/spanien/barcelona/forum/25199.aspx/spanien/barcelona/forum/25199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-11-29 15:24
Hmm..
Barcelona Kharles
2005-11-29 15:24
Visst påminner han er om någon..? :-D~
Villarreal Journalisten
2005-11-29 15:18
Gabriel och CruzitoZ

Lyon har jag också tippat, men inte som outsider utan som en favorit. Fransk fotboll är väldigt underskattad och varje år är där ett franskt lag i Champions League som gör riktigt bra ifrån sig.

Om jag tippar med hjärnan blir det Lyon i final, tippar jag med hjärtat blir det Villa.

När det gäller frågan om Villa har tillräckligt bred trupp för att klara både CL och La liga är jag lite osäker. Vi såg ju att Villa inte är lika bra utan Riquelme men skillnaden var inte så stor som jag befarade att den skulle vara. Men Riquelme är nog ändå ett måste om vi ska lyckas, han har den kvaliteten som behövs för att vinna mot de stora lagen när marginalerna är små.

PS. Nu ska jag "fjäska" lite för alla Barca-fans här inne. Men jag vill verkligen säga att detta är ett mycket trevligt forum. Det märks att framgången och harmonin i Barcelona sprider sig ut bland fansen. Här diskuteras det fotboll, lugnt och sansat och ingen pajkastning, annat har det varit ibland när jag skrivit i en del andra lags forum (inga namn nämda men jag tror de kommer från en stad mitt i Spanien =)
Barcelona La Rambla
2005-11-29 15:18
Tror inte vi kommer att värva så mycket mer stjärnor på ett tag. Rijkaard fick värva ihop det laget han ville ha förra säsongen. Ett och annat komplement kanske på ytterbackarna är väl att vänta. Laporta verkar inte vara som de tidigare presidenterna som värvade utan tanke med dyra köp och höga löner som följd.

Sir RP 7//
Nej, jag håller med. Messi börjar mer och mer att bli ordinarie redan nu, och som du skrev så behöver inte Laporta bevisa något mer.
Spanien Sir RP 7
2005-11-29 15:16
La Rambla//

Kan man annat än skaka på huvet åt Real...

Jag fattar inte varför Laporta överhuvudtaget behöver "lova" Henry t ex inför valkampanjen. Är det ens nödvändigt att ha valet?! Laporta är så given så det finns inte med de resultaten han gjort med Barca. Helt otroligt jämfört med för 3-4 år sen.

Men Messi kommer väl om 2-3 år vara helt ordinarie i start11:an? Ska man då hindra killens utveckling genom att försöka skaffa Henry?
Tycker det är rent löjligt faktiskt.
Barcelona R-10
2005-11-29 15:12
Eller så köper vi Daniel Alves och tar bort Belletti.
Barcelona R-10
2005-11-29 15:09
Kolla vilken skön Star-Elva det skulle vara om Henry skulle komma Till Barca:

--------------Valdes--------------
Belletti-Marquez-Puyol-Silvinho/Gio
---------------Xavi---------------
Messi-------------------Ronaldinho
---------------Deco---------------
---------Henry-----Eto'o---------

Jag vet att det inte är något bra att ändra
4-3-3 till 4-1-2-1-2 men vi skulle vara bra så med Henry.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 15:07
Sir RP 7//
Jo men det är så det fungerar i Spanien, Real "ska" värva allt som rör på sig. Trots att de inför den här säsongen har värvat för nästan 1 miljard. ;)
Barcelona La Rambla
2005-11-29 15:04
Självklart sätter man inte en spelare som Henry på bänken. Visst vi har Messi, men som sagt han är bara 18 år och ska spelas in långsamt och med förnuft. Tycker mig se tendenser att Rijkaard gör just detta, han byter oftast ut honom vid 70min om han fått starta matcherna. Sen spelar han heller inte från start i alla matcher. Som du och jag varit inne på tidigare, knappt någont barcafan här på forumet anser att vi behöver Henry. Utan det är ett "crack" som presidenten vill lova att värva inför sin valkampanj, inte för att han enligt många behöver bevisa något för alla supportrar. Klubben ekonomi saneras, det sportsliga går som på räls. Så presidenten bör sitta säkert med eller utan en Henry.

Sen tror jag också att Rijkaard är svag för Henry.
Spanien Sir RP 7
2005-11-29 15:02
Vad ska Henry i Real att göra? Vad har dom som lockar så ofantligt? Inte kan det vara på det sportsliga planet för där har ju Real gått kräftgång i 2,5 år nu...
Spanien Sir RP 7
2005-11-29 15:00
La Rambla//

Kan inte tänka tanken vad som händer om GUD sticker. Killen är för Arsenal vad Ronaldinho är för Barcelona dvs Kungliga maestron i anfallspelet.

Förresten fattar jag inte varför han länkasd samman med er överhuvudtaget?! Ni har Ronaldinho (Untochable...) Eto`o (Skyttekungen) o underbarnet Messi på de 3 anfallsplatserna. Denna trion är ju givna i 5-7 år framåt för Barca. Vad ska man då med henry till? Varför ändra ett vinnande koncept?
Om Henry mot all sans o logik skulle gå till Barca så är det inte för att sitta på bänken kan jag lova....
Barcelona La Rambla
2005-11-29 14:49
Gabriel//
Hehe, det är ju det jag säger. Blir inte heller klok på vilket som är rätt.

Sir RP 7//
Det komiska är ju att Beckham nästan gråter ut i press om Henry väljer Barcelona framför Real. Personligen hoppas jag också att han stannar i Arsenal, de blir så mycket roligare att titta på då. ;)
Barcelona R-10
2005-11-29 14:45
FC Barcelona fyller 106 år idag !
Barcelona Gabriel
2005-11-29 14:42
hmm ofan nu blir jag osäker. Kollade upp det på AS det blandas där med Villareal och Villarreal :S
Spanien Sir RP 7
Vi vill ha Luxemburgo kvar!!!//

Naturligtvis vill han det. Vem vill inte ha världens bäste anfallare i sitt lag?

Man kan bara hoppas han har vettet att stanna kvar i en av världens 2 mest roligt spelande lag.
Barcelona CruzitoZ
du har rätt journalisten willa kan nå långt med en spelare riquelme såå varför inte:):):)
men längatr till helgen då blir bra match heheh må den bästa lagen vinna:):):)......
Ska någon här se matchen i dag??????
Barcelona Gabriel
2005-11-29 14:41
Journalisten

varför inte villareal som outsider kan klart hända :) Annars tippar jag på Lyon dom ser riktigt starka ut.
Barcelona R-10
2005-11-29 14:40
Näe det är med två ''rr''
Barcelona Gabriel
2005-11-29 14:39
La Rambla

Villarreal ? Va nej nej, det måste vara fel Villareal heter laget.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 14:37
Inte helt omöjligt att de går hela vägen. Men ska de göra bra ifrån sig i både CL och liga ska det mycket till, så bred trupp har ni inte?

Sen måste jag få fråga en sak, ska det var Villarreal eller Villareal? Har en längre tid undrat av ren nyfikenhet, då ert forum här skriver Villarreal på sidan. ;)
Villarreal Journalisten
2005-11-29 14:33
Även om det låter väldigt subjektivt och färgat så tror jag enormt mycket på Villareal i år. De spelar bra offensivt och är väldigt duktiga på kortpassningsspelet och på att hålla i bollen.

Jag tror ni får det svårt mot oss och hur det än slutar tror jag på många mål och riktigt underhållande fotboll.

Varje år tippar jag en outsider i finalen i Champions League, i år tippade jag Villareal. De slår från underläge och det är ingen som räknar med att de ska klara sig kvar så länge. Men om man tittar på tidigare år så är det nästan alltid en outsider i final så varför inte Villareal i år?!
Barcelona La Rambla
2005-11-29 14:28
Självklart spelar det mindre roll hur vissa väljer att skriva, jag menade inte att göra någon stor sak av det.

Du är medveten att Barça ska iväg till El Madrigal nu till helgen va? Förra säsongen gick det inget vidare för oss där nere, frågan är hur vi ska klara av Villarreal den här gången? ;)
Barcelona R-10
2005-11-29 14:28
Imorgon fyller Rijkaard år !
Villarreal Journalisten
2005-11-29 14:20
La Rambla

Det är lugnt, jag tog inte åt mig. Vad jag vet så gör jag sällan några sådana fel men jag är medveten om att andra gör det. Fast å andra sidan tycker jag inte det spelar någon roll så länge kommunikationen fungerar. Det är trots allt ett fotbollforum och inte ett om svenska språket =)

När det gäller Ronaldhino så är det ingen tvekan om att han lyft hela Barca på flera plan. Han ger självförtroende och glädje till andra spelare och sen rent spelmässigt öppnar han upp mängder av yttor åt medspelarne.

Sen när motståndarlaget låter bli att punktmarkera honom, ja då ser vi hur det går. Tänker då främst på Real Madrid.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 14:08
Backstrom//
Det ska vara "en av de saker" for the record. ;)
Jag menade inte att verka översittare och påpeka grammatiska fel, var väl mera en detalj som slog mig bara.
Barcelona Vi vill ha luxemburgo kvar!!!
2005-11-29 14:02
Ronaldinho
"Jag vill ha Henry i Barcelona"
Barcelona Backstrom
2005-11-29 14:02
En av dem saker jag aldrig lär mig är att använda "de" och "dem" rätt - Lite synd, men ser ganska dum ut när man gör simpla grammatiska fel. ;-)
Förresten, är startelvan publicerad inför kvällens match? Jag har kollat runt lite men inte hittat något.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 13:43
Journalisten//
Ursäkta, absolut inte riktat till dig utan de genier som raljerade här tidigare.
Villarreal Journalisten
2005-11-29 13:36
La Rambla

Var "de" och "dem" riktat mot mig? Hängde inte riktigt med där.
Barcelona La Rambla
2005-11-29 13:36
Klockrent angående Ronaldhino. Se bara vilken glädje han infört i hela truppen. Det verkar ha smittat av sig hos alla spelare. Det är så att tom Rijkaard drar på smilbanden emellanåt, och han är knappast känd för att vara någon muntergök. ;)
Annons: