/spanien/barcelona/forum/25187.aspx/spanien/barcelona/forum/25187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-03 14:12
Angående Xavi:

25-26 år hit och dit.Det är konstaterat att han har slitit av ett korsband och våran spelmotor/kreatör kommer komma tillbaka om ca 6 månader. Vissa säger:Hoppas han inte får massa skador när han kommer tillbaka.Korsbandsskador händer alla, och det är trist men det betyder inte att han är en skadegubbe.
Vi har ingen som kan ersätta Xavi till 100% men vi har Iniesta som kan sköta sig bra på mitten och snart en V.Bommel som har många bra egenskaper både framåt med sina djupledlöpningar och bakåt med sin fysik och längd.Hoppas verkligen vi får se en pigg och nytänd Xavi i Vm.

Och det är inte frågan om att Messi ska in i mitten, jag är helt säker på att Iniesta spelar där ett par matcher framöver och resten av spelarna som vanligt.Jag vill samtidigt hylla Rijkaards fina rotation på laget.

Visca el Barca
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-03 13:51
men problemet är nu om hur spelfördelningen från mittfältet till anfallet kommer att gå utan xavi i 6 månader.

trist , men vi får hoppas att han kommer tillbakcka som han var före skadan.
för som södan9 sa att han är bara 26 år och har mycket kvar att ge.
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-03 13:50
Lutar åt att Maxi blir utlånad snart.
Tycker det är bra att han blir utlånad, för i barca utväcklas han ingenting just nu.Han är värd å komma till ett lag där att får speltid, han är ju i Rijkaards frysbox.
Barcelona Södan9
2005-12-03 13:17
Hoppas verkligen inte att Xavi kommer börja få mycket skador i sin karriär nu, för han har väldigt mycket kvar att ge känns det som.
Tror han kommer vara ordinarie i barca tills om nästan 10år! han är ju trots allt bara 26.
Flames
2005-12-03 13:15
Patrik Andersson
Håller med dig ang Xavi. Nu får vi bekänna färg men Xavi känns inte lika oumbärlig som tidigare. Speciellt inte som vi nu har van Bommel, snart tillbaks hoppas jag.

Hehe nej lite mycket Real varning på en sån värvning. Tror dock inte det skulle vara namnet vi köper i så fall utan att han är en grym spelare som passar in i vårt lag
Barcelona Patrik Andersson
2005-12-03 13:13
Det var längesen jag skrev nu, tycker standarden sjunkit lite här inne. Sedan behöver man inte vara nelåtande mot folk som tycker på ett speciellt sätt! Alla har rätt till sin åsikt även om den kanske inte är så optimal alla gånger...
Sedan till Xavi och skadan, lite oflyt men som sagt det hände förra säsongen också. Då gick det bra. I år har vi bredare och starkare trupp, så jag är inte orolig för framtiden. Hoppas bara att Xavi återhämtar sig till VM, så man kan få beskådan honom där.

PS Om vi köper in Henry blir jag jävligt förbannand! Inget om honom, men snälla köp inte in såna stjärnspelare bara för köpandes skull Ds
Barcelona Barça-Cúle
2005-12-03 13:03
henke-best

Håller helt klart med Messi.
Jag tror inte Rijkaard har tänkt tanken att ha Messi i mitten, jag tror han har helt klart för sig att Iniesta ska få några matcher på sig att visa vad han går för på riktigt.
Hur många gånger har han inte fått komma in i si sådär 60ånde minuten?...Jo de flesta gångerna.
Messi på höger kanten, Etoo i mitten, Ronaldinho på vänster.Kul att vi har så bra unga spelare som får chansen, men du kanske väljer erfarenhet genom Henke före.Helt konstigt i mina tankar.

Visca el Barca!
Barcelona Señor Cúle
2005-12-03 12:18
henke-best

Du är nog inte alls så insatt i barcelona som du bör vara för att skriva i det här forumet. Hur i helvette kan man inte ta in Iniesta som ersättare för Xavi? I alla fall nu när inte ens van Bommel finns med i truppen. Sen att du vill ha antingen Giuly elr Henke på höger flanken får mig bara att skratta. När man kan satsa på två ynglingar, Messí på högern och Iniesta i mitten. Du är konstig enligt mig i alla fall.
Barcelona Messi
2005-12-03 12:02
Ämne: Så synd att Xavi ble....
Förstår inte vad Messi ska göra på mitten och Iniesta på bänken? Gabri, Motta, Márquez, Edmílson, Deco, Iniesta går allihopa före Messi som mittfältare just nu. Messi ska spela i anfallet, men du vill kanske ha Henke i startelvan..?
fap-juve
2005-12-03 11:49
Jättetråkigt med Xavi.......
Barcelona Camparn på nou
2005-12-03 11:22
AlexC

Det enda vettiga ur ditt "rättningsinlägg" tidigare var din förklaring om Edmilsons roll när Xavi skadade sig något som jag ännu inte hört.

Efter att ha fått reda på att Xavi hade slitit av korsbanden i en duell med Edmilson var jag inte intresserad av att diskutera med dig ir någon annan utan att vädra min ilska bland likasinnande.

Att du sen i ditt inlägg gnäller på att jag använde svordommar får stå för dig.
Enligt mig oförståligt och larvigt,
Om en nyckelspelare i FC Barcelona skadar sig och är borta resten av säsongen så blir jag rejält arg. Det är inget jag "diskuterar" med dig

Sen skriver jag " att våra championsleague drömmar kan var borta" = lika med att chansen att vinna klart har försämrats när en av våra bästa spelare är borta.
Varken Iniesta eller Van Bommel kommer kunna fylla hans roll på mittfältet som spelmotor/kreatör.
Du förvrider det i ditt inlägg till att jag inte tror att vi har en chans i cl och gnäller om att vi har bra ersättare till Xavi.
Läs rätt någon gång det är inte första gången du kommer in och ska gnälla om något som du inte har fattat. Tidigare när jag och några andra diskuterade ytterbacksvärningar till sommaren så kom du in och började "rätta" folk och sa att det skulle vara korkat att värva under vinterfönstret.
Barcelona Red Nelson
2005-12-03 10:53
Hoppas verkligen att Xavi kommer tillbaka innan VM
Real Madrid Figolina
2005-12-03 06:33
Jättetråkigt med Xavi, såg nyheten på Eurosport igårkväll.Orolig för VM, hoppas verkligen han blir bra till dess.Någon som har några synpunkter om vad detta gör för Henke?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-12-03 03:37
Stam Ford // Snälla gå göm dig bara, din klubb vann inte en ligatitel/cltitel på 50 år och när den kom så vet alla att det är pengar som ligger bakom din till största del, och du kommer in och är dryg mot fans som håller på den största och en av de mest framgångsrika klubbarna i världens, Barcelonas historia borde du läsa mer om innan du spelar galen, trött på sånna tomtar som du!

God Natt res rambles
Larsson!
2005-12-03 02:18
Halloj..
Jag är inte den bästa personen på och hitta saker så jag frågar er om ni har lust o hjälpa mig lite..
nånstans i februari hade jag o min far tänkt dra till barcelona och kolla på en match ( en lördags match ) så jag vore glad ifall om nån kunde hitta en billig resa till barcelona med billjetter,hotell o hela köret. antingen kan ni skriva det hit eller så kan ni alltid skicak det till mig mail på mr.engwall@gmail.com
skulle vara väldigt tacksam om nån hjälpte mig
Real Madrid JRC
2005-12-03 02:07
Beklagar verkligen skadan på Xavi, jag tycker verkligen om hans stil, klass och spelstil. Det spelar ingen roll att han spelar för Madrids värsta konkurrenter, han är en spelare som inte förtjänar detta.
Hoppas att både han och Raul repar sig rekordsnabb!
Länge leve vacker anfallsfotboll!
Lycka till
Barcelona AlexC
2005-12-03 00:22
Iniesta kommer med största sannolikhet ersätta xavi nu på söndag. Jag tror och hoppas att kan kommer klara det godkänt. Funkar Iniesta bra som ersättare till Xavi ser jag ingen anledning till att peta honom till förmån för VB.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-12-02 23:42
VEm tror ni kommer få ersätta xavi. Van Bommel, Iniesta? Eller kasnke att Messi går ner och spelar på den positionen? Jag ser nog ändå helst att Iniesta får en ärlig chans...
Barcelona (catalonia barca)
2005-12-02 23:09
Stam Ford ///
grabben du har fått lite självförtroende för att du har hört att roman abramovitch ska köpa espanyol.
men ni kommer endå att vara lilla söta bror.
och barca den fullmäktige så låt dig inte luras av dina drömmar.
Espanyol Stam Ford
2005-12-02 23:07
La Rambla //
En "blue" sover ALLTID gott .....
Barcelona La Rambla
2005-12-02 23:06
Stam Ford
Dream on, vi räds er inte och det kommer vi ALDRIG att göra. Det kan du ta med dig.
Barcelona La Rambla
2005-12-02 23:05
AlexC
Äsch, vi borde veta bättre vid det här laget och inte lura in oss i såna här fjantiga diskussioner. Det räcker med att skriva....

IGNORE!
Espanyol Stam Ford
2005-12-02 23:05
"SÅ , med viss tvekan blir mitt , förmodligen, sista inlägg här ikväll,
låt bollen tala :-) ( filosofiskt )
JAG är inte här för att söka strid.......
men vi slår Er om vi behöver....:-)
Barcelona La Rambla
2005-12-02 23:03
Men vadå då? Vad skribenter här skriver och vilken egen subjektiv åsikt de har ska väl för tusan du skita i. Artikelförfattare på Chelseas forum skriver väl annorlunda om era spelare och det får väl vi finna oss i, och inget vi ligger sömnlösa över. Tydligen så ligger du sömnlös. Jeeeesus. :P
Barcelona AlexC
2005-12-02 23:02
Stam Ford

Man får tacka så mycket för den.

Det är lugnt, för hos mig är du Chelseasupportern personifierad.

Sen angående klippningen gjorde jag det fula tilltaget att ta upp saker du sa i två inlägg som helt sa emot varandra.
Barcelona FCB_Petterzzon
2005-12-02 23:01
Stam Ford

Vill du veta vad det blev mellan Barca - Chelsea så blev det 2- 1 barca o 4-2 chelsea. Men det tillhör det förflutna Barca åkte ut på att belleti fick en olycklig tå och gjorde själv mål.
Jag är säker på att om Barca möter chelsea i åttendelfinal i CL så kommer barca stå som segare. Det är jag säcker på

Visca Barca
Espanyol Stam Ford
2005-12-02 23:01
Jag fann mig ha rätt att ha synpunkt på:
"FC Barcelona är just nu utan tvekan Europas bästa lag"
MEN..........
Barcelona AlexC
2005-12-02 23:00
Du har så rätt så att ingen här inne förstår sig på fotboll och att läskunnighet här inne är så låg.

Så det är ju inte lönt att du skriver här inne.

Vidare har du alldeles rätt i att ni brukade slå oss hela ett av två möten förra säsongen.
Barcelona La Rambla
2005-12-02 22:58
Chelsea FC brukar slå Er...

Ja ni vann förra mötet, gläd dig åt det. Att ni blev utspelade i 70 min inför era egna fans och gick vidare på en misstänkt domarmiss har du säkert redan glömt bort.

Och vad fan vet du huruvida vi förstår oss på fotboll eller inte. Från vilken sten krälade du fram ifrån? Vad har du för anledning att komma in hit och håna oss?
Espanyol Stam Ford
2005-12-02 22:57

ALEX,
Du klipper ju värre än Aftonbladet.
Jag tycker nog att för mig är du MUSSE personifierad...
dvs "en liten råtta med stora öron---och alltför stor käft"
Annons: