/spanien/barcelona/forum/25189.aspx/spanien/barcelona/forum/25189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flames
2005-12-05 09:58
King_raul
Större chans än att Raul blir uttagen i spanska landslaget =)
Flames
2005-12-05 09:57
Brankt
Hade varit guld om man hade kunnat behålla publikljuden och kunnat ta bort ljudet från kommentatorn. Varför finns inte den funktionen?
Inte gnälla på Hasse när Jesper Blomqvist få hussera som bisittare.
Real Madrid King_raul
2005-12-05 09:57
Finns det någon chans att Xavi är med i VM?

Barcelona La Rambla
2005-12-05 09:51
Du glömmer en sak. Han sitter i en studio och följer matchen på tv-bild precis som vi tittare. För övrigt, vem f-n bryr sig om att han talar om: "..och där ser vi hur han nickar in bollen" före eller efter reprisen. Du har väl ögon att se med själv? Som sagt, folk retar upp sig på petitesser. Var glada istället att det visas match. :)
Barcelona Brankt
2005-12-05 09:47
Angående Hasse Holmqvist !!!

Om en spelare fälls och det blir frispark sitter Hasse helt tyst och väntar på reprisen. Då säger han "och här ser vi hur spelaren fälls". Riktigt bra expertuttalande eller?? Det är likadant vid mål, då säger Hasse när reprisen kommer "och här ser vi hur han nickar in bollen". Inte ett ord om hur han tex tog löpningen som ledde fram till nicken eller hur han lurade backen med en tittfint eller liknande.

Till och med jag kan ju sitta och berätta vad som händer på repriserna. Nä, ut med alla nuvarande experter och in med nya som brinner för fotboll. Ibland känns det som om de inte vill vara där utan bara tjäna pengar på fotbollen.

Till sist vill jag bara säga - Jesper Blomqvist, vilket skämt.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 08:32
Gabriel//
Underbara nyheter om Motta, han behövs. Han var mittfältets kung igår så länge han fick vara med.

Rivaldinho9//
Den enda gång van Bommel tar Xavis plats i startelvan är nu, när Xavi är borta i 6 mån. Annars är det inget snack om vem som är ordinarie på mittfältet även om van Bommel är en bra spelare. Med han i truppen så ger det oss fler alternativ att förändra spelet, vilket aldrig är fel.

Att kalla Holmqvist för usel är väl att ta i. Jag tycker han är bra, kunnig och stor erfarenhet av utländsk fotboll eftersom han varit proffs i så många år i flera olika ligor, han har meriter. Ni som dömmer ut honom, har ni större meriter som tränare eller spelare? Allt handlar väl om tycke och smak, visst kan han uppfattas som tråkig av vissa då han har ett lite sävligt sätt när han pratar.
Barcelona La Rambla
2005-12-05 08:21
På tröjorna stod det ungefär: Xavi, vi hoppas att du snart är tillbaka.

Barcelona har nu 9 raka segrar, vilket är rekord. NIO raka segrar, smaka på det culés. ;)
Barcelona Forca_barca
2005-12-05 07:21
Någon här som vet vad som stog på barcelonas t-shirts om xavi?
kan någon översätta de också.. skulle vara tacksam för de.
Visca Xavii!! Visca Barca!!
Ashburn
2005-12-05 05:29
Rivaldinho9//

Du underskattar Xavi grovt. Han är otroligt viktig för vårt spel, Van Bommel är en oerhört bra spelare som kommer att göra ett gediget jobb som ersättare.

Deco springer kanske mest i Europa. Vilket arbete han gör, att han sedan har sitt livsfarliga "touchskott" gör inte saken värre ;).

Det viktiga i den här matchen var 3 pinnar, vilka vi bärjade relativt bekvämt med tanke på att det var bortamatch mot värsta konkurrenten. Alla matcher kan inte vara lika enkla som de mot Real Madrid. Vi kan mkt väl ha avgjort ligan här, Real kaosar med tränarbyten medan harmonin i vår trupp är klockren. Villareal kommer tvåa, ett par poäng före Real Madrid och många efter oss.

Barcelona Schubert
2005-12-05 02:17
Ämne: Skriver aldrig här l....
1) Om Belletti var helt frisk så var det konstigt. Håller med om att det var straff.

2) van Bommel kan möjligen peta Deco, även om Deco spelat upp sig de senaste veckorna, men aldrig, aldrig Xavi, som är en av världens bästa innermittfältare. Snubben passar aldrig fel. Iniesta är inte heller i närheten av Xavi.

3) Så bra är inte Sylvinho, tycker jag. Han bör få spela, tycker jag, men på sikt behövs det en ny.

4) Hasse Holmqvist är usel.

5) Edmilson är OK men inte mer som mittfältare. Han har sin styrka i fysiken. På sikt vill jag se en mer teknisk spelare på hans plats men i den här matchen kanske det var rätt att spela med honom. Som back är han för fladdrig, jag ser hellre Marquez eller Oleguer.
Barcelona ED DA´ MAN
2005-12-05 01:59
Tack för alla inlägg, känns som jag har matchbilden klar för mig. Kommer f.ö aldrig mer missa en Barcamatch ;)

Buenas noches amigos, visca al azulgrana
Barcelona Rivaldinho9
2005-12-05 01:58
Skriver aldrig här längre men vill efter dagens match ta upp några saker:

1. Varför spelar Oleguer högerback och bänkar Belletti??????????
Enligt mig helt sjukt.1. Han är långsam 2. Osäker i placeringen(som när Sorin skulle haft en splklar staff i början av matchen när Valdes kapade honom)3. Oleguer ger INGET understöd till Messi vilket gör att Messi blir helt ensam på sin kant vilket är omöjligt(jämför med ronaldinho som hela tiden har suveräne Sylvinho som spelalternativ). Så säg mig varför Belletti sitter på bänken någon?Lär ju inte vara halvskadad då han troligen inte skulle vara med i truppen.

2. Tack för att vi i år har en bred trupp. När Xavi skadas har vi 3 kvalitetsspelare som kan gå in och ta över, dvs van Bommel(som jag tror hade petat Xavi eller Deco på sikt, killen är kung), Iniesta(Xavi klonen fast mer kreativ), eller Gabri. Svaret bli istället Motta som går in och gör en supematch som tvåvägsspelare.
Xavi kan rehablitera sig i lugn och ro.

3. Sylvinho är en av Europas bästa vänsterbackar. Enligt mig bättre än Roberto Kalas just nu. Skulle vilja se Evra som alla tjatar om, men tror ni han skulle peta Sylle?

4. Tycker Hasse Holmqvist är en jävligt bra expertkommentator som vet vad han pratar om. Dessutom låter han så skön när han pratar, hehe.
Håller med honom om att Puyol/Marquez är för långsamma när det gäller uppspel.

5. Edmilson är detta årets Marquez, dvs misslyckat första år men nu andra så går han in och blir viktig för spelet.

Ge mig gärna lite respons.

Visca
Barcelona AlexC
2005-12-05 01:47
Gabriel

När Deco faller så tycker jag inte det sker naturligt utan portugisen faller "snyggt". Hade han trillat så som han borde i situationen hade han möjligtvis kunnat undgå varningen men nu tycker jag att sättet han faller på är ett försök att få situationen att se annorlunda ut än vad den egentligen var.

Det där sista du skriver är bara löjligt och ett misslyckat försök att att få igång en onödig diskussion.
Barcelona Schubert
2005-12-05 01:42
Detsamma. :)
Barcelona Gabriel
2005-12-05 01:37
Håller med i allt du säger. Hoppas dock att det inte är så allvarligt som det kan bli i och med Xavis frånvaro.

Buenas noches y visca el barça ! CIAO !
Barcelona Schubert
2005-12-05 01:33
Jag följer Premier League, Serie A och La Liga och tycker att domarkvalitén kommer i den ordningen: England först, sen Italien och Spanien klart sist. Man är inkonsekvent, osäker och favoriserar oftare storlagen. Dessutom blir det oftare "kaosmatcher" med massor av kort. Det beror iofs delvis på spelarna också.

Matchen var väl genomförd av Barca. En mycket svår bortamatch som man spelade på rätt sätt. Mycket trist det här med Xavi och dessvärre tror jag att det kommer att märkas på sikt. Jag skulle helst se en ersättare med samma spelstil men det lär bli svårt att hitta. Den jag kan komma på är Xabi Alonso i Liverpool men han lär knappast släppas i januari och kan dessutom inte användas i januari. Eftersom man inte lär hitta nån ersättare kommer passningsspelet att bli lidande och man kommer delvis att få ändra spelstil.
Barcelona Gabriel
2005-12-05 01:23
AlexC

Hur tycker du att han ramlade snyggt ? Jag förstår hur du menar men jag tycker inte det är så faktiskt. Åtminstonde så gjorde han det inte avsiktligt. Han ramlade och då såg det kanske naturligt och som han ville filma och göra det snyggt eftersom han tappade balansen naturligt. Hur som hällst borde det inte vara varning där.

Ps. Är jag färgad nu också eller ?
Barcelona Chancho
2005-12-05 01:15
Domaren var inte så j##la dålig, har börjat vänja mig med dåliga domare i Spanien. Det jag inte fattar är alla dessa solklara fall, som Marqez utvisningen. Alltså en blind såg att det inte var utvisning. Om förbundet har det minsta inannför pannbenet så ska dom ta i med hårdhanskarna mot filmare(fuskare) som Jose Mari. Det är okej att slänga sig då folk tar i en men den där grabben tar ju tag i folk och gör teater av det hela! Huvudsaken var att vi vann och visade att vi tar hem ligan i år. Enda frågan är hurvida vi vinner CL eller inte? ÖVriga toppar i Europa såg inte bra ut i helgen. Chelsea hade inte så mkt mot Boro, och Juventus vann med ett sent mål.

Dubbeln hägrar!!! Sov gott kamrater
Barcelona AlexC
2005-12-05 01:14
Tyckte inte heller att Deco slängde sig men när han tappat balansen försöker han trilla "snyggt" och det är därför jag tror han blev varnad.
Barcelona Gabriel
2005-12-05 00:44
Klint

Angående motta så är det bra nyheter. Hans skada är ingenting allvarligt som tur är, han kommer dock inte kunna vara med mot Udinese men eftersom vi redan är kalra för vidare avancemang så spelar det ingen större betydelse. Han kommer förmodligen vara tillbaka innan matchen mot Sevilla och delta i den matchen som tur är. Sen hoppas jag att Laporta överklagar redan imorgon bitti både Decos och Marques avstägningar. Enligt mig slängde sig inte Deco utan tappade balansen inne i straffområdet, man såg tydligt på Decos reaktion att han inte menade att filma och därför var "deprimerad" över att bli varnad över något som inte var menat att se ut som.

I Marques fall är det hela glaskart, och tas inte varningen bort så är det en skandal. Jose Mari tar tag i Marques hand och slänger sig sedan. Riktigt proffisionellt gjort som fuskare av Jose Mari. En avstägning borde komma på Jose Mari och inte på Marques.

I bästa fall (inte realistiskt) så kan vi se alla mittfälltare som var med mot Villareal även mot Sevilla, men det är inte troligt. Ser dock oavsett att Iniesta får en chans då.
Barcelona Klint
2005-12-05 00:20
Någon som vet vad som har sagts om Mottas skada?
Barcelona La Rambla
2005-12-04 23:39
Capello har redan nobbat:
Perez also admires the coaching skills of Fabio Capello, who has already had one spell at the Bernabeu, but the Juventus chief has played down a return to the club.
"I'm flattered by this link because Real aren't a small club," Capello told Sky Italia.
"But I have a contract and I'm happy here."

Sen Wenger och Mourinho kan de nog slå ur hågen direkt. Inte en chans att de bryter sina kontrakt nu.

There is now likely to be a furious race to replace Luxemburgo, with former Lyon coach Paul Le Guen believed to be under consideration, while Real president Florentino Perez is a fan of Premiership bosses Jose Mourinho and Arsene Wenger.

Kanske blir Le Guen som tränade Lyon tidigare.
Real Madrid Chrissan
2005-12-04 23:29
Havaldinho: du har missförstått totalt, om du läser artikeln så står det vilka det har ryktats om. Inte vilka som önskas!!!
Barcelona La Rambla
2005-12-04 23:04
Havaldinho
Haha, var har du sett den önskelistan? Visst är det jultider nu och de verkar tro på tomten i Madrid. Kan inte vara många av de tränarna som är realistiskt att de kommer.
Barcelona Barca Barca
2005-12-04 23:02
Gabriel//
Inga problem:)
Barcelona La Rambla
2005-12-04 23:02
Efter att ha sett Sevillas match ska vi absolut inte klaga på domaren i vår match. De får 2 straffar, 2 utvisningar och 8 varningar emot sig. Trots det försöker de anfalla och reducera, Depor slutade att spela boll i 2:a halvlek och förtjänade då inte segern. I matchen mot Sevilla nästa helg så slipper vi Alves, Maresca och Adriano. Känns nästan lite skönt med våra skador och avstängningar. Vi bör kunna fixa 3 poäng.
Barcelona Gabriel
2005-12-04 22:48
Spinbad

Hoppas el conejo får stiga in på camp nou. Det kommer vräcka med hyllningar till Saviola, det lovar jag dig. Saviola är en bra spelare och ett hot mot oss men det ska inte kunna stoppa oss i den formen vi är i nu.

Så jag vill gärna se saviola mot oss, vore mer än kul (lär få ångra detta nu och han gör mål).
Spinbad
2005-12-04 22:44
Kommer Saviola kunna spela mot oss eller har ledningen skrivit in i låneavtalet att han inte får möta oss? Han har ju tydligen varit riktigt bra i Sevilla så det vore skönt att slippa honom.
Barcelona Havaldinho
2005-12-04 22:39
Kolla in listan på "önske" tränare real har...
Borde man inte ha en som favorit eller måste de ha så många för de vet att 99% av dessa kommernobba dem?

Mourinho
Benitez
Capello
Le Guen
Eriksson
Del Bosque
Irureta
Antic
Fernandez
Sacchi
Hugo Sanchéz
Otsmar Hitzfield
Van basten
Barcelona Messi
2005-12-04 22:38
Det senaste om Motta finns på länken. Han missar Udinese och är tveksam mot Sevilla, av vad jag förstått.
Annons: