/spanien/barcelona/forum/25202.aspx/spanien/barcelona/forum/25202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jontteee
2005-11-30 18:39
aha, men då vara väl när han va Barceloan spelare ??
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-30 18:38
Ämne: Fråga:D
är det nån ....
Ja, Ronaldo. Två gånger om också om jag minns rätt. Någon som kan rätta mig om jag har fel?
Barcelona Jontteee
2005-11-30 18:37
Fråga:D
är det nån annan spelar som har blivit bäst i Eurpoa o Väldens samma år??
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-30 18:36
Ronaldinho är överlägset världens bästa spelare. Men jag tycker att det är väldigt konstigt med att Eto'o är en kandidat till att vinna FIFA priset. Eto'o är en duktig spelare men inte en av världenst topp tre bästa spelare. Någon som håller med?
Barcelona La Rambla
2005-11-30 18:34
Måste säga att det är lite konstigt att Eto'o är nominerad. Visst har han varit bra, men som 1 av världens 3 bästa är stort.
Barcelona Kharles
2005-11-30 17:59
FIFA priset är ett mer populistiskt pris då det är landslagsspelare och tränare som väljer. Ronaldinho valdes ju till Fifpro World Player av sina kollegor, så då vore det inget annat än en skräll om Eto'o eller Lampard vinner.
Barcelona Messi
2005-11-30 17:58
Ronaldinho och Eto'o är tillsammans med Lampard med i omröstningen till världens bästa spelare, priset som delas ut av Fifa. Ronaldinho vann förra året, då var han sämre än i år. Kan väl bara sluta på ett sätt?

Förresten, två Barçaspelare, inte illa.

Glömde länken: http://home.skysports.com/list.asp?hlid=330263&CPID=8&clid=&channel=skysports_home_page
Barcelona Kharles
2005-11-30 17:37
Hela Europa hyllar Ronaldinho. Det mest slående;

Ronaldinho is part of Barcelona's patrimony, but his football belongs to the whole world.

Ronaldinho är inte en spelare som bara spelar för titlar och pengar. När han går ut på planen spelar han också för fansen, alla fotbollssälskare och för sporten i sig. Såna spelare växer inte på träd.

Que Viva O Rei Ronaldinho!
Barcelona Jontteee
2005-11-30 17:36
grymmt att en komentator från Eurosport kommer in här o ber om ursäkt.. RESPEKT!!
Villarreal Journalisten
2005-11-30 17:32
La Rambla

Han skulle ju absolut göra nytta i laget och lyfta underhållningsvärdet men jag tror inte han går till Juve.
Barcelona La Rambla
2005-11-30 17:24
Var det ingen mer än jag som läste om Beckhams vädjan till Henry om att, för allt i världen gå inte till Barcelona utan till Real. Nästan lite komiskt. :P
Barcelona baarca
2005-11-30 17:23
tackar tackar :)..
Barcelona La Rambla
2005-11-30 17:23
Journalisten//
Just därför han kanske behövs där. Men frågar du juvefans så håller de nog inte med dig om att de spelar tråkigt, utan en underhållande och effektiv fotboll, hö hö. ;)
Villarreal Journalisten
2005-11-30 17:20
La Rambla

Usch! Säg inte så. Juventus spelar så tråkigt, en artist som Riquelme ska inte spela där, han ska spela i ett lag vars spelmodell är mer offensiv och mer gladfotboll!
Barcelona Kharles
2005-11-30 17:19
Sanningen är att ingen klubb kom med ett bra erbjudande, förutom Villarreal som var beredda att lägga 7m + 5m i variabler.
Barcelona La Rambla
2005-11-30 17:16
Journalisten//
Frågan är om inte Juventus lär lägga in en stöt mot Roman. Verkar lite läge för det. De behöver ersätta Nedved.
Villarreal Journalisten
2005-11-30 17:15
La Rambla

Jag tycker att Maxi har en större potential och en högre toppnivå än Figueroa. Men sen behövs det ju också en bred trupp så det hade ju inte varit helt fel med båda.

Jag tycker det nästan är ett under att vi fått behålla Riquelme, måste varit många storklubbar som varit och dragit i honom efter förra säsongen.
Barcelona Kharles
2005-11-30 17:13
baarca

Liverpool betalade hans utköpsklausul bara dagar innan ligapremiären. Han var väldigt bra på försäsongen, vann den interna skytteligan tillsammans med Henke.

MatsL

Ingen fara, vi är vana vid TV4+ kommentatorerna och deras 'uppgifter' emellanåt ska vi inte ens kommentera.
Villarreal Journalisten
2005-11-30 17:13
CruzitoZ

Din lilla "hyllning" till Villas tränare här antyder att du själv kanske är chilenare =)

Maxi skulle passa bra in i Villa, jag hade ju inte tackat nej om vi lånat honom, eller rent av köpt honom.
Barcelona La Rambla
2005-11-30 17:12
Journalisten//
Ja du, Romans magiska fötter och en Maxi som hugger på allt kanske hade varit något? Tillsammans med Forlan så skulle det nog bli ett giftigt anfallspar, fast ni har ju även Figueroa som borde vara ungefär lika bra som Maxi och nästan samma spelstil?
Barcelona CruzitoZ
2005-11-30 17:06
journalisten du såg ju väll andra halvleken???
där henke missa 4 längen på typ 10 min???
hehhe det skulle iförsig vara bra om han gick till villa för dom har en bra tränare chilenare hihiihih:)=:)
han skulle skäkert lyckas där:):):)
Villarreal Journalisten
2005-11-30 17:03
La Rambla och CruzitoZ

Haha, klart jag gillar Henke men jag såg faktiskt inte första halvlek =)

När det gäller Maxi så satt jag precis och tänkte på det, han borde bli utlånad till oss. Han hade mest troligen gjort succé tillsammans med Forlan och precis som du säger så har vi en sak för argentinare.

Fast om han skulle bli utlånad till oss så kanske det blivit samma sak som det nästan blev när vi lånade ut Mackan till Halmstad och han nästan sköt dem till SM-guld. Det hade varit höjden av ironi =)
Barcelona CruzitoZ
2005-11-30 16:57
journalisten du säger så bara för att du gillar henkle det märkss:(:(
hehe hur så helst så tycjer jag du har fel om maxi:):):9
men som sagt alla får tcyka hur dom vill:):)-... peace
Barcelona La Rambla
2005-11-30 16:57
Journalisten//
Man kan inte annat än älska Maxi, just för hans inställning och tålamod. Otroligt skön attityd och stil på planen tycker jag, en lite udda speltyp om man tänker på de andra spelarna i dagens Barcelona. Som sagt, man får hoppas att han lånas ut och får lite speltid. Kanske hos er? Ni har ju en förkärlek för argentinare. ;)
Barcelona baarca
2005-11-30 16:55
jag har glömt en sak. hann luis garcia vara med i barcelona hösten 2004?..
svara! plzzzzzzzzz
Villarreal Journalisten
2005-11-30 16:49
La Rambla

Jag vet att jag är lite hård men det var mest för att jag är lite frustrerad över att se honom missa en hel del chanser. Han är en spelare som jag verkligen gillar och då gör det alltid lite mer ont att se honom missa =)

Anledningen till att jag inte nämde Henke är att jag läste precis alla inlägg om Maxi plus att jag såg inte första halvlek =)
Barcelona La Rambla
2005-11-30 16:45
Journalisten//
Tycker nog du är lite för hård i din "dom" över Maxi. Så många klara målchanser tyckte då inte jag att han hade. Tycker också att han verkade pigg och alert och verligen tog matchen på mer allvar än någon annan spelare i laget. Betänk då att Henke missade minst 5 solklara målchanser, och honom nämner du inte ens. Då har han ändå spelat mycket mer än Maxi och gjort mål i de senaste matcherna han spelat.
Barcelona La Rambla
2005-11-30 16:43
Ah vad coolt kommentatorn från igår tittar in.
Det är lugnt MatsL, vi överlever det.
Du missade även 2 canteraspelare som vi undrade över igår vilka de var. Men nu har vi rett ut den biten också. ;)
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-30 16:41
MatsL ///
det var inget,
men igår så börja jag stirra när du sa att till näsat säsong ska barca ha tröjsponsor.
Barcelona (catalonia barca)
2005-11-30 16:40
Journalisten ///
men du ska inte glömma att han inte har sin vanliga form för han sitter på bänken.
så om han hade spelat några matcher denna säsong så lovar jag att han hade varit mycket bättre.
Annons: