/spanien/barcelona/forum/25203.aspx/spanien/barcelona/forum/25203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2005-12-01 12:06
Kharles//
Jag reagerade också på det. Är det något Maxi inte är så är det just "unhappy". När han själv säger att han lämnar enbart om de kör honom på porten, annars vill han stanna och kämpa på. Respekt Maxi. :)
Barcelona Kharles
2005-12-01 12:02
Intressant artikel La Rambla. Som vanligt har engelsmännen fel;

"Lopez, 21, is unhappy at the Nou Camp and wants to play regular first-team football - news that has alerted the Hammers who hope he will join them on loan."

Eh, var de inte raka motsatsen? Nåja, antar att de skriver lite vad de vill för att få det att låta möjligt/trovärdigt.
Barcelona La Rambla
2005-12-01 11:56
libriano//
Det pris det nu handlar om, FIFA's alltså, baserar sig på vad spelaren har presterar det här året inte säsongen innan. Kan någon helt neutral påstå att tex Ronaldo har varit bättre än Eto'o det här året? Sitta och jiddra om hur bra Ronaldo har varit kan väl vem som helst göra, då kan vi diskutera hur bra Maradona var, eller varför inte Pelé? Skulle de också vara aktuella till att få priset i år? Diskussionen är bara fjantig. Det finns säkert andra spelare som också förtjänar att nomineras precis lika mycket som Eto'o, men det är inte helt galet att han är med.

Såg på filmen du länkade förut. Att hävda Eto'o bara gör petmål var det mest patetiska jag läst. Den filmen om något visar vilka vackra och spektakulära mål han gör. Nej man märker vad det handlar om, ren och skär avundsjuka. Ska det vara så svårt att erkänna att en spelare är riktigt bra, bara för att han inte spelar i ens eget lag?
libriano
2005-12-01 11:50
La Rambla

Jag märker det nu, att de inte går att diskutera med dem. De säger att de inte fattar att eto'o är med i top 3 bästa spelare vilket jag tycker han förtjänar.
Det mest absurda är att de påstår att eto'o mest gör så kallade "tapins" peta in mål.

Men som sagt, de är väl bittra efter alla gånger han har sänkt dem såväl mallorca och barca.

Jag är inte barcafan men jag kan ändå se att eto'o är en av världens absolut bästa anfallare inget snack om saken.
Barcelona La Rambla
2005-12-01 11:48
Nu är engelska West Ham ute efter Maxi Lopez. Kanske hade varit något för honom att härdas i tuffa Premier League?
Barcelona La Rambla
2005-12-01 11:47
Henry petar inte Eto'o, det kan ni glömma. Eto'o är bättre för Barça. Det handlar inte om vilken spelare som är bättre än den andre utan om vad som passar laget bäst.
Spanien gulito
2005-12-01 11:34
Journalisten\\

Ok. all ära åt Eto´o som är en grym spelare men snälla du, menar du att Henry inte skulle peta Eto´o?????? Menar du verkligen att Etp´o är bättre än Henry????
Barcelona hemingway
2005-12-01 11:06
12:45 idag går det en repris på fredsmatchen på Eurosport. Perfekt för en arbetslös slacker som mig...
Villarreal Journalisten
2005-12-01 11:03
Angående Henry

Jag förstår inte varför Barca skulle vara intresserad av Henry! Om Henry värvas så är det knappast till bänken, dels är han för bra och dels skulle han aldrig finna sig i det.

Så om Barca nu verkligen seriöst vill värva Henry så är det för att han ska spela, och då kommer jag till min fråga. På vems bekostnad? Jag tycker absolut inte Henry petar något i anfallet i Barcas startelva, det skulle vara Guily men han är väl inte i startelvan längre?

Jag tycker Barca klarar sig bra utan Henry. Han skulle inte lyfta laget och det är inte värt att äventyra den finna harmoni och samspelhet som finns i Barca idag.
Barcelona La Rambla
2005-12-01 09:58
Tackar libbe. Förresten, förstår inte hur du orkar tjafsa med marängerna på deras forum. Det går inte att diskutera med dem, fruktansvärt naiva och kan inte se på något objektivt. Stryker du inte dem medhårs och inte skriver hur bra Ronaldo är osv. så får du alla emot dig. :)

AlexC//
Det förstod jag tom att det handlade om efter säsongen. Sen var det ju någon som ställde frågan tidigare i forumet, om vad vi andra ansåg om Henrys vara eller inte i Barcelona. Så min undran är, what's the big deal?
Valladolid libbe
2005-12-01 09:51

Grabbar här är en klipp med det bästa av eto'o titta och njut!

http://s34.yousendit.com/d.aspx?id=2Q3RKIB3CJC7W0SVROJ7HRJU5H
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-01 06:40
Aubri du har en poäng, god morgon föresten! :)

Vi vill ju självklart att inte Messi ska hamna i en frysbox utan värvar vi Henry så hoppas och tror jag att dom planerar det bra, för en spelare som Messi är i den åldern att han måste få bra med speltid för att bli bättre! Dinho, Eto´o och Henry är redan världsspelare av högsta klass, jag har varit lite avvaktande i tycke om Henry ska komma eller inte, det jag tycker är att om priset är rätt och om planeringen med Messi och spelsystemet är rätt så varför inte, Henry är redan en av de bästa och kan bli ännu bättre med en nytändning i Barca och framförallt med bättre spelare omkring sig.. det är iaf vad jag tycker om att Henry ska komma eller inte.

Det kanske inte är så livat här just nu med god morgon på alla som är uppe iaf! :) BARCA !
Barcelona Aubri
2005-12-01 06:14
Nånting som slog mig, under all tjat om Henry eller inte, så kom jag på, fan det skulle lätt funka med Henry..

Henry är inte ovan att vara en ytterforward, han är inte den som inväntar i straff området direkt
han är lite sämre versionen av Dinho fast gör mera mål

asså, Dinho - Eto - Henry
Då tänker många, men MESSI , ju då
Vår Lilla messi är över allt utom just var?
Kanten förstås, han skulle lätt kunna mogna till
en bättre version av Van Bommel, asså offesiv central mitt som både passar o löper i djupet, men då måste vi ha en riktigt RIKTIG, Pivote som är grym, för messi lär inte jobba hem mer än täcka hans Zon.

Innn han blir klar för startelva,hinner han få gott om spel tid , då han kan bytas in på nästan alla offensiva pos.

va emot henry, men nu tror jag att jag ändrar mig
Barcelona Gabriel
2005-12-01 02:34
Vilket sätt att gå och lägga sig och sova på. Tack Patrik Johnsson, det var väldigt läsvärt och man kan ju bara instämma, kudos :)

Förväntar mig mer gästkrönikor från din sida ;)
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-01 02:09
Mycket bra gästkrönika Patrik Johnsson!

Bra skrivet och man kan bara hålla med.

Jag tror vi försvarar ligatiteln och om vi går hela vägen i cl tror jag helt beror på om vi spelar bra deffensivt, för offensivt är vi 1a i europa just! Skulle va underbart med en dubbel, vi har ju chansen och det gäller bara att vi tar den, time will tell. Força!
Barcelona Camparn på nou
2005-12-01 01:36
AlexC

Jag har inte propagerat för att vi ska inhandla under vinterfönstret och jag har inte märkt om någon annan som har propagerat för nya ytterbacksköp till Jul läs på nästa gång innan du antar något.

Men jag är inte främmande för att förstärka någon av de nämda positioner om det skulle bli mycket billigaree eller om det av någon anledning skulle visa sig mest lämpligt.

Annars tycker jag som sagt att Sylvinho har imponerat och Oleguer har också överraskat positivt på högerbacken ska bli intressant att se vad Belletti uträttar nu när han är tillbaka från skada. Så det är inget nödvändigt att förstärka under vinteruppehållet utan den diskussionen har alltid handlat om till sommaren.

GIO har inte varit en katastrof men han är aldrig bra..
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-01 01:33
Truman: Din startelva ser grymt intressant ut, mycket stabilare och fräsha ytterbackar samt farligt med Dinho och Messi på varsin kant för jag ser det som en lösning om Henry kommer, det jag menar är att inte Messis utväckling ska stoppas pga av att han får sitta på bänken.

Força!
Barcelona AlexC
2005-12-01 01:22
Tror någon här inne på fullaste allvar att Barça kommer inhandla någon spelare under januarifönstret? Vi har bra reservspelare till samtliga platser.

Sen verkar några här inne vilja se dessa Alves & Evra.

Vill ni verkligen att man skall försöka spela in en ny spelare i backlinjen mitt under säsongen?

Kontinuitet är mycket viktigt i en backlinje och varken Gio,Belletti eller Sylvinho har varit en katastrof.

Sitt och diskutera framtida drömelvor lämpligtvis efter VM för då är det kanske aktuellt.
Barcelona Messi_83
2005-12-01 01:01
Kan inte sova..

men aja...
Visca el Barça!
Barcelona Camparn på nou
2005-12-01 00:18
Senor Cule

Det där är också den uppställning jag vill se till nästa säsong.
Det behövs inga förstärkningar förutom till ytterbacken, däremot så imponerar Sylvinho på mig så han och Evra får gärna slåss hårt om vänsterbacken. Van Bronckhorst ska bort...
Belletti är en skön kille och bra offensivt men defensivt håller han ofta inte måttet.
Alves skulle vara ett jättebra köp.
Han är ung både stark defensivt och offensivt (målfarlig) samt en riktig kämpe.
Barcelona Saforcada
2005-12-01 00:16
Barcelona Señor Cúle
2005-12-01 00:13
---------Valdes-----------
D.Alves-Puyol-Marquez-Evra
-----------Motta----------
-----Xavi---------Deco----
-Messí--------------Dinho--
---------Eto'o------------

STABILT lag där bommel och iniesta ska slåtss om platser på mitten. Och Edmlison ska slåss med Kaiser och Motta om plater. Även om Edmilson varit hur grym som helst så föredrar jag Mottas positionsspel och styrka på mitten.
Barcelona Camparn på nou
2005-12-01 00:03
Puyol är en av världens tre bästa backar.
De andra är Terry och Nesta som dock har haft en liten formsvacka på sistone

Det är väldigt jämt mellan Terry och Puyol.
Men man får ta med i bilden att Terry spelar i ett mera defensivt och kontrande lag och därmed ofta haft en större uppbackning i försvaret än vad Puyol har haft.
Puyol har rett ut situationer helt själv och hållit ihop defensiven när Oleguer har svikit. Han är en helt komplett mittback med ett oerhört stort hjärta och fantastiska ledaregenskaper, han har förmågan att pusha på sina lagkamrater när det går trögt.
En egenskap som inte Terry besitter i alls lika stor utsträckning.
Puyol är också relativt snabb och väldigt brytningssäker, han läser spelet utmärkt och är bra på huvudet.
Terry gjorde möjligtvis en lite starkare förra säsong men Puyol anser jag är bättre som back.
Barcelona Saforcada
2005-11-30 23:54
För något år sen var Henry verkligen drömspelaren, men inte längre. Visst låter det mäktigt att kunna mönstra ett anfall med Ronnie-Eto'o-Henry. Men Henry börjar trots allt närma sig 30, menar inte att han börjar bli gammal men att de är så mkt bättre att satsa på Messi. För om Henry kommer så är det ju Messi som får lida mest, och det vill ju antagligen ingen. Och Messi har ju trots allt framtiden för sig minst sagt.

Henry är en av världens bästa forwards men jag vet inte ens om han skulle passa in i vårt spelsystem och jag hoppas verkligen inte att man funderar på att ändra för hans skull. Han vill ju gärna ta djupledslöpningar ut mot kanterna främst vänster kanten och där vet vi ju alla vem som huserar.

Visça Barça!
Barcelona Patrik
2005-11-30 23:53
kungen_i_djungeln

Tolkade det inte heller som att du ansåg att jag hade fel.

Däremot förstår jag inte hur Puyol inte ger ett större helhetsintryck än tex Thuram. Puyol håller hela backlinjen i schack, något som knappast Thuram behöver. Terry kanske har större pondus, men Puyol har bättre teknik.

Vi ska inte glömma att Puyol spelar i ett offensivt tänkande lag, något vi inte kan anklaga Chelsea för.
Barcelona Truman
2005-11-30 23:51
Tänk om vi skulle spela såhär nästa säsong

Valdes

Alves Puyol Marquez Evra
Messi Xavi Deco Dinho
Eto'o Henry

Fyfaan vilket jävla lag, vem skulle kunna stoppa oss
Barcelona Patrik
2005-11-30 23:49
Camparn på nou

Ser också hellre Ezquerro än Giuly. Den sistnämnda har helt enkelt för dålig teknik och passningsspel. Det är trist att se honom slarva bort anfall och målchanser pga det. Men samtidigt måste vi komma ihåg att han trots allt gjort många betydelsefulla mål. Giuly när han är som bäst platsar i Barça, tyvärr har han för låg lägstanivå.
Atlético kungen_i_djungeln
2005-11-30 23:44
Terry har inget som inte Puyol har däremot är han snäppet bättre på allt som de båda har. Dessutom skrev jag Terry(?) menar inte att han är absolut bäst, finns fler jag anser har en möjlighet till tronen. På rak arm trycker jag gärna upp Thuram och Lucio som aspiranter också.

Självklart är detta också persoliga åsikter och jag menade aldrig att du hade fel men i mina ögon så gör dessa tre spelare ett större helhetsintryck på mig än vad Puyol gör. Det har alltså absolut inget med att jag är Atleti fan att göra. Njuter varje söndagkväll av Barcelonas underbara fotboll.
Barcelona Camparn på nou
2005-11-30 23:36
Patrik

Jag vill hellre se Ezquerro som den naturliga ersättaren till Messi då han är mångsidigare och har fler dimensioner att tillföra till Barças spel än Giuly.
Sälj den lilla fransmannen i sommar för en del pengar tex till Arsenal eller Juventus, de båda franska kolonierna borde vara intresserade.
Barcelona Patrik
2005-11-30 23:28
kungen_i_djungeln

Puyol är världens bästa mittback. Färgad? Absolut, men inte i detta fall. Vad har Terry som inte Puyol har? Min text gick inte heller ut på att argumentera för detta. Jag kände bara för att skriva ned lite tankar. Men det är en bra debatt. Shoot!

Angående Giuly vet vi alla att han kommer att få chansen igen, så när han väl får chansen hoppas jag att han visar varför Barcelona köpte honom. Det var allt jag menade med det.

Annons: