/spanien/barcelona/forum/25185.aspx/spanien/barcelona/forum/25185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcelona_10
2006-03-13 00:17
OK, jag trodde det var hemma för brukar dom inte spela varannan,hemma,borta,hemma osv?

Gabriel//
Är inte så pigg just nu så jag har inte så stor koll på alla tidigare matcher.
Athletic Ottar
2006-03-13 00:17
Domarna som dömer på högsta nivå borde först och främst vara lika professionella, som de spelare de är satta att döma över. En idé vore att ha domarutbyte ligorna emellan. Domarteamen behöver heller inte enbart bestå av folk från samma länder, utan kan mycket väl vara blandade. Hur detta rent praktiskt skall arrangeras är inte jag mannen att uttala mig om, men UEFA borde försöka höja nivån över lag på domarna i Europa.
Barcelona Gabriel
2006-03-13 00:16
barcelona_10

Jag tänkte att om man följer med och ser Barças alla matcher så skulle man vetat utantill att vi spelade mot Sociedad på Camp Nou tidigare i säsongen och vann med 5-0. Det innebär alltså att vi möter de på bortaplan, men skitsamma jag är bara jävligt lack just nu pga att jag är så jävla trött på domarna i Spanien. Inte bara för idag, utan för alltid och det värsta är att inget kommer att göras för att det ska bli bättre.
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-13 00:15
nu är det 2 raka bortamatcher.
Barcelona barcelona_10
2006-03-13 00:13
Gabriel//
Nej, jag frågade bara om det var hemma eller borta för att ibland så brukar dom ju spela 2 raka borta sen hemma och ibland tvärtom.
Barcelona Mr B. Arca
skönt med träningsmatch.....det behövs verkligen jst nu;)
Barcelona Gabriel
Pamplona toro

Är Valdes en pinsamt dålig målvakt för ett lag som oss? Skitsnack!

Men förutom det så ger jag dig en fet elogé för att du faktiskt skriver det du gör, sånt gör mig på bättre humör när domare som denna Peres Lasa finns i fotbollsvärlden.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-03-13 00:11
Vi har tydligen träningsmatch den 15e mars mot Milan, det hade jag inte så stor koll på.
Barcelona Pamplona toro
2006-03-13 00:11
Måste säga att jag lider med Barca...

Ni är egentligen det bästa laget idag. Valdes (som i oför sig är en pinsamt dålig målvakt för ett så pass stort lag som Barca) tabbe är ju oförklarlig.

Men jag skäms också över Milosevic idag. Trodde han hade slutat med sina filmningar sedan Zaragoza- och Parma-tiden , men icke.

Detta är en seger man som Osasunafan inte kan ta emot utan bitter eftersmak.
Barcelona Gabriel
2006-03-13 00:08
barcelona_10

blev du Barçafan nyss eller? Det är borta!
Barcelona barcelona_10
2006-03-13 00:08
Är matchen mot soceidad hemma eller borta?
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-13 00:05
du kan ersätta dem med pengar...hahahaha
Barcelona barcelona_10
2006-03-13 00:04
Edmilson var inte i närheten av milosovic.
Barcelona Gabriel
2006-03-13 00:02
(*)Zidane(*)

Dom har alltid varit så dåliga, alltid! Och det värsta är att det inte gör något för att ersätta idioterna!
Barcelona Saforcada
2006-03-13 00:01
Det värsta med filmningen är ju att Edmilsson är där så långt innan Milosevic kommer dit, han springer ju in i Edmilssons ben...
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-13 00:01
Matcher avgörs väl på tavlor, filmningar och annan skit hur ofta som helst: nu var det vår tur.
Vi leder ligan med 9 poäng och Chelsea drömmer om Eto´o och Ronaldinho. Spelarna var slitna och loja ikväll. Nästa match vinner vi.
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-03-13 00:00
Ännu en dålig insats av domarna...har dom någonsin varit sämre än i år..?ärligt talat..
Den tydligaste filmningen jag sett på ett tag..
Barcelona FC Robin
2006-03-13 00:00
Oliver Kahn, Fabien Barthez och Jens Lehmann är exempel på "stormålvakter" som gjort/gör många misstag varje säsong! Valdés måste bara hitta den rätta mentala nivån så ska det gå bra igen... men tills dess bör man låta Jorquera stå!
Barcelona barca_dreamteam
2006-03-12 23:59
Det är det jag menar.Är man målvakt i en storklubb får man inte göra så många misstag.3-4 misstag är för många enligt mig.
Real Madrid JoU7
2006-03-12 23:58

Trist att matchen ska avgöras på en filmning. Men jag förstår att domaren går på den, för det gjorde jag sälv också tills jag såg repriserna.

Men visst hävs väl Edmilsons avstängning till nästa omgång!?

Ni har inte målvaktsproblem. Alla målvakter gör såna tabbar (även San Casillas ;) ), fast jag förstår de som höjer rösten för det. Valdes har faktiskt avgjort flera matcher i år...
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-12 23:56
då köper vi Buffon, alltså;)
Barcelona barcelona_10
2006-03-12 23:54
Nej det har jag inte. Inte vad jag kommer ihåg.
2006-03-12 23:54
barcelona_10
Har du sett han göra 3 tabbar under en säsong.
Barcelona barcelona_10
2006-03-12 23:53
barca_dreamteam //
Jag har sett Buffon göra en tabbe i en match. Alla målvakter gör nog några tabbar i sina karriärer.
2006-03-12 23:52
Nemo
Hört talas om Buffon
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-12 23:50
Gabriel/
ok;) Professionell kan vi börja med!
nu ger vi oss, cule!....håller med om att alla felstavningar är jobbiga: spec. på Reals forum märks detta. Näst intill omöjligt att läsa vissa saker där.
Barcelona Schubert
2006-03-12 23:49
Visst var Fabregas riktigt bra mot Liverpool. Men bäst var ändå Henry; helt otroligt bra. Han lekte med PL:s näst bästa försvar.

Det är inte så farligt att vi torskade det här. 11 matcher kvar och 9 poängs försprång, det tappar vi aldrig.
Barcelona Gabriel
2006-03-12 23:48
Mr B. Arca

Just därför så rättar jag de som stavar fel, det är störande. Om någon ser något stavfel i det jag skriver så får alla väldigt gärna rätta mig också, det har jag inget emot. Men just "dommaren" inträffar hela tiden därför är det störande.
Barcelona barcelona_10
2006-03-12 23:46
Jag gillar motta men idag var han inte bra. Tycker det var lite hårt med rött kort direkt med tanke på osasunas fula spel.
Barcelona Nemo
2006-03-12 23:46
Snälla, culés. Kritiken mot Valdés är inte fair. Killen har sina första formsvacka på 3 år. 3 jävla år, give him a break. Han är ung, han kommer bli bättre. Ge mig en målvakt som inte gör tabbar? Tänkte väl det.

Vad kan vi säga om dagens match?
Okej, jag kan erkänna den tog 15 minuter att smälta, men nu inser jag att det var det bästa som kunde hända. Medan Real Madrid och Valencia kryssar så förlorar vi. (Ring inte hit männen med dem vita rockarna än.) Jag menar att nu har Barcelona, förhoppningsvis, fötterna på jorden. Efter en heroisk insats mot Chelsea, så har vi svävat på moln, inte bara fansen utan spelarna också. "Bäst i Europa", "Bäst i världen" är saker som har förknippats med FC Barcelona. Vi är fortfarande bäst i världen, men man blir inte bäst om man bara ställer skorna på en fotbollsplan. Osasuna visade mer vilja än Barcelona. Och dem förtjänade segern. Punkt slut.

Nu tar vi nya tag mot Sociedad.
Forca Barca
Annons: