/spanien/barcelona/forum/2520.aspx/spanien/barcelona/forum/2520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Chrisicito
2015-05-14 00:31
Om några Juvefans läser detta så vill jag gratulera er till finalplatsen! Tänk att både ert och vårt lag kan ta en trippel i år, de är coolt:)

En fin säsong från Juve!
Barcelona neymar JR
2015-05-14 00:27
Nu ska vi absolut inte hypa Juventus, dom var bedrövliga ikväll och hade lagom mycket tur. Deras "solida" försvar var inte så solid, Madrid rann igenom gång på gång med medelmåttor längst fram Jag respekterar Juve men helt ärligt det ska komma mycket till för att dom ska kunna hota oss. Yes i Said IT!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 00:25
Flavia Om Messi vinner trippeln så kan inte 1000 mål under hösten rädda Penaldo. Sedan tror jag folk också har fattat nu vilken klasskillnad det är på Messi och Penaldo, hoppas jag iallafall...
Barcelona Davids3
2015-05-14 00:24
Nu kan MFF skryta om att de har spelat mot CL-finalisten :)
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 00:21
Real Madrid spend £195m on their front three only to be knocked out by their former Academy player. Oh the irony!
Barcelona Barca007
2015-05-14 00:20
Kommer ni ihåg när Aftonbladet höjde detta Real Madrid till skyarna efter vinster mot smålag som Granada hahahhahaha "historiens bästa lag" kammade hem 0 titlar! 0!
Barcelona Ali G
2015-05-14 00:13
Man får inte glömma att Juve också kan vinna en trippeln vilket jag tror kommer göra spelarna extra motiverade. Juve är ett grymt defensivt lag och vi såg ikväll att det är kanterna man ska utnyttja då ytterbacken inte får så mycket stöd från mittfältarna, Messi kommer ha lekstuga mot den gamle Evra.
Barcelona enkos
2015-05-14 00:13
Vad är skillnad mellan Real och livet? Livet går vidare
Flavía
2015-05-14 00:12
@The Reporter:
Skulle nog inte direkt säga att det var just p.g.a. honom som Madrid kunde vunna CL, väldigt många av hans mål kom när Real redan ledning såsom hans straff mot Atleti i finalen... Glömde helt och hållet att Ronaldo vann även Ballon d'Or 2013 på samma sätt. tack för att du påminde mig där. Om Messi inte ens vann Ballon d'Or trots att han var VM turneringens bäste spelare och bar Argentina på egen hand till final, vad talar då för att argentinaren kommer få guldbollen om han och Argentina når semifinal i Copa America? Jag vidhåller att Messi måste tyvärr göra en stark höstsäsong då folk kommer troligtvis att glömma bort hans grymma vår.
Barcelona Barc6
2015-05-14 00:07
Jag tycker faktiskt att Pogba var bra idag! Han gjorde en helt godkänd match med tanke på en lång skada och bara en match innan den här viktiga matchen. Han var inte på hugget, det såg man på han, varför? Kan de bero på att man är rädd för att skada sig igen? Det finns diverse anledningar som vi inte behöver gå in på mer ingående. Sen blev han kanske mer eller mindre begränsad i den här matchen då Juve går in med en inställning att vi ska försvara och kontra när de väl ges chanser. Pogbas fysik och defensiv är oerhört hög! Han var till en stor nytta i defensiven då han är så duktig teknisk kunde han även hålla i bollen.. Det fanns flera situationer då han höll i väldigt bra och lät klockan ticka.. Löpte förbi Real spelare som Don Andres i sina bästa dar. Sen tror jag inte han förlorade en enda nickduell.. Även där ledde hans vinst i luften mot Ramos till 1-1 målet som skickade ut Real. Man kan se Pogbas insats på flera olika perspektiv.. Han tappade enkla bollar visst men det gör vem som helst, i en sån här stor press som han hade på sig, i hans första CL-semifinal. Tycker han var otroligt viktig för Juve idag! Väldigt kul för dem då det var så länge sen dem var i CL-final sen att det blir Barca-Juve gör det hela ännu mer sevärt då dessa aldrig har möts i en final va jag minns.
Barcelona neymar JR
2015-05-14 00:06
Xavi kan få lyfta 3 titlar i sin (sista) säsong med klubben, det där är fan stort och unnar honom verkligen det
Barcelona >The Reporter<
2015-05-14 00:06
Flavia. Senaste förtjänade han pga CL osv, men den innan förstår ja dig. Det va Sverige-matchen som gav honom den. Men nu kommer Messi vinna efter hans prestationer i stora matcherna. Lägg där till att det är Copa America i sommar, vilket också kommer dra till sig uppmärksamhet, bara Messi kommer till semi-final där så räcker det nog för att säga att han gjorde bra ifrån sig i copa Amerika :)
Barcelona Ney
2015-05-14 00:05
SIIIIUUUUUUU!!!!
Flavía
2015-05-14 00:02
@The Reporter:

Vill tyvärr inte förstöra glädjen men det räcker med att man gör en stark höstsäsong för att vinna Ballon d'Or numera. Kolla bara på Ronaldo som har vunnit sin senaste guldboll på det viset....
Barcelona Mäktiga Messi
2015-05-14 00:00
Snälla kan någon hjälpa till med final biljetter? vet någon hur man kan få tag på biljetter?
Flavía
2015-05-14 00:00
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

För att inte tala om att vi har chansen till att bli det första laget att vinna ytterligare en trippel :)
Barcelona Andrés V
2015-05-13 23:57
Lite gåshud att åter få se Buffon och Pirlo i en Champions League Final.
Barcelona Ney
2015-05-13 23:57
@Canaletes:

Undviker allt. Precis som Puertans moderatorer gör. Dåliga förlorare helt enkelt. =)
Flavía
2015-05-13 23:56
@Rambla~:

Faktumet kvarstår dock att Pogba ansågs var spelduglig nog för att kunna spela matchen mot Madrid, allt annat är ointressant.
Flavía
@Thierry Henry:

Om Pogba ansågs inte vara fit nog för matchen så hade Allegri och hans stab inte låtit fransmannen spela överhuvudtaget men nu var det inte så. Sedan är det knappast så att han klev direkt sängen från sjukhuset för att lira match mot Real, självfallet har han gjort rehab och gjort x antal träningar för att komma tillbaka. Nog kan det hända att Pogba faktiskt kan glimmra till då och då men tyvärr så är han alldeles för ojämn samt att fransmannen besitter en hel svagheter för att vara något för oss.
Barcelona Ney
@Leo y Cesc:

Förlorarmentaliteten kan inte arbetas bort. Visst .. medlemmarna på Puertan är inbitna och ganska bortkopplade från verkligheten. Men moderatorerna är de som piskar upp stämningen och visar störst barnslighet. Så fort det är motgång så stänger de forumet ... inte för att folk missköter sig (det gör dem alltid) utan för att de ska slippa höra allt negativt om klubben. Därför blir damage control ett verktyg de använder regelbundet. De tål inte sanningen. De tål inte verkligheten. De tål inte motgångar.
Barcelona Canaletes
2015-05-13 23:55
Radio Marca dödar Ronaldo för att han springer ifrån från median utan att prata eller något, undviker allt haha
Barcelona Nemesis 10
Kul att vi får möta mästarna från Italien i finalen, kommer bli en väldigt intressant match!! Kan inte njuta mer av att Real kammar hem noll titlar denna säsong, förra året var vi tydligen ett sjunkande skepp som inte skulle få se ytan på ett par år och Real skulle dominera fotbollsvärlden i flera år framåt (enligt marängerna). 1 år senare står vi här men en god chans till att kamma hem trippeln (om inte idioterna som styr i Spanien fuckar upp allt för oss) och man kan bara le. Det svänger snabbt i fotbollen och det som gör mig mer glad är att Perez kommer gå bananas och göra samma misstag som han har gjort förrut, han kommer aldrig förstå att ett lag består så mycket mer än en massa dyr inköpta superstjärnor. Det krävs så mycket mer än så för att kunna DOMINERA i flera år framåt... Jag tycker faktiskt att vi har bra förutsättningar för att kunna kamma hem fler titlar några år framöver om vi förstärker mittfältet och backlinjen, vi har som sagt lite rum för uppgradering vilket är bra trots allt. Lucho ska stanna och fortsätta på detta bygge hur än säsongen slutar! Juventus kommer bli en tuff nöt att knäcka och jag vill gratulera dom för deras insats, Mourinho måste ju ha blivit tårögd efter att ha sett Juventus försvar ikväll. Till Real har jag inget annat att säga än KARMA IS A BITCH! Ni kan tacka eran boll kalle som maskade när ni ledde med 1-0, dom sekunderna hade nog behövts... ;) VAMOS BARCELONA, VAMOS CATALUNYA!! Godnatt Amigos!! OT: Min marängswiss med chokladsås har inte smakat såhär bra på länge :)
Barcelona Canaletes
Radio Marca dödar Ronaldo för att han springer ifrån från median utan att prata eller något, undviker allt haha
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-05-13 23:53
Vilka veckor vi har framför oss, nu gäller det att njuta till max. Fyra år sedan vi var ända framme i Champions, sex år sedan vi hade chans på trippeln. Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-13 23:52

Real forum stängt, tillbaks till det vanliga igen.
Barcelona Erik Satie
2015-05-13 23:50
Såg nu att det verkar vara ett fejk-konto. Men likväl, skulle inte förvåna om det var på riktigt. De ger sig på Bale verbalt i alla fall, vilket nästan är lika vidrigt...
Barcelona rANDOMhERO
2015-05-13 23:47
Barcelona rANDOMhERO
@grande jw:

Vem har tid med sånt, när det finns personer som du som kan allt, och letar reda på allt åt en :)
Barcelona r.10
Luis Suárez ställs mot både Patrice Evra och Girgio Chiellini...

=()

Visca Barca!
Annons: