matcherna mellan argentina och brasilien.

så även om ronaldinho känns som en värdig vinnare kan priset enligt mig inte att tas på allvar när riquelme bara får sju röster och hamnar efter medelmåttor (i jämförelse) som gerrard makelele maldini cech o.s.v
Real Madrid Figolina
2005-11-29 01:11
Ämne: Respekt till den här....
Bilden säger allt, man får ståpäls.
Kan bara konstatera att man tydligen kan se på fotboll ur många olika synvinklar.Själv ser jag det i första hand som underhållning, vinst är en bonus.Vill se rolig, spännande fotboll.På tal om greker så var jag fruktansvärt besviken när dom vann EM.Förbaskade tråkfotboll, då e jag hellre utan.
Barcelona BatiGoal_!
2005-11-29 01:09
Om det är nåt jag lärt med att disskutera fotboll med fans från andra liger är att alla de andra ser olika till om hur fotbollen ska spelas.

Försök inte att ändra andras åsikt för det finns helt enkelt inte.

Italien = Elegant försvars spel

Spanien = Magiska anfall

Nu tog jag bara ett litet exempel, som en försvarare tycker jag att Milan tex spelar ett fint försvarsspel.

Min poäng där är att även försvars spel kan vara en fin grej att skåda vad mer kan man göra som ett italienskt lag man spelar på sina resurser.
För övrigt tycker inte jag Milan ska förknippas med Juve på underhållande nivån så vinner milan med nåra poäng.

Att disskutera fotboll med ett italienskt älskande lag bör göras på ett fredligare sätt än det som skrivits här nedanför men jag tänker stå bakom *Gabriel* det enda Juve fans verkar gillat att göra är att små jiddra med spanska lag vare sig det är Real.m eller Barcelona.

Tedi//

Danke för din medverkan men det finns inte mycket mer du kan bidra med tack och adjö
Spanien Adriano=Inter
2005-11-29 00:57
Ingen tjuventino har passion eller kärlek för klubben. Dom är bara äckliga medgångs fans, trots att de går bra för dom så har dom lika mkt publik som de är på Royal League matcherna!
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:53
Gio Style

Det är ingen idée att försöka, han förstår inte det är för komplicerat upplagt för honom. Ett bra försök dock :)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:52
Tedi

Mitt problem är ingenting, vad är ditt ?

Fotboll är en lek (underhållning du vet) dock en mycket allvarlig sådan. Att kombinera underhållning med vinst är det alla lag borde sträva efter. Barcelona är ett föredömme för vad sporten står för eftersom man blandar vinst med underhållning.

Passion och Kärlek för Barcelona har jag gott om. Jag har så mycket passion och kärlek som culé för Barça att om jag börjar blöda så ser man att blodet är blå-rött som rinner från mina ådror. Återigen pratar du ur intet, precis som med cigaretterna och alkoholen en specielitet när du inte har något att säga kanske ?

Vad en Liverpoolfan eller en grek tycker om mina åsikter bryr jag mig inte om.

Stolthet ? Om stolthet innebär att göra 1-0 backa hem under hela matchen och vinna så får du väll tycka det. För mig är stolthet att spela som Barcelona gör och ändå lyckas vinna. Som jag sa fotboll är en lek, en allvarlig sådan. Barcelona leker fotboll medans andra spelar fotobll och får resultaten med sig. Det är något att vara stolt över.
Barcelona Gio Style
2005-11-29 00:51
Teddi//

Hur fick du din passion och kärlek för juventus då?
Barcelona Gio Style
2005-11-29 00:50
Tedi//

La Liga backar håller självklart hög klass... där finns det så mycket pengar att det e självklart att man har bra backar. Varför värva skitbackar för stora summor liksom?
Puyol, Marquez, Ayala, sorin, r carlos m.m dem håller väl åtminstone internationell klass då dem e alla landslagsspelare
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-29 00:47
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Okey tack.
Tedi
2005-11-29 00:45
@ Gabriel

Nu har jag tröttnat på att mata vilda djur som du. Vad är ditt problem? Säger det en gång till, fotboll handlar om att vinna, inte om att spela underhållande.

Passion och kärlek, det du saknar min vän, det lockade mig till att bli en vacker Juventino (Tack Gud att du frälste mig)

Till sist, så undrar jag vad en Liverpoolfan tycker om vad du har skrivit (dem senaste inläggen) eller varför inte en grek? Ta en dusch är du snäll, dubbelmoralen stinker.

Vi har stoltheten, ni har Ronaldinho.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:45
alex163 [Sergio Ramos]

Har för mig att det var för ca 25 miljoner euro.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-11-29 00:42
Hur mycket köptes Eto'o in för?
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:36
Tedi

* 6 år, ja vi är tillbaka nu och är bäst i europa, är europast mest underhållande lag, har världens bästa talang och har världens bästa spelare. Vi vann ligan förra året det var väll det som det handlade om och inte hur lång tid det tog ?

* Du svarade inte vad som lockade dig till att bli juvefans, nej ? Förstå frågan istället, trots att det kanske inte var så otydligt så kanske du e lite oklar efter ditt alkoholdrickande, berusad ? känner du igen det ?

*Isånnafall klassar du att alla lag som vinner deras matcher med 1-0 kör över det andra oavsett hur matchen sett ut. Ja det låter också jättevettigt. Köra över innebär "krossa" ! Ni är fortfarande tråkiga för det !

*Du gjorde mig inte besviken, förväntar mig inget från en som dig.

*Nej jag tänker inte lägga min tid på att skriva till dig om TRÅKventus på din pm. För ni är tråkiga och jag intresserar mig inte, så ja gå du till erat forum, men jag misstänker att du kommer tillbaka in hit eftersom erat forum säkerligen är lika tråkiga som erat lag :) CiAO !
Barcelona Kharles
2005-11-29 00:30
Vilken extremt onödig diskussion(japp, det är så det stavas). Som att argumentera för vilken ideologi som är den bästa..
Tedi
2005-11-29 00:28
@ Gabriel

1* Det tog er 6 år att vinna La Liga. *host* Att gå in på vad Juventus har vunnit de senaste sex år kanske inte direkt är det bästa (blir en hel del då)

2* Du frågade jag svarade, läs och häng med istället.

3* Trevligt för dig då ;-)

4* Exempel. Vi leder hemma mot Lecce med 1-0. Att göra ett noll och sedan backa för att bevara en ledning är att köra över ett lag genom att använda hjärta i första och ta till hjärnan i andra.

5* Förlåt att jag gjorde dig arg/besviken.

Vill du mer så kan vi ta det via PM tänker inte skriva mer om Juventus på ett Barcaforum. (Reglerna)
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:23
Glömde tilläga att att spela taktiskt dock ibland är nödvändigt. Som i avgörande champions league matcher. Möter vi Chelsea igen borde vi tänka på det men det betyder inte att vi kommer och ska spela tråkigt.

Lovar att när barcelona spelar taktiskt så kommer det vara 10 gånger så underhållande som när juve spelar.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:20
Tedi

Men shit alltså, är du säker på att inte DU är bakfull, du kan ju verkligen inte läsa !

"zlatan är en överskattad målskytt" Målskytt, du vet en sån som gör mål. sa jag att han var en överskattad spelare ? Dont think so. Sluta prata om cigaretter och alkohol, det gör bara bevis på att du inte har något bättre att komma med.
Barcelona Gabriel
2005-11-29 00:18
Tedi

Okej vi tar detat i tur och ordning.

1*Vi lyckas att kombinera bra och underhållande fotboll medans vi vinner titlar.

2 *Jag frågade inte varför du älskar Juve jag frågade vad som lockade dig till att bli juvefans. Du pratar mycket om att jag ska lära mig hitan och ditan, lär dig läsa först då!

3* Jag blev Barçafan pga deras underhållande spel säsongen 96/97. Jag har varit Barçafan sen dess i medgång och motgång. Ronaldinho är kung men han gör mig inte till Barçafan.

*4 Du måste lära dig att taktiskt ofta är tråkigt. Två olika saker som blir till 1 kan man säga.

*5 Och du vad försöker du med egentligen ? " Fimpa ciggen och låt bli alkoholen, beställ C+ och häng med när den gamla vackra damen lirar fotboll"....Inte för att det angår dig men jag varken röker (har aldrig ens testat) eller dricker och jag har canal +. Du pratar ur intet och det är rent ut sagt patetiskt att läsa det du sa där.

jag vet inte om det är ett försök från din sida att vara ironisk eller att göra mig upprörd. Det enda du lyckas med är att göra dig själv till åtlöje. Ska du säga så till alla som skriver emot dina åsikter ?

Smile alltså !
Spanien Adriano=Inter
2005-11-29 00:17
Tedi//

På tal om Interista, kan du ärligt talat säga att Juve spelar roligt? isåfall så vet du inte mkt om fotboll. :)
Tedi
2005-11-29 00:14
@ Gabriel

Zlatan överskattad? Haha, tack för den. Råder ingen tvivel om att du är bakfull.

Svenskmedia suger dock, håller med dig. Och nej, Zlatan är inte lika bra som Ronaldinho för Guds skull. Sluta läs vad Simon Bank skriver. Herregud..

Ang. Ibra vs Eto'o tänker jag inte gå in på, helt meningslös.
Barcelona Nr 10
2005-11-29 00:09
jag skiter i vem vi värvar bara Ronaldinho och Messi finns kvar för evigt i Barca.
Är det någon som vet om Messi har skrivit livstids kontraktet än?

Tänk er om 2-3 år då är fortfarande Ronaldinho etta i världen och strax där efter Messi,,säger bara ojoojoj
Tedi
2005-11-29 00:08
@ Gabriel

Bullshit, läsa mellan raderna och språkintelligent. Det lutar åt att du inte ens hänger med i svängarna, hittills har du ju, om man ser till hela diskussionen, inte kommit med ett enda motargument värt namnet. Vad har du kommit med da, ”Juventus är otroligt tråkiga.. ”

Lättroad? Trots att vi inte spelat lika underhållande fotboll som ni gör varje år(?) så kan man inte låta bli att tycka till om korkade uttalanden som dina. Du låter som en okammad Interista när du i stort sett hojtar: "Vi spelar roligast fotboll, men vi vinner ta mig fan ingenting". Löjligt. Så pass löjligt att det faktiskt rinner över..

Passion och kärlek, slå upp dem två orden och förstå innebörden utav de hela. Vi håller på Juventus eftersom att vi älskar Juventus. Vi bryr oss inte hur tråkiga Juventus spelar (vilket vi inte gör) Kan sätta en hundring på att du håller på Barca eftersom att dem spelar så jäääävla roligt? Herregud, tur att ni har Ronaldinho ..

Du måste även lära dig att skilja på att spela tråkigt och att spela taktiskt Två helt enskilda saker. Fimpa ciggen och låt bli alkoholen, beställ C+ och häng med när den gamla vackra damen lirar fotboll

Spanska backar, snacka om klass!

51 omgångar av glans, bara Juventus.

Och du, bara vi Juventusfans som har svårt att erkänna att vi spelar tråkigt? scrolla ner och läs vad din blåröda kamrat Saforcada.
Barcelona Schubert
2005-11-29 00:07
Respekt till den här killen. Bra att svarta spelare börjar säga ifrån på allvar, de har alltför länge accepterat att bli trampade på i Italien och Spanien. Skandal att ligorna inte gör mer åt det. Det går att få bort om man bara vill, titta på England.

Sjukt bra bild, f ö.
Tedi
2005-11-29 00:06
Barcelona Schubert
2005-11-29 00:04
Äh, Zlatan är en typisk Barcaspelare: jävligt teknisk. Han står för den vackra fotbollen. Han lyckas prestera rena konstnumren vecka efter vecka mot erkänt starka italienska försvar. Mot spanska försvar, som är klart sämre, skulle det gä ännu bättre.

Men nu är det nog försent, prislappen har gått upp för mycket. Pengarna behövs mycket mer på annat håll, i försvaret.
Annons: